Zasady Turniejowe

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

odświeżę topic z powodu Turnieju:

(modów proszę o wykasowanie offowych postów - chyba 4 ostanie)

poztrzebuję wypisu Kart Przygód z Podstawki, Podziemi, Miasta i Smoków

Ile i jakich kart w którym dodatku

Podobnie z Poszukiwaczami.

Potrzebne mi to jest by utworzyć takie same decki Przygód i Poszukiwaczy.

jak ktoś ma linki lib dane to neich mi to podrzuci.

Pozdr


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Czary:
- Hazard
- Przeistoczenie

Moim zdaniem powinny być wykluczone z gry.
taaaa, bo hazard to w ogóle taaaaaki przegięty... :-s <kurde, ale durne te nowe emotki>


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
wisnia
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: wisnia »

hehe oni sa bardziej hardcorowi ode mnie jezeli chodzi o banowanie :mrgreen:
zajrzyj do dzialu Zasady turniejowe- szczegółowe, pojawiła się reguła, że zbanowany jest Rycerz :-s


wisnia
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

O kurde :) Co do zasad, to moim zdaniem:
1.Powinniśmy stosować wsyzstkie możliwe zasady oficjalne (ktoś rzucił hasło, że powinno się zarzucić zwiększanie siły za wrogów - czy ktoś ma zamiar kończyć gry na turnieju, czy gra toczy się do tzw "usranej śmierci"? :) )
2.Zdecydowany zakaz dla wsyzstkiego co nieoficjalne - powód prosty. Jest wielu fanów MiM'a, którzy być może chcieliby zagrać, ale nie znając dodatków fanowskich mają znacznie mniejsze sznase, bo nie wiedzą co i gdzie na nich czycha - eliminuje to oczywiście przedpola. Drugi argument przeciwko PP - patrz pkt1.
3.Zbanowane karty: wszystko co oficjalne i działa bez zarzutu powinno być dopuszczone. Nie kumam nic, a nic haseł na temat banowania Pokuty, czy Hulaszczego żywotu.
Legionista, Pieczara kości, Potężne wrota, ewentualnie Rumak - out. No i oczywiście Przeistoczenie, choć ten czar można przeżyć, ale tylko jeżeli się gra tak jak został zapisany, a nie tak jak wydaje się większości na forum :)
4.Ilość poszukiwaczy - unlimited. Dopóki gra się toczy powinno się mieć szansę. Ograniczenie spowoduje, że zamiast iść po koronę, gracze bedą robić rzeź. Ci, którzy trafią lepszych wojowników, będą mieli znacznie większe szanse na początku gry i będą ganiać tylko słabszych poszukiwaczy.

Ustalcie zasady przed turniejem, bo może się wybiorę ;) Na tym konwencie będę się chciał pojawić z powodu turnieju DT, więc może i o MiM bym zachaczył.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Zasady turniejowe proponuje takie :

Max 12 siły i 12 mocy. Nikt nie może mieć więcej. Jak król smoków nie może to gracze tym bardziej :). To jest najwyższy współczynnik i więcej byc nie powinno. Nie pamietam dobrze, ale coś w wyniku losowania mogło jej mieć nawet 15. Ale pech to pech - gra się zwykłymi śmiertelnikami i tak powinno zostać.

Jeśłi jest dodatek smoki to można ograniczyć punkty zdobywanej siły. Np. za 14 pkt zabitej sił dostaje się punkt siły. Bo przy smokach albo szybko się umiera, albo szybko staje herosem. Więc zasada jest prosta. Jak smoków na świecie jest tyle to i graczom trudniej powinno się wychodzić poza gospodę :).

A co do czarów. Czar przeistoczenia jak najbardziej powinien być w tej grze. Jest 1. Kto będzie miał pecha ten przegra. Naturalna zasada. Przecież wszystko zależy od szczęścia. Trzeba mieć taktykę. Na początku się nie wywyższać, a potem atakować znienacka.

Co do postaci typu Arcymag. Powinny być do wykorzystania. Jak ktoś pośród 6-ciu zajadłych graczy ma taki tupet, żeby zostać arcymagiem to .. na jego własne ryzyko :]. Ja bym wtedy urządził nieoficjalne polowanie na arcymaga. Zostanie nim za szybko dostanie czarem przeistoczenie heh. O to chodzi - mają być łakome kąski, które zwięszają ryzyko. Nie wiem czy takim dobrym pomysłem jest zostawanie arcymagiem na turnieju, w którym chce się wygrać. Nie wiem czy takim dobrym pomysłem jest rzucanie czaru Przeistoczenie w danym momencie jak nei wiadomo czy później nie przyda się bardzie, aż się zginie zanim się go użyje :). Im więcej cudów tym większa ostrożność. A w grze chodzi o korone władzy. Kto zginie, losuje nowego poszukiwacza i znów ma szanse. Przynajmniej jest bezpieczny od strony poszukiwaczy, bo nikt nie będzie się interesował byle czym. Herosi będą się wybijać nawzajem, a pomniejsi bohaterowie wzrastać w siłe. Im więcej graczy tym lepiej. Ja bym zmian nie wprowadzał z wymienionych wyzej powodów. Bo inaczej będzie się grało postaciami bez możliwości rozwoju gdzie po planszy będą biegać same dziki i jeden smok, który będzie siał spustoszenie. Bez sensu. Wprowadziłbym tylko powyższe zmiany, które przedłużą rozgrywkę i ograniczą nieśmiertelność bohaterów. Co panowie organizatorzy turniejów o tym sądzą ? :)


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Podoba mi się ograniczenie siły i mocy do poziomy najsilniejszego przeciwnik w grze. Spróbuję tą zasadę wprowadzić do normalnej rozgrywki. Może być ciekawie.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Arek
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 122
Rejestracja: sobota 17 cze 2006, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Arek »

Morgoth61 pisze:Wprowadziłbym tylko powyższe zmiany, które przedłużą rozgrywkę i ograniczą nieśmiertelność bohaterów
przedluzanie rozgrywki to chyba nie bardzo jest fajny pomysl.
na turnieju nie mozna przedluzac w nieskonczonosc rozgrywki bo sie jest ograniczonym czasowo
w stosunku do gier rozgrywanych rownolegle, harmonogramu itd.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Max 12 siły i 12 mocy.
Myślę, że jest to cokowliek dziwna zasada.
1.Chodzi o całkowitą skuteczność, czy siłę własną?
2.Jeżeli chodzi tylko i wyłącznie o siłę własną, to nei ma problemu - jak ktoś ma własnej siły 10 to już prawdopodobnie siedzi na koronie władzy ;) Po prostu zawsze cos z przyjaciół/przedmitów wpadnie i możemy spokojnie zdobyć koronę.
Jeżeli natomiast max skuteczność to 12 - zauważmy, że nie chodzi o to, żeby grać wieczność. Jak się trafi król smoków, to będzie można grać do tzw usranej śmierci i liczyć na szczęście :P
Jeśłi jest dodatek smoki to można ograniczyć punkty zdobywanej siły. Np. za 14 pkt zabitej sił dostaje się punkt siły. Bo przy smokach albo szybko się umiera, albo szybko staje herosem. Więc zasada jest prosta. Jak smoków na świecie jest tyle to i graczom trudniej powinno się wychodzić poza gospodę .
Na potrzeby turnieju proponuję zostawić oficjalną zasadę. Powód prosty - gra się kiedyś skończyć musi, a zwłaszcza jak jest kilka do rozegrania ;)
Czar przeistoczenia jak najbardziej powinien być w tej grze. Jest 1. Kto będzie miał pecha ten przegra. Naturalna zasada. Przecież wszystko zależy od szczęścia. Trzeba mieć taktykę. Na początku się nie wywyższać, a potem atakować znienacka.
1.Myślę, że nikt na to nie pójdzie.
2.Przeczysz sam sobie - najpierw piszesz, że kto ma pecha ten przegrywa, a potem coś o taktyce :-s No to szczęscie czy taktyka? Szczęści i tak jest ważne, ale Przeistoczenie to i tak hardcore :) Poza tym, należy zauważyć, jak czar ten działa - bo nawet jakby był dozwolony, to bzdurną jest interpretacja mówiąca o resetowaniu poszukiwacza. Na karcie pisze wyraźnie, że traci się przedmioty i przyjaciół oraz zmienia kartę poszukiwacza. Współczynniki zdobyte w czasie gry powinny zostać i nie teleportujemy się również na miejsce nowego startu - na karcie nie ma o tym słowa.
Co do postaci typu Arcymag. Powinny być do wykorzystania.
Tak - ale zdobycie profesji moim zdaniem powinno być utrudnione :P Powód prosty - nawet najbardziej badziewny przedmiot magiczny gwarantuje nam zdolność dotyczącą posiadania nonstop 2 czarów. Ja osobiście gram w ten sposób, że po oddaniu przedmiotu rzucamy kostką i wynik 6 oczek daje nam profesję :) Po prostu uznałem, że dowolny magiczny przedmiot to trochę przesada.
Co do tego, że Arcymag dostanie przeistoczeniem:
1.Prawdopodobnie to on je pierwszy zdobędzie
2.Na Arcymaga czary nie działają tak jak na innych - ma specjalną zasadę na ten temat ;)

A co do konkluzji:
Rozgrywki wydłużać chyba nikt nie chce - jakby nie było jest limit czasowy.
O co chodzi z tymi dzikami i smokiem i jak to się ma do zasady o wolniejszym zwiększaniu siły?
No i jak te zasady ograniczają nieśmiertelność bo też nie zauważyłem :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Z dzikami chodziło o uproszczanie zasad gry na turnieju do samych podstaw. Co jest kiepskim pomysłem.

Sam sobie nie przeczę. To, że masz szczęście nie wyklucza taktyki. Robisz wszystko, żeby sobie zwiększać lub zmniejszać prawdopodobieństwo wygranej .. ale i musisz się liczyć z pechem. A kiedy są wprowadzone ograniczenia typu siła i moc to nie widzę problemu, żeby poszukiwacz po przeistoczeniu nadal miał szansę na wygraną. Samemu mi się to udało. Poza tym moze grac 4-ech graczy i kazdy bedzie mial po 2 postacie. To rozwiazuje problem. Nie wiem po co usuwac to co zostało już ustalone.

Ograniczenie Mocy i Siły polega na ograniczeniu siły i mocy podstawowej. Możesz mieć siły 12 i miecz, co daje ci razem 13. Miecz można ci zabrać, a przyjaciół wypłoszyć. Chodzi jednak o to, że jak masz siły 12 i wchodzisz do źródła z punktami siły to wypijając jeden punkt robisz to tylko po to, żeby inni nie mieli, a nie, żebyś ty miał więcej :]. Więc jak wchodzisz na źródło z siłą 4 kiedy ty masz 12 - pijesz - ty nadal masz 12, a w źródle już są 3 punkty.

Wracając do taktyki, kiedy pechem jest dostać czarem przeistoczenie to taktyką jest nie zwracać na siebie uwagi i nie prowokować do tego, żeby samemu tym czarem oberwać. Pret - dlaczego znowu się nie rozumiemy ? :] Jak z góry zakładasz, że ktoś bredzi, a nie starasz się uważnie czytać i zrozumieć tego co się pisze to się nie uda nam dogadać. Dogmatem niech się stanie, że ja nie rzucam kretyńskich wolnych myśli tylko wprowadzam przemyślane, czasem przetestowane zasady i nie mam w zwyczaju niedopinania rozmów na ostatni guzik poprzez zwyczajne trajkotanie. Nie wydaje mi się, żeby cokolwiek co powiedziałem było wynikiem wylewania z siebie tego, co mi ślina na język przyniesie, więc jeśli wydaje ci się, że coś jest bez sensu w tym co powiedziałem, to zapytaj mnie, żeby się upewnić czy przypadkiem źle czegoś nie zrozumiałeś sam.

Pret .. czasem mam wrażenie, że za punkt honoru stawiasz sobie obalanie każdej zasady :]. Często w naciągany sposób, kiedy nie masz sensownych argumentów na zaprzeczenie tej zasadzie. Ograniczenie dotyczyło tego co wyżej napisałem, więc twój wywód był bezcelowy :]. A to dobra zasada. Sprawdź.

Co do arcymaga - KAŻDY ma szanse nim zostać .. a i badziewne przedmioty magiczne w końcu się skończą. Jeśli jednak ktoś chce wprowadzić ograniczenie to może ono polegać na tym, że w ciągu całej rozgrywki można tylko raz zostać arcymagiem. Więc jak ktoś się już pokusi to najprawdopodobniej w wyniku polowania zginie szybko ... i już nikt więcej arcymagiem zostać nie będzie mógł .. więc trzeba się zastanowić czy wybrało się dobry moment na zostanie arcymagiem. Podobnie z resztą białych poszukiwaczy.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 00:37 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Max 12 siły i 12 mocy. Nikt nie może mieć więcej.
okaleczenie rozgrywki. W tej grze chodzi o to, żeby mieć jk najwięcej i dzięki temu wygrać.
Poza tym jakby np grać z Przedpolami Piekieł (zakładając że nieoficjalne dodatki mają w ogóle prawo bytu na turnieju) to już zupełnie nie ma to sensu.
A co do czarów. Czar przeistoczenia jak najbardziej powinien być w tej grze.
A to bym akurat zakazał. Ten czar jest najbardziej przegięty z całej gry.
Wracając do taktyki, kiedy pechem jest dostać czarem przeistoczenie to taktyką jest nie zwracać na siebie uwagi i nie prowokować do tego, żeby samemu tym czarem oberwać.
czyli nie pakować postaci chyba, a to akurat trzeba robić zeby wygrać :-k

Z Arcymagiem też uważam że powinno się utrudnić.
Jeśli jednak ktoś chce wprowadzić ograniczenie to może ono polegać na tym, że w ciągu całej rozgrywki można tylko raz zostać arcymagiem.
Zdaje się, że z instrukcji do miasta to własni wynika (może nim zostać tylko pierwszy poszukiwacz, który dostarczy przedmiot) więc ameryki nie odkryłeś.

WNIOSEK
Zasadniczo pomysły Morgotha mi się nie podobają, raczej szkodzą grze niż w czymkolwiek pomagają, natomiast to co rzeczywiście warto by było zmienić/ograniczyć on chce zostawiać. Ale pewnie ilu ludzi tyle koncepcji, sądzę, że takie rzeczy moznaby rostrzygać przez głosowanie.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 00:49 przez PoKrAk, łącznie zmieniany 1 raz.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Przegięty, nieprzegięty - oficjalny. Równie dobrze można zlikwidować Czarną Dziurę z alternatywnych zakończeń - kicha. Ograniczenie jest dobre. Raz, że skoro jest ograniczenie to powoduje, że przeistoczenie nie jest aż tak przegięte. Dwa .. ile ty grałeś w tą Magię i Miecz ?? Ja kiedyś grałem mając 40 siły. Gra jest nudna - nie potrafisz zrozumieć, że każdy punkt siły powyżej 12 psuje mechanikę całej gry ? Przy dodatku smoki każdy napotkany smok to dodatkowy punkt siły. A 12 siły czy mocy w zupełności wystarcza, żeby wygrać. Ale stwarza wyzwanie .. i gra się nie nudzi. Co za przyjemność mieć 20 siły, chodzić i nic nie robić - po korone władzy sobie zwyczjnie pójdziesz i nawet jeśli tam będzie król smoków to go po prostu zdejmujesz. Po coś ten król smoków tam jest. I jak do niego dochodzę to chcę z nim powalczyć i mieć świadomość, że mogę przegrać. Jak chcesz zlikwidować przeistoczenie i nie wprowadzać ograniczeń to nie ma sensu grać do końca - jak przekraczasz 15 punkt sił to po prostu powinno uznać się ciebie za wygranego .. bo niby jaki jest sposób na to, żebyś przegrał ?? Szanse mają być wyrównane ..

A co do tego, że nie podobają ci się moje zasady - nie załamuj mnie .. jedyną zasadę jaką wprowadziłem do gry to zasada działąni łuku. Ej - tobie się nie podobał po prostu fakt, że w ogóle ingerowałem w działanie łuku .. ale nei zwróciłeś już uwagi na to, że TAKI BYŁ CHOLERNY TEMAT ! Więc jak się ktoś dobrał do łuku i chce zmieniać koniecznie zasadę jego działania to tylko zaproponowałem jak - a jeśli ci się nie podobał to powiedz mi, który z poprzednich pomysłów był lepszy ?? Siła + moc + K6 ?? I rozp-dalanie z łuku masywów górskich ?? Poprzednie zasady były właśnie absurdalne, więc ... nie udzielaj się jak nie wiesz co mówisz.

Pozwalasz pakować postacie, a nie pozwalasz grać arcymagiem .. żenada.


Wracając do arcymaga ... "ameryki nie odkryłeś" ... codziennie pada deszcz, bo Bóg płacze ... bierzesz mnie synu na litość. Owszem - pierwszy gracz - chodzi o to, żeby nie biegało po planszy kilku arcymagów ... ale jak arcymag zginie ktoś inny może nim zostać NA NOWO.

Usuwanie oficjalnych dodatków śmierdzi komercyjną karcianką. Ja zmieniam to co trzeba zmienić. I jak mówiłem - póki co tylko udzielałem się przy zasadzie działania łuku, bo taki był k... temat. Więc postanowiłem sobie przeprasować poprzednie pomysły i wystawić swoją wg mnie najlepszą koncepcję.


I plz Pokrak ... nie pisz więcej , że nie podobają ci się moje pomysły i to jest chyba TRADYCJA kiedy mój pomysł był tylko 1 i do tego najbardziej uszczegółowiony i rozsądny. Bo naprawdę będę sobie musiał zasłużyć na kolejne ostrzeżenie.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 01:01 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Równie dobrze można zlikwidować Czarną Dziurę z alternatywnych zakończeń - kicha.
Niby czemu? Przenosi do otchłani :P (a jeśli się gra bez otchłani to w sumie na turnieju możnaby w ogóle olać alternatywne zakończenia).
Dwa .. ile ty grałeś w tą Magię i Miecz ?? Ja kiedyś grałem mając 40 siły.
o co konkretnie pytasz? (z pewnością nie krócej od ciebie)
Gra jest nudna - nie potrafisz zrozumieć, że każdy punkt siły powyżej 12 psuje mechanikę całej gry ?
Nie, to chyba ty nei rozumiesz o co w tej grze chodzi (czego dowodem jest to, że miałeś 40 punktów siły). podpowiedź: zdobycie korony władzy - a do tego wystarczy spokojnie mieć siły tak z 10-12. Kiedy postacie się rozwiną do takiego poziomu po prostu ktoś idzie po koronę i gra się kończy. Jeśli grasz zbierając siłę do 40 to się nie dziwię że gra będzie nudna.
Co za przyjemność mieć 20 siły, chodzić i nic nie robić
no właśnie też się zastanawiam, a tym bardziej 40 :-s
Po coś ten król smoków tam jest.
Nie gram z królem smoków, bo jest złamasem.
jak przekraczasz 15 punkt sił to po prostu powinno uznać się ciebie za wygranego .. bo niby jaki jest sposób na to, żebyś przegrał ??
Inny poszukiwacz może mieć 10 i szybciej dojśc do korony, widzisz jakiś problem?
Szanse mają być wyrównane ..
1) co to ma wspólnego z omawianym problemem?
2) i tak nei są wyrównane bo już chocby możliwości poszukiwaczy są różne
Owszem - pierwszy gracz - chodzi o to, żeby nie biegało po planszy kilku arcymagów ... ale jak arcymag zginie ktoś inny może nim zostać NA NOWO.
Bo ty tak mówisz?
Pisze wyraźnie TYLKO PIERWSZY
nigdzie nei pisze - a po śmierci arcymaga następny. To już twój wymysł.

Reszty nie komentuję, bo to nie ten topic :P
Usuwanie oficjalnych dodatków śmierdzi komercyjną karcianką. Ja zmieniam to co trzeba zmienić.
A ja uważam że zmieniasz (w tym temacie) to czego akurat nie należy zmieniać.
I widzę że bardzo ci to nei w smak, że praktycznie nikt się nie zgadza z twoimi pomysłami. Cóż, life is brutal.

PS. i co się tak rzucasz?
Bo naprawdę będę sobie musiał zasłużyć na kolejne ostrzeżenie.
to już wyłącznie twój problem =;


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: ender »

znalazlem kiedys w jakims angielskim dodatku system podnoszenia wspolczynnikow polegajacy na poziomach. zasada jak w Diablo - im wyzszy poziom, tym wiecej trzeba punktow na kolejny awans. zarowno wrogowie z sila jak i moca wrzucani do jednego worka. po poziomie do wyboru dostajesz punkt sily lub mocy. zaczynamy z 1lvl :)
2 lvl - 7
3 lvl - 14
4 lvl - 21
5 lvl - 28
itd. czyli wielokrotnosci 7.
byl tez sposob z wielokrotnosciami 10 (10,20,30 itd)

co o tym sadzicie ??

do MODERATORA: nie testowalem jeszcze gry z takimi zasadami, nie wiem jak sprawdzaja sie w praniu. wydaje mi sie moga nadawac sie na turniej. jesli nie prosze przeniesc to do nowego tematu.

pzdr


Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

"podpowiedź: zdobycie korony władzy - a do tego wystarczy spokojnie mieć siły tak z 10-12. Kiedy postacie się rozwiną do takiego poziomu po prostu ktoś idzie po koronę i gra się kończy. Jeśli grasz zbierając siłę do 40 to się nie dziwię że gra będzie nudna. " - więc skoro tak to w czym przeszkadza ograniczenie ? Miałem 40 siły, bo tak właśnie musiało wtedy być .. gdybym ruszył po koronę władzy wtedy ubiłby mnie inny poszukiwacz. Akurat mieliśmy na siebie nawzajem haka. Tak bywa jak się gra kilkoma postaciami naraz.

A to , że nie grasz z królem smoków .. co mnie to obchodzi ? :] Jak na turnieju będzie król smoków to będziesz grał z królem smoków. Poza tym król smoków jest też w alternatywnych zakończeniach. I kiedy ma się ograniczenie do 12 to król smoków przestaje być złamasem i staje się królem smoków.

Poza tym Pokrak nie chce mi się już z tobą rozmawiać :], bo snujesz dziwne wnioski, na które odpisywanie już nie ma sensu .. właśnie dlatego, że na siłę próbujesz pokazać, że mój pomysł polega na czymś innym niż w rzeczywistości polega. Co wynika z moich powyższych wyjaśnień.

Ender - jak by odpowiednio dopracować to fajny pomysł. Inny sposób ograniczenia i podtrzymuje dążenia Pokraka do doskonałości :]. Jednak punkty mocy i siły zdobywa się nie tylko dzięki walkom, więc nawet jak ci niezwykle trudno zdobyć ten 14 punkt siły w walce to zawsze możesz wychłeptać wode z magicznego źródełka i już masz punkt siły więcej. Więc można by twoim pomysłem zastąpić mój na zdobywanie punktów siły co 14 punktów zabitych. Wtedy jeśli zastosować moje ograniczeni do 12 można spokojnie wprowadzić czar przeistoczenie, bo gracz początkujący może się w miarę szybko rozwinąć z tej siły 3 na powiedzmy 8 , a potem to już troszkę polega na szczęsciu i doświadczeniu w większej ilości potyczek :), ale siła 8 już może sile 10 się przeciwstawić. Dobry plan.

Ograniczenie do 12 plus te poziomy. Co punkt siły np. dodawać 2 do sumy, która jest potrzebna, żeby uzyskać w walce następny punkt. Więc jak ktoś się urodził słaby - z siła 1 to trudniej mu tą siłę rozwinąć, ale do 12 nie jest tak znowu wyjątkowo trudno dotrzeć. Mi siępomysł podoba :)
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 01:38 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 2 razy.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

więc skoro tak to w czym przeszkadza ograniczenie ?
w tym, że jeśli ktoś będzie miał siły 15, to przejdzie łatwiej przez Kryptę i nie widzę sensu tego zabraniać. Zwłaszcza, że i tak mając jakichś przyjaciół/przedmioy magiczne będzie miał więcej niż 12 więc to ograniczenie i tak nic nie daje, a wprowadzanie zasad, tylko po to, żeby były jest jakieś takie lewe.
A to , że nie grasz z królem smoków .. co mnie to obchodzi ? :] Jak na turnieju będzie król smoków to będziesz grał z królem smoków.
i będzie miał siłę 12 czyli będzie złamasem, i nikogo nie będzie obchodziło, że wg ciebie "po coś on tam jest" więc powinno się z nim trudno walczyć. Twoje ograniczenie niczego nie zmienia, bo mając siłę 12 + miecz, i ze dwa punkty od przyjaciela i przedmiotu król smoków jest nadal złamasem.
Poza tym Pokrak nie chce mi się już z tobą rozmawiać
to po co rozmawiasz? :-k

co do rozwoju siły - mówimy tu o zasadach turniejowych - na turnieju gry nei powinny trwac bardzo długo więc nie ma najmniejszego sensu tego rozwoju ani spowalniać ani ograniczać.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Pokrak - ale przyjaciół można go pozbawić, przedmiotów też. Mi się grało zdecydowanie lepiej z ograniczeniem. Z ograniczeniem jest szansa dla tych, którzy zginęli w jakiś sposób (czy przeistoczyli się :]).

Wprowadzenie tej zasady ograniczenie nie jest lewe tylko miało na celu to co wyżej opisałem ..ehhh.. a poza tym - jak mówię - mi się grało zdecydowanie lepiej. Teraz jeszcze do gry wprowadzę poziomy :).

Ej ... a do korony władzy nie dojdziesz z siła 12 i przyjaciółmi i przedmiotami - chyba, ze grasz sam :]. Stawiam beczkę spirytusu krasnoludzkiego, że zdążę ci ich pozabijać :P
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 01:26 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 1 raz.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Pokrak - ale przyjaciół można go pozbawić, przedmiotów też.
punktów siły również.
Z ograniczeniem jest szansa dla tych, którzy zginęli w jakiś sposób
Nie powiedziałbym, że to coś specjalnie zmieni. Poza tym - nie chodzi w tej grze o to, żeby grać jak najdłużej i po respawnie mieć szanse zbliżone do tego co się już napakował. Jak dla mnie takei ograniczenia wypaczają rozgrywkę i szczerze wątpię, żeby to wprowadzono na turnieju.
(czy przeistoczyli się :]).
w wyniku przeistoczenia nie traci się współczynników - tracisz tylko przedmioty, przyjaciół i wymienaisz kartę. Nie ma na tm czarze ani słowa o tym, że tracisz rozwinięte współczynniki o czym zresztą juz wspominał pretorianstalker.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Naturalnych punktów siły jest trudniej pozbawić niż przyjaciół i przedmiotów. A moje zasady niczego nie spowalniają tylko pozwalają na utrzymanie wszystkich kart przygód na turnieju. I nie ma to wpłynąć na przyspieszenie czy spowolnienie tylko na jakość grywalności. Dla mnie po przetestowaniu zasada zaistniała na stałe. Ty z tego na siłę próbujesz zrobić Chińczyka :]


PS. Pokrak - rzucam na ciebie czar uśpienie heh. Nie mozesz już więcej nic pisać :P. Ja też idę kimać. Pogadamy jutro.
Ostatnio zmieniony sobota 03 lut 2007, 01:36 przez Morgoth61, łącznie zmieniany 2 razy.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ty z tego na siłę próbujesz zrobić Chińczyka :]
Nie ja, twórcy gry. Mi odpowiada to co zaproponowali, ty natomiast usiłujesz z tego zrobić coś innego. Nie ma sensu się dalej spierać, ja mam takie stanowisko ty masz inne, niech się wypowiedzą inni (najlepiej ci którzy turniej organizują).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Zamiast na turnieju wprowadzać ograniczenia współczynników, prościej i wygodniej jest zrobić ograniczenie czasowe. To znaczy max 30-40 min na rozgrywkę. Przy 4 graczach to będzie na tyle mało że nikomu nie uda się zdobyć więcej niż 10 pkt. siły (chyba że będzie miał niesamowitego farta :D). A po zakończeniu rozgrywki obliczało by się sumę małych punktów, ten kto miał by ich najwięcej wygrywa. Punkty naliczało by się od ilości współczynników, pokonanych wrogów/poszukiwaczy oraz pozycji na planszy (im wyższy krąg tym więcej punktów - Korona dodatkowy bonus). Oczywiście jeśli na planszy został by jeden gracz wygrywa "z urzędu". System wymaga pewnego zaangażowania od strony sędziego ale jest możliwy do realizacji bez ingerencji w zasady gry co jest dużym plusem bo instrukcję podstawki znają raczej wszyscy a o zasadach turnieju połowa nigdy nie usłyszy.

Można również przyjąć że nową postać można wylosować do połowu czasu rozgrywki. Jeśli zginiesz po 15/20 minutach mówi się trudno i płynie się dalej (znaczy rozgrywka ale płynie już bez ciebie :mrgreen:). Chyba że grający przyjmą zasadę że przed rozpoczęciem gry każdy ma prawo do kilku losowań postaci. Co oznacza że jeśli wylosował słabą (wg niego) postać to ją odrzuca (karta wraca do stosu poszukiwaczy) i z tego stosu losuje jeszcze raz (istnieje zatem możliwość wylosowania jej ponownie). Właściwie obie zasady można stosować jednocześnie.

To jest taka moja wizja


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

To znaczy max 30-40 min na rozgrywkę.
łeeee, przecie w tyle czasu to nawet do krainy środkowej nie zdązy nikt dojść, o dodatkach nie wspominając.
Ja bym z tym nie przesadzał. Uważam że pownno się grać tak conajmniej z 90min (tak w 3 lub 4 graczy) bo mniej to do kitu trochę - żadnej radochy nie ma z takiej 30 minutowej partyjki (przynajmniej ja nie wyobrażam sobie żebym mógł jakąkolwiek mieć).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

Ja się z tobą w całości zgadzam 90-190 min oka ale przy piwku z kumplami (lub koleżankami). I tutaj rodzi się pytanie czy na turnieju gra się dla przyjemności czy dla wygranej (o nagrodach nic nie pisze bo pewno żadnych nie będzie :D). Czas rozgrywki zależy zaś od ilości osób na turnieju. Jeśli będzie 20 osób to można grać i 2h bo to tylko 5 partii będzie a ze 2 stoły raczej się ustawi to i szybko pójdzie ;-). Ale robiąc drabinkę turniejową na większą ilość osób gdzie z każdej partii powinno przechodzić dalej po 2 graczy (moja sugestia) może to zająć całe wieki, zwłaszcza że ilość kopii gry jest ograniczona. A trzeba pamiętać że nie wszyscy mają czas siedzieć na konie 3 dni :neutral:.

PS z tego co pisał Olay stoły do gry dla frajdy też będą :mrgreen:


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja się z tobą w całości zgadzam 90-190 min oka ale przy piwku z kumplami
przy piwku i z kumplami to moze być i 240 :P
I tutaj rodzi się pytanie czy na turnieju gra się dla przyjemności czy dla wygranej
dla samej wygranej szkoda by mi było czasu grać, dla przyjemności jak najbardziej. Więc uważam, że lepiej zorganizować to tak, żeby zagrać mniej partii ale porządnych (to tylko moj opinia).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
MistrzDzwonow
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: wtorek 19 kwie 2005, 16:35
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: MistrzDzwonow »

przy piwku i z kumplami to moze być i 240
Jeśli chodzi o piffo to bym się miarkował (kiepsko je przyswajam :P) ale w sumie to i 250 złe by nie było.
PoKrAk pisze:dla samej wygranej szkoda by mi było czasu grać, dla przyjemności jak najbardziej. Więc uważam, że lepiej zorganizować to tak, żeby zagrać mniej partii ale porządnych (to tylko moj opinia).
Chyba raczej nie tylko twoja, tylko taka ogólna :)
Twoim zdaniem optymalny czas trwania gry na turnieju to ile? (w perspektywie mając jeszcze 3-4 inne partie, oczywiście jeśli w siebie wierzysz :badgrin:)


Psychopata niszczący oczy żeby stworzyć coś kompletnie nieprzydatnego to ja :D
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Morgoth61 Twoje pomysły są ciekawe, ale wg mnie na turnieju powinno być ograniczenie czasowe. 90 minut to moim zdaniem dobry czas na rozgrywkę.
Zasady jakie proponuje Morgoth mogłyby się sprawdzić w finale. Tam też zdjąłbym ograniczenie czasowe. Wtedy każdy mógłby się spokojnie wykazać swoim mistrzostwem w MiMa ;)

Btw Morgoth cieszę, się że potrafisz sobie sam wlepiać mentalne ostrzeżenia :P


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ODPOWIEDZ