Zwiększanie szansy powodzenia na obszarze

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Zwiększanie szansy powodzenia na obszarze

Post autor: kymil »

W innym temacie Artownik napisał:
[Może to tylko styl gry mojej ekipy, ale u nas takie miejsca w ogóle nie cieszą się popularnością, a w zamkniętych, miastowych lokacjach to już zupełnie nie zdaje egzaminu, bo jak dasz większe szanse na stratę to nikt tam nie wejdzie, jak dasz większe na zysk, to będą tam chodzić w kółko, a przy 50% szansach, to większość woli zdać się na los (czyt. dobrać losową kartę na innym obszarze).]

W powyższym poście odniesiono się do obszarów, gdzie trzeba/można rzucać kostką k6, jak np. świątynia, katedra w Mieście, Czarodziejka, itp.

W mojej ekipie też jest podobnie jak u Artownika: jeśli szanse pozytywne rzutu k6 są wyższe od negatywnego, to gracze częściej czatują przy takim obszarze, jeżeli niższe to nikt tam nie chodzi, a jeżeli równe to gracze zazwyczaj wolą dociągać sobie gdzie indziej karty.

Szczególnie jaskrawym przykładem jest np. pole Czarodziejka w Mieście, trochę mniejszym Bank w Mieście.

Po zastanowieniu, na obszarach w przypadku negatywnego rzutu zazwyczaj traci się jakiś Współczynnik, Złoto, zostaje zamieniony w Ropuchę lub dostaje się list Gończy.
MiM jest często krytykowany za zbyt dużą losowość: wszystko zależy od rzutu k6. Dlatego też wpadłem na pomysł czy nie wymyślić jakiś zasad(y) - prostych, ale grywalnych, aby przez jakieś zabezpieczenia (krótkotrwałe) można uczynić poszukiwacza odpornym na negatywny rezultat rzutu k6. W ten sposób możnaby uatrakcyjnić pole, gdzie rzuca sie k6.

Przykładowo, ostatnio podczas sesji w MiM testowaliśmy zasadę "Smrodków" w Mieście - w przypadku "uzbierania" 3 z nich Poszukiwaczowi nie mógł zostać wręczony List Gończy. Jak wynika z zasad Smrodki można było usunąć stając na obszarze z wodą, czy jakoś tak.
W ten sposób gracze mogli uchronić się przed wręczeniem Listu Gończego. Gracze zaczęli więc troszkę eksperymentować z Bankiem:), ale nie zachwiało to równowagi gry. Jeden z graczy zaczął unikać przekraczania Rzeki, aby nie utracić "Smrodków".

Zastanawiam się teraz nad sposobem - nad jednorazowym uodpornieniem na zamianę w ropuchę. Myślę tu szczególnie pod kątem obszaru Czarodziejka. Niby ten obszar daje równe szansę 50 na 50, ale efekty negatywne są ciężkie: utrata punktów Siły/Mocy i zamiana w Ropuchę.

Macie jakieś pomysły jak się przed taką zamianą uchronić? Czy raczej nie ma taka zasada większego sensu. Nie chcę podważać bardzo jakiś innych zasad - jak np. opuszczanie Miasta bez spłacenia pożyczki, itp.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

No właśnie. Wydaje mi się, że ten element gry - obszary o losowych efektach - jest niedopracowany.
Najgorsze w tym wszystkim jest Miasto, gdzie bardzo łatwo trafić tam, gdzie się chce.

To uodpornienie mi się zbytnio nie podoba - pomysł niby ciekawy, ale byłbym na ogół przeciw. Wydaje mi się, że to już lepiej wymusić na kimś odwiedzenie Czarodziejki i niech rzuca i albo szczęście albo pech.

Zresztą Czarodziejka akurat nie jest taka zła, bo jak chcesz się przenieść do Otchłani to musisz prosić o błogosławieństwo.
Każdemu się micha cieszy jak widzi kogoś pod postacią Ropuchy na Nadprzestrzennej Bramie :D


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Jeśli chodzi o konieczność odwiedzenia czarodziejki, to jest ona w moich grach żadna. Jak ktoś chce sobie powędrować w WKO to idzie do mędrca w wiosce, a tam można tylko zyskać. Chyba, że akurat ktoś gra mędrcem \:D/

Co masz na myśli mówiąc, że obszary są niedopracowane? Naprawdę, nic chyba z tym nie można zrobić, poza zwiększaniem/zmniejszaniem negatywnych efektów. Chyba, że myślisz o rozbudowanych instrukcjach - tyle że wtedy się nie zmieszczą na polu.

Co do chodzenia po mieście to może po prostu zmienić kość rzutu z k6 na k3 + wierzchowiec/koń dodaje max 1 obszar więcej, o który można się poruszyć.
Swoją drogą taka zasada ruchu o k3 pola wprowadzona została przy poruszaniu się po Jaskini, gdy Poszukiwacz ma mniej niż 6 pkt Mocy i się sprawdza. Ale zwiększyłem opis komnat w stosunku do oryginału i nie wiem czy grywalność nie wzrosła z tego powodu :-k


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

kymil pisze:Swoją drogą taka zasada ruchu o k3 pola wprowadzona została przy poruszaniu się po Jaskini, gdy Poszukiwacz ma mniej niż 6 pkt Mocy i się sprawdza.
Ruch w Jaskini w przypadku Mocy >6 jest mało satysfakcjonujący, znowu dla mających mniejszą Moc ruch jest upierdliwy.

Twoja opcja wydaje się być dość ciekawą alternatywą.


Natomiast dla mnie Obszary te są niedopracowane, ponieważ przypuszczam, że rolą ich było wpłynięcie na decyzję gracza, względem kierunku ruchu.
Tylko że praktycznie wszystkie mają mało ciekawe rezultaty w rzutach i są po prostu nudne, a z edycji na edycję jest ciągle to samo.

Jakby tego było mało to jeszcze zdarzają się kamperskie, jak Cmentarz.

Zresztą tak na marginesie robiąc tę swoją przeróbkę dałem wyraz swej opinii zmieniając opisy wszystkich tych Obszarów.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Artownik pisze:zmieniając opisy wszystkich tych Obszarów
czego efekty ostatnio mamy przyjemność podziwiać... 8-[
Moim zdaniem:

Las, Skały, Przepaść, Kapliczka i ewentualnie Czarny Rycerz (ale o tym dyskusję rozpocząłem w innym dziale) to pola z podstawowej planszy, które ewidentnie nadają się do liftu.
Pomysłów mam kilka jednak każdy z nich wiąże się ze zmianą textu na planszy a to z kolei z drukowaniem planszy podstawowej, a na to na razie nie mam ochoty. To z kolei prowadzi do paradoksu...


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Artownik pisze:Najgorsze w tym wszystkim jest Miasto, gdzie bardzo łatwo trafić tam, gdzie się chce.
W mieście i tak łatwo się obłowić, jak ułatwisz życie ludziom na tej planszy to stanie się za prosta, będzie służyła tylko pakowaniu.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ODPOWIEDZ