Zasady Turniejowe

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

To znaczy max 30-40 min na rozgrywkę.
łeeee, przecie w tyle czasu to nawet do krainy środkowej nie zdązy nikt dojść, o dodatkach nie wspominając.
Ja bym z tym nie przesadzał. Uważam że pownno się grać tak conajmniej z 90min (tak w 3 lub 4 graczy) bo mniej to do kitu trochę - żadnej radochy nie ma z takiej 30 minutowej partyjki (przynajmniej ja nie wyobrażam sobie żebym mógł jakąkolwiek mieć).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Ja się z tobą w całości zgadzam 90-190 min oka ale przy piwku z kumplami (lub koleżankami). I tutaj rodzi się pytanie czy na turnieju gra się dla przyjemności czy dla wygranej (o nagrodach nic nie pisze bo pewno żadnych nie będzie :D). Czas rozgrywki zależy zaś od ilości osób na turnieju. Jeśli będzie 20 osób to można grać i 2h bo to tylko 5 partii będzie a ze 2 stoły raczej się ustawi to i szybko pójdzie ;-). Ale robiąc drabinkę turniejową na większą ilość osób gdzie z każdej partii powinno przechodzić dalej po 2 graczy (moja sugestia) może to zająć całe wieki, zwłaszcza że ilość kopii gry jest ograniczona. A trzeba pamiętać że nie wszyscy mają czas siedzieć na konie 3 dni :neutral:.

PS z tego co pisał Olay stoły do gry dla frajdy też będą :mrgreen:


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja się z tobą w całości zgadzam 90-190 min oka ale przy piwku z kumplami
przy piwku i z kumplami to moze być i 240 :P
I tutaj rodzi się pytanie czy na turnieju gra się dla przyjemności czy dla wygranej
dla samej wygranej szkoda by mi było czasu grać, dla przyjemności jak najbardziej. Więc uważam, że lepiej zorganizować to tak, żeby zagrać mniej partii ale porządnych (to tylko moj opinia).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

przy piwku i z kumplami to moze być i 240
Jeśli chodzi o piffo to bym się miarkował (kiepsko je przyswajam :P) ale w sumie to i 250 złe by nie było.
PoKrAk pisze:dla samej wygranej szkoda by mi było czasu grać, dla przyjemności jak najbardziej. Więc uważam, że lepiej zorganizować to tak, żeby zagrać mniej partii ale porządnych (to tylko moj opinia).
Chyba raczej nie tylko twoja, tylko taka ogólna :)
Twoim zdaniem optymalny czas trwania gry na turnieju to ile? (w perspektywie mając jeszcze 3-4 inne partie, oczywiście jeśli w siebie wierzysz :badgrin:)


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Morgoth61 Twoje pomysły są ciekawe, ale wg mnie na turnieju powinno być ograniczenie czasowe. 90 minut to moim zdaniem dobry czas na rozgrywkę.
Zasady jakie proponuje Morgoth mogłyby się sprawdzić w finale. Tam też zdjąłbym ograniczenie czasowe. Wtedy każdy mógłby się spokojnie wykazać swoim mistrzostwem w MiMa ;)

Btw Morgoth cieszę, się że potrafisz sobie sam wlepiać mentalne ostrzeżenia :P


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

30 min na partję to porażka - żadna partia nie zakończy się dojściem do korony władzy. Jak grasz na 4 graczy, to każdy ma coś koło 7 min na swoje ruchy - czy naprawdę ktoś uważa, że w 7 minut można dojść do korony? A jak zrobić żeby nie było gry na czas? (znaczy przeciągania ruchu kiedy ktoś wygrywa w małych pkt.) :)

Małe punkty - co macie na myśli współczynniki? Wysokośc cech, czy ilość zdobytych dodatkowych pkt? Bo jak wysokośc cech, to jest to bzdurą z prostego powodu - postaci się losuje i ktoś trafi kogoś kto zaczyna z 7, a inny ma na starcie 5 :)

Co do zasad wprowadzanych:
Ograniczenie Siły i Mocy do 12 - gram w MiM duuuużo czasu i mimo, że pomysł niby testowany to jednak nie widzę jego sensu - zwłaszcza na turnieju. Poza tym, skoro maksymlna skuteczność nie jest podana to i tak można Króla smoków poskładać bez niczego. Może nikt nie zauważył, ale mając 11 siły również każdego napotkanego smoka zamieniamy na pkt siły ;) Nie trzeba mieć 40.

Co do zmiany rozwijania siły - wielokrotności 7 na poziom, przy założeniu, że startujemy z pierwszego poziomu jest niesprawiedliwa - ktoś z siłą 2 musi zdobyć 42pkt aby mieć siły 5, a ktoś kto ma siły 4, zdobywa je łatwiej i jemu wystarczy 7 żeby wskoczyć na 5 :P
Pret .. czasem mam wrażenie, że za punkt honoru stawiasz sobie obalanie każdej zasady :]. Często w naciągany sposób, kiedy nie masz sensownych argumentów na zaprzeczenie tej zasadzie. Ograniczenie dotyczyło tego co wyżej napisałem, więc twój wywód był bezcelowy :]. A to dobra zasada. Sprawdź.
W przeciwieństwie do wielu graczy nie mam tego problemu, że muszę coś testować jak widzę z miejsca, że to nie ma sensu ;) Dla mnie ograniczanie na progu 12 mija się z jakimkolwiek celem. Gdybyś to zrobił na progu 10 to jeszcze miałoby cel - żeby zabić króla trzebaby maksymalnie się rozwinąć i jeszcze zdobyć dobrą broń... Ale MiM to MiM, a nie RPG :P

PS. Jak chcesz zabijać przyjaciół? Nie znam takiej opcji :) Jedyny sposób to Mesmeryzm - można tak odebrać.
A przeistoczenie i tak pewnie będzie zbanowane - Jaskinia jest tylko "pół-oficjalnym" dodatkiem i jest tak skrajnie niedorobiona, że aż śmiech zbiera jak ktoś np Ładuje posąg do kieszeni :P Poczytaj karty Jaskini to zobaczysz jak to oficjalne cacko jest wykonane. Z połową kart nie wiadomo co zrobić, a druga połowa jest źle opisana :P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Czas to kicha, bo każdy gracz ma inny poziom refleksu :P

A co do nagród - jak nie będzie ?? Muszą być. Ja chcę pięknie wypolerowaną Koronę Władzy i rękę księżniczki - lekko wypieczoną :].

Ok - to może i fakt - final charakteryzowałby się totalnym i bezwzględnym rozp-dolem ... bez czasu i do korony władzy. Może i nawet respawny by jakoś ograniczyć. Choć to by chyba wpłynęło negatywnie na grywalnosć.

A co do zasady poziomów to myślę sobie tak:

Co poziom plus 1 pkt siły.

Istota z siła 1 zabija sumę stworów o sile 7 - dostaje 2-gi punkt siły, żeby dostać 3-ci musi zabić sumę 8 siły. Ale jednak napiła się magicznej wody i dostała automatycznie jeden i ma teraz 3. Jednak, aby przejść na 4-ty musi już zebrać sumę 9-ciu pkt nie 8-miu , bo jednak poziom się zwiększył. To powoduje, że jak ktoś zaczyna z siłą 1 i mocą 5 to jest skazany na los maga, a wojownikiem o sile 12 będzie mu zostać trudniej niż komuś o sile 5. Bo poziom 1-szy byłby poziomem o jeden wyższym niż stan początkowy. Więc Barbarzyńca ma 5 siły i żeby przejść do 6-ego punktu musi zdobyć tylko 7 pkt sumy zabitych stworów. Ale jednak tutaj pojawia się problem z mocą - bo mocy się nie rozwija w taki sposób, więc krótko mówiąc magowi trudno zostać wojownikiem, ale wojownikowi łatwo magiem. Ale w Jaskini w jakiś sposób rozszerzało się moc - nie pamiętam już sam ... może jednak wprowadzić by jakąś ogólną zasadę rozwoju Mocy ? Chyba, że coś przeoczyłem - nie było rozwijania mocy - zgadza się ? :) .. poza jakąś dziwną zasadą z jaskini - ale nie wiem czy ona nie dotyczyła jakichś konkretnych poszukiwaczy czy przedmiotów.

Kwestia czasu :

Można czas wprowadzić ogólny pod warunkiem, że wprowadzi się czas ruchu dla jednego gracza - ma 10 min i jak się nie wyrobi dostaje punkt karny- żeby nie wyszło na to, że po prostu kończy kiedy czeka go walka ze smokiem :P.

Mając 11 siły - owszem - zamieniamy smoki na pkt siły (choć pech się może zdarzyć :]), ale przy 12 już się zamiana na punkt siły konczy i zwyczajnie je pokonujesz, żeby skończyło się kolekcjonowanie smoków. Bo po 12 punkcie siły już niepohamowanie szybko zaczynasz rosnąć w siłę i nic ci nie może zaszodzić (chyba, że czar przeistoczenie :]).

Czar przeistoczenie nie działał przypadkiem tak, że losowało się nową postać i zostawiało swoje przedmioty ? Bo ktoś niedawno powiedział odwrotnie - zostają statystyki, a przedmioty znikają - nic głupszego hehe - to to jest przeistoczenie poszukiwacza czy dematerializacja przedmiotów ? :] I niby jak statystyki mogą zostać ? Kiedy z maga o sile 1 i mocy 6 zamienimy się w barbarzyńce ? To jak sobie ktoś wyobraża zachowanie statystyk? Chudy, uczony barbarzyńca, który miecz potrafi jedynie ciągnąć na sznurku ? :]

Pret - moze i karty są źle opisane, ale to - jak mówisz MiM :]. Nie podoba się wymyśl nową grę, nie zmieniaj tego co istnieje :].

"Pret .. czasem mam wrażenie, że za punkt honoru stawiasz sobie obalanie każdej zasady :]. Często w naciągany sposób, kiedy nie masz sensownych argumentów na zaprzeczenie tej zasadzie. Ograniczenie dotyczyło tego co wyżej napisałem, więc twój wywód był bezcelowy :]. A to dobra zasada. Sprawdź." - a co do tego cytatu chodziło mi o to, że nawet jak coś zrozumiesz inaczej niż ja to przedstawiłem to masz wiele do powiedzenia, chociaż ta zasada nie działa tak jak piszesz podczas jej krytyki :].

I jeśli ty widzisz, że ograniczenie siły i mocy do 12 jest bez sensem to pleciesz bzdury :] - moze ci się nie podobać, ale twoja opinia. Mi się grało sensownie. A czemu do 10 ? Skoro do tej pory można było powalić Króla Smoków powiewem swojej karty postaci to czemu ograniczenie nie ma być do 12 - poszukiwacze to nie tylko ludzie - można wypasać minotaura do siły króla smoków - zresztą to jest też MAGIA nie tylko miecz. Więc 12 jest jak najbardziej ok - a do 12, bo wszystko inne poza poszukiwaczami jest do tego parametru ograniczone, więc jest to najwyższy paramter MiM-a. Skoro tak twórcy MiM-a ograniczyli wszystko to ja bym ograniczył poszukwiaczy też. Bo powyżej 12-ego punktu siły gra się robi przeraźliwie nudna - a jak mówiłem .. można doprowadzić do sytuacji, w której każdy gracz na każdego ma haka i własne osobiste powody, żeby go nie zabijać dopóki nie podejdzie pod Magiczne Wrota.

A jak chce zabijać przyjaciół ? :] Najpierw będę im podsmażał stopy, potem połamie nadgarstki .. następnie wykole oczy, a potem każde polować na dzika .. potem żywcem zedrę z nich skórę i .... ok... rozmarzyłem się :P ... jest tysiąc sposobów na zabicie przyjaciół .. przejęcie ich i zjedzenie kanibalem np. a jak ich przejąć ? Jak chcesz - spotkam cię i wymienię przyjaciela na mieszki złota :P, albo ci jakiegoś zabiorę oszczędzając punkt wytrzymałości, bo tak uzgodnimy między sobą :]. Wg zasad handel między poszukiwaczami jest ich prywatną sprawą :p.

A wielu przyjaciół walczy razem z tobą lub za ciebie, więc co stoi na przeszkodzie, żeby ich pozabijać w zwykłej walce ? Dziewice mogę zgwałcić i straci swoją moc :P.


Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: ender »

Co do zmiany rozwijania siły - wielokrotności 7 na poziom, przy założeniu, że startujemy z pierwszego poziomu jest niesprawiedliwa - ktoś z siłą 2 musi zdobyć 42pkt aby mieć siły 5, a ktoś kto ma siły 4, zdobywa je łatwiej i jemu wystarczy 7 żeby wskoczyć na 5 :P
Co poziom plus 1 pkt siły.

Istota z siła 1 zabija sumę stworów o sile 7 - dostaje 2-gi punkt siły, żeby dostać 3-ci musi zabić sumę 8 siły. Ale jednak napiła się magicznej wody i dostała automatycznie jeden i ma teraz 3. Jednak, aby przejść na 4-ty musi już zebrać sumę 9-ciu pkt nie 8-miu , bo jednak poziom się zwiększył. To powoduje, że jak ktoś zaczyna z siłą 1 i mocą 5 to jest skazany na los maga, a wojownikiem o sile 12 będzie mu zostać trudniej niż komuś o sile 5. Bo poziom 1-szy byłby poziomem o jeden wyższym niż stan początkowy. Więc Barbarzyńca ma 5 siły i żeby przejść do 6-ego punktu musi zdobyć tylko 7 pkt sumy zabitych stworów. Ale jednak tutaj pojawia się problem z mocą - bo mocy się nie rozwija w taki sposób, więc krótko mówiąc magowi trudno zostać wojownikiem, ale wojownikowi łatwo magiem. Ale w Jaskini w jakiś sposób rozszerzało się moc - nie pamiętam już sam ... może jednak wprowadzić by jakąś ogólną zasadę rozwoju Mocy ? Chyba, że coś przeoczyłem - nie było rozwijania mocy - zgadza się ? :) .. poza jakąś dziwną zasadą z jaskini - ale nie wiem czy ona nie dotyczyła jakichś konkretnych poszukiwaczy czy przedmiotów.
Pamietajcie ze po awansie na nastepny poziom mozna dodac punkt sily lub mocy a karty wszystkich wrogow (pokonanych zarowno na sile jak i moc) sie licza.
Barbarzynca zdobywa 7 pkt (2 za cien, 4 za ludojada, 1 za dzika) - moze podniesc sile lub moc. Rozwiazanie przypomina RPG ale wprowadza nowa strategie gry. Mozna oczywiscie pozmieniac limity, nie musza to byc wielokrotnosci tylko np. 7, 10, 14, 17, 21, 24, 28 .... (to tylko sugestia). Grajac z takimi zasadami nie tzreba ograniczen 12 pkt max bo np. zeby podwyzszyc wspolczynniki 4 czy 5 raz trzeba zabic 3 smoki na jeden punkt.


Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Zacznę od tego że ja tutaj nie jestem orgiem więc moje propozycje należy traktować na równi z waszymi ;-) Bo zdaje się że brzmię jak bym był siłą stwórczą :P

Co do czasu to faktycznie z tymi 30 minutami przesadziłem :mrgreen: nowa propozycja 90

Jeśli chodzi o małe punkty to miałem na myśli tylko współczynniki bazowe (bez przyjaciół i przedmiotów) po odjęciu od nich statystyk głównych postaci, ilość pokonanych wrogów (zarówno na siłę jak i moc) oraz odebrane punkty życia (przedmioty, przyjaciół etc.) innym poszukiwaczom. Następnie sumę wyżej wymienionych mnożyło by się razy krainę (zewnętrzna x1, środkowa x2, wewnętrzna do kopalni x2,5, wewnętrzna za kopalnią x3, Korona x4).

A teraz o nieliniowym rozwoju siły: może to i niezły pomysł ale raczej zależny od ilości siły posiadanej a nie kolejnego punktu. Bowiem postać o 2 punktach siły zawsze przegra z Trollem, bo ten może ją utłuc zanim biedak doczołga się do 4 pkt. siły i będzie w stanie chociaż Trolla drasnąć. Jeśli coś takiego robić to (wg mnie) tak:
siła z wrogów do następnego levelu = 2 * nasza aktualna siła
Bo dla Czarnoksiężnika pokonanie Dzika może być problemem a dla Trolla i Smok nie jest taki straszny.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Ja bym wprowadził rozwijanie mocy za moc i siły za siłe - właśnie na tych zasadach, które przedstawiłem. Teraz mocarz zostaje mocarzem, siłacz siłaczem. Nie stoi jednak nic na przeszkodzie by siłacz został mocarzem czy mocarz siłaczem, tylko jest trudniej. Ok - mocarz spotyka dzika i dostaje poważny oklep. I co z tego ? Następny raz spotka coś o Mocy 6 i zrobi z tym rzeź, a w przypadku siłacza będzie odwrotnie. A przecież mają wszyscy jak najbardziej szanse na rozwijanie się. Ale myślę, że dokładanie 1 punktu co poziom w zupełnosci wystarczy

Normalne zasady:

POSZUKIWACZ Siła 1 - żeby dostać się do 12 pkt siły wg normalnych zasad musi pokonać w sumie 11 * 7 pkt siły. 77 pkt siły, jeśli samą walką chce uzyskać 12.

Zmienione zasady:

POSZUKIWACZ Siła 1 - żeby dostać się do 12 pkt siły wg nowych zasad musi pokonać w sumie :

dla 2 pkt - 7 siły
dla 3 pkt - 8 siły
dla 4 pkt - 9 siły
dla 5 pkt - 10 siły
dla 6 pkt - 11 siły
dla 7 pkt - 12 siły
dla 8 pkt - 13 siły
dla 9 pkt - 14 siły
dla 10 pkt - 15 siły
dla 11 pkt - 16 siły
dla 12 pkt - 17 siły

Stosując wzór na odpowiedni ciąg :P:P wyliczyć można, że tym razem poszukiwacz potrzebuje 132 pkt siły. 132 - 77 = 55 :]:]. Potrzebuje 55 pkt sił więcej, żeby uzyskać 12 pkt siły - 55 pkt siły - ile to jest smoków ! Więc w zupełności wystarczy, żeby utrudnić rozwój poszukiwaczowi. Jeśli chcecie do każdego poziomu dodawać 7 to nikt się nigdy nie rozwinie w walce do wysokiego poziomu :]. A można zasadę wprowadzić, bo smoków ci w MiM z odpowiednim dodatkiem nie zabraknie :]. I wcale nie ogranicza tak bardzo gracza. Bo i gracz z siłą 8 może pokonać Króla smoków. A jeśli ktoś zaczyna z wyjątkowo niską siłą to nadrabia mocą. I sądzę też, że każda postać powinna mieć na początku wyrównaną sumę siły i mocy (ale na to bez zmian w podstawie nic nie poradzę) - np. 6 - więc jak ma 1 siły to 5 mocy. 3 mocy to i 3 siły. 2 mocy to 4 siły.

Można wprowadzić jakąś ciekawą postać o sile 7 na początku i 0 mocy :). I ta postać w ogóle nie może rozwijać mocy, a walkę na moc przegrywa automatycznie (jakiś robot, albo żywiołak czy cokolwiek innego). Ma jednak profity do siły. Albo jakąś kulę mocy, która ma 7 mocy, a 0 siły.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Co poziom plus 1 pkt siły.

Istota z siła 1 zabija sumę stworów o sile 7 - dostaje 2-gi punkt siły, żeby dostać 3-ci musi zabić sumę 8 siły. Ale jednak napiła się magicznej wody i dostała automatycznie jeden i ma teraz 3. Jednak, aby przejść na 4-ty musi już zebrać sumę 9-ciu pkt nie 8-miu , bo jednak poziom się zwiększył. To powoduje, że jak ktoś zaczyna z siłą 1 i mocą 5 to jest skazany na los maga, a wojownikiem o sile 12 będzie mu zostać trudniej niż komuś o sile 5. Bo poziom 1-szy byłby poziomem o jeden wyższym niż stan początkowy. Więc Barbarzyńca ma 5 siły i żeby przejść do 6-ego punktu musi zdobyć tylko 7 pkt sumy zabitych stworów. Ale jednak tutaj pojawia się problem z mocą - bo mocy się nie rozwija w taki sposób, więc krótko mówiąc magowi trudno zostać wojownikiem, ale wojownikowi łatwo magiem. Ale w Jaskini w jakiś sposób rozszerzało się moc - nie pamiętam już sam ... może jednak wprowadzić by jakąś ogólną zasadę rozwoju Mocy ? Chyba, że coś przeoczyłem - nie było rozwijania mocy - zgadza się ? .. poza jakąś dziwną zasadą z jaskini - ale nie wiem czy ona nie dotyczyła jakichś konkretnych poszukiwaczy czy przedmiotów.
Za każdym razem trzeba obliczać, na który poziom wskakujesz i nadal faworyzowani są wojownicy o dużej sile. A jak ktoś gra Kupcem 2/3 - to ani magiem się nie urodził, ani wojownikiem, więc generalnie ma problem :P
Moja sugestua - tak jak mówi MistrzDzwonów, ale... 2* następny poziom - żeby Jasnowidz nie dostawał pierwszego pkt siły za pierwszego pokonanego Goblina. Czyli jeżeli zwiększasz siłę, na siłę równą 3 to musisz mieć 6pkt.
Z rozwijania mocy bym zrezygnował - powód prosty, jest więcej miejsc gdzie moc się zwiększa - Wioska, Świątynia i sporo przygód i miejsc na innych planszach - do siły tyle nie ma.
Czar przeistoczenie nie działał przypadkiem tak, że losowało się nową postać i zostawiało swoje przedmioty ? Bo ktoś niedawno powiedział odwrotnie - zostają statystyki, a przedmioty znikają - nic głupszego hehe - to to jest przeistoczenie poszukiwacza czy dematerializacja przedmiotów ? :] I niby jak statystyki mogą zostać ? Kiedy z maga o sile 1 i mocy 6 zamienimy się w barbarzyńce ? To jak sobie ktoś wyobraża zachowanie statystyk? Chudy, uczony barbarzyńca, który miecz potrafi jedynie ciągnąć na sznurku ? :]
Teraz to napisałeś co wiedziałeś :P Jak chcesz ze mną dyskutować i mówić, że to co ja mówię to głupota, to weź czlowieku najpierw trochę pograj w MiM.
Przeistoczenie - zmieniasz kartę postaci i tracisz przedmioty i przyjaciół - nie więcej na karcie czaru nie pisze. Jak nie ma nic głupszego od tego, to pretensje do twórców gry, a nie pisz takich pierdół człowieku. Zostają zdobyte w czasie gry dodatkowe pkt siły i mocy, bo niby na jakiej podstawie mialyby znikać? Jak mi to wytłumaczysz to niezły jesteś - była już o tym dyskusja na forum - poczytaj to może się czegoś nauczysz.

Pret - moze i karty są źle opisane, ale to - jak mówisz MiM :]. Nie podoba się wymyśl nową grę, nie zmieniaj tego co istnieje :].
No i właśnie kolego - nie zmieniaj tego co istnieje, a jak się nie podoba to wymyśl własną grę. Człowieku - czy ty czytasz to co piszesz? Bo ja już własnym oczom nie wierzę. Czy to jak chce grać tak jak napisano w instrukcji i na kartach czy ty? Litości...
A czemu do 10 ? Skoro do tej pory można było powalić Króla Smoków powiewem swojej karty postaci to czemu ograniczenie nie ma być do 12 - poszukiwacze to nie tylko ludzie - można wypasać minotaura do siły króla smoków - zresztą to jest też MAGIA nie tylko miecz.
To może sporządź listę kto ile maksymalnie może mieć siły i mocy - wtedy będzie wszystko logiczne i zgodne z zasadami WFB :???:
jest tysiąc sposobów na zabicie przyjaciół .. przejęcie ich i zjedzenie kanibalem np. a jak ich przejąć ? Jak chcesz - spotkam cię i wymienię przyjaciela na mieszki złota , albo ci jakiegoś zabiorę oszczędzając punkt wytrzymałości, bo tak uzgodnimy między sobą :]. Wg zasad handel między poszukiwaczami jest ich prywatną sprawą .
Nic głupszego. Skoro są tysiące sposobów to wymien chociaż jeden, bo to co tu napisałeś jest żenujące.
Pamietajcie ze po awansie na nastepny poziom mozna dodac punkt sily lub mocy a karty wszystkich wrogow (pokonanych zarowno na sile jak i moc) sie licza.
A to zabrzmiało jak zasada oficjalna, mimo, że nie ma z nimi nic wspólnego - jeżeli to Twoja propozycja, to sugerowałbym to właśnie w takiej formi napisać.

Im dłużej czytam to co pisze na forum, tym bardziej przekonuje się, że zasady MiM z głównej instrukcji stanowią dla ludzi problem.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Hehe wiecie do czego zaczynam dochodzić że poszukiwacze podstawowi mają tak zbalansowane umiejętności że na prawdę dobrze sobie radzą bez jakichś udziwnień na punkty siły :D Bowiem słabi na siłę poszukiwacze są najczęściej dobrzy dzięki czemu na początku chroni ich Kapliczka, źli zaś mają możliwość atakowania mocą dzięki czemu mogą się odgryść.

Zatem podsumowując, pozostawił bym zasady uzyskiwania siły z oryginalnej instrukcji. Dodał bym (opcjonalnie) możliwość rozwoju mocy. A jedynym ograniczeniem powinien być czas umożliwiający zdobycie Korony ;-) Gra bowiem była pomyślana aby ją zakończyć w miarę szybko, a traci klimat pod koniec jedynie kiedy się gra jedną partię kilka(naście) godzin.

Jedyną zmianą wg. mnie powinno być dodanie Strażnikowi możliwości walki na moc (proponuje 7) aby magowie też mogli przejść do następnej Krainy.


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Morgoth61 pisze:jest tysiąc sposobów na zabicie przyjaciół
no ciekawe, ja znam maks kilka, a i do tego potrzebny jest odpowiedni poszukiwacz czy jakaś pojedyncza karta. A to co napisałeś na temat każe mi sądzić, że nie można z tobą poważnei dyskutować...

A tak czytając ten temat to dochodze do wniosku, że najlepiej NIC NIE ZMIENIAĆ (ewentualnie zbanować przeistoczenie, ale i to niekoenicznei jeśli działa tak jak pisze na karcie) przynajmniej się zaoszczędzi niepotrzebnych problemów i kłótni.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Niby po co banować przeistoczenie? :| W odpowiednim momencie może zmienić rozgrywkę o 180 stopni :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Skupie się na wzmiance Preta o kupcach, bo reszta p-dolenia nie jest warta uwagi i nie chce mi sie na ten temat rozpisywac :]. Co do kupców .. tutaj trzeba by (wg moich zasad, nie tworze aksjomatów, do których MUSICIE się stosować o delikatny i wrażliwy niczym błona dziewicza Preciu :]) właśnie skupić się na zasadzie początkowej sumy = 6. Ale to mieszanie w podstawach. Twórcy MiM nie postawili na elastyczność i możliwości rozwoju, bo nie przewidzieli, że gra będzie na tyle popularna :]. Ale rozwój co 7 pkt jest za szybki.

Przeistoczenia już nie pamiętam, ale jeśli pisało - losujesz nową postać to losujesz i zamieniasz się w nowego świeżego kupca czy upiora - tak jak byś zginąl .. ale może i fakt - to przeistoczenie nie uśmiercenie ... musiałbym zajrzeć do karty. Mniejsza o to - ale jeśli działa tak jak mówisz to zupełnie nie rozumiem po co wprowadzać restrykcje turniejowe dla takiego czaru :].

A rozwój sił jest za szybki - stąd potrzeba zmian. Nie chodzi o balansowanie postaci. A jeśli wprowadzi się ograniczenie mocy i siły do 12 to można wiele zmienić. Właśnie dać to rozwinięcie do mocy na takiej samej zasadzie jak rozwijanie siły. I gdyby dało się stworzyć sumę wartości początkowych = 6 - a już grałem z osobami, które taką zmianę wprowadziły - czy raczej podobną - to wszystko byłoby jak najbardziej na miejscu.

A magowie nie muszą przechodzić przez strażnika - jak są magami to niech się teleportują :P

A co do tysięcy możliwości zabijania przyjaciół .. zwyczajnie drażni mnie przesadne kombinowanie nad tym JAK i CO jest możliwe .. nie takie rzeczy się działy .. już się zdarzało , że bossowie poszukiwacze tracili się NAGLE, a i bitwy na polu Korona Władzy to coś co czasem się zdarza. Chodzi mi o to, że jak widać, że ktoś stanowi zagrożenie to można go w krótkim czasie pozbawić wielu dóbr .. można zwyczajnie ZABIC jego samego .. chodzi mi o to, że nie dzieje się tak, że z tury na turę ktoś mówi - O , PÓJDĘ SOBIE PO KORONE WŁADZY i idzie i nikt go nie jest w stanie powstrzymać.

A jak mówi SeSim - Przeistoczenie może zmienić rozgrywkę o 180 stopni. Wszystko co może tak zrobić powinno zostać, żeby gra pozostała nieprzewidywalna i było w niej trochę adrenaliny nie żmudnego i pewnego pakowania postaci.

Zasad pól na planszy jak Strażnik bym w ogóle nie zmieniał. Magowie wcale nie mają mimo to gorzej niż wojownicy :]. A granie w MiM-a kilkanaście godzin nadal ma klimat i jest ciekawe przy właśnie drobnych modyfikacjach. Stworzyć tą grę na takich zasadach, że o każdej rozgrywce można by dużo opowiadać, nie po prostu, że rzucało się kostką, zabijało potwory i dotarło do Korony Władzy. Choć i tak ciekawe rzeczy potrafią się tu dziać :)

PYTANIE DYGRESJA : Jest na tym forum zarejestrowana jakaś kobieta ? Heheh :] Ktoś powinien przynosić pecha :], póki co to wygląda jak debata dyktatorów przy wielkiej mapie strategicznej z zamiarem podbicia nowej części świata :] ... tak tylko pytałem :P
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 14:31 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

PRZEISTOCZENIE

za pomocą tego czaru możesz dokonać zmiany dowolnie wybranego poszukiwacza. Ofiara na którą zostanie rzucony ten czar, musi natychmiast dokonać wymiany karty poszukiwacza, odkładając posiadane przedmioty, mieszki złota i przyjaciół. Możesz go użyć na zakończenie swej tury.

Ani słowa o tym, że ma stracić punkty, więc ich nie traci.
bo reszta p-dolenia nie jest warta uwagi
podobnie jak brednie które wypisujesz o zabijaniu przyjaciół lub teleportowaniu się magów przez strrażnika, czy my w ogóle gramy w tą samą grę?
A rozwój sił jest za szybki
Normalnei moze tak, i mi się podoba rozwiazanie Preta (nowy poziom = tyle punktów ile nowa siłax2) ale na turniej zasada oficjalna jest w porządku, bo gra powinna przebiegać szybko.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Pokrak - napij się piwa :], to cię rozweseli :] .. z teleportacją to był żart :]. Ale ci od mocy mają większe możliwości w posługiwaniu się czarami, więc jak nie pobiją strażnika to rzucą Spacer po wodzie ... cóż za k-wa kłopot ?? A ci od mocy mają większe szanse na przejrzenie podczas gry większej ilosci czarów niż ci od siły.

A zabijanie przyjaciół .. zapędzasz się waćpan :] .. wyjaśniłem przecież w poprzednim poście o co chodzi :]

A rozwój "nowa siła x 2" jest za wolny :]. Zaraz policzę :)

Przejście na pkt siły :
2 .......... (2x2) = 4
3 .......... 6
4 .......... 8
5 .......... 10
6 .......... 12
7 .......... 14
8 .......... 16
9 .......... 18
10 .......... 20
11 .......... 22
12 .......... 24

przejscie na 12 punkt siły kosztuje 154 ... jeszcze więcej - a do tego łatwiej się rozwijać początkującym ... początkującym za łatwo, rozwiniętym za trudno i wszyscy będą mieli siłę ok 7 ... nie widzisz tego, że to k-wa nie tworzy różnicy między postaciami ? Wszyscy będą mieli porównywalną ilość tych punktów po parunastu minutach gry.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 14:45 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Nic nie wyjaśniłeś. Napisałeś tylko ze są tysiące sposóbów a na pytanie jakież to sposoby odpowiadasz że "jakoś się da". Jakoś się da, ale nie jest to wcale takie proste. Przyjaciół poszukwiacz może stracić, ale inny gracz ma raczej marny na to wpływ.

A Spacer po Wodzie jest jeden, więc to raczej kłopot.

Kiepsko u ciebie z argumentacją, a jak ktoś inny argumenty ma i je przedstawia, to stwierdzasz że szkoda czasu komentować "takie p-dolenie". Doprawdy możliwości do dyskusji wspaniałe.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Przy Przeistoczeniu nie traci się punktów siły i mocy - było już chyba o tym parę razy na tym forum. Traci się to o czym mowa w cytowanym wyżej fragmencie.

Inna sprawa to wyjściowe wartości siły i mocy, które mogą byc inne u nowego poszukiwacza. I tu należałoby policzyc ile stary poszukiwacz miał mocy i siły powyżej wyjściowych i to dodac do wyjściowej siły i mocy nowego poszukwiacza.


Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

"Jakoś się da", bo tych sposobów jest dużo, a nei o to mi chodziło O_o ... zaraz ci wkleję to wyjaśnienie.

MASZ:

"A co do tysięcy możliwości zabijania przyjaciół .. zwyczajnie drażni mnie przesadne kombinowanie nad tym JAK i CO jest możliwe .. nie takie rzeczy się działy .. już się zdarzało , że bossowie poszukiwacze tracili się NAGLE, a i bitwy na polu Korona Władzy to coś co czasem się zdarza. Chodzi mi o to, że jak widać, że ktoś stanowi zagrożenie to można go w krótkim czasie pozbawić wielu dóbr .. można zwyczajnie ZABIC jego samego .. chodzi mi o to, że nie dzieje się tak, że z tury na turę ktoś mówi - O , PÓJDĘ SOBIE PO KORONE WŁADZY i idzie i nikt go nie jest w stanie powstrzymać. "

Chodziło mi tylko o to, że jeśli ktoś polega na przedmiotach i przyjaciołach to można mu poważnie zaszkodzić. A jeśłi ktoś ma swojej siły 12 to już dupa blada .. tutaj pojawia się kłopot z poszukiwaczem. Nie sądzisz, że tak jest ?

I nikt z minuty na minute nie zaskakuje się obecnością potężnego poszukiwacza podczas rozgrywki. Już się kombinuje od samego początku jak go pozbawić danego przedmiotu czy przyjaciela.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 14:50 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

A przyjaciół można zabić choćby tak: po wygranej walce z poszukiwaczem chcesz wymordować mu "bezbronnych" przyjaciół i rzucasz za każdego z nich. Jeśli rzucisz powiedzmy 1,2 to przyjaciel ginie. Albo można by to robic czarami, które zabijają wrogów i poszukiwaczy (tylko zamiast na nich rzucać je na przyjaciół), lub ustrzelić przyjaciela z łuku.
Jest wiele możliwości wystarczy pokombinować.


Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Co do Przeistoczenia OK !!! Przecież nie protestuję :[. Odpuście już z tym Przeistoczeniem .. myślałem, że działa gorzej, bo chcecie wprowadzać restrykcje, a z tego co widzę czar Przeistoczenie to czar przeciętny. Nie z takich opresji się wychodziło <dumny>

Spacer po widzie jest jeden , ale jest masa sposobów na dostanie się do Środkowej Krainy !! Nie trzeba przechodzić przez Strażnika - ja to osobiście rzadko robiłem. A strażnika można unieruchomić czarem unieruchomienie. Ci z mocą mają więcej sposóbów na dostanie się do Środkowej Krainy niż ci z siłą, więc po co MOC STRAŻNIKOWI ! ARGH :[

Ktoś napisał, że po to, żeby magowie też mogli przejść, więc powiedziałem, żeby się teleportowali - taki k-wa żart mówiący o tym, że magowie mają więcej sposobów na dostanie się do tej kraini niż wojownicy. Ręce opadają .. wszystko trzeba dosłownie O_o
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 14:55 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Chodziło mi tylko o to, że jeśli ktoś polega na przedmiotach i przyjaciołach to można mu poważnie zaszkodzić.
Jak ktoś polega na przyjaciołach to guzik mu zrobisz, ewentualnie zabierzesz mu jednego za pomocą mesmeryzmu. Punkty siły/mocy łatwiej odebrać - są choćby magiczne przedmioty i czary do tego słuzące. Piszesz że jest dużo tych sposóbów, podaj mi więc 5 sposobów na to żeby jeden poszukiwacz pozbawił drugiego przyjaciół.
Isztwan pisze:A przyjaciół można zabić choćby tak:
Nie dyskutujemy tu o tym jaką można na to wymyślić zasadę, tylko jakie możliwości zabijania przyjaciół w tej grze występują.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Skupie się na wzmiance Preta o kupcach, bo reszta p-dolenia nie jest warta uwagi i nie chce mi sie na ten temat rozpisywac :]. Co do kupców .. tutaj trzeba by (wg moich zasad, nie tworze aksjomatów, do których MUSICIE się stosować o delikatny i wrażliwy niczym błona dziewicza Preciu :])
PROSZĘ o powstrzymanie się od takich wypowiedzi. Oraz o zmniejszenie ilości "haszowanych" przekleństw w stylu p-dolenia, k-wa itd. To nie podwórko.
Przeistoczenia już nie pamiętam, ale jeśli pisało - losujesz nową postać to losujesz i zamieniasz się w nowego świeżego kupca czy upiora - tak jak byś zginąl .. ale może i fakt - to przeistoczenie nie uśmiercenie ... musiałbym zajrzeć do karty. Mniejsza o to - ale jeśli działa tak jak mówisz to zupełnie nie rozumiem po co wprowadzać restrykcje turniejowe dla takiego czaru :].
Zdaje się, że trochę wcześniej pisałeś, że każdą swoją wypowiedź przemyślasz... Nie wiem jak to jest z Twoimi procesami myślowymi ale powyższy cytat dobitnie świadczy o tym, że coś jest nie tak. Jak możesz wypowiadać się na temat jakiejś karty nie będąc pewny o co w niej chodzi? Upraszam się o trochę samokrytyki...

Btw, to jest temat o zasadach turniejowych a nie o tym, że jak się długo gra to jest fanie. Proszę tutaj prezentować zasady, które mają usprawnić turniej a nie rozgrywkę towarzyską.
przejscie na 12 punkt siły kosztuje 154 ... jeszcze więcej - a do tego łatwiej się rozwijać początkującym ... początkującym za łatwo, rozwiniętym za trudno i wszyscy będą mieli siłę ok 7 ... nie widzisz tego, że to k-wa nie tworzy różnicy między postaciami ? Wszyscy będą mieli porównywalną ilość tych punktów po parunastu minutach gry.
Dlatego to jest właśnie dobra zasada na turniej. Wyrównuje szanse jeżeli chodzi o bazowe punkty.

Rozwijanie Mocy jest moim zadaniem błędem. Cała mechanika gry została napisana na podstawie założenia, że Mocy się nie rozwija. Być może teraz wydaje się to fajnym pomysłem, ale gwarantuje Ci że podczas rozgrywki wyjdzie ułomność tej zasady.

EDIT:
Nie sądzę, żeby poradnik pt 1001 sposobów na załatwienie Przyjaciela był istotny z punktu widzenia zasad turniejowych!


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Również jestem na NIE jeśli chodzi o rozwijanie mocy i dawanie mocy strażnikowi.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
ODPOWIEDZ