Pierwsza gra po 10 latach- przypomnienie/interpretacja zasad
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 17:32
- Lokalizacja: Elbląg
- Płeć:
- Wiek: 41
Pierwsza gra po 10 latach- przypomnienie/interpretacja zasad
Witam
Wczoraj wspólnie ze znajomymi odświeżyliśmy sobie MiM
Niestety w trakcie gry pojawiło się kilka wątpliwości co do zasad.
Jeśli mógłbym prosić o odpowiedź na poniższe pytania to będę bardzo wdzięczny:
1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?
Wczoraj wspólnie ze znajomymi odświeżyliśmy sobie MiM
Niestety w trakcie gry pojawiło się kilka wątpliwości co do zasad.
Jeśli mógłbym prosić o odpowiedź na poniższe pytania to będę bardzo wdzięczny:
1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja zawsze grałem, że tak. Możesz się przecie zawsze wyteleportować 5 metrów dalej od miejsca na którym teraz stoisz i wciąż to będzie teleportacja.bender pisze:1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
Nie pamiętam Golema, by być szczerym, chyba, że to ten, przeciwko komu nie można używać Przedmiotów (a może to był Rzygacz). Jednakże efekty Wrogów także brane są pod uwagę i o ile to możliwe, to dotyczą całej grupy walczącej. Jeżeli więc nie możesz używać Miecza przeciwko jednemu Wrogowi, to nie używasz go także walcząc z innym. Z kolei, jeżeli jeden ma możliwość regeneracji, to wiadomo, iż regeneruje tylko sam siebie.bender pisze:2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
Jeden. Wybierasz za co rzucasz i za to rzucasz.3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
Tak. 11 Przedmiotów a Mul jest 12.bender pisze:4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6188
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
A witamy i zachęcamy do kreatywnego udziału w życiu forum
1. Kwestia sporna - przenieść znaczy przemieścić z jednego miejsca na drugie, dowolny to dowolny :mrgreen: ja gram, że trzeba się przenieść w inne miejsce
2. Tak, jego ograniczenia odnoszą się do całej walki.
3. Kwestia umowna. Wiele graczy gra, że za każdy przedmiot rzucasz osobno, a wg nowej edycji można używać tylko jednego elementu pancerza
4. no na to by wyglądało. Tu znowu ludzie mają umowne zasady, że przedmiot-zwierzę nie jest wliczany do limitu noszonych przedmiotów
Tak to widzę ja, Rogo
nie ma za co
1. Kwestia sporna - przenieść znaczy przemieścić z jednego miejsca na drugie, dowolny to dowolny :mrgreen: ja gram, że trzeba się przenieść w inne miejsce
2. Tak, jego ograniczenia odnoszą się do całej walki.
3. Kwestia umowna. Wiele graczy gra, że za każdy przedmiot rzucasz osobno, a wg nowej edycji można używać tylko jednego elementu pancerza
4. no na to by wyglądało. Tu znowu ludzie mają umowne zasady, że przedmiot-zwierzę nie jest wliczany do limitu noszonych przedmiotów
Tak to widzę ja, Rogo
nie ma za co
Ja nawet nie mam Talismana.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Tak.bender pisze:1. Czy czar teleportacja może przenieść w miejsce, w którym aktualnie się znajdujemy?
Przytocz opis Golema bo nie pamiętam co on tam miał2. Walka z wieloma przeciwnikami. Wg instrukcji sumuje się ich siłę/moc i dodaje do tego wynik rzutu kością. Co jednak w przypadku gdy jeden przeciwnik posiada jakieś zdolności specjalne np. golem? Czy jego ograniczenia odnoszą się do całej walki?
Gdzieś już to było na forum wałkowane... O TUTAJ. Wg ankiety wyszło, że większość graczy preferuje rzucanie za wszystko. Instrukcja tego nie precyzuje. To już zależy od umówienia się.bender pisze:3. Jeśli posiadam np. zbroję i hełm wykonuję dwa rzuty obronne czy jeden?
Tak, ba teoretycznie trzymając się zasad to możesz nieść muła na mule i jeszcze więcej przedmiotówbender pisze:4. Muł. Na karcie napisane jest, że muł może nieść "do 8 twoich przedmiotów". Czyli sumując mogę nieść w sumie 12 przedmiotów wliczając w to muła?
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 2
- Rejestracja: czwartek 24 wrz 2009, 17:32
- Lokalizacja: Elbląg
- Płeć:
- Wiek: 41
Dzięki za odpowiedzi. Co do golema to ma siłę 5 i nie można przeciwko niemu używać czarów, magicznych przedmiotów i broni.
Jeśli nasuną mi się jeszcze jakieś wątpliwości a nie będę mógł znaleźć podobnego problemu na forum pozwolę sobie napisać
Edit:
Dzisiaj graliśmy ponownie i pojawiły się dwie kwestie sporne:
1. Sobowtór - czy posiada tyle siły co my razem z przedmiotami czy tylko naszą siłę bazową?
2. Pojedynek - czy jeśli wyzwę na pojedynek gracza, który siedzi w areszcie (dodatek Miasto) zostaje on z niego wyciągnięty i ściągnięty na nasze pole?
3. Czy jeśli jakiś przeciwnik pojawił się na obszarze, na którym nie wyciągamy karty przygody (np wioska) to czy po jego pokonaniu przystępujemy do badania obszaru?
Jeśli nasuną mi się jeszcze jakieś wątpliwości a nie będę mógł znaleźć podobnego problemu na forum pozwolę sobie napisać
Edit:
Dzisiaj graliśmy ponownie i pojawiły się dwie kwestie sporne:
1. Sobowtór - czy posiada tyle siły co my razem z przedmiotami czy tylko naszą siłę bazową?
2. Pojedynek - czy jeśli wyzwę na pojedynek gracza, który siedzi w areszcie (dodatek Miasto) zostaje on z niego wyciągnięty i ściągnięty na nasze pole?
3. Czy jeśli jakiś przeciwnik pojawił się na obszarze, na którym nie wyciągamy karty przygody (np wioska) to czy po jego pokonaniu przystępujemy do badania obszaru?
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Ponawiam pytanie drugie. Dość ciekawe zagadnienie. Takiej sytuacji nie miałam jeszcze, ale warto to sobie przemyśleć na przyszłość. One more question: W sytuacji kiedy badamy obszar i wyciągamy kartę przygody, która rzuca nas na inny obszar to czy badamy obszar po raz drugi (ten drugi obszar gdzie nas wyrzuciło ofc)?
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Rogo
-
- Posty: 6188
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
- Rogo
-
- Posty: 6188
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Ale żeby nie było, ja tego "W instrukcji jest napisane" nie piszę z wredoty, ino czasami tak mam jak cytuję instrukcję (nowa na forum jesteś to masz prawo nie wiedzieć)
Co do Bojana - tak, z tego koło Gdyni, ale to przejdźmy na PW, żeby nie offtopować, bo nas panowie mody opier... pouczą
Co do Bojana - tak, z tego koło Gdyni, ale to przejdźmy na PW, żeby nie offtopować, bo nas panowie mody opier... pouczą
Ja nawet nie mam Talismana.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
O był edit w tym poście... no i przepadło
Nieistotne, macie równą siłę i już. Rzucasz kostką na zasadzie "kto więcej".bender pisze:1. Sobowtór - czy posiada tyle siły co my razem z przedmiotami czy tylko naszą siłę bazową?
Nie mam przed sobą instrukcji miasta więc nie wiem czy są tam jakieś ograniczenia, ale jeżeli interpretować zasady dokładnie to tak, można go wyciągnąć w ten sposób z miasta. Hmm w sumie ciekawe, nigdy mi się to podczas gry nie zdarzyłobender pisze:2. Pojedynek - czy jeśli wyzwę na pojedynek gracza, który siedzi w areszcie (dodatek Miasto) zostaje on z niego wyciągnięty i ściągnięty na nasze pole?
Podstawka, 13:5bender pisze:3. Czy jeśli jakiś przeciwnik pojawił się na obszarze, na którym nie wyciągamy karty przygody (np wioska) to czy po jego pokonaniu przystępujemy do badania obszaru?
Poszukiwacz stosuje się do instrukcji, wydrukowanej na Obszarze, na którym się znalazł. Jeżeli są tam jacyś Wrogowie, muszą oni najpierw zostać pokonani lub należy im się wymknąć. Następnie Poszukiwacz może odwiedzić Nieznajomych, zabrać złoto, Przedmioty i Przyjaciół.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member