Różdźka Grozy, Krzyż, a Przedpola Piekieł

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Zablokowany
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Różdźka Grozy, Krzyż, a Przedpola Piekieł

Post autor: Kufir »

Witam.
Gram z Gre z autorskim dodatkiem Przedpola Piekiel (PP).
Mam nastepujace watpliwosci:

1) Czy Rożdźka Grozy (z dodatku "Smoki"), Krzyz maja tam tez swoje zastosowanie ? (czy rozdzka moze pozwolic na ominiecie przeciwnika, a czy krzyz z koleji zabija potwory-duchy wyciagniete z kart PP )

2) Czy w wew. krainie mozna rzucac czary i oddzialywac nimi na wyciagniete karty PP ? (np. Rzucamy Czar unieruchomienie na "Zniwiaza" a w natepnej turze idziemy dalej. )

3) Czy bedac w krainie Srodkowej badz zew. Mozemy rzucac czary na postacie znajdujace sie w wew, krainie ? I na odwrót.

Mysle ze wspolnie odpowiemy sobie na te pytania bo sa one napewno troszke kontrowersyjne. :)
Ostatnio zmieniony sobota 17 gru 2011, 20:36 przez Kufir, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

odp

Post autor: lukas »

W przepisach do MiM pisze jasno w punkcie 14:4 "Na żadną z istot będących mieszkańcami Wewnętrznej Krainy nie działają czary, nie można też im się wymknąć (18:3)" Ja osobiście rozszeżył bym to też na działanie wszelkich różdzek względem demonów i.t.p. z Przedlola Piekieł. Wulkanu też bym nie usówał czarem Trzęsienie Ziemi i.t.p.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Punkt 14:4 przestaje byc aktualny gdy gramy z PP ;)
Trzesienie ziemie oczywisice nie dziala na wewnetrza kraine - tez tak gram. Czyli Krzyż i rozdzka nie powinny dzialac na karty PP. Kazdy sie z tym zgadza ? :)


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

W przepisach do MiM pisze jasno w punkcie 14:4 "Na żadną z istot będących mieszkańcami Wewnętrznej Krainy nie działają czary, nie można też im się wymknąć (18:3)" - no tak, ale to dotyczy istot "wbudowanych" w planszę.

1) Czy Rożdźka Grozy (z dodatku "Smoki"), Krzyz maja tam tez swoje zastosowanie?
Wg mnie wszystko działa. Różdżka bezdyskusyjnie, natomiast Krzyż... no cóż, gdy powstawał zwalczał jedynego demona o nazwie Demon. Ale właściwie jeśli wróg jest klasy demon - to jak najbardziej idzie do piachu / w proch się obraca.

2) Czy w wew. krainie mozna rzucac czary i oddzialywac nimi na wyciagniete karty PP?
Nie widzę problemu. Ja tak gram i to wcale tak bardzo nie ułatwia (no wiadomo, zależy jaki Poszukiwacz idzie...).

3) Czy bedac w krainie Srodkowej badz zew. Mozemy rzucac czary na postacie znajdujace sie w wew, krainie ? I na odwrót.
Moim zdaniem - oczywiście. Można, nie widzę żadnego powodu, by w jakikolwiek sposób ograniczac magię w Wewnetrznej.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Z tym krzyzem i Rozdzka to sprawa kontrowersyjna bo okazuje sie ze sa to najsilniejsze przedmioty w grze. :?
Wedlug mnie powinno byc tak jak mowi Wilczy, ale napewno znajdzie sie wielu przeciwników takiej interpretacji tych kart ...
Wedlug zasad i logiki powinny one tak dzialac ale za to dosc powaznie ulatwiaja gre...


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Ja mam po prostu inną filozofię gry polegającą na tym żeby wszędzie gdzie to jest możliwe utrudniać sobie grą. Lubię się napocić zanim osiągnę cel gry, nigdzie mi się nie spieszy, lubię długie kampanie w których wszystko się może zdarzyć. Poza tym, Wew. K. jest wyjątkowa i powinna być wyjątkowo traktowana. To też żadnych czarów tam nie powinno się używać poza uzdrowieniem, weryfikacją itp. Zwłaszcza że jestem po lekturze "Czarnoksiężnika z Archipelagu" w której to książce czary nie działały na krańcach świata. Można jeszcze zastanowić się nad wariantem pośrednik, który polegał by na tym, że o tym czy czar działa, czy tez nie działa decydował by rzut kostką. :twisted:


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Skoro tak czesto debatujemy nad RELANĄ gra, nad limitem niesionych przedmiotów i spospobem ich zakladania, nad wzrostem sily itp itd, wydaje mi sie ze i tutaj trzeba jasno okrelic jak powinno sie grac aby gra nie tracila smaczku a byla zgodna z niezapisanymi nigdzie zalozeniami autorów PP oraz logika i realiami Swiata Magii i Miecza.


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Swoją drogą PP wymagają doszlifowania. Ja osobiście gram mocno skorygowanymi kartami (sorry, gigant 64 he he... itp). Gdyby część demonów "oddemonić" i zrobić z nich równie potężnych, ale zwykłych wrogów - to nie byłoby problemu. U mnie po takim zabiegu pozostały dwa demony, tzn Władca (zmodyfikowany) oraz Agresor (już pod inną nazwą i mocno zmienionym gametekście). Reszta sieje spustoszenie nie martwiąc się Krzyżem.

Fajnie by było, gdyby autorzy PP (Cliff i DeSS) napisali, co sądzą o przeróbkach ich dzieła, ew. czy są skłonni zrobić oficjalną korektę.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Okey, ale Aby walczyc z Gigantem o tej sile trzeba rzucic odpowiednio kostka. :wink: Reszta przeciwników jest ok, bo jesli wybieramy sie po korone wladzy to i tam mamy tyle mocy i sily ze spokojnie mozemy stanac twarza w twarz z tymi potworami. Z PP Krol spokow jest poprostu slaby dlatego zmodyfikowalem go troszke o czym mozecie przeczytac w temacie "Moje zakoczenie - opinie !!! "
Pozatym tez uwazam tak jak i autorzy PP, ze nie kazde podejscie do zdobycia Korony musi zakonczyc sie sukcesem.

Nierozumiem tez troszke faktu, ze kazdy tak doswiadczony gracz gra na troszke inych zasadach. Niby nie wielka roznica ale podczas wspolnych gier (np. na Mistrzostwach Polski) moze powstac olbrzymie zamieszanie.
Chyba lepiej uscislic zasady ...


Obrazek
ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Uściślenie zasad jak najbardziej. Linka do moich propozycji podam niebawem...

Co do Króla Smoków, to granie z PP wymusza tą zmianę... Gdy gramy bez tego dodatku, nie widzę sensu modyfikowania króla.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Aby ustalenia nie przepadły w tekscie postów podsumuje zagadnienie tematu.

Różdźka Grozy i Krzyż działają i mogą być wykorzystane w wewnętrznej krainie gdy gramy z dodatkiem "Przedpola Piekieł"

:)


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

krzyż to potężny przedmiot a może by tak poprostu zmienić tą zasadę że on pokonuje automatycznie demony widma strzygonie i południce.
Ja bym ją poprostu zmienił na to że on je jedynie odstrasza.
przecierz to logiczne że od samoego widoku krzyża demon nie zginie tylko się go wystraszy i ucieknie.


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Mysle ze róźnica jest niewielka wiec nie ma sensu interpretwac inaczej karty niz sugeruje to orginalna instrukcja. :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Krzyż jest potężny :?: Co wy opowiadaćie :!: :?: No chyba że ktoś używa go przeciwko demonom z Przedpola Piekieł co jest oczywiście nielegalne, nielogiczne i bez sensu. Można najwyżej rozwalić demona moc 10 - no i co z tego.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Patrz pare postów wyzej. :wink: Wykorzystanie go w wew. krainie przeciwko wrogom z kart PP jest moim zdaniem jak najbardziej na miejscu.


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Kufir pisze:Punkt 14:4 przestaje byc aktualny gdy gramy z PP
A to niby dlaczego :?:
Kufir pisze:Różdźka Grozy i Krzyż działają i mogą być wykorzystane w wewnętrznej krainie gdy gramy z dodatkiem "Przedpola Piekieł"
PROTESTUJĘ, to poprostu niedopuszczalne. Co do różnych przepisów, mogę się wdać w polemikę, ale to co tu wymyślacie jest przezemnie niedoprzyjęcia.
:arrow: Po pierwsze punkt 14:4 trzeba rozszerzyć, uściślić i zaostrzyć, a nie łagodzić.
:arrow: Po drude "Władca" to nie jest byle Południca, czy cmentarny Strzygoń. Idzie sobie głupi Troll z Krzyżem w łapie i wszystkie najpotężniejsze piekielne Demony zamienają się w pył - no sorry...

PO MOIM TRUPIE !
Ostatnio zmieniony sobota 23 mar 2013, 15:55 przez lukas, łącznie zmieniany 2 razy.


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Ja bym na Waszym miejscu zapytał się twórców PP. Zarejestrowali się na forum, mejla do nich też można znaleść...


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Kufir napisał:
Punkt 14:4 przestaje byc aktualny gdy gramy z PP

A to niby dlaczego
Bo dotyczy ten punkt tylko wersji podtsawowej a wiec potworów "wbudowanych" w plansze.

Nie mam zamiaru sie o nic pytac gdyz gram dla przyjemnosc i koncepcje ktora przedstawilem zatwierdzili tez moje gracze i wszyscy sa zdrowi i szczesliwi ;)
Jesli autorzy sa zainteresowani naszymi pytaniami i niejasnosciami napewno sami wlacza sie do dyskusji.


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Popieram zdanie Kufira...


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Szmuggler
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: piątek 22 mar 2013, 01:40
Lokalizacja: Frankfurt
Płeć:

Post autor: Szmuggler »

Właśnie przeglądam sobie forum i jak dla mnie jest całkowicie nie do przyjęcia wasze rozumowanie.

Kufir

Twoja argumentacja na temat punktu 14:4 z podstawki jest całkowicie wyssana z palca. Gdzie jest napisane, że dotyczy to potworów wbudowanych w plansze? Gdzie jest napisane, że grając z PP punkt 14:4 nie działa? NIGDZIE!

Wymyślasz zasady tylko dla ułatwienia gry i podpierasz je plotkami o zasadach.

Każdy gra jak chce ale moim zdaniem ignorowanie instrukcji tylko dlatego bo nigdzie nie jest napisane by jej nie ignorować jest po prostu głupie.

Temat ostro odkopany ale nie mogłem przejść obojętnie obok tych bzdur.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz pewne kwestie już dawno zostały wyjaśnione dlatego nikt juz na takie stare tematy nie odpisuje :grin: a Kufir na chwilę obecną ostro gra w nowego Talizmana


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Szmuggler
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 33
Rejestracja: piątek 22 mar 2013, 01:40
Lokalizacja: Frankfurt
Płeć:

Post autor: Szmuggler »

No przejrzenie wszystkich tematów chwilę mi zajmie więc postaram się odpisywać tylko na najgorsze i najlepsze pomysły w historii MiMa :P


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Oki, jako że temat faktycznie przez te ostatnie 8 lat trochę stracił na świeżości, zostanie zamknięty.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Zablokowany