Zasady Turniejowe

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

A przyjaciół można zabić choćby tak: po wygranej walce z poszukiwaczem chcesz wymordować mu "bezbronnych" przyjaciół i rzucasz za każdego z nich. Jeśli rzucisz powiedzmy 1,2 to przyjaciel ginie. Albo można by to robic czarami, które zabijają wrogów i poszukiwaczy (tylko zamiast na nich rzucać je na przyjaciół), lub ustrzelić przyjaciela z łuku.
Jest wiele możliwości wystarczy pokombinować.


Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Co do Przeistoczenia OK !!! Przecież nie protestuję :[. Odpuście już z tym Przeistoczeniem .. myślałem, że działa gorzej, bo chcecie wprowadzać restrykcje, a z tego co widzę czar Przeistoczenie to czar przeciętny. Nie z takich opresji się wychodziło <dumny>

Spacer po widzie jest jeden , ale jest masa sposobów na dostanie się do Środkowej Krainy !! Nie trzeba przechodzić przez Strażnika - ja to osobiście rzadko robiłem. A strażnika można unieruchomić czarem unieruchomienie. Ci z mocą mają więcej sposóbów na dostanie się do Środkowej Krainy niż ci z siłą, więc po co MOC STRAŻNIKOWI ! ARGH :[

Ktoś napisał, że po to, żeby magowie też mogli przejść, więc powiedziałem, żeby się teleportowali - taki k-wa żart mówiący o tym, że magowie mają więcej sposobów na dostanie się do tej kraini niż wojownicy. Ręce opadają .. wszystko trzeba dosłownie O_o
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 14:55 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Chodziło mi tylko o to, że jeśli ktoś polega na przedmiotach i przyjaciołach to można mu poważnie zaszkodzić.
Jak ktoś polega na przyjaciołach to guzik mu zrobisz, ewentualnie zabierzesz mu jednego za pomocą mesmeryzmu. Punkty siły/mocy łatwiej odebrać - są choćby magiczne przedmioty i czary do tego słuzące. Piszesz że jest dużo tych sposóbów, podaj mi więc 5 sposobów na to żeby jeden poszukiwacz pozbawił drugiego przyjaciół.
Isztwan pisze:A przyjaciół można zabić choćby tak:
Nie dyskutujemy tu o tym jaką można na to wymyślić zasadę, tylko jakie możliwości zabijania przyjaciół w tej grze występują.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Skupie się na wzmiance Preta o kupcach, bo reszta p-dolenia nie jest warta uwagi i nie chce mi sie na ten temat rozpisywac :]. Co do kupców .. tutaj trzeba by (wg moich zasad, nie tworze aksjomatów, do których MUSICIE się stosować o delikatny i wrażliwy niczym błona dziewicza Preciu :])
PROSZĘ o powstrzymanie się od takich wypowiedzi. Oraz o zmniejszenie ilości "haszowanych" przekleństw w stylu p-dolenia, k-wa itd. To nie podwórko.
Przeistoczenia już nie pamiętam, ale jeśli pisało - losujesz nową postać to losujesz i zamieniasz się w nowego świeżego kupca czy upiora - tak jak byś zginąl .. ale może i fakt - to przeistoczenie nie uśmiercenie ... musiałbym zajrzeć do karty. Mniejsza o to - ale jeśli działa tak jak mówisz to zupełnie nie rozumiem po co wprowadzać restrykcje turniejowe dla takiego czaru :].
Zdaje się, że trochę wcześniej pisałeś, że każdą swoją wypowiedź przemyślasz... Nie wiem jak to jest z Twoimi procesami myślowymi ale powyższy cytat dobitnie świadczy o tym, że coś jest nie tak. Jak możesz wypowiadać się na temat jakiejś karty nie będąc pewny o co w niej chodzi? Upraszam się o trochę samokrytyki...

Btw, to jest temat o zasadach turniejowych a nie o tym, że jak się długo gra to jest fanie. Proszę tutaj prezentować zasady, które mają usprawnić turniej a nie rozgrywkę towarzyską.
przejscie na 12 punkt siły kosztuje 154 ... jeszcze więcej - a do tego łatwiej się rozwijać początkującym ... początkującym za łatwo, rozwiniętym za trudno i wszyscy będą mieli siłę ok 7 ... nie widzisz tego, że to k-wa nie tworzy różnicy między postaciami ? Wszyscy będą mieli porównywalną ilość tych punktów po parunastu minutach gry.
Dlatego to jest właśnie dobra zasada na turniej. Wyrównuje szanse jeżeli chodzi o bazowe punkty.

Rozwijanie Mocy jest moim zadaniem błędem. Cała mechanika gry została napisana na podstawie założenia, że Mocy się nie rozwija. Być może teraz wydaje się to fajnym pomysłem, ale gwarantuje Ci że podczas rozgrywki wyjdzie ułomność tej zasady.

EDIT:
Nie sądzę, żeby poradnik pt 1001 sposobów na załatwienie Przyjaciela był istotny z punktu widzenia zasad turniejowych!


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Również jestem na NIE jeśli chodzi o rozwijanie mocy i dawanie mocy strażnikowi.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Pokrak - Isztwan kilka ci podał heheh :). A ja mówiłem o możliwościach już gotowych .. zresztą przyjaciele czasem padają jak muchy na skutek niefortunnych kart przygód.

SeSim ... dobra zasada ?? To może wszyscy będą mieli siłe 7 ? Bez zmian O_o .. super zasada. Że też wcześniej na nią nie wpadłem. Ale może i ok .. jak nie można z walki to będą pili ze źródełek :] .. ta zasada za bardzo przyspiesza rozwój początkujących.

Co do "haszowania" :] przekleństwa. A można używać "k...." ? :P Pozostawiam więcej domysłom :]. A skoro nie ma kobiet to niby dlaczego nie można sobie poprzeklinać ? Jest oficjalna zasada języka polskiego, więc się stosuję :P.

I do tego, ze coś przemyślałem czy nie ... nie wyraziłem przekonania co do działania Przeistoczenia i nie wykłócałem się na temat jego działania, więc odstąp od takiego sposobu mówienia :[

Rozwijanie mocy :

Nie skupiam się na samym w sobie rozwijaniu mocy, bo to nie jest potrzebne, ale miało to być wyrównanie zasady z rozwojem siły wg poziomów. Żeby się nie okazało, że wojownicy bez kłopotu zostają magami, a magowie mają wielki kłopot zostać wojownikami. Nie będzie zasady poziomowania siły to nie będzie zasady rozwoju mocy.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Jestem przeciwny rozwijaniu mocy, a jak już, to pamiętajmy o Szamanie - jego zdolność powinna być wtedy korzystna! Jak zrobimy, że za 7pkt mocy dostajmey kolejny to Szaman będzie badziewiem :P

Uważam, że turniej w miarę możliwości powinien odbywać się według oryginalnych zasad! Jestem w stanie nawet zagrać z Przeistoczeniem i Rumakiem... i nawet Legionistą, byleby nie było takich akcji jak rozwijanie mocy za pokonane duchy, czy zabijanie przyjaciół, tudzież handel przyjaciółmi i limity cech... :/

Jakbyś tak mniej k-wa p-dolił, a więcej myślał zanim napiszesz to byłbym wdzięczny - ciągle robisz EDIT i generalnie ciągle coś zmieniasz. Jak ktoś wrzuci już kolejny post to po prostu odpowiadaj.

Zasadę o rozwijaniu siły stosuję od dawna i nigdy nie utknąłem na 7pkt siły - co więcej nigdy nie zauważyłem, aby w znaczący sposób wpływało to na zwiększanie szans słabych wojowników - jak ktoś jest słabszy to ciężej mu zdobyć pkt na nowy poziom. Generalnie każdy ma porównywalną szansę na złapanie nowego levela :P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Choć może poziomowanie siły miało by większy sens, gdyby poziomy były liczone w taki sposób

siła 1 - zdobył sumę 7 przechodzi na
siła 2 - zdobył sumę 8 przechodzi na
siła 3 - wypił coś magicznego +1 do siły przechodzi na
siła 4 - znowu wypił , ale +2 przechodzi na
siła 6 - zdobył z walki sumę 9 - i właśnie ... poziomy tylko w walce .. niezależne od poszczególnych punktów siły, ale od ilości stoczonych walk - więc teraz już 9 wystarczy na przejście, nie 11 - to nie utrudnia "magom" przejście o kolejny poziom siły jeśli wcześniej truli się samymi eliksirami. Musiałbym pokombinować.

A handel przyjaciółmi - ej .. czmeu nie ? Przychodzi szampan(EDIT : szaman hehe .. ale nie miałem serca poprawiać :P) do upiora i mówi swojej księżniczce, że upió jest jego przyjacielem i ma mu towarzyszyć w podróży i księżniczka się zgadza heh .. no ok .. może przyjaciele nie są na sprzedaż :P , bo każdy jest przeciwko sobie .. ale w przypadku kiedy obie strony zdecydowałyby się wymienić przyjaciółmi to .. w zasadzie czemu nie ? Szaman się znudził księzniczką , upiór przygarnął :P ... legionista załamał się dobrocią upiora i postanowił zostać z szamanem heh .. nie mam zdania na temat wymiany przyjaciół :), ale jeśli będzie się na turnieju grało tak, że jeden gracz będzie grał kilkoma postaciami to wymiana przyjaciół w tym przypadku pomiędzy poszukwiaczami jednego gracza powinna być możliwa.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 15:39 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 2 razy.


FilL
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 120
Rejestracja: czwartek 20 lip 2006, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: FilL »

Taktyka na rozbudowe mocy? A moze dodamy potencjał MANA i eklektyczny schemat myslowy ?
Sam stosuje taktyke zwiekszania poziomu sily i nie rozumiem, jak mozna grac inaczej ;-) Chyba wiekszosc graczy woli poczuc w sobie tepego woja, anizeli madrego kaznodzieje ;-)


ps.
ech morgoth
...a ten dalej swoje...
nie ma co gadac - jest osoba najmadrzejsza i najlepsiejsza z nas wszystkich...
ten, ktory nie jest obsrany, jest krolem ;-) jak to mawiano w popularnej sadze Pythonów :-)
/ GONE
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 15:40 przez FilL, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Pret - zwiększanie szans słabych wojów w przypadku poziomowania w stylu (2 x następnypunkt siły) nie co 7 .. kołku :)

I odpowiadam na posty nie edytuję jeśli już jakiś się po moim pojawił :]. Edytuje jak mi się coś przypomni, a po moim poście nie ma żadnego.

TruFel ... "ten dalej swoje" .. o co ci chodzi ??? Moja zasada, więc się trzymam .. i za każdym razem poprawiam wg tego co mówią inni .. nie rozumiem czemu się dop-doliłeś (dawno nie zakląłem :], a miałem sięograniczać, nie zaprzestać) .. jak najmądrzejszy ? Przecież staram się modyfikować tą zasadę ..a zasadę poziomowania pierwszy przedstawił Ender nie ja ..

TruFel z zasady jest chciwym bucem o mocy barbarzyńcy heh i ma uraz do mnie za to, że niepodobała mi się jego aukcja MiM-a .. Truf - nie przeciągaj, nie było cię dawno i neich tak zostanie - są inne tematy - idź precz :].

A szaman - jeśli inni mogliby zwiększać moc po ilosci pokonywanych duchów, ale przez poziomowanie to szaman nadal byłby dobry bo by nie poziomował.


FilL
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 120
Rejestracja: czwartek 20 lip 2006, 10:21
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: FilL »

Czlowieku - nie wiesz do czego sluza fora ?
Jak ci baba nie daje (lub kolega, jak mniemam), to nie wyzywaj swoich frustracji bezsensownie piszac na forum. Madrzysz sie, krytykujesz innych forumowiczow, uzywasz nie do konca "dyplomatycznego" jezyka...

Nie bede z toba wchodzil w polemike - jaki jestes, kazdy moze sobie stwierdzic po Twoim postach... "Dawno mnie nie bylo...?" - a TY to kto jestes, super prawy zegarek ?

skoro uwazasz ten temat z TWOJ, to usuwam sie na bok. Najmocniej przepraszam, ze zagadalem w temacie. Nie smiem rownac sie do Twej inteligencji, wyslawiania sie i egocentrycznosci (mylic z HIPOKRYTYCYZMEM).
MajGod61 - zegnam...


Pozdrawiam reszte,


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

ale jeśli będzie się na turnieju grało tak, że jeden gracz będzie grał kilkoma postaciami to wymiana przyjaciół w tym przypadku pomiędzy poszukwiaczami jednego gracza powinna być możliwa.
a skąd w ogólel taki pomysł, żeby na turnieju grać w ten sposób? Przecież przy ograniczeniu czasowym, a w dodatku grajac na 4 graczy takie spowolnienie rozgrywki to już totalny absurd. Zasadniczo to się kiepsko sprawdza nawet w domowych warunkacvh (wiem, bo próbowałem kilka razy po 2, po 3, raz nawet po 10 postaci na gracza :biggrin: )
Nie zajmuję się organizacją, ale gwarantuję że tak nie będzie.
Morgoth61 pisze:kołku
morgoth61 pisze: TruFel z zasady jest chciwym bucem
czy mi się wydaje czy już wyzwiska zaczynają tu lecieć?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Tak TruFel .. zbieraj ogon i precz. Nie zapomnij po sobie pozamiatać :]

MODERATOR ! Poty są poza tematem :]. Pojawił się tylko użytkownik Fill :]

"kołku", bo się wzburzyłeś przekręcając zasadę. A co do buca - owszem .. TruFel to zwyczajna pierdoła, ktora sieje zamieszanie i gdzie się pojawi tam się próbuje ukazać swoim wyniosłym pederastycznym sposobem zachowania. I nigdy nie mówi na temat :].

Poza tym nikogo nie obraziłem i trzymam się tematu, uwzględniam też pomysły innych. Ale skoro chce przedstawić mój to co mnie obchodzą inne - nie muszą mieć wpływu na moje - chyba, ze mi ktoś wytknie ewidentny błąd. Proponuję i czekam na opinie. Jeśli mogę mogę coś sprostować to tak robię. Nie wiem o co mu więc chodzi.

A co do grania kilkoma poszukiwaczami przez jednego gracza - mówię GDYBY tak było. Nie wiem co organizatorom przyjdzie do głowy. A w domowych warunkach zasada daje różne nowe możliwości. Nie jest taka zła. Ale wolę grać jednym.


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Użytkownik Morgoth61 dostał ostrzeżenie niestety złamanie 9 punktu regulaminu w stosunku do osób na forum jak i poza nim. Zachowanie w prywatnej rozmowie w której tez były użyte niecenzuralne słowa z jego strony, skłoniło mnie do wystawienia 3 ostrzeżenia.
INFORMUJE że omijanie regulaminu pisząc bluzgę przedzieloną myślnikiem będzie odbierane jak ta bluzga.

Przy okazji ten temat został stworzony do ustalenia Zasad Turniejowych, a nie wymienianiu poglądów na temat zasad jakich kto używa do gry u siebie w domu. Proszę o powrót dyskusji na właściwy tor!


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

No to podsumowując:
- sposób wzrostu siły zaproponowany przez pretorianstalker (nie pisze tutaj że to jego bo jeszcze ktoś się obrazi i powie że grał już tak wcześniej) został raczej przyjęty.
- gra ze wszelakimi oryginalnymi zasadami (nie licząc wyżej wymienionej siły ;-))
- ograniczenie czasowe do 90 minut (tutaj nie wiem czy wszyscy są za i nie wiem czy na turnieju akurat tyle minut będzie dostępnych bowiem zależy to od ilości graczy)

Ja ze swojej strony wycofuje się z tej mocy dla Strażnika i z rozwoju mocy. Z tym Strażnikiem to po prostu się zagalopowałem :P bo zapomniałem o takich "niszowych" czarach jak unieruchomienie czy niewidzialność. A teraz jaka talia będzie na turnieju. Na pewno podstawka oraz Miasto, nie wiem czy to będą tylko plansze a pula kart będzie ze wszystkich dodatków czy obowiązywać będą tylko karty z tych dwóch.

Teraz wypadało by się zastanowić jak decydować o tym kto wygrał w wypadku gdy nikt w określonym czasie nie dojdzie do Korony Władzy :D


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: ender »

Czuje sie jak Eris ...

Nie wiem czy w temacie juz to ktos pokazywal ale znalazlem gotowe, opracowane zasdy turniejowe (byc moze ktos z forum jest wspolautorem, nie wiem):
http://www.mim.irpg.pl/index.php?option ... 5&Itemid=5

Jest tutaj jeszcze inny system podnoszenia wspolczynnikow:
26) Następuje rozdzielenie profesji graczy (równouprawnienie):

Magowie łatwiej mogą zbierać Moc, a Wojownicy Siłę. Kryterium rozdziału jednych od drugich są ich początkowe Statystyki.

a) koszt podniesienia siły wynosi 8, a nie 7 jak w instrukcji - dla wojowników, a 12 dla magów.

b) można podnosić sobie w analogiczny sposób moc 8 dla magów, a 12 dla wojowników.

UWAGA: Szaman ===> Siła za 12 pkt., a Moc za 7 pkt.

c) postaci zaczynające grę ze statystykami równymi musza wydać po 10 pkt Wrogów by podnieść jedną ze statystyk


ALE na szczegolna uwage IMHO zasluguja punkty zwyciestwa w pierwszych fazach turnieju. rozgrywka trwa 3h a poem podlicza sie wszystko dla kazdego gracza. Moim zdaniem jest to jak najbardziej fair.

Przyznawanie PZ:

- Za każdy punkt Wytrzymałości powyżej początkowego otrzymuje się 7 PZ.
- Za każdy punkt Siły lub Mocy powyżej początkowego otrzymuje się odp. 4, 5 lub 6 PZ (z odpowiednimi założeniami co do profesji postaci - pkt.25)
- Za każdy mieszek złota Gracz otrzymuje 3 Punkty Zwycięstwa.
- Za każdorazowe pokonanie innego Poszukiwacza w walce bezpośredniej, Gracz otrzymuje 5 PZ.
- Za każdy Przedmiot gracz otrzymuje odpowiednią jego wartości w Mieszkach Złota ilość PZ. (Lista wartości przedmiotów u sędziów).
- Przedmioty Magiczne są warte 15 PZ każdy.
- Talizman jest wart 20 PZ.
- Każdy Przyjaciel wart jest tyle PZ ile dodaje do danej umiejętności Poszukiwacza np. Wojownik dodaje 2 pkt do Siły Poszukiwacza, któremu łatwiej zbierać siłę (vide Rycerz), zatem dodaje on 2 x 4 PZ do ogólnego wyniku.
- Zdobycie Korony Władzy - Zwycięstwo.
- Przebywanie na Koronie Władzy w momencie zakończenie Rundy = 50 PZ jeśli samemu, 30 jeśli w więcej osób ...
- Przebywanie w Wewnętrznej Krainie w drodze do KW w momencie zakończenia Rundy - 25 PZ i dalej po -5 jeśli osób było więcej w WK. (Stosujemy kryterium odległości w obszarach od KW).

Utrata PZ:

- Za każdy punkt Siły i Mocy poniżej początkowego po - 6/7/8 PZ (w zależności od profesji - więcej za utratę początkowej Mocy traci Mag niż Wojownik)
- Za stan Wytrzymałości poniżej 4 - utrata 10 PZ.
- Posiadanie Listu Gończego - -10 PZ.
- Posiadanie długów - po - 7 PZ za każdy nie oddany mieszek złota.
- Przebywanie w Więzieniu w momencie zakończenie Rundy = - 25 PZ
- Wtrącenie do Więzienia w trakcie gry = - 8 PZ.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Łożesz mój Boże Kto to wymyślił? To ma być fair?
1.Bycie/niebycie wojownikiem to porażka kompletna, a już zwłaszcza porażką jest:
-podnoszenie mocy
-upośledzenie postaci z równymi cechami na starcie - czemu w wyniku tego ogólnie trudniej im się rozwinąć? Poza tym, ktoś nie wziął pod uwagę, że jest kilkakrotnie więcej przeciwników używających siły w porównaniu do tych co uzywają mocy - magowie tracą więc pkt bo siłę trudniej im podnieść.
-zmiana Szamana - bez komentarza.

Przyznawanie PZ za inne rzeczy:
- Za każdorazowe pokonanie innego Poszukiwacza w walce bezpośredniej - jak ktoś trafi Filozofa, który jest dobry na moc, ale nie może wybierać taktyki walki, to będzie równo gnojony przez wojowników - każde pokonanie to przecież 5PZ - jak natłucze mu się odpowiednio dużo razy to można nawet nie iść na koronę.
- Za każdy Przedmiot gracz otrzymuje odpowiednią jego wartości w Mieszkach Złota ilość PZ. (Lista wartości przedmiotów u sędziów).
Ktoś musiałby na początek zrobić listę, a po drugie niby czemu faworyzowany ma być koleś z Koniem i wozem, na którym niesie złamany miecz i uszkodzoną tarczę i kto wie co jeszcze... Odkąd noszenie złomy przybliża do zwycięstwa?
-Przedmioty Magiczne są warte 15 PZ każdy.
Noszenie paru idiotycznych przedmiotów - 4 powiedzmy, jest lepsze nić bycie na koronie władzy. (magiczny kufel, amulet, talizman... :/ )

-Każdy Przyjaciel wart jest tyle PZ ile dodaje do danej umiejętności Poszukiwacza np. Wojownik dodaje 2 pkt do Siły Poszukiwacza, któremu łatwiej zbierać siłę (vide Rycerz), zatem dodaje on 2 x 4 PZ do ogólnego wyniku.
Co z przyjaciółmi co nie dają współczynników? Rozumiem, że więcej warta jest butelka wody A co np z Ninją? Czemu na starcie ma być w gorszej sytuacji?

-Za każdy punkt Siły i Mocy poniżej początkowego po - 6/7/8 PZ (w zależności od profesji - więcej za utratę początkowej Mocy traci Mag niż Wojownik)
Oficjalne zasady nie pozwalają zejść poniżej bazowych cech.

-Posiadanie Listu Gończego - -10 PZ.
Jak gra się tylko z Miastem, to znowu upośledzeni są wojownicy z miejsca tam nielegalni. Po wejściu do miasta List dostaną z dużą pewnością. Nie dość więc, że goni ich straż, nie mogą spokojnie wejść na obszar jedynego dodatku, to jeszcze mają ujemny PZ na koniec.

-Posiadanie długów - po - 7 PZ za każdy nie oddany mieszek złota.
Również nie widzę sensu.

EDIT
Wie może ktoś cokolwiek na temat daty turnieju (i godziny mniej więcej - Piątek? Sobota wieczór/rano itd...) ? I kto ewentualnie wziąłby wogóle w nim udział? W dyskusji o zasadach mamy już pierwsze ofiary, a o samym turnieju nic nie wiadomo. Dajcie znać kiedy by się to miało odbyć, bo jest trochę potencjalnych graczy, którzy chcieliby zaplanować to jakoś żeby się na turnieju stawić.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Uważam, że nie należy zbytnio kombinować.
jeśli czas się skończy i nikt nie jest na koronie to powinno się policzyc tylko punkty siły i mocy które dany poszukwiacz zdobył w trakcie gry (bez tych z przyjaciół, przedmiotó i początkowych) ewentualnie jeśli byłby remis to jeszcze podliczyć ilośc posiadanego złota.

I tyle.
Zabawy w jakieś dziwne punkty za wszystko co się da uważam za bezsensowne.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Twoje rozwiązanie w pewien sposób wymusza wybór poszukiwacza. Jesli ktos będzie grał poszukiwaczem, który nie może mieć przyjaciół ale za spotkanie jakiegoś dostaje punkt to ma o wiele większe szanse na wygraną po spotkaniu z powiedzmy 5 przyjaciółmi niż postać, która ma tych przyjaciół 15. Nie jest to zbyt dobre.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

A ilu jest takich poszukiwaczy? Wędrujacy Pustelnik?
Zakładam z góry że wszelkei zasady jakie proponuję służą do grania bez jaskini i jakochkolwiek kart pochodzących z tego dodatku bo jest on zupełnie spaprany i na turniej się nei nadaje. Poza tym dodatkiem nie ma takich postaci, które dostają jakieś punkty za przyjaciół o ile dobrze pamiętam.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Tylko Pustelnik ma taki bonus - zauważmy jednak, że jeżeli Pustelnik się już pojawi to i tak trzeba go próbować zabić z prostej przyczyny. Bo za chwilę będzie za późno :P
Poza tym, zawsze możemy wejśc na koronę przed nim i po sprawie :)
Zawsze któryś z poszukiwaczy jest lepszy, a inny gorszy - problem w tym, aby nie zwiększać tych różnic. Wcześniej przedstawione zasady preferują tych ukierunkowanych już na początku, którym z reguły jest ławiej - idąc na koronę władzy, wystarczy mieć wysoką jedną z cech - co te postacie mogą spokojnie zrobić po 7pd za poziom, a te zbalansowane, niezaleznie od tego co wybiorą - siłę czy moc, muszą płacić po 10pd za każde :/ Chyba lepiej żeby zasada preferowała Pustelnika, niż połowę z poszukiwaczy. Jeden pustelnik wiele razy się nie trafi, a co drugi czy trzeci poszukiwacz ma wyrównane cechy.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

STOP!!

Koniec 'flejmowania' ok?

Miło mi niezmiernie, że nagle tak wzięliście się do pomocy w redakcji zasad. Bardzo wam za to dziękuję. Idea Turneiju i samego Zlotu Fanów Old-schooli to pretekst do zwiekszenia współpracy na forum i co ważniejsze do poznania się w rl'u.

Mam nadzieję, że choć część z Was zobaczę na Turnieju :D

Co do meritum sprawy: uważam że jako organizator dwóch dość sporych, jak na polskie warunki turnieji MiMa, mam jakieś doświadczenie i dlatego pewne zasady pozmieniałem.

W trakcie tych dwóch lat wynikła taka spraw, ze im więcej zasad zmienimy tym więcej kolejnych problemów wypływa, więc pierwszą ideą było zagranie z minimalnymi kosmetyczymi poprawkami oryginalnej instrukcji.


KWESTIA ROZWOJU POSTACI:


Moc i Siła powinny mieć podobną możliwość rozwoju (stąd podział na swego rodzaju profesje, gdzie o tym co rozwijasz łatwiej Siła za 10 Moc np za 12 wynika z początkowych wartości. Postaci z równymi wskaźnikami albo deklarują co zbierają albo zbierają po 11 - DANE LICZBOWE PRZYKŁADOWE)

ARCYMAG:

W obu turniejach dał sie zauwazyć wyścig po Arcymaga który zaburzał nastepnie równowage gry. Stad moja propozycja. Ograniczenie ilości TALIZMANÓW do tylko kilku (mniej niż graczy!! to zwiększy interakcję) i konieczność wymiany tegoż przedmiotu wraz z innym magicznym na arcymaga.

to rozsądna cena gdy talizmanów jest np tylko 3 (wliczając te u czarnoksiężnika)


Przepakowani Poszukiwacze:

Tu jest kwestia do wyboru: osobiście jestem za daleko idącym przebudowaniem (osłabieniem) niektórych poszukiwaczy lub np za usunięciem Jaskini, z której większość pochodzi. Podobnie z przepakowanymi przedmiotami (również z Jaskini).

na pierwszy ogien idą: Wędrujący Pustelnik i Jasnowidz.

Nie przewidujemy ograniczania rozwoju postaci, a raczej utrudnienie w zdobywaniu kolejnych leveli sily i mocy.

Z tego co pamietam takich mega mega przepakow to tylko kilku bylo i to po paru godzinach gry w finale.

Kwestia Zrównania Mocy i Siły:

Tu jest inny nieco problem: taki że gracz grający mocą ma mniejsze szanse nawet gdy może dość łatwo zdobywać moc za pokonane duchy itd. Po prostu nie ma tylu wrogów walczących mocą.

Stąd propozycja złożenia DECKA TURNIEJOWEGO w którego skład wchodza wszystkie karty odpowiednio zbalansowane - chodzi o ilosc (otwieram nowy topic !!).


do tego dochodzi ze, nazwijmy ich "silowi", moga walczyc sila, a "psychiczni" moca i sila gdy atakuja innego poszukiwacza (to moze rownowazyc mniejsza nieco ilosc duchow w talii)

Nie jest to wbrew pozorom duza przewaga "psychicznych" gdy odpowiednio dobierzemy przeciwnikow w kartach przygod.

Poszukiwacze deklarujacy na poczatku to czym chca "wladac lepiej" automatycznie wybieraja tylko to co beda zbierali latwiej - WSTEPNA PROPOZYCJA.


Nalezy pomyśleć o Poszukiwaczach którzy tracą poprzez tę zasadę jedna ze swych Specjalnych zdolności (może +1 do skuteczności)


System Punktowy:


Jest po to by, w momencie zakonczenia rundy PRZED dojsciem kogos do KW, moc, na podstawie jego wspolczynnikow i sprzetu oraz przyjaciol, zasymulowac jego realne szanse na zdobycie KW (takie wirtualne i domyslne).

Ekwipunek, sila, moc, przyjaciele to wszystko sklada sie na to jakie kto ma szanse na dojscie do KW i wygranie tej konkretnej Rundy, tak?

wiec gdy zachodzi taka potrzeba jest to NAJSPRAWIEDLIWSZY sposob ocenienia kto jak gral.

Przyklad:

Poszukiwacz 1: Sila 14 moc 10, wytrzymalosc 6, Mz 8 i nic procz tego bo Zbojcy złoili mu syćko ...

Poszukiwacz 2: sila 8, moc 8, wytrzymalosc 3. mz 0 i znalazl wlasnie talizman a 2 tury temu caly sprzet poszukiwacza 1.

jest teraz na Tajemnych Wrotach a Posz. 1 na polach. Jest minuta do konca rundy ... kto ma wieksze szanse na dojscie .. albo inaczej .. niech teraz P2 pojdzie wykonczyc P1 ... i jak? nawet jak nie teraz to za jakis czas bedzie mogl spokojnie isc na KW a gracz ktory stracil wlasnie P1 bo mu zabil go P2 zaczyna od nowa.


Po zliczeniu samej sily, mocy itd nie bylby to adekwanty obraz aktualnej sytuacji, dla ktorej przeliczenie Punktow Zwyciestwa to po prostu swego rodzaju okreslenie liczbowych szans na wygranie w momencie gdyby rozgrywka toczyla sie dalej .. a nie moze bo koniec rundy.

Tak jest sprawiedliwie.


Dodatek 'SMOKI'

Proponuje dodac go dopiero w Finale podobnie jak np. Jaskinie. By zwiekszyc poziom trudnosci.



Do 'poprzednich zasad Turniejowych':

wiekszosc uczestnikow turnieju wydawala sie byc zadowolona z takiego przerobienia zasad, pomijajac kwestieniezgodnosci roznych rzeczy, zasady tak zostaly pomyslane by maksymalnie zrownac szanse, gdy ograniczona byla ilosc losowanych postaci.

Mozliwe ze teraz bedziemy dolosowywac caly czas az do wejscia kogos na KW.




Tyle wstepnie: konkrety na dniach.

Zapraszam do kompletowania DECKA Turniejowwgo. Cos kilof kiedys pisal o skompletowaniu takiego decka.

Jestes tym zainteresowany aktualny_jeszcze_Mistrzu_MiMem?

pozdr


Co do turnieju:

- ilosc rund zalezy od ilosci chetnych. Uwazam ze najlepiej jest zrobic turniej dwurundowy Eliminajce i Final, ale sprawiedliwiej jest zrobic 3 rundy, wtedy kazdy gra zawsze (w przyblizeniu) z ta sama iloscia graczy.

Z innej zas strony turniej 3 rundowy to duze zaangazowanie czasowe a nie chce by mi polowa osob nie przyszla bo ma LARPA/prelekcje czy piwo na miescie. To zawsze najbardziej rozwala organizacje. Kazdy chce cos zobaczyc na konwencie i absolutnie slusznie bo po to jest ta impreza.


Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

Cześć Oley!
Miło znów cię widzieć, ale do rzeczy...
Zapraszam do kompletowania DECKA Turniejowwgo. Cos kilof kiedys pisal o skompletowaniu takiego decka.

Jestes tym zainteresowany aktualny_jeszcze_Mistrzu_MiMem?
Z tego co pamiętam to chodziło nie o ustalenie składu DECKA TURNIEJOWEGO, tylko o jego specjalne wykonanie. Skład miał być oryginalny - standardowy. Ale z jednym i z drugim będzie problem. Niestety nie dysponuje wolnym czasem, aby się tym zająć. Napisz jednak szczegółowo, co potrzebujesz, a może będę w stanie coś zrobić.
pierwszą ideą było zagranie z minimalnymi kosmetyczymi poprawkami oryginalnej instrukcji
Popieram tą ideę i podpisuje się pod nią wszystkimi rękami.
Nie przewidujemy ograniczania rozwoju postaci, a raczej utrudnienie w zdobywaniu kolejnych leveli sily i mocy.
Z tego co pamietam takich mega mega przepakow to tylko kilku bylo i to po paru godzinach gry w finale.
Z tego co ja pamiętam, to 12 punktów Siły miałem tylko ja w finale i to dzięki temu, że zostałem Szeryfem. W związku z tym całą dyskusję na temat wyznaczenia limitu Siły i Mocy oraz na temat wprowadzenia utrudnień w ich zdobywaniu uważam za bezcelową. Przy rozgrywce na 6 osób i limicie czasu 2 godziny zdobycie 5 punktów Siły więcej niż się ma na początku to poważny sukces i to nawet jak się gra ze Smokami (których bym nie wyrzucał z eliminacji). Wystarczy posłużyć się matematyką - 6 graczy * 5 punktów Siły * 7 punktów Siły pokonanych Wrogów = 210 punktów Siły pokonanych Wrogów. Około 250 Siły mają Wrogowie w talii Przygód (jeśli są Smoki), ale na turnieju na żadnym stole nie udało się przełożyć całej talii. Gdy usuniemy Smoki, to talia może zostać przełożona i Wrogowie i tak drugi raz będą w talii. Usunięcie Smoków nic nie da, a ich pozostawienie nieco przyśpieszy rozgrywkę. Poza tym usunięcie Smoków i wprowadzenie zasad, proponowanych przez niektórych, że za każdy kolejny punkt Siły trzeba wydać coraz więcej punktów Siły Wrogów skończy się tym, że najlepsi zdobędą 3 dodatkowe punkty Siły od Wrogów i na tym koniec. Za sensowne natomiast uważam, wprowadzenie zwiększania punktów Mocy i podział na 'profesje' z przyczyn, o których pisze Oley.

JASKINIA praktycznie nie nadaje się do gry. Była dostępna na ostatnim turnieju, ale nikt nie zawiesił na niej oka, nie mówiąc o wchodzeniu do niej. Można by ewentualnie zostawić dodatkowe karty Przygód, Podziemi i Czarów, ale niektóre z nich sprawiają trudności interpretacyjne. Najrozsądniejszym wyjściem będzie więc usunięcie wszystkich kart z JASKINI, łącznie z Przygodami, Podziemiami, Poszukiwaczami i Czarami co rozwiążę większość problemów i sporów (większość sporów w tym temacie tyczy się kart pochodzących z Jaskini). Kosmiczna Otchłań może być.
(Swoją drogą Jaskinia nadaje się do gruntownej przeróbki łącznie z zasadami w niej obowiązującymi i opisami kart z tego dodatku - może ktoś się tym zajmie).

System punktowy jak najbardziej musi być z przyczyn, o których wspominał Oley, a głównie ze względu na czasowe ograniczenie rozgrywki i potrzebę wyłonienia zwycięzców w sytuacji, gdy nikt nie dojdzie do Korony Władzy. Trzeba się jednak nad nim jeszcze zastanowić. Na ostatnim turnieju punkty liczone były za każdy Przedmiot w posiadaniu Poszukiwacza, co skłaniało ich do chomikowania Przedmiotów. Jeśli weźmiemy pod uwagę sugestię Oleya, że trzeba ocenić szanse Poszukiwacza na zdobycie Korony Władzy, to np. jeśli ma się 3 Miecze, to szansy nie ma się większej od kogoś, kto ma 1 Miecz. Podobnie jeśli ktoś ma Zbroję, Tarczę i Hełm, to nie ma większych szans od tego, kto ma tylko Zbroję, ponieważ można używać tylko jeden z wspomnianych Przedmiotów na raz. Więc należałoby przyjąć, że punkty są liczone tylko za najlepszy Przedmiot z danego rodzaju.

Punkty za każdorazowe zabicie innego Poszukiwacze wydają się niepotrzebne. Jeśli ktoś zabije innego Poszukiwacza, zabiera punkty zwycięstwa pokonanemu graczowi i obniża jego szansę na zwycięstwo i w tym jest już wystarczający zysk dla zwycięskiego gracza. Dodatkowe punkty nie są potrzebne, a mogłyby skłonić graczy do niepotrzebnie 'morderczego' sposobu gry.


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Moc i Siła powinny mieć podobną możliwość rozwoju (stąd podział na swego rodzaju profesje, gdzie o tym co rozwijasz łatwiej Siła za 10 Moc np za 12 wynika z początkowych wartości. Postaci z równymi wskaźnikami albo deklarują co zbierają albo zbierają po 11 - DANE LICZBOWE PRZYKŁADOWE)


to zła zasada. Myślałem że już ustalono jak to będzie wyglądać (system - ilośc punktów potrzebma do rozwoju to 2x nowy poziom siły) - czyli bez rowzoju mocy za duchy. Gra jest dobrze wyważona i nie ma sensu w tym grzebać bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. W kartach i na planszy jest więcej możliwości zdobywania Mocy niż siły.

Arcymag - ktoś gdzieś pisał żeby zrobi tak, że dajesz magiczny przedmiot i rzucasz kostką - 6 oznacza że stajesz się arcymagiem. To również lepszy pomysł niż ten z talizmanem.
Przepakowani Poszukiwacze:

Tu jest kwestia do wyboru: osobiście jestem za daleko idącym przebudowaniem (osłabieniem) niektórych poszukiwaczy lub np za usunięciem Jaskini, z której większość pochodzi. Podobnie z przepakowanymi przedmiotami (również z Jaskini).
Moim zdaniem należy usunąć jaskinię i nie grzebać w zaden sposób przy pozostłaych.
Stąd propozycja złożenia DECKA TURNIEJOWEGO
Koeljny zbędny pomysł.
do tego dochodzi ze, nazwijmy ich "silowi", moga walczyc sila, a "psychiczni" moca i sila gdy atakuja innego poszukiwacza (to moze rownowazyc mniejsza nieco ilosc duchow w talii)
kolejny zbędny pomysł (ci z większą moca mają większe możliwości korzystanie z czarów)
System Punktowy:
tylko zdobyte w czasie gry punkty mocy i siły i nic więcej nei powinno się liczyć, chyba że w przypadku remisu (złoto/wytrzymałośc).
Proponuje dodac go dopiero w Finale podobnie jak np. Jaskinie. By zwiekszyc poziom trudnosci
a po co dodawać jaskinię skoro ma masę błędów? żeby zepsuć finał?

Może jak tak chcecie wszystko wyrównywać od razu ustalcie że każdy gra takim samym poszukiwaczem i będzie git?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Wg mnie system punktowy moim zdaniem jest dobry. To nie gra towarzyska. Tylko ja bym był za modyfikacją zaproponowaną przez kilofa.

Klasy też wg mnie są dziwne i zostawiłbym oryginalny przyrost siły.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ODPOWIEDZ