Przejście pomiędzy Jaskinią i Podziemiami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Przejście pomiędzy Jaskinią i Podziemiami

Post autor: kymil »

Ostatnio grałem w MiM i naszła mnie taka myśl czy można by połączyć jaskinię z podziemiami w taki sposób, aby gracz, który znajdzie się na jednej z plansz, mógł z mniejszą bądź większą trudnością przenieść się na drugą planszę. Takie rozwiązanie zwiększyłoby grywalność obydwu dodatków, bo Podziemia są za krótkie i chodzi się po ślimaku, a jaskinia ma większą śmiertelność.
Czy grał ktoś w ten sposób czy takie rozwiązanie nie ma sensu?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 17 sty 2011, 21:00 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

z tego co pamiętam, to jest chyba karta w Jaskini umożliwiająca przejście do obszaru Jaskinia w Podziemiach, więc skromna łączność jest. Niestety nie działa to w drugą stronę, jest szansa, że zostanie to naprawione w Projekcie Stava, ale to już wszystko zależy od niego.


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

kymil pisze:czy można by połączyć jaskinię z podziemiami
Wszystko można zrób 5 kart do dodatku jaskinia i kolejne 5 do dodatku podziemia, skoro masz pomysł to czemu go nie wcielisz w życie?? poco pisać "czy można" skoro można wszystko?? Jak będzie miało sens to ludzie będą korzystać z tych kart jak nie to też nic sie niestanie.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Pomysł połączenia Podziemi z Jaskinią znalazł najpełniejsze odzwierciedlenie w mojej Pieczarze Kanibali. Nie raz pisałem o tym, że podstawową zaletą tego dodatku jest zwiększenie możliwości "tranzytowych" w grze. Niestety, w czasie gdy dodatek był dostępny na forum, ten argument nie spotkał się z szerszą akceptacją.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

W innym wątku Magicznego Miecza:
Wiktor pisze:pomysł Jaskini jako "tunelu" pomiędzy kręgami/krainami. Możesz spróbować to przetransponować do MiMa.
Rzeczywiście Jaskinia traktowana jako mroczny tunel (Podmrok) łączący różne Krainy pomoże uatrakcyjnić ten omijany dodatek. Często w moich rozgrywkach w MiMa przedostanie się z jednej planszy trwało niemiłosiernie długo (co niektórzy mogą traktować jak atut), a w ten sposób dostajemy ograniczoną możliwość ściślejszego powiązania dodatków - bez kolejnego dodatku i potrzeby wprowadzania nowych kart.

Co sądzicie, aby w MiMie zrobić następujące trasy.
1. Jaskinia: Jaskinia Nietoperzy - Kraina Środkowa: Przeklęta Polana
2. Jaskinia: Zwężenie Korytarza - Kanały: Kloaka.

Przed udaniem się w podróż musimy wykonać instrukcję obszaru, z którego się przenosimy. Podróż zajmuje 1 turę. Można przemieszczać się w jedną i drugą stronę.

Pierwsza trasa - omijamy Strażnika w Zewnętrznej Krainie, to duże ułatwienie, ale karty z Jaskini są zabójcze, więc zawsze jest jakieś ryzyko straty punktu Wytrzymałości przez Poszukiwacza, który takową wyciągnie.

Druga trasa - połączenie Kanałów z Jaskinią, ale również z Miastem. Alternatywna droga ucieczki dla poszukiwanych listem gończym Poszukiwaczy.

Można wprowadzić więcej tras, można się ograniczyć do jednej. Mi osobiście podoba się pomysł łączenia Kanałów z Jaskinią. Mi i pewnie Morlokowi :mrgreen: .
Może macie inne pomysły i trasy tranzytowe: LK, Wyspa?


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Moim celem jest uatrakcyjnienie Jaskini i za jakiś czas to nastąpi. Również uważam, że Jaskinia mogłaby być skrótem do kilku lokacji i tak też w moim usprawnieniu będzie.


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Jest kilka kart autorskich, które w jakiś tam sposób umożliwiają przechodzenie pomiędzy tymi planszami.. Nie wiem czyje to karty ale w każdej grze ktoś "korzysta" z tego i leci z Jaskini do Podziemi lub odwrotnie..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Z tego co pamiętam, w moim pomyśle, aby skorzystać z Jaskini jako "tunelu" należało mieć Kij i Sznur. Nie wiem jaki łatwo dostępny przedmiot w MiM mógłby podobnie działać.

Jednak o ile w MM Jaskinia jako przejście między krainami mogłaby się sprawdzić, to już w MiMie niekoniecznie. W MiMie łatwiej jest przedostać się z jednej krainy do drugiej, zaś w MM jest to trudniejsze i są 3 kręgi.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Parę kart umożliwiających przenoszenie na pewno zawsze pomoże.

Tyle że Jaskinia jest nieco mało grywalna w obecnej wersji. Przydałaby się wpierw nowa Jaskinia.

Zobaczymy zresztą co stave wymyśli z Katakumbami, ponoć mają stanowić dobry łącznik różnych plansz.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz Art Podziemia skończone (przesyłanko do Valdiego trwa z przerwami) - tam już widać zalążek dużych zmian - nowe przejścia i to także na planszy....później to co w Mieście zostało wykryte do zmian (może drobne poprawki do Kanałów bo tam tez jakieś chochliki były) i Katakumby, które dzięki Szopowi zmieniły całkowicie swoje główne przeznaczenie.
Na dzień dzisiejszy głównym celem dodatku, będzie połączenie innych Krain, tak aby każdy miał szanse i co najważniejsze aby pod koniec gry akcja z deczka przyspieszyła. Z tego względu także sami Wrogowie zostaną utemperowani....itd


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
ODPOWIEDZ