Słyszałeś o takiej zasadzie, NIE MOŻNA BYĆ SĘDZIĄ WE WŁASNEJ SPRAWIE? Nie? no popatrz, a jest znana od starożytności :-" i powinno to być motto każdego organizatora jakiegokolwiek turnieju.zdaje sie ze ustalilem zasade, ze o pewnych kwestiach decyduja gracze przy stole, tak?
Zasady Turniejowe
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
aha .. no tak .. jakze moglem o tym nie pomyslec?
a w 10-ciu Przykazaniach jest ze nie mozna zabija i krasc .. i jak ma Zlodziej teraz grac w MiM? A jak ktos ma bez oporow atakowac i zabijac innych poszukiwaczy?
Powaga: graczy jest np 5 na stol. Powstaje kwestia forsowana przez gracza nr np 4 (chce by mozna bylo wrzucic do ukrytej kieszeni lance lub konia - przyklady omawiane wczesniej ale nie chce mi sie myslec nad innymi). Wiekszosc jest przeciwna = zasada odpada i do konca rundy jest przestrzegana.
Tak jak podczas gry ze znajomymi. Wiekszosc ustala zasady - to nie sa az tak wielkie zmiany. Nikt nie zmienia zasad dot. awansu, a z racji na to, ze nie bedzie porownywania graczy m-dzy stolami (by np najlepszego sposord trzecich awansowac) nikt nie bedzie pokrzywdzony, bo te zasady nei wplywaja na wyniki z innych stolow.
Jak bedzie remis to ustali sedzia. (ale remisow nie bedzie bo ja juz tak zrobie by nie bylo )
Podsumowujac:
1) nikt nie bedzie sedzia w swej wlasnej sprawie, a nawet jesli tak to bedzie zarazem i katem, bo fakt przyjecia takeij a nie innej intepretacji moze sie na nim zemscic.
2) sedzia jest wiekszosc, a nie osoba jednostkowo, stad mozna wnioskowac ze powiedzenie owo nie odnosi sie do grup tylko do pojedynczych osob.
Jesli wiekszosc jest za jakas opcja to stanowi ona prawo (w tym turnieju w tym zakresie w jakim moze stanowic) jest wiec nie sedzia w swej sprawie ale prawodawca a to juz roznica.
3) sprawy dopuszczone do moderacji nie wplywaja na wyniki turnieju w skali globalne a w lokalnej moga wplynac tak samo pozytywnie jak i negatywnie na kazda z osob przy stole.
Zeby nei bylo: chcialbym by wszelkie tego typu dyskusje i problemy wynikle podczas turnieju byly notowane, gdyz pozniej je omowimy lub nwyciagniemy wnioski z tego jak dane sytuacje rozsadzalo 'spoleczenstwo" i one beda stanowily przyszloroczne zasady (i juz nie bedzie placzow i lamentow nad 'zmianami zasad w trakcie turnieju')
a w 10-ciu Przykazaniach jest ze nie mozna zabija i krasc .. i jak ma Zlodziej teraz grac w MiM? A jak ktos ma bez oporow atakowac i zabijac innych poszukiwaczy?
Powaga: graczy jest np 5 na stol. Powstaje kwestia forsowana przez gracza nr np 4 (chce by mozna bylo wrzucic do ukrytej kieszeni lance lub konia - przyklady omawiane wczesniej ale nie chce mi sie myslec nad innymi). Wiekszosc jest przeciwna = zasada odpada i do konca rundy jest przestrzegana.
Tak jak podczas gry ze znajomymi. Wiekszosc ustala zasady - to nie sa az tak wielkie zmiany. Nikt nie zmienia zasad dot. awansu, a z racji na to, ze nie bedzie porownywania graczy m-dzy stolami (by np najlepszego sposord trzecich awansowac) nikt nie bedzie pokrzywdzony, bo te zasady nei wplywaja na wyniki z innych stolow.
Jak bedzie remis to ustali sedzia. (ale remisow nie bedzie bo ja juz tak zrobie by nie bylo )
Podsumowujac:
1) nikt nie bedzie sedzia w swej wlasnej sprawie, a nawet jesli tak to bedzie zarazem i katem, bo fakt przyjecia takeij a nie innej intepretacji moze sie na nim zemscic.
2) sedzia jest wiekszosc, a nie osoba jednostkowo, stad mozna wnioskowac ze powiedzenie owo nie odnosi sie do grup tylko do pojedynczych osob.
Jesli wiekszosc jest za jakas opcja to stanowi ona prawo (w tym turnieju w tym zakresie w jakim moze stanowic) jest wiec nie sedzia w swej sprawie ale prawodawca a to juz roznica.
3) sprawy dopuszczone do moderacji nie wplywaja na wyniki turnieju w skali globalne a w lokalnej moga wplynac tak samo pozytywnie jak i negatywnie na kazda z osob przy stole.
Zeby nei bylo: chcialbym by wszelkie tego typu dyskusje i problemy wynikle podczas turnieju byly notowane, gdyz pozniej je omowimy lub nwyciagniemy wnioski z tego jak dane sytuacje rozsadzalo 'spoleczenstwo" i one beda stanowily przyszloroczne zasady (i juz nie bedzie placzow i lamentow nad 'zmianami zasad w trakcie turnieju')
Ostatnio zmieniony czwartek 15 lut 2007, 01:29 przez Oley, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
A w kolejnej rundzie może już normalnie działac... :???:Powaga: graczy jest np 5 na stol. Powstaje kwestia forsowana przez gracza nr np 4 (chce by mozna bylo wrzucic do ukrytej kieszeni lance lub konia - przyklady omawiane wczesniej ale nie chce mi sie myslec nad innymi). Wiekszosc jest przeciwna = zasada odpada i do konca rundy jest przestrzegana.
Absurd totalny.
Od tego żeby podejmować takie deycyzje jest SĘDZIA albo kilku sędziów i jeśli coś raz ustali, to powinno to obowiązywać do końca turnieju. Widziałeś, żeby podczas meczu piłkarze głosowali czy był faul czy nie? Właśnie coś takiego chcesz wprowadzić.
- Oley
-
- Posty: 249
- Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
- Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
- Płeć:
- Kontakt:
Co znaczy "normalnie"? Zdefiniuj prosze? Bo widzisz idea tego pomyslu jest to, ze dla 10 osob grajacych w mima jest 8 wersji dla takiej sprawy. Wiec? Zdefiniuj normalnosc prosze.PoKrAk pisze: A w kolejnej rundzie może już normalnie działac... :???:
Czy przypadkiem nie chce tych zasad w tym roku takich 'pynniejszych" by za rok miec zrobione przez graczy NORMALNE ZASADY?
Pilka nozna ma jasno sprecyzowane zasady, znane wszystkim, kazdy interpretuje (ZASADY a nie sytuacje na boisku) je tak samo (procz kobiet i 'spalonego') - subtelna roznicaWidziałeś, żeby podczas meczu piłkarze głosowali czy był faul czy nie? Właśnie coś takiego chcesz wprowadzić.
gracze nie decyduja czy byl faul czy nie tylko decyduja co mozna a czego nie jest wiec to (logicznie) wczesniejszy element ukladanki - subtelna roznica
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
powyższa prśba nie ma najmniejszego sensu i omija meritum sprawy - które polega na tym - zasada przy jednym stole działa, przy drugim nie działa - dla każdego normalnie myślącego jest to rzecz na jakimkolwiek turnieju niedopuszczalna.Co znaczy "normalnie"? Zdefiniuj prosze? Bo widzisz idea tego pomyslu jest to, ze dla 10 osob grajacych w mima jest 8 wersji dla takiej sprawy. Wiec? Zdefiniuj normalnosc prosze.
podobno organizujesz turniej już któryś tam raz, skoro jeszcze nie doszedłeś do ustalenia zasad, to już nie ma co liczyć na to że do tego dojdziesz. Zwłaszcza, że jako organizator możesz to spokojnie ustalić na podstawie własnych przemyśleń i gier ze znajomymi, wbrew pozorom nie trzeba wszystkiego przetestować ( a już tym bardziej turniej do testowania zasad potrzebny nie jest) wyglada niestety na to, że nei jesteś w stanie tego zrobić. Zresztą to co pokazujesz na forum pisząc o jednym turnieju w trzech tematach naraz tylko mnie utwierdza w przekonaniu o tym jakie masz predyspozycje organizacyjne. Powodzenia przy kolejnych edycjach...Czy przypadkiem nie chce tych zasad w tym roku takich 'pynniejszych" by za rok miec zrobione przez graczy NORMALNE ZASADY?
Przykro mi ale różnicy nie ma.gracze nie decyduja czy byl faul czy nie tylko decyduja co mozna a czego nie - subtelna roznica
PS. nie piszę nic wiecej bo zaraz zarobię ostrzeżenie za pisanie o rzeczach w które się nie angażuję/nie gram/nie korzystam.
Dobranoc
- kilof
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Runy - Posty: 242
- Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
- Lokalizacja: Spytkowice
- Płeć:
Cała ta dyskusja o kategorycznym ustaleniu wszystkich zasad nie ma sensu. Nie pamiętam jaka to była gra (chociaż chyba na pewno była z firmy Encore), ale pamiętam, że w instrukcji pisało, że jeśli w rozgrywce pojawią się sytuacje nie ujęte w instrukcji, to trzeba je po swojemu rozstrzygnąć kierując się rozsądkiem. Podobnie jest z MiM'em. Cała masa wątpliwych sytuacji, które zdarzają się w grze, nie są ustalone w instrukcji. W tej chwili nikt nie dysponuje listą wszystkich tych nieścisłości, więc nie da się sprecyzować zasad tak, żeby już nic nie trzeba było ustalać w trakcie gry, bo co chwilę pojawiają się nowe wątpliwości. Więc zasada jaką ustalił Oley, że pewne zasady będą ustalać gracze przy stole, a w razie braku zgodności między graczami w ostateczności sędzia, nie jest złą zasadą, a nawet jej wprowadzenie jest koniecznością. I nie widzę żadnych problemów, jeśli na podobną sytuację gracze przy jednym stole ustalą inne rozwiązanie, niż gracze przy drugim stole. Przecież wszyscy gracze przy jednym stole będą kierować się tą samą zasadą, więc ich szanse będą równe, podobnie jak graczy przy drugim stole, którzy będą kierować się też tą samą zasadą, chociaż inną niż gracze przy stole pierwszym. I nie widzę żadnego problemu, jeśli się okaże, że w drugim etapie turnieju będę kierował się inną zasadą do pewnej sytuacji, niż kierowałem się we wcześniejszym etapie turnieju. Zasadniczą sprawą jest to, że w czasie jednej konkretnej gry zasady będą stałe i takie same dla wszystkich graczy, więc każdy będzie miał równe szanse. Są plany, żeby spisywać w czasie turnieju wszystkie pojawiające się wątpliwości i ustalać stałe rozwiązanie tej sytuacji na przyszłość, ale w chwili obecnej nic takiego nie ma, więc pewna elastyczność jest na razie konieczna.
Niektóre niejasności są ogólnie znane i właśnie w tej dyskusji można je jakoś rozstrzygnąć, ale zawsze pozostanie reszta niejasności, o których w tej chwili nikt nie pamięta.
Magia i Miecz to niestety nie warcaby, gdzie wszystkie sytuacje, jakie się mogą trafić w grze są wyjaśnione w jej zasadach.
Niektóre niejasności są ogólnie znane i właśnie w tej dyskusji można je jakoś rozstrzygnąć, ale zawsze pozostanie reszta niejasności, o których w tej chwili nikt nie pamięta.
Magia i Miecz to niestety nie warcaby, gdzie wszystkie sytuacje, jakie się mogą trafić w grze są wyjaśnione w jej zasadach.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Proste ale głupie - nawet gracz z dobrymi argumentami polegnie przed większością graczy, którym się nie spodoba nadchodzące niebezpieczeństwo.zdaje sie ze ustalilem zasade, ze o pewnych kwestiach decyduja gracze przy stole, tak?
nie studiuje prawa, ale wydaje mi sie ze z brzmienia tej zasady wynika jasno ze pewne zasady sa ponizej tej wlasnie, tak?
jednym slowem zasada jest to, ze 90% zasad jest ustalone, a te ktore nie sa, sa doprecyzowane przy stole przez graczy i to tylko gdy wyniknie w trakcie gry koniecznosc doprecyzowania ich.
proste
Jeżeli jeszcze nie zauwazyłeś, to jednak Ty masz poważny problem. Ani razu nie podałeś żadnego argumentu żeby poprzeć absurdalne pomysły - nie wiem skąd się biorą tacy ludzie.niech te synapsy raz zadzialaja sprawniej niz do tej pory ...
O czym ty kurde piszesz wogóle? Widzę, że chcesz dać graczom 5h na każdą grę, zeby mogli podczas niej się zakumplować i poplotkować... litości. Zlot, zlotem, ale jak coś nazywasz turniejem to zrób z tego turniej. Jak może zauważyłeś, nie pisałem nigdzie, że chce z wami wyskoczyć na piwo - nie mam ochoty się kumplować, tylko chciałem zagrać - od kumplowania się to mam już sporo znajomych i mam też inne zajęcia na konwencie. Jakoś nie zauważyłem, ze ktoś organizował np wykłady, żeby kumplować się ze słuchaczami. Chcesz się kumplować ok - nie ma problemu (byle nie ze mną ), ale zastanów się nad organizacją turnieju, bo jak na razie to tylko znajdujesz czas żeby się rzucać jak nie powiem kto... albo w sumie co, a pięć tematów z zasadami, ogólnymi, ogólniejszymi, najbardziej ogólnymi i tymi nieogólnymi czeka i zero odpowiedzi. Jak to ma być gra przy piwku to po co wogóle jakieś zasady? Aha - no i czemu to turniej jest miejscem do testowania woich fantazji MiM'owych? Wpadną ludzie przypadkowi na turnieju żeby zagrać i nie pograją bo będą musieli koniecznie się ze wszystkimi najpierw zakumplować, potem przeczytać nową biblię z zasadami i pójdą spać bo im się znudzi. Jak nie masz gdzie się spotkać z kumplami na piwo to nie moja wina, że akurat podczas turnieju takie coś robisz.jak beda rozmawiac to podziela sie swoimi punktami widzenia, jak sie podziela punktami widzenia to da im to wiecej niz 2 tygodnie rozmow na forum. Poznaja sie blizej, zakumpluja lub chociaz poznaja inne intepretacje zasad. A po co jest ten zlot? Nooooooo?? Werble werble?
To czemu do jasnej innym starasz się popsuć zabawę? Jak nie grasz to mógłbyś troch wyluzować. Bo jak pisałem wcześniej - starych problermów nie rozwiązujesz, a tworzysz tylko nowe. Jakieś nowe zasady Bóg jeden wie po co, a starych i tak nie da się do końca opanować, bo dopuszczają różne intepretacje.jako organizator NIE GRAM w turnieju - MAT
Malutki to może Twój rozumek jestczlowieczku malutki ... ty chyba zbyt powaznie do tej gry podchodzisz ty myslisz ze polowa ludzkosci jest gotowa isc na krucjate w imie MiMa?
Nie chodzi o krucjaty, TYLKO ZWYKŁĄ UCZCIWOŚĆ - dotarło w końcu? Widzę, że nadal nie jarzysz o co cały ten problem.
Ile nagód tak zagranąłęś do 16 roku życia?sa nagrody, nawet calkiem wartosciowe (mam nadzieje panie koordynatorze Coolkonu), ale czy ty naprawde uwazasz ze bede robil turniej by moc go wygrac? wyroslem z tego mniej wiecej w wieku lat szesnastu, ale chyba ty mierzysz ludzi swoja miarka skoro takie podejrzenia i 'mysli' rzucasz publicznie
Chodzi o to - powtarzam po raz setny, że zmiany reguł gry podczas gry nie są uczciwe i tyle. Jak tego nie widzisz to... bez komentarza. Nawet TPSA jak zmienia regulamin daje ci opcję odejścia i nie podpisywania kolejnej umowy JAk ktoś wchodzi do gry, to chciałby zagrać i mieć możliwość wykorzystywania doświadczeń zdobytych podczas rozgrywki. A tu psikus - zmiana zasad... Można było i już nei można. Podkrślam - nie interesuje mnie to z punktu widzenia "gry z kolegami", ale zwyłych zasad turnieju, więc nie pisz mi, że najważniejsze jest to żeby się zakumplować... żałosne.
To czemu się tak dobrze maskujesz? Jakoś niegdzie się to nie przejawia.mam 2 lata doswiadczen
A oto i przykład jak komuś miesza się rzeczywistość z fikcją Ty grasz w MiMa, czy żyjesz w jego świecie? Może dlatego masz takie marzenie, żeby wszyscy się przyjaźnili i żeby świat MiMa był nieskazitelny.a w 10-ciu Przykazaniach jest ze nie mozna zabija i krasc .. i jak ma Zlodziej teraz grac w MiM? A jak ktos ma bez oporow atakowac i zabijac innych poszukiwaczy?
Jak może zauważyłeś, chodzi o to, żeby gracze nie osądzali innych graczy i siebie zarazem - wszystko powinno się sprowadzać do zdania sędziego lub graczy, którzy znajdą obiektywne i mocne argumenty, a nie jakaś demokracja, w której dwóch graczy wygrywa z trzecim i od tej pory ten trzeci traci możliwość poruszania się :-k
Nabić na pal, nabić na pal go!Jesli wiekszosc jest za jakas opcja to stanowi ona prawo
ok!
Co ty tam jakieś sądy planujesz nad ludźmi? Prawo będziemy stanowić? Jak będzie nas odpowiednio dużo to może konstytucję zmienimy
Szkda, że całe dwa lata doświadczeń nie zaowocowały takim jakże genialnym pomysłem :badgrin:Zeby nei bylo: chcialbym by wszelkie tego typu dyskusje i problemy wynikle podczas turnieju byly notowane, gdyz pozniej je omowimy lub nwyciagniemy wnioski z tego jak dane sytuacje rozsadzalo 'spoleczenstwo" i one beda stanowily przyszloroczne zasady (i juz nie bedzie placzow i lamentow nad 'zmianami zasad w trakcie turnieju')
Ale jak ktoś ma dobre argumenty to powinien mieć większy wpływ na zasady niż zgraja przeciwników konkretnego kombosa.Magia i Miecz to niestety nie warcaby, gdzie wszystkie sytuacje, jakie się mogą trafić w grze są wyjaśnione w jej zasadach.
Zamiast mi tu odpisywać, to napisz coś Oley w końcu w tym temacie o zasadach, bo na tą chwilę nic z niego nie wynika, chociaż padły pewne pytania. I błagam nie pisz mi tu o sensie turnieju i braku przyjaciół - nie wnikam w to co ludzie tam będą robić, czy ktoś będzie miał czas na piwko, czy ktoś będze chciał się bratać itp Ja koncentruje się tylko na kwestiach związanych z zasadami i samą organizacją bo na tą chwilę to jedna wielka porażka. Napewno więcej pożytku będziecie mieli tego kumplwania się niż z samego turnieju, który jak się okazuje nie jest po to żeby grać, a jest jedynie pretekstem do spotkania :-s
Ostatnio zmieniony czwartek 15 lut 2007, 22:45 przez pretorianstalker, łącznie zmieniany 1 raz.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- ender
-
- Posty: 77
- Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Czytam do pewnego czasu wasze posty i moze takie rozwiazanie zaakceptujecie.
Czesc zasad jest spisama (wiekszosc) i ogolnie obowiazuja. W kazdej innej/spornej kwestii rozstrzyga Oley (nie gar i jest organizatorem wiec niech bedzie sedzia). Jego decyzje za bezwzglednie wiazace, niepodwarzalne a niestosowanie sie do nich grozi lamaniem kolem.
Pokrak, pretorianstalker - pasuje ?
pozdrawiam
Czesc zasad jest spisama (wiekszosc) i ogolnie obowiazuja. W kazdej innej/spornej kwestii rozstrzyga Oley (nie gar i jest organizatorem wiec niech bedzie sedzia). Jego decyzje za bezwzglednie wiazace, niepodwarzalne a niestosowanie sie do nich grozi lamaniem kolem.
Pokrak, pretorianstalker - pasuje ?
pozdrawiam
-
-
- Posty: 1093
- Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Oley zdaje się coś o tym napomknął i muszę mu przyznać rację. Póki na turnieju reprezentacja forum nie będzie stanowiła przynajmniej 1/3 zawodników i gdzieś tak połowy organizatorów to wcale mu się nie dziwie, że nie bardzo chce zmieniać zasady turnieju wg naszych sugestii. Jak co roku jest wielkie halo o zawody a od "nas" praktycznie nikogo nie ma
To jest nie głupi pomysłJak dla mnie to możecie nawet wylosować zwycięzcę rzutem kostką a potem iśc na piwo \:D/
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- ender
-
- Posty: 77
- Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Nie widze problemu zeby piwo przyszlo na turniejSeSim pisze:Oley zdaje się coś o tym napomknął i muszę mu przyznać rację. Póki na turnieju reprezentacja forum nie będzie stanowiła przynajmniej 1/3 zawodników i gdzieś tak połowy organizatorów to wcale mu się nie dziwie, że nie bardzo chce zmieniać zasady turnieju wg naszych sugestii. Jak co roku jest wielkie halo o zawody a od "nas" praktycznie nikogo nie ma
To jest nie głupi pomysłJak dla mnie to możecie nawet wylosować zwycięzcę rzutem kostką a potem iśc na piwo \:D/
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Chyba, że konwent bierze udział w akcji "100% bez alkoholu" jak większość konwentów, co w gruncie rzeczy nie oznacza, że akcja ta jest skuteczna
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
Mamy tu do czynienia z pewnym nieporozumieniem. Oleyowi nie chodziło o dowolność wszelkich zasad Turniejowych i o ich swobodne ustalanie poprzez głosowanie przy Stole Gry .
Taka demokracja byłaby faktycznie jest bez sensu, przecież tak głosując można by od razu przeforsować, że nie lubimy Gracza X, więc niech co 5 tur zamienia się w Ropuchę .
A to już podejrzanie przypomina sąd skorupkowy Ateńczyków na Sokratesie .
Otóż spisujemy zasady Regulaminowe, nawet dosyć szczegółowe ustalenia, w nadziei, że poprawi to jakość Turnieju i wprowadzi sprawiedliwe kryteria oceny. Sędzia będzie miał obowiązek znać te wszystkie zapisy regulaminowe i będzie musiał powoływać się na nie w orzekaniu sporów i wątpliwości.
Tym niemniej nie jest możliwe przewidzenie wszystkich kwestii spornych i rozwianie wszystkich wątpliwości i zapisania ich w Regulaminie na papierze.
Oleyowi chodziło właśnie o to, że gdy w końcu napotkamy się, jako Sędziowie i Gracze, z sytuacją sporną, która nie jest ujęta w Regulaminie, to wtedy trzeba będzie, najlepiej zgodnie z logiką i z duchem gry, ustalić interpretację tej sytuacji. Dobrze by było, gdyby ta interpretacja była zapisana i powtarzalna w kolejnych Rozgrywkach Turnieju.
Ale logistycznie będzie to trudne i może się zdarzyć, że pół dnia później inny Sędzia w czasie innej Rozgrywki zinterpretuje sytuację inaczej. Zgodnie z tym, co mówił Oley, nie ma co wtedy iść w ślady posła ziemi nowogródzkiej, Tadeusza Reytana i rzucać się z rozdartą tuniką przed drzwiami , bo to nie o niepodległość Ojczyzny tu chodzi, tylko należy się z tym pogodzić, ponieważ, po pierwsze, wszystkie najważniejsze i pryncypialne zasady są jednak spisane, czyli problem dotyczy najprawdopodobniej rzeczy drugorzędnej, i, po drugie, ta Rozgrywka będzie całkowicie rozłączna z tą pierwsza i, najważniejsza rzecz, czyli jednakowość szans Graczy przy tym samym Stole Gry i tak będzie zachowana!
I to jest w gruncie rzeczy dobra wiadomość, że Turniej się od takich mniejszych problemów nie zawali, bo klasyfikacja Graczy nie przestanie być obiektywna.
Z doświadczenia też powiem, że zwykle Rozgrywki w Magię i Miecz toczą się na Coolkonie w świetnej atmosferze i jeszcze nie słyszałem tam kłótni .
Kolejna odsłona Regulaminu jest już gotowa i mam nadzieję, że ta wersja będzie już bardzo mało zmieniana przed Turniejem i niektóre Wasze uwagi są tam uwzględnione . Myślę, że niedługo zapoznamy Was ze szczegółami.
Taka demokracja byłaby faktycznie jest bez sensu, przecież tak głosując można by od razu przeforsować, że nie lubimy Gracza X, więc niech co 5 tur zamienia się w Ropuchę .
A to już podejrzanie przypomina sąd skorupkowy Ateńczyków na Sokratesie .
Otóż spisujemy zasady Regulaminowe, nawet dosyć szczegółowe ustalenia, w nadziei, że poprawi to jakość Turnieju i wprowadzi sprawiedliwe kryteria oceny. Sędzia będzie miał obowiązek znać te wszystkie zapisy regulaminowe i będzie musiał powoływać się na nie w orzekaniu sporów i wątpliwości.
Tym niemniej nie jest możliwe przewidzenie wszystkich kwestii spornych i rozwianie wszystkich wątpliwości i zapisania ich w Regulaminie na papierze.
Oleyowi chodziło właśnie o to, że gdy w końcu napotkamy się, jako Sędziowie i Gracze, z sytuacją sporną, która nie jest ujęta w Regulaminie, to wtedy trzeba będzie, najlepiej zgodnie z logiką i z duchem gry, ustalić interpretację tej sytuacji. Dobrze by było, gdyby ta interpretacja była zapisana i powtarzalna w kolejnych Rozgrywkach Turnieju.
Ale logistycznie będzie to trudne i może się zdarzyć, że pół dnia później inny Sędzia w czasie innej Rozgrywki zinterpretuje sytuację inaczej. Zgodnie z tym, co mówił Oley, nie ma co wtedy iść w ślady posła ziemi nowogródzkiej, Tadeusza Reytana i rzucać się z rozdartą tuniką przed drzwiami , bo to nie o niepodległość Ojczyzny tu chodzi, tylko należy się z tym pogodzić, ponieważ, po pierwsze, wszystkie najważniejsze i pryncypialne zasady są jednak spisane, czyli problem dotyczy najprawdopodobniej rzeczy drugorzędnej, i, po drugie, ta Rozgrywka będzie całkowicie rozłączna z tą pierwsza i, najważniejsza rzecz, czyli jednakowość szans Graczy przy tym samym Stole Gry i tak będzie zachowana!
I to jest w gruncie rzeczy dobra wiadomość, że Turniej się od takich mniejszych problemów nie zawali, bo klasyfikacja Graczy nie przestanie być obiektywna.
Z doświadczenia też powiem, że zwykle Rozgrywki w Magię i Miecz toczą się na Coolkonie w świetnej atmosferze i jeszcze nie słyszałem tam kłótni .
Kolejna odsłona Regulaminu jest już gotowa i mam nadzieję, że ta wersja będzie już bardzo mało zmieniana przed Turniejem i niektóre Wasze uwagi są tam uwzględnione . Myślę, że niedługo zapoznamy Was ze szczegółami.
- Piecho
-
- Posty: 193
- Rejestracja: niedziela 11 lut 2007, 10:26
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 33
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
No dziwnym zbiegeim okoliczności, też duzo lepiej czytało mi się to co napisał Mathim. Niestety stwierdzam więc z przykrością, że nie odczytuję intencji Oley'a, ale jak widać prawdopodobnie nie moja to wina.
Jedna tylko uwaga:
1.Jasne, że wszystkiego się nie przewidzi - rozwiązanie powinno być podejmowane jednak nie na podstawie głosowania, tylko albo żeby zachować jakąś szczątkową logikę, ducha gry lub coś tam jeszcze innego - co by nie mówić, dobry argument jednego gracza nie powinien być pomijany z powodu dwóch nieuargumentowanych głosów - dlatego głosowanie dla mnie to bzdura, jak zawsze popieram dyskusję z podaniem konkretnych argunmentów.
2.Pozostaje tylko problem w sytuacji gdy ktoś za wszelką cenę dąży do określonej sytuacji, która w poprzedniej rozgrywce zapewniała przewagę, a w kolejnej nagle przestaje działać. W tym wypadku, jeżeli sytuacja w jednej grze już była rozwiązana, gracz powinien mieć możliwość powołania się na poprzednie rozwiązania, które jak piszecie powinno być gdzieś zapisane w celu późniejszego przedyskutowania tudzież poprostu dodania do zasad na kolejnym turnieju.
Jeżeli będzie to zrobione w ten sposób, to równość szans zostanie zachowana. Jeżeli na nowo będzie rozpatrywana kolejna sytuacja to niekoniecznie, bo może się okazać, że ktoś pół gry poświęcił na szykowanie planu, który nie działa
Jedna tylko uwaga:
W sumie może i dwie uwagi.Oleyowi chodziło właśnie o to, że gdy w końcu napotkamy się, jako Sędziowie i Gracze, z sytuacją sporną, która nie jest ujęta w Regulaminie, to wtedy trzeba będzie, najlepiej zgodnie z logiką i z duchem gry, ustalić interpretację tej sytuacji. Dobrze by było, gdyby ta interpretacja była zapisana i powtarzalna w kolejnych Rozgrywkach Turnieju.
Ale logistycznie będzie to trudne i może się zdarzyć, że pół dnia później inny Sędzia w czasie innej Rozgrywki zinterpretuje sytuację inaczej. Zgodnie z tym, co mówił Oley, nie ma co wtedy iść w ślady posła ziemi nowogródzkiej, Tadeusza Reytana i rzucać się z rozdartą tuniką przed drzwiami , bo to nie o niepodległość Ojczyzny tu chodzi, tylko należy się z tym pogodzić, ponieważ, po pierwsze, wszystkie najważniejsze i pryncypialne zasady są jednak spisane, czyli problem dotyczy najprawdopodobniej rzeczy drugorzędnej, i, po drugie, ta Rozgrywka będzie całkowicie rozłączna z tą pierwsza i, najważniejsza rzecz, czyli jednakowość szans Graczy przy tym samym Stole Gry i tak będzie zachowana!
1.Jasne, że wszystkiego się nie przewidzi - rozwiązanie powinno być podejmowane jednak nie na podstawie głosowania, tylko albo żeby zachować jakąś szczątkową logikę, ducha gry lub coś tam jeszcze innego - co by nie mówić, dobry argument jednego gracza nie powinien być pomijany z powodu dwóch nieuargumentowanych głosów - dlatego głosowanie dla mnie to bzdura, jak zawsze popieram dyskusję z podaniem konkretnych argunmentów.
2.Pozostaje tylko problem w sytuacji gdy ktoś za wszelką cenę dąży do określonej sytuacji, która w poprzedniej rozgrywce zapewniała przewagę, a w kolejnej nagle przestaje działać. W tym wypadku, jeżeli sytuacja w jednej grze już była rozwiązana, gracz powinien mieć możliwość powołania się na poprzednie rozwiązania, które jak piszecie powinno być gdzieś zapisane w celu późniejszego przedyskutowania tudzież poprostu dodania do zasad na kolejnym turnieju.
Jeżeli będzie to zrobione w ten sposób, to równość szans zostanie zachowana. Jeżeli na nowo będzie rozpatrywana kolejna sytuacja to niekoniecznie, bo może się okazać, że ktoś pół gry poświęcił na szykowanie planu, który nie działa
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Piecho
-
- Posty: 193
- Rejestracja: niedziela 11 lut 2007, 10:26
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 33
hmm...ale nikt chyba nie będzie szykował takiego planu, skoro zostanie ogłoszone,że takie zasady są ,,uchwalana" na jedną grę nie na więcejJeżeli na nowo będzie rozpatrywana kolejna sytuacja to niekoniecznie, bo może się okazać, że ktoś pół gry poświęcił na szykowanie planu, który nie działa
J też uważam, że głosowanie w tym przypadku nie ma sensu, ale na dyskusję raczej czasu nie będzie . wymiana argumentów tak, ale dyskusja to dłuższa forma wypowiedzi :biggrin:dlatego głosowanie dla mnie to bzdura, jak zawsze popieram dyskusję z podaniem konkretnych argunmentów.
Life is life.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
No ale z tego co powiedziano wyżej, sporne kwestie mają być zapisywane - po co więc zapisywać, jak z tego się nie korzysta?
Czy wymiana argumentów to nie dyskusja? :>
Czy wymiana argumentów to nie dyskusja? :>
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Piecho
-
- Posty: 193
- Rejestracja: niedziela 11 lut 2007, 10:26
- Lokalizacja: Radom
- Płeć:
- Wiek: 33
Podobne, ale ja jakoś inaczej to pojmujępretorianstalker pisze:Czy wymiana argumentów to nie dyskusja? :>
Może skorzysta się w następnym turnieju :arrow: jako zasadę nie podlegającą zmianiepretorianstalker pisze:No ale z tego co powiedziano wyżej, sporne kwestie mają być zapisywane - po co więc zapisywać, jak z tego się nie korzysta?
Life is life.
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
Przystępujemy (a padło na mnie ) do publikacji przyjętych przez nas zasad na Turniej "Magią i Mieczem", który odbędzie się w ramach CoolKonu III w dniach 2-4 marca 2007 r.
Zasad jest trochę dużo, więc zaznaczam, że nikt nie ma obowiązku tego czytać od deski do deski - dla chcących wziąć udział w Turnieju mamy przygotowaną skróconą wersję zasad, co najmniej trzykrotnie krótszą . Ta wersja zasad jest rozszerzona - dla Sędziów. Pewne kwestie powtarzają się nie raz w kilku rozdziałach, ale lepiej powtórzyć coś dwa razy, niż zapomnieć o tym .
Mam nadzieję, że generalne zasady pozostaną bez zmian, ewentualnie zmianie mogą ulec szczegóły, np: ilość Punktów Zwycięstwa za konkretne osiągnięcie Poszukiwacza - może to być wynikiem dodatkowych testów przed Turniejem .
Publikację zasad rozbijam na kilka postów, ponieważ sam Regulamin składa się z wielu rozdziałów i tak będzie czytelniej.
Jeśli będę przytaczał tabele z Regulaminu, to w formie zamienionej na tekstową, ale będę zachowywał określenie "tabela".
Zasad jest trochę dużo, więc zaznaczam, że nikt nie ma obowiązku tego czytać od deski do deski - dla chcących wziąć udział w Turnieju mamy przygotowaną skróconą wersję zasad, co najmniej trzykrotnie krótszą . Ta wersja zasad jest rozszerzona - dla Sędziów. Pewne kwestie powtarzają się nie raz w kilku rozdziałach, ale lepiej powtórzyć coś dwa razy, niż zapomnieć o tym .
Mam nadzieję, że generalne zasady pozostaną bez zmian, ewentualnie zmianie mogą ulec szczegóły, np: ilość Punktów Zwycięstwa za konkretne osiągnięcie Poszukiwacza - może to być wynikiem dodatkowych testów przed Turniejem .
Publikację zasad rozbijam na kilka postów, ponieważ sam Regulamin składa się z wielu rozdziałów i tak będzie czytelniej.
Jeśli będę przytaczał tabele z Regulaminu, to w formie zamienionej na tekstową, ale będę zachowywał określenie "tabela".
Ostatnio zmieniony sobota 17 lut 2007, 23:21 przez Mathim, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
Tytuł:
„Magią i Mieczem”
III Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w MiM 2-4.03.2007 r.
Regulamin i ustalenia organizacyjne dotyczące Turnieju
wersja 1.2.1
Spis treści:
I. SŁOWNIK POJĘĆ
II. ORGANIZACJA PRACY SĘDZIÓW
III. TERMINARZ ROZGRYWEK
IV. SYSTEM ROZGRYWEK
CZAS GRY
V. ZAPISY NA TURNIEJ – ZASADY
VI. ZASADY ROZPOCZYNANIA ROZGRYWKI
VII. PRZEPISY OBOWIĄZUJĄCE W TRAKCIE GRY (TECHNICZNE)
ZASTOSOWANIE ROZSZERZEŃ W ROZGRYWKACH
VIII. MODYFIKACJE ORYGINALNYCH ZASAD MAGII I MIECZA
ZMIANY KART I ICH UŚCIŚLENIA
IX. KOŃCZENIE ROZGRYWKI
X. SPOSÓB LICZENIA PUNKTÓW ZWYCIĘSTWA
ASPEKT MILITARNY
ASPEKT EKONOMICZNY
ASPEKT SPOŁECZNY
ASPEKT WITALNY
ASPEKT ODWAGI
PODSUMOWANIE LICZENIA PZ
XI. ZASADY KOŃCOWE I ROZDAWANIE NAGRÓD
I. Słownik pojęć
• (SP 1) Wyjaśnienie wybranych pojęć używanych w tym dokumencie znajduje się w tabeli 1.
tabela 1
Określenie - Opis
Gracz - Zarejestrowany uczestnik turnieju
MZ - To skrót od: Mieszki Złota
Poszukiwacz - Aktualnie prowadzona przez Gracza postać bohatera na planszy
Postać - Określenie używane zamiennie z określeniem Poszukiwacz
Punkty Zwycięstwa (PZ) - Punkty liczone po zakończeniu Rundy rozgrywek celem ustalenia kolejności Graczy
Poziom Wpływów (PW) - Liczba wyznaczająca ważność towarzyszącego Poszukiwaczowi Przyjaciela. Przekłada się na wartość w PZ. Przelicznik: 1PW=3PZ .
Rozgrywka Maksymalistyczna - Pojęcie oznaczające turniejową rozgrywkę w danej Rundzie z większą niż przyjęta, standardowa liczba graczy
Rozgrywka Minimalistyczna - Pojęcie oznaczające turniejową rozgrywkę w danej Rundzie z mniejszą niż przyjęta, standardowa liczba graczy
Runda - Poziom rozgrywek, Gracze awansują do kolejnej Rundy rozgrywek (na wyższy poziom). Im wyższy poziom – tym mniej Graczy – System Pucharowy
Rozgrywka - Pojedyncza partia w Magię i Miecz danej Rundy Turnieju.
Sędzia - Osoba pilnująca regulaminu i prawidłowości Rozgrywki. Ma prawo rozsądzania sporów i wątpliwości. Jeden z organizatorów Turnieju lub pomocników.
Specjalne Zdolności - Oznacza specjalne zdolności Poszukiwacza, spisane na jego karcie
Standardowa Liczba Graczy - Typowa dla jednej Rozgrywki Turnieju liczba Graczy (od 4 do 6)
Stół Gry - Stół z rozłożonym zestawem Magii i Miecza wraz z obowiązującymi dodatkami przygotowany do podjęcia przy nim rozgrywki w danej Rundzie. Stół taki ma swój wyznaczony numer.
System Pucharowy - W przypadku Magii i Miecza oznacza, że każdy uczestnik Turnieju będzie mógł awansować do dalszych gier, albo odpaść z Mistrzostw po przeprowadzeniu jednej Rozgrywki w danej Rundzie. Konsekwencją tego jest to, że Gracz w czasie Turnieju nie zmierzy się z wszystkimi Graczami, tylko z wybranymi przez losowanie (lub przez Sędziego)
Termin - Termin oznacza proponowaną datę i godzinę rozgrywki w danej Rundzie
Turniej - Turniej Magii i Miecza, konkretnie III Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w MiM.
Wrogowie Odnawialni - Są to wrogowie, którzy są spotkani na planszy wg opisu pola na planszy, którzy, niezależnie od tego, czy zostaną pokonani, czy nie, dalej będą znajdować się na tym polu, przy następnym spotkaniu. Zakłada się, że Ci wrogowie mają więcej niż 1 pkt wytrzymałości. Przykład: Strażnik strzegący wejścia do Krainy Środkowej, Osiłek w Gospodzie itp.
Wrogowie Nieodnawialni - Są to wrogowie spotkani poprzez wyciągnięcie Karty Przygody na danej Planszy. Mogą zostać pokonani w ten sposób, że przestaną funkcjonować na planszy. Szalony Wojownik i Mumakile są Wrogami Odnawialnymi.
Zasada inflacji - Zasada opisująca sposób traktowania powtarzających się przedmiotów w ekwipunku Poszukiwacza – w aspekcie obliczania mu Punktów Zwycięstwa
„Magią i Mieczem”
III Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w MiM 2-4.03.2007 r.
Regulamin i ustalenia organizacyjne dotyczące Turnieju
wersja 1.2.1
Spis treści:
I. SŁOWNIK POJĘĆ
II. ORGANIZACJA PRACY SĘDZIÓW
III. TERMINARZ ROZGRYWEK
IV. SYSTEM ROZGRYWEK
CZAS GRY
V. ZAPISY NA TURNIEJ – ZASADY
VI. ZASADY ROZPOCZYNANIA ROZGRYWKI
VII. PRZEPISY OBOWIĄZUJĄCE W TRAKCIE GRY (TECHNICZNE)
ZASTOSOWANIE ROZSZERZEŃ W ROZGRYWKACH
VIII. MODYFIKACJE ORYGINALNYCH ZASAD MAGII I MIECZA
ZMIANY KART I ICH UŚCIŚLENIA
IX. KOŃCZENIE ROZGRYWKI
X. SPOSÓB LICZENIA PUNKTÓW ZWYCIĘSTWA
ASPEKT MILITARNY
ASPEKT EKONOMICZNY
ASPEKT SPOŁECZNY
ASPEKT WITALNY
ASPEKT ODWAGI
PODSUMOWANIE LICZENIA PZ
XI. ZASADY KOŃCOWE I ROZDAWANIE NAGRÓD
I. Słownik pojęć
• (SP 1) Wyjaśnienie wybranych pojęć używanych w tym dokumencie znajduje się w tabeli 1.
tabela 1
Określenie - Opis
Gracz - Zarejestrowany uczestnik turnieju
MZ - To skrót od: Mieszki Złota
Poszukiwacz - Aktualnie prowadzona przez Gracza postać bohatera na planszy
Postać - Określenie używane zamiennie z określeniem Poszukiwacz
Punkty Zwycięstwa (PZ) - Punkty liczone po zakończeniu Rundy rozgrywek celem ustalenia kolejności Graczy
Poziom Wpływów (PW) - Liczba wyznaczająca ważność towarzyszącego Poszukiwaczowi Przyjaciela. Przekłada się na wartość w PZ. Przelicznik: 1PW=3PZ .
Rozgrywka Maksymalistyczna - Pojęcie oznaczające turniejową rozgrywkę w danej Rundzie z większą niż przyjęta, standardowa liczba graczy
Rozgrywka Minimalistyczna - Pojęcie oznaczające turniejową rozgrywkę w danej Rundzie z mniejszą niż przyjęta, standardowa liczba graczy
Runda - Poziom rozgrywek, Gracze awansują do kolejnej Rundy rozgrywek (na wyższy poziom). Im wyższy poziom – tym mniej Graczy – System Pucharowy
Rozgrywka - Pojedyncza partia w Magię i Miecz danej Rundy Turnieju.
Sędzia - Osoba pilnująca regulaminu i prawidłowości Rozgrywki. Ma prawo rozsądzania sporów i wątpliwości. Jeden z organizatorów Turnieju lub pomocników.
Specjalne Zdolności - Oznacza specjalne zdolności Poszukiwacza, spisane na jego karcie
Standardowa Liczba Graczy - Typowa dla jednej Rozgrywki Turnieju liczba Graczy (od 4 do 6)
Stół Gry - Stół z rozłożonym zestawem Magii i Miecza wraz z obowiązującymi dodatkami przygotowany do podjęcia przy nim rozgrywki w danej Rundzie. Stół taki ma swój wyznaczony numer.
System Pucharowy - W przypadku Magii i Miecza oznacza, że każdy uczestnik Turnieju będzie mógł awansować do dalszych gier, albo odpaść z Mistrzostw po przeprowadzeniu jednej Rozgrywki w danej Rundzie. Konsekwencją tego jest to, że Gracz w czasie Turnieju nie zmierzy się z wszystkimi Graczami, tylko z wybranymi przez losowanie (lub przez Sędziego)
Termin - Termin oznacza proponowaną datę i godzinę rozgrywki w danej Rundzie
Turniej - Turniej Magii i Miecza, konkretnie III Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w MiM.
Wrogowie Odnawialni - Są to wrogowie, którzy są spotkani na planszy wg opisu pola na planszy, którzy, niezależnie od tego, czy zostaną pokonani, czy nie, dalej będą znajdować się na tym polu, przy następnym spotkaniu. Zakłada się, że Ci wrogowie mają więcej niż 1 pkt wytrzymałości. Przykład: Strażnik strzegący wejścia do Krainy Środkowej, Osiłek w Gospodzie itp.
Wrogowie Nieodnawialni - Są to wrogowie spotkani poprzez wyciągnięcie Karty Przygody na danej Planszy. Mogą zostać pokonani w ten sposób, że przestaną funkcjonować na planszy. Szalony Wojownik i Mumakile są Wrogami Odnawialnymi.
Zasada inflacji - Zasada opisująca sposób traktowania powtarzających się przedmiotów w ekwipunku Poszukiwacza – w aspekcie obliczania mu Punktów Zwycięstwa
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
II. Organizacja pracy Sędziów
• (OPS 1) Sędzia to jeden z organizatorów Turnieju, albo osoba przez nich upoważniona do pełnienia tej roli.
• (OPS 2) Sędzia posiada odpowiedni identyfikator, który powinien okazać na żądanie Gracza.
• (OPS 3) Sędzia dokonuje rejestracji Gracza na Turnieju zgodnie z obowiązującymi zasadami.
• (OPS 4) W porozumieniu z Graczem Sędzia wyznacza Termin jego Rozgrywki w danej Rundzie.
• (OPS 5) Sędzia pomaga w przygotowaniu rozgrywki i losuje, albo wybiera, który z Graczy usiądzie przy którym ze Stołów Gry. Może uwzględnić przy tym sugestie zawodników odnośnie doboru Graczy przy danym Stole Gry.
• (OPS 6) Dla każdej Rozgrywki, każdej Rundy, przydzielony jest Sędzia.
• (OPS 7) W czasie rozgrywki Sędziowie mogą się zmieniać w razie potrzeby. Muszą o tym poinformować Graczy.
• (OPS 8) Sędzia powinien być bezstronny.
• (OPS 9) Sędzia obserwuje rozgrywkę i pilnuje, by odbyła się ona zgodnie z zasadami.
• (OPS 10) Sędzia ma prawo rozsądzić wszystkie spory i rozwiewać wątpliwości.
• (OPS 11) Orzeczenia Sędziego powinny być powtarzalne, czyli podobne, jeśli dotyczą identycznych sytuacji.
• (OPS 12) Sędzia musi się trzymać regulaminu rozgrywek i postanowień organizacyjnych – nie może ich naginać samowolnie albo omijać.
• (OPS 13) Decyzją trzech Sędziów można lekko zmodyfikować punkt regulaminu, zasad albo postanowień organizacyjnych, jeśli tego wymaga dobro Turnieju. Nie można zmienić radykalnie postanowień regulaminu w trakcie Turnieju. Dotyczy to zarówno zmian w trakcie Rozgrywki jak i pomiędzy Rundami.
• (OPS 14) Sędzia ma uprawnienia do wypełniania i zatwierdzania danych na Kartach Zawodniczych i Protokołach Sędziowskich.
• (OPS 15) Ze względu na to, że oprócz Magii i Miecza będą na Sali dostępne też inne gry, w każdej chwili powinno na niej znajdować się co najmniej dwóch Sędziów.
• (OPS 16) Sędzia może też brać udział w Turnieju, jednakże w momencie własnej rozgrywki traci on uprawnienia Sędziego. Nie może wtedy też sam podliczać sobie punktów i rozsądzać sporów i wątpliwości. Wniosek z tego, że oprócz niego na Sali powinno znajdować się dwóch równoprawnych Sędziów.
• (OPS 17) Ze względu na konieczność zapewnienia ciągłości obsługi sędziowskiej, ustalony będzie grafik dyżurów na Sali Gier. Grafik prezentuje tabela 2. "Uwaga - tabeli 2 drugiej nie przytaczam, po prostu wypełnimy grafik dyżurów"
• (OPS 18) Sędzia ma prawo celem wyrównania szans Graczy, nałożyć naganę na tego Gracza, który omija obowiązujący regulamin i przepisy gry z korzyścią dla siebie
• (OPS 18) Za każdą naganę Gracz otrzymuje karę -10 Punktów Zwycięstwa, która jest naliczana na końcu Rozgrywki (patrz rozdział X)
• (OPS 19) Sędzia ma prawo, w przypadku rażących i notorycznych naruszeń regulaminu i zasad Gry, zdyskwalifikować Gracza (po konsultacji z innym Sędzią)
• (OPS 20) Sędzia ma prawo ogłaszać przerwy w grze na prośbę Graczy (więcej w rozdziale IV)
• (OPS 1) Sędzia to jeden z organizatorów Turnieju, albo osoba przez nich upoważniona do pełnienia tej roli.
• (OPS 2) Sędzia posiada odpowiedni identyfikator, który powinien okazać na żądanie Gracza.
• (OPS 3) Sędzia dokonuje rejestracji Gracza na Turnieju zgodnie z obowiązującymi zasadami.
• (OPS 4) W porozumieniu z Graczem Sędzia wyznacza Termin jego Rozgrywki w danej Rundzie.
• (OPS 5) Sędzia pomaga w przygotowaniu rozgrywki i losuje, albo wybiera, który z Graczy usiądzie przy którym ze Stołów Gry. Może uwzględnić przy tym sugestie zawodników odnośnie doboru Graczy przy danym Stole Gry.
• (OPS 6) Dla każdej Rozgrywki, każdej Rundy, przydzielony jest Sędzia.
• (OPS 7) W czasie rozgrywki Sędziowie mogą się zmieniać w razie potrzeby. Muszą o tym poinformować Graczy.
• (OPS 8) Sędzia powinien być bezstronny.
• (OPS 9) Sędzia obserwuje rozgrywkę i pilnuje, by odbyła się ona zgodnie z zasadami.
• (OPS 10) Sędzia ma prawo rozsądzić wszystkie spory i rozwiewać wątpliwości.
• (OPS 11) Orzeczenia Sędziego powinny być powtarzalne, czyli podobne, jeśli dotyczą identycznych sytuacji.
• (OPS 12) Sędzia musi się trzymać regulaminu rozgrywek i postanowień organizacyjnych – nie może ich naginać samowolnie albo omijać.
• (OPS 13) Decyzją trzech Sędziów można lekko zmodyfikować punkt regulaminu, zasad albo postanowień organizacyjnych, jeśli tego wymaga dobro Turnieju. Nie można zmienić radykalnie postanowień regulaminu w trakcie Turnieju. Dotyczy to zarówno zmian w trakcie Rozgrywki jak i pomiędzy Rundami.
• (OPS 14) Sędzia ma uprawnienia do wypełniania i zatwierdzania danych na Kartach Zawodniczych i Protokołach Sędziowskich.
• (OPS 15) Ze względu na to, że oprócz Magii i Miecza będą na Sali dostępne też inne gry, w każdej chwili powinno na niej znajdować się co najmniej dwóch Sędziów.
• (OPS 16) Sędzia może też brać udział w Turnieju, jednakże w momencie własnej rozgrywki traci on uprawnienia Sędziego. Nie może wtedy też sam podliczać sobie punktów i rozsądzać sporów i wątpliwości. Wniosek z tego, że oprócz niego na Sali powinno znajdować się dwóch równoprawnych Sędziów.
• (OPS 17) Ze względu na konieczność zapewnienia ciągłości obsługi sędziowskiej, ustalony będzie grafik dyżurów na Sali Gier. Grafik prezentuje tabela 2. "Uwaga - tabeli 2 drugiej nie przytaczam, po prostu wypełnimy grafik dyżurów"
• (OPS 18) Sędzia ma prawo celem wyrównania szans Graczy, nałożyć naganę na tego Gracza, który omija obowiązujący regulamin i przepisy gry z korzyścią dla siebie
• (OPS 18) Za każdą naganę Gracz otrzymuje karę -10 Punktów Zwycięstwa, która jest naliczana na końcu Rozgrywki (patrz rozdział X)
• (OPS 19) Sędzia ma prawo, w przypadku rażących i notorycznych naruszeń regulaminu i zasad Gry, zdyskwalifikować Gracza (po konsultacji z innym Sędzią)
• (OPS 20) Sędzia ma prawo ogłaszać przerwy w grze na prośbę Graczy (więcej w rozdziale IV)
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
III. Terminarz rozgrywek
• (TR 1) Celem zwiększenia elastyczności, która pozwoli większej ilości osób wziąć udział w Turnieju wprowadzamy Rundy rozciągnięte w czasie. Oznacza to, że na danym Poziomie Rozgrywek zawody nie muszą się toczyć w tym samym Terminie. Gracze będą mogli wybrać sobie bardziej odpowiadający im Termin ze względu na inne atrakcje Konwentu.
• (TR 2) I Runda rozgrywek trwa od piątku 2.03.2007 od godziny 20:00 do soboty 3.03.2007 do godziny 19:00 (Uwaga: to tylko ramy czasowe Rundy, a nie czas Rozgrywki!)
• (TR 3) II Runda rozgrywek trwa od soboty 3.03.2007 od godziny 19:00 do niedzieli 4.03.2007 do godziny 1:30
• (TR 4) III runda rozgrywek trwa od niedzieli 4.03.2007 od godziny 1:30 do niedzieli 4.03.2007 do godziny 16:00 (być może do 17:00)
• (TR 5) Jeśli w I Rundzie weźmie udział liczba Graczy < = 30, to Sędziowie mogą podjąć decyzję o skróceniu Turnieju do dwóch Rund. W takiej sytuacji to II Runda będzie Rundą Finałową z jedną tylko Rozgrywką.
• (TR 6) Rekomendowane przez Sędziów Terminy rozpoczęcia Rozgrywek dla danej Rundy przedstawia tabela 3.
• (TR 7) W przypadku, jeśli zbierze się grupa chcąca grać w Turnieju MiM poza proponowanymi godzinami, Sędzia pozwoli im rozegrać grę w I Rundzie, jeżeli jest wolny Stół Gry.
• (TR 8) Konwentowicze mogą dołączyć do Turnieju w czasie trwania I Rundy Rozgrywek. Pewność udziału w Grze mają osoby, które zgłoszą się do soboty 3.03.2007 r. do godziny 16:00, ale w sprzyjających okolicznościach (wolny Stół Gry + grupa Graczy) można będzie zgłaszać się do godz. 18:00. Po ewentualnym rozegraniu dodatkowej Rozgrywki I Rundy o godzinie 18:00, awansujący z niej, będą mieli do wyboru w II Rundzie tylko późniejszy Termin Gry, ze względu na późny czas zakończenia pierwszej gry.
• (TR 9) Jeżeli Sędziowie i organizatorzy Turnieju stwierdzą, że do godziny 18:00 do Turnieju zgłosiło się mniej niż 30 Graczy, mogą podjąć decyzję, że II Runda Turnieju będzie składała się z jednej, finałowej Rozgrywki. W takim przypadku rozegranie Finału w II Rundzie oznacza, że III Runda staje się bezprzedmiotowa.
• (TR 10) Terminy rozpoczęcia Gier II Rundy mogą ulec nieznacznym przesunięciom na wniosek Graczy biorących udział na tym szczeblu rozgrywek, albo decyzją Sędziów.
• (TR 11) Termin rozpoczęcia III Rundy Turnieju (czyli Finału) może być przesunięty na wniosek finalistów albo Sędziego, ale konieczna jest zgoda wszystkich uczestników.
• (TR 12) Jeśli uda się wcześniej rozegrać II Rundę rozgrywek odpowiedniemu przyspieszeniu może ulec III Runda Turnieju wraz z pierwszym Terminem Rozgrywek.
• (TR 13) Po zakończeniu Finału nastąpi uroczyste rozdanie nagród.
tabela 3
Runda I
- Numer Terminu 1: Piątek 2.03.2007 godzina 21:00
- Numer Terminu 2: Sobota 3.03.2007 godzina 12:30
- Numer Terminu 3: Sobota 3.03.2007 godzina 16:00
Runda II
- Numer Terminu 1: Sobota 3.03.2007 godzina 19:15
- Numer Terminu 2: Sobota 3.03.2007 godzina 22:30
Runda III (Finał)
- Numer Terminu 1: Niedziela 4.03.2007 godzina 10:00
• (TR 1) Celem zwiększenia elastyczności, która pozwoli większej ilości osób wziąć udział w Turnieju wprowadzamy Rundy rozciągnięte w czasie. Oznacza to, że na danym Poziomie Rozgrywek zawody nie muszą się toczyć w tym samym Terminie. Gracze będą mogli wybrać sobie bardziej odpowiadający im Termin ze względu na inne atrakcje Konwentu.
• (TR 2) I Runda rozgrywek trwa od piątku 2.03.2007 od godziny 20:00 do soboty 3.03.2007 do godziny 19:00 (Uwaga: to tylko ramy czasowe Rundy, a nie czas Rozgrywki!)
• (TR 3) II Runda rozgrywek trwa od soboty 3.03.2007 od godziny 19:00 do niedzieli 4.03.2007 do godziny 1:30
• (TR 4) III runda rozgrywek trwa od niedzieli 4.03.2007 od godziny 1:30 do niedzieli 4.03.2007 do godziny 16:00 (być może do 17:00)
• (TR 5) Jeśli w I Rundzie weźmie udział liczba Graczy < = 30, to Sędziowie mogą podjąć decyzję o skróceniu Turnieju do dwóch Rund. W takiej sytuacji to II Runda będzie Rundą Finałową z jedną tylko Rozgrywką.
• (TR 6) Rekomendowane przez Sędziów Terminy rozpoczęcia Rozgrywek dla danej Rundy przedstawia tabela 3.
• (TR 7) W przypadku, jeśli zbierze się grupa chcąca grać w Turnieju MiM poza proponowanymi godzinami, Sędzia pozwoli im rozegrać grę w I Rundzie, jeżeli jest wolny Stół Gry.
• (TR 8) Konwentowicze mogą dołączyć do Turnieju w czasie trwania I Rundy Rozgrywek. Pewność udziału w Grze mają osoby, które zgłoszą się do soboty 3.03.2007 r. do godziny 16:00, ale w sprzyjających okolicznościach (wolny Stół Gry + grupa Graczy) można będzie zgłaszać się do godz. 18:00. Po ewentualnym rozegraniu dodatkowej Rozgrywki I Rundy o godzinie 18:00, awansujący z niej, będą mieli do wyboru w II Rundzie tylko późniejszy Termin Gry, ze względu na późny czas zakończenia pierwszej gry.
• (TR 9) Jeżeli Sędziowie i organizatorzy Turnieju stwierdzą, że do godziny 18:00 do Turnieju zgłosiło się mniej niż 30 Graczy, mogą podjąć decyzję, że II Runda Turnieju będzie składała się z jednej, finałowej Rozgrywki. W takim przypadku rozegranie Finału w II Rundzie oznacza, że III Runda staje się bezprzedmiotowa.
• (TR 10) Terminy rozpoczęcia Gier II Rundy mogą ulec nieznacznym przesunięciom na wniosek Graczy biorących udział na tym szczeblu rozgrywek, albo decyzją Sędziów.
• (TR 11) Termin rozpoczęcia III Rundy Turnieju (czyli Finału) może być przesunięty na wniosek finalistów albo Sędziego, ale konieczna jest zgoda wszystkich uczestników.
• (TR 12) Jeśli uda się wcześniej rozegrać II Rundę rozgrywek odpowiedniemu przyspieszeniu może ulec III Runda Turnieju wraz z pierwszym Terminem Rozgrywek.
• (TR 13) Po zakończeniu Finału nastąpi uroczyste rozdanie nagród.
tabela 3
Runda I
- Numer Terminu 1: Piątek 2.03.2007 godzina 21:00
- Numer Terminu 2: Sobota 3.03.2007 godzina 12:30
- Numer Terminu 3: Sobota 3.03.2007 godzina 16:00
Runda II
- Numer Terminu 1: Sobota 3.03.2007 godzina 19:15
- Numer Terminu 2: Sobota 3.03.2007 godzina 22:30
Runda III (Finał)
- Numer Terminu 1: Niedziela 4.03.2007 godzina 10:00
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
IV. System rozgrywek
• (SR 1) Turniej odbywa się w Systemie Pucharowym.
• (SR 2) System Pucharowy w Magii i Mieczu oznacza awans do dalszych rozgrywek (do dalszych poszukiwań Korony Władzy) przez określoną liczbę zawodników (Poszukiwaczy) z ogólnej liczby startujących. Awans taki dla każdego z Graczy możliwy jest po przeprowadzeniu jednej Gry w Magię i Miecz w danej Rundzie. Oznacza to też, że Gracz nie zmierzy się z wszystkimi pozostałymi uczestnikami Turnieju, tylko z tymi wskazanymi przez losowanie, lub przez Sędziego (ze względu na ograniczenia liczby Graczy przy jednym Stole Gry).
• (SR 3) Przyjmujemy, że w jednej rozgrywce danej rundy bierze standardowo udział od 4 do 6 Graczy (Standardowa Liczba Graczy).
• (SR 4) W przypadku udziału w danej Rozgrywce Standardowej Liczby Graczy (od 4 do 6) do dalszych gier (z wyjątkiem Finału, z którego już nigdzie nie można awansować) awansuje dwóch z nich. Wyjątkiem od tego jest sytuacja, w której wszyscy oprócz jednego Gracza utracili przed końcem gry wszystkich dostępnych Poszukiwaczy.
• (SR 5) W wyjątkowych przypadkach możliwe jest odstępstwo od Standardowej Liczby Graczy. Odstępstwo takie możliwe jest jedynie za zgodą Sędziego w przypadku, gdy nie ma innej możliwości przeprowadzenia rozgrywki w danej Rundzie dla danej grupy Graczy.
• (SR 6) Rozgrywka może liczyć 2-3 Graczy, jeśli Sędzia nie jest w stanie skompletować w danym momencie Standardowej Liczby Graczy. Jest to wtedy Rozgrywka Minimalistyczna.
• (SR 7) Bez względu na sytuację, w Rozgrywce Minimalistycznej, awansuje tylko 1 Gracz.
• (SR 8) Rozgrywka Minimalistyczna trwa o pół godziny krócej na każdego brakującego Gracza do pełnej puli minimalnej 4 graczy
• (SR 9) Rozgrywka może liczyć 7,8 i więcej graczy, jeśli Sędzia nie jest w stanie ich rozsadzić na dwa różne Stoły (z braku wolnych dwóch Stołów Gry), a graczom nie pasuje, by czekać, aż się one zwolnią. Jest to Rozgrywka Maksymalistyczna.
• (SR 10) Jeśli w Rozgrywce Maksymalistycznej od 7 do 9 Graczy, do dalszych rozgrywek awansuje trzech z nich. Wyjątkiem od tego jest sytuacja, w której wszyscy, oprócz jednego lub dwóch Graczy, utracili przed końcem gry wszystkich dostępnych Poszukiwaczy.
• (SR 11) Jeśli w rozgrywce maksymalistycznej bierze udział 10 i więcej Graczy, do dalszych rozgrywek awansuje czterech z nich. Wyjątkiem od tego jest sytuacja, w której wszyscy, oprócz jednego, dwóch lub trzech Graczy, utracili przed końcem gry wszystkich dostępnych Poszukiwaczy.
• (SR 12) Rozgrywka Maksymalistyczna trwa o pół godziny dłużej na każdego Gracza nadmiarowego ponad pulę maksymalną 6 Graczy (ze Standardowej Liczby Graczy).
• (SR 13) Gracze, którzy utracili wszystkich dostępnych w czasie Rozgrywki Poszukiwaczy nie mogą awansować bez względu na zajęte miejsce.
• (SR 14) Przyjmujemy, że III Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w Mim uda się rozegrać w trzech Rundach.
• (SR 15) Niemniej, jeśli w Turnieju pojawi się nie większa liczba Graczy, niż 30, Sędziowie mogą podjąć decyzję o skróceniu Turnieju do dwóch Rund.
• (SR 16) Rozgrywki I Rundy to rozgrywki, do których może zgłosić się każdy uczestnik Konwentu.
• (SR 17) Rozgrywki II Rundy odbywają się pomiędzy Graczami, którzy awansowali zgodnie z przepisami z I Rundy.
• (SR 18) Rozgrywki III Rundy to Finał, w którym biorą udział Gracze, którzy awansowali zgodnie z przepisami z II Rundy Rozgrywek.
• (SR 19) Każda osoba, która wywalczyła awans, ma prawo wycofać się z dalszej gry. Wyjątkiem od tej zasady jest Finał – Gracz po Rozgrywce i zajęciu określonego miejsca nie ma prawa wycofać się z klasyfikacji ogólnej.
• (SR 20) W przypadku wycofania się osoby, która wywalczyła awans, jej miejsce w dalszej Rundzie Rozgrywek ma prawo zająć osoba, która zajęła pierwsze niepremiowane awansem miejsce na tym samym Stole Gry. Wyjątek od tej zasady jest opisany w poniższym punkcie (SR21).
• (SR 21) Jeśli Gracz, która wywalczył awans do następnej Rundy, wycofa się, a Gracz, który wywalczył pierwsze niepremiowane awansem miejsce na tym samym Stole Gry, utracił wszystkich dostępnych Poszukiwaczy w czasie Rozgrywki, czyli zakończył ją przed czasem, to nie może on zająć miejsca Gracza, który się wycofał i przejść do następnej Rundy.
• (SR 22) W sytuacji, gdy Gracz, który awansował do następnej Rundy wycofał się, a na Stole Gry, na którym on walczył nie ma Gracza, który mógłby go zastąpić, to premiowany jest Gracz z innego Stołu Gry, który uzyskał najwyższy wynik w Punktach Zwycięstwa z tych Graczy, którzy nie awansowali.
• (SR 23) Jeśli dwóch Graczy na tym samym Stole Gry ma taką samą ilość PZ, to o zajętym miejscu, więc i o awansie, decyduje liczba prowadzonych do tego momentu w Turnieju Poszukiwaczy. Kto ma mniej, ten jest lepszy. Dotyczy to też ew. porównywania Graczy z różnych Stołów Gry.
Czas Gry
• (SR 24) W czasie I Rundy rozgrywka dla Standardowej Liczby Graczy (4-6) trwa 3 godziny. Jest to czas względny (włącznie z przerwami).
• (SR 25) W czasie II Rundy rozgrywka dla Standardowej Liczby Graczy (4-6) trwa 3 godziny. Jest to czas względny (włącznie z przerwami).
• (SR 26) W czasie III Rundy (finałowej) rozgrywka dla Standardowej Liczby Graczy (4-6) trwa 4 godziny. Jest to czas względny (włącznie z przerwami).
• (SR 27) W czasie III Rundy (Finał), na podstawie jednomyślnej decyzji wszystkich Graczy, Sędzia może podjąć decyzję o przedłużeniu rozgrywki aż do momentu, gdy jeden z Poszukiwaczy sięgnie po Koronę Władzy i pokona wszystkich innych Poszukiwaczy na planszy. Sędzia powinien zachęcać do takiego rozwiązania.
• (SR 28) W czasie każdej rozgrywki wszyscy Gracze (jednomyślnie) mogą zwrócić się do Sędziego z prośbą o ogłoszenie przerwy. Sędzia ma prawo ogłosić w czasie jednej Rozgrywki maksymalnie dwie przerwy.
• (SR 29) Przerwa nie może trwać dłużej niż 10 minut.
• (SR 30) Ostatnia przerwa może być ogłoszona najpóźniej na 40 minut przed końcem regulaminowego czasu gry.
• (SR 1) Turniej odbywa się w Systemie Pucharowym.
• (SR 2) System Pucharowy w Magii i Mieczu oznacza awans do dalszych rozgrywek (do dalszych poszukiwań Korony Władzy) przez określoną liczbę zawodników (Poszukiwaczy) z ogólnej liczby startujących. Awans taki dla każdego z Graczy możliwy jest po przeprowadzeniu jednej Gry w Magię i Miecz w danej Rundzie. Oznacza to też, że Gracz nie zmierzy się z wszystkimi pozostałymi uczestnikami Turnieju, tylko z tymi wskazanymi przez losowanie, lub przez Sędziego (ze względu na ograniczenia liczby Graczy przy jednym Stole Gry).
• (SR 3) Przyjmujemy, że w jednej rozgrywce danej rundy bierze standardowo udział od 4 do 6 Graczy (Standardowa Liczba Graczy).
• (SR 4) W przypadku udziału w danej Rozgrywce Standardowej Liczby Graczy (od 4 do 6) do dalszych gier (z wyjątkiem Finału, z którego już nigdzie nie można awansować) awansuje dwóch z nich. Wyjątkiem od tego jest sytuacja, w której wszyscy oprócz jednego Gracza utracili przed końcem gry wszystkich dostępnych Poszukiwaczy.
• (SR 5) W wyjątkowych przypadkach możliwe jest odstępstwo od Standardowej Liczby Graczy. Odstępstwo takie możliwe jest jedynie za zgodą Sędziego w przypadku, gdy nie ma innej możliwości przeprowadzenia rozgrywki w danej Rundzie dla danej grupy Graczy.
• (SR 6) Rozgrywka może liczyć 2-3 Graczy, jeśli Sędzia nie jest w stanie skompletować w danym momencie Standardowej Liczby Graczy. Jest to wtedy Rozgrywka Minimalistyczna.
• (SR 7) Bez względu na sytuację, w Rozgrywce Minimalistycznej, awansuje tylko 1 Gracz.
• (SR 8) Rozgrywka Minimalistyczna trwa o pół godziny krócej na każdego brakującego Gracza do pełnej puli minimalnej 4 graczy
• (SR 9) Rozgrywka może liczyć 7,8 i więcej graczy, jeśli Sędzia nie jest w stanie ich rozsadzić na dwa różne Stoły (z braku wolnych dwóch Stołów Gry), a graczom nie pasuje, by czekać, aż się one zwolnią. Jest to Rozgrywka Maksymalistyczna.
• (SR 10) Jeśli w Rozgrywce Maksymalistycznej od 7 do 9 Graczy, do dalszych rozgrywek awansuje trzech z nich. Wyjątkiem od tego jest sytuacja, w której wszyscy, oprócz jednego lub dwóch Graczy, utracili przed końcem gry wszystkich dostępnych Poszukiwaczy.
• (SR 11) Jeśli w rozgrywce maksymalistycznej bierze udział 10 i więcej Graczy, do dalszych rozgrywek awansuje czterech z nich. Wyjątkiem od tego jest sytuacja, w której wszyscy, oprócz jednego, dwóch lub trzech Graczy, utracili przed końcem gry wszystkich dostępnych Poszukiwaczy.
• (SR 12) Rozgrywka Maksymalistyczna trwa o pół godziny dłużej na każdego Gracza nadmiarowego ponad pulę maksymalną 6 Graczy (ze Standardowej Liczby Graczy).
• (SR 13) Gracze, którzy utracili wszystkich dostępnych w czasie Rozgrywki Poszukiwaczy nie mogą awansować bez względu na zajęte miejsce.
• (SR 14) Przyjmujemy, że III Nieoficjalne Mistrzostwa Polski w Mim uda się rozegrać w trzech Rundach.
• (SR 15) Niemniej, jeśli w Turnieju pojawi się nie większa liczba Graczy, niż 30, Sędziowie mogą podjąć decyzję o skróceniu Turnieju do dwóch Rund.
• (SR 16) Rozgrywki I Rundy to rozgrywki, do których może zgłosić się każdy uczestnik Konwentu.
• (SR 17) Rozgrywki II Rundy odbywają się pomiędzy Graczami, którzy awansowali zgodnie z przepisami z I Rundy.
• (SR 18) Rozgrywki III Rundy to Finał, w którym biorą udział Gracze, którzy awansowali zgodnie z przepisami z II Rundy Rozgrywek.
• (SR 19) Każda osoba, która wywalczyła awans, ma prawo wycofać się z dalszej gry. Wyjątkiem od tej zasady jest Finał – Gracz po Rozgrywce i zajęciu określonego miejsca nie ma prawa wycofać się z klasyfikacji ogólnej.
• (SR 20) W przypadku wycofania się osoby, która wywalczyła awans, jej miejsce w dalszej Rundzie Rozgrywek ma prawo zająć osoba, która zajęła pierwsze niepremiowane awansem miejsce na tym samym Stole Gry. Wyjątek od tej zasady jest opisany w poniższym punkcie (SR21).
• (SR 21) Jeśli Gracz, która wywalczył awans do następnej Rundy, wycofa się, a Gracz, który wywalczył pierwsze niepremiowane awansem miejsce na tym samym Stole Gry, utracił wszystkich dostępnych Poszukiwaczy w czasie Rozgrywki, czyli zakończył ją przed czasem, to nie może on zająć miejsca Gracza, który się wycofał i przejść do następnej Rundy.
• (SR 22) W sytuacji, gdy Gracz, który awansował do następnej Rundy wycofał się, a na Stole Gry, na którym on walczył nie ma Gracza, który mógłby go zastąpić, to premiowany jest Gracz z innego Stołu Gry, który uzyskał najwyższy wynik w Punktach Zwycięstwa z tych Graczy, którzy nie awansowali.
• (SR 23) Jeśli dwóch Graczy na tym samym Stole Gry ma taką samą ilość PZ, to o zajętym miejscu, więc i o awansie, decyduje liczba prowadzonych do tego momentu w Turnieju Poszukiwaczy. Kto ma mniej, ten jest lepszy. Dotyczy to też ew. porównywania Graczy z różnych Stołów Gry.
Czas Gry
• (SR 24) W czasie I Rundy rozgrywka dla Standardowej Liczby Graczy (4-6) trwa 3 godziny. Jest to czas względny (włącznie z przerwami).
• (SR 25) W czasie II Rundy rozgrywka dla Standardowej Liczby Graczy (4-6) trwa 3 godziny. Jest to czas względny (włącznie z przerwami).
• (SR 26) W czasie III Rundy (finałowej) rozgrywka dla Standardowej Liczby Graczy (4-6) trwa 4 godziny. Jest to czas względny (włącznie z przerwami).
• (SR 27) W czasie III Rundy (Finał), na podstawie jednomyślnej decyzji wszystkich Graczy, Sędzia może podjąć decyzję o przedłużeniu rozgrywki aż do momentu, gdy jeden z Poszukiwaczy sięgnie po Koronę Władzy i pokona wszystkich innych Poszukiwaczy na planszy. Sędzia powinien zachęcać do takiego rozwiązania.
• (SR 28) W czasie każdej rozgrywki wszyscy Gracze (jednomyślnie) mogą zwrócić się do Sędziego z prośbą o ogłoszenie przerwy. Sędzia ma prawo ogłosić w czasie jednej Rozgrywki maksymalnie dwie przerwy.
• (SR 29) Przerwa nie może trwać dłużej niż 10 minut.
• (SR 30) Ostatnia przerwa może być ogłoszona najpóźniej na 40 minut przed końcem regulaminowego czasu gry.
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
V. Zapisy na turniej – zasady
• (ZNT 1) Do Turnieju zgłaszać się można na Konwencie bezpośrednio u organizatorów. Osoby, które zgłosiły się wcześniej innymi drogami muszą potwierdzić swoje zgłoszenie osobiście.
• (ZNT 2) Chętni do gry w Turnieju powinni zgłosić się do niego najpóźniej do końca trwania I Rundy. Nieprzekraczalnym terminem zgłoszenia jest sobota 3.03.2007 r. do godziny 18:00. Wtedy jednak nie ma pewności, czy uda się Graczom, którzy przyszli na ostatnią chwilę, wziąć udział w Turnieju. Problemem może być brak wolnego Stołu Gry i brak odpowiedniej liczby chętnych.
• (ZNT 3) Zalecanym terminem, przed którym najlepiej zgłosić swój udział w Turnieju MiM, kiedy jest jeszcze pewność udziału w Turnieju, jest zgłoszenie się do godziny 16:00 w sobotę 4.03.2007 r., przed ostatnim proponowanym przez organizatorów Terminem Rozgrywek I Rundy.
• (ZNT 4) Każdy uczestnik zostanie wpisany w Protokołach Sędziowskich.
• (ZNT 5) Każdy uczestnik dostanie Kartę Zawodniczą. Będą na niej spisane jego dane, termin rozgrywki oraz prowadzeni przez niego Poszukiwacze. Każdy wpis w takiej Karcie będzie musiał być potwierdzony przez Sędziego.
• (ZNT 6) Każdy uczestnik dostanie skrócony wyciąg regulaminu Rozgrywek.
• (ZNT 7) W porozumieniu ze zgłaszającym się na Turniej zostanie ustalona godzina rozpoczęcia przez niego Rozgrywki. Decyzja ta może być odroczona tylko w sytuacji niemożliwości skompletowania niezbędnej ilości Graczy do Rozgrywki lub braku wolnych Stołów Gry.
• (ZNT 8) Przed samą Rozgrywką zawodnicy otrzymają jeszcze dodatkowo papierowe pojemniki do przechowywania kart pokonanych Wrogów, celem ułatwienia liczenia Punktów Zwycięstwa.
• (ZNT 1) Do Turnieju zgłaszać się można na Konwencie bezpośrednio u organizatorów. Osoby, które zgłosiły się wcześniej innymi drogami muszą potwierdzić swoje zgłoszenie osobiście.
• (ZNT 2) Chętni do gry w Turnieju powinni zgłosić się do niego najpóźniej do końca trwania I Rundy. Nieprzekraczalnym terminem zgłoszenia jest sobota 3.03.2007 r. do godziny 18:00. Wtedy jednak nie ma pewności, czy uda się Graczom, którzy przyszli na ostatnią chwilę, wziąć udział w Turnieju. Problemem może być brak wolnego Stołu Gry i brak odpowiedniej liczby chętnych.
• (ZNT 3) Zalecanym terminem, przed którym najlepiej zgłosić swój udział w Turnieju MiM, kiedy jest jeszcze pewność udziału w Turnieju, jest zgłoszenie się do godziny 16:00 w sobotę 4.03.2007 r., przed ostatnim proponowanym przez organizatorów Terminem Rozgrywek I Rundy.
• (ZNT 4) Każdy uczestnik zostanie wpisany w Protokołach Sędziowskich.
• (ZNT 5) Każdy uczestnik dostanie Kartę Zawodniczą. Będą na niej spisane jego dane, termin rozgrywki oraz prowadzeni przez niego Poszukiwacze. Każdy wpis w takiej Karcie będzie musiał być potwierdzony przez Sędziego.
• (ZNT 6) Każdy uczestnik dostanie skrócony wyciąg regulaminu Rozgrywek.
• (ZNT 7) W porozumieniu ze zgłaszającym się na Turniej zostanie ustalona godzina rozpoczęcia przez niego Rozgrywki. Decyzja ta może być odroczona tylko w sytuacji niemożliwości skompletowania niezbędnej ilości Graczy do Rozgrywki lub braku wolnych Stołów Gry.
• (ZNT 8) Przed samą Rozgrywką zawodnicy otrzymają jeszcze dodatkowo papierowe pojemniki do przechowywania kart pokonanych Wrogów, celem ułatwienia liczenia Punktów Zwycięstwa.
- Mathim
-
- Posty: 49
- Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
VI. Zasady rozpoczynania rozgrywki
• (ZRR 1) Każdy stół do gry (zwany Stołem Gry) w Turnieju MiM będzie miał swój numer.
• (ZRR 2) Każdy z Graczy będzie posiadaczem prawidłowo wypełnionej przez Sędziego Karty Zawodniczej.
• (ZRR 3) Najważniejsze informacje z Karty Zawodniczej będą odzwierciedlone w Protokołach Sędziowskich.
• (ZRR 4) Stoły do gry będą zestawione razem w takiej ilości, by mieściły się na nich wszystkie plansze do gry oraz, co najmniej, Standardowa Liczba Graczy.
• (ZRR 5) Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy Gracz wykonuje rzut kością K6 by wyłonić tego, który jako pierwszy będzie losował postać. Następnie losowanie odbywa się zgodnie z kolejnością wskazaną przez kość.
• (ZRR6) Gracz w trakcie rozgrywki może grać 3 postaciami, przy czym na początku losuje tylko jedną.
• (ZRR 7) Gracz nie może zdecydować się na powtórne losowanie Poszukiwacza. Dopiero jak utraci na planszy wylosowaną postać, może wylosować następną, jeżeli jeszcze nie wykorzystał limitu trzech Poszukiwaczy.
• (ZRR 8) Gracz, który wygrał losowanie wybiera jako pierwszy miejsce przy Stole Gry.
• (ZRR 9) Rozgrywkę zaczyna Gracz, który we wcześniejszym rzucie K6 miał najniższy wynik.
• (ZRR 10) Inicjatywa (Ruch) Graczy przekazywana jest zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
• (ZRR 11) Osoby spóźnione więcej niż 15 minut na wyznaczoną rozgrywkę zostają przesunięte przez Sędziego na inny Termin, jeśli tylko jest to możliwe.
• (ZRR 12) W sytuacji, gdy nie można przesunąć osoby spóźnionej więcej niż 15 minut na Rozgrywkę, z powodu braku późniejszych Terminów, może ona dołączyć do trwającej już gry. Nie może ona jednak dołączyć, jeśli minęła więcej niż połowa przewidzianego czasu gry.
• (ZRR 1) Każdy stół do gry (zwany Stołem Gry) w Turnieju MiM będzie miał swój numer.
• (ZRR 2) Każdy z Graczy będzie posiadaczem prawidłowo wypełnionej przez Sędziego Karty Zawodniczej.
• (ZRR 3) Najważniejsze informacje z Karty Zawodniczej będą odzwierciedlone w Protokołach Sędziowskich.
• (ZRR 4) Stoły do gry będą zestawione razem w takiej ilości, by mieściły się na nich wszystkie plansze do gry oraz, co najmniej, Standardowa Liczba Graczy.
• (ZRR 5) Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy Gracz wykonuje rzut kością K6 by wyłonić tego, który jako pierwszy będzie losował postać. Następnie losowanie odbywa się zgodnie z kolejnością wskazaną przez kość.
• (ZRR6) Gracz w trakcie rozgrywki może grać 3 postaciami, przy czym na początku losuje tylko jedną.
• (ZRR 7) Gracz nie może zdecydować się na powtórne losowanie Poszukiwacza. Dopiero jak utraci na planszy wylosowaną postać, może wylosować następną, jeżeli jeszcze nie wykorzystał limitu trzech Poszukiwaczy.
• (ZRR 8) Gracz, który wygrał losowanie wybiera jako pierwszy miejsce przy Stole Gry.
• (ZRR 9) Rozgrywkę zaczyna Gracz, który we wcześniejszym rzucie K6 miał najniższy wynik.
• (ZRR 10) Inicjatywa (Ruch) Graczy przekazywana jest zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
• (ZRR 11) Osoby spóźnione więcej niż 15 minut na wyznaczoną rozgrywkę zostają przesunięte przez Sędziego na inny Termin, jeśli tylko jest to możliwe.
• (ZRR 12) W sytuacji, gdy nie można przesunąć osoby spóźnionej więcej niż 15 minut na Rozgrywkę, z powodu braku późniejszych Terminów, może ona dołączyć do trwającej już gry. Nie może ona jednak dołączyć, jeśli minęła więcej niż połowa przewidzianego czasu gry.