Kilka zasad z częsci podstawowej

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kiedyś miałem podobny dylemat i o ile pamiętam doczytałem się gdzieś w instrukcji, że ta zasada tyczy się tylko siły ale wolałbym, żeby ktoś jeszcze się wypowiedział bo mnie męczy ten złośliwy niemiec... ten no... alzhajmer czy jak mu tam :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru »

ale wy macie probelmy ja wogule gram tak że niebiore punktów siły za pokonanych wrogów, tylko jak pisze że po wygraniu walki dostajesz punkt siły czy mocy


Bolek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: poniedziałek 12 gru 2005, 16:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bolek »

punkty mocy pokonanych wrogow sa bezuzyteczne jesli chodzi o rozwoj poszukiwacza, podobnie jak sila pokonanego sobowtora, mumakili czy szalonego wojownika


SklejPieroga
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: środa 30 lis 2005, 10:53

Post autor: SklejPieroga »

Zgadzam sie z Bolkiem. Ja tez tak gram.

I mam nowe pytanie, bo nie moge tego w instrukcji znalezc...
Jak ktos zostanie aresztowany w mieście to co sie dzieje z jego przedmiotami i złotem? Czy traci je dopiero jak trafi do Ciemnicy? Czy w ogóle nie traci przedmiotów ani złota nawet jak musi uciekać (wyrzycić 1)?
Albo może traktuje sie to jak wejście do Miejsca i zwierzęta trzeba na ulicy zostawić?


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Ten temat był już poruszany i w końcu nie doszliśmy do jednomyślności. Jeśli chodzi o złoto, to nie możesz tracić całego, ponieważ wtedy możliwość wykupienia się przestałaby istnieć. Ja osobiście gram tak, że moje przedmioty oraz prjaciele przetrzymywani są przez strażników, którzy po moim wyjściu oddają mi ich(wiem to zabrzmiało jak RPG... ;) ). Pozdrawiam


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
hoshi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25

wewnętrzna kraina

Post autor: hoshi »

Jestem na forum nowa, toteż jeśli gdzieś juz padały odpowiedzi na moje pytania - sorry. Ale przeglądałam, szukałam i mimo to:

1) Lekka niesprawiedliwość - jeśli gracz idzie przez kopalnię musi używać i mocy i siły /fakt, że siła wystarcza mu niewielka :)
jesli idzie przez kryptę używa tylko siły - co z tym robicie?
Może wilkołak powinien posługiwać się mocą?

2) diabły w otchłani - większość graczy na tym etapie pokonuje je z automatu - może powinny atakować razem, tak jak pozostali wrogowie?

3) W momencie gdy na koronie władzy stanie dwóch poszukiwaczy - ich tury polegają tylko na spotykaniu się ze sobą - czyli czaru rozkaz nie rzucają?
A czy mogą posługiwać się innymi czarami, tak jak w pozostałych krainach?

Na razie tyle - do tej pory grałam tylko na planszy podstawowej, ale chyba zaryzykuję i zamówię sobie nieoficjalnie oficjalne dodatki u Lukasa.
Mam nadzieję, że potraktuje mnie lepiej niż MrJacka :)


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Witamy, witamy niewiasto :)

AD1)
Ja nic nie robię, postępuję zgodnie z instrukcją :)

AD2)
No tak tutaj to głupota. Może ktoś się pomylił w tłumaczeni i powinny atakować razem? Ma ktoś scan podstawki do Talismanu żeby tam looknąć?

AD3)
Nie pamiętam co dokładnie mówi instrukcja ale ja grałem tak, że nie rzucają czaru rozkaz ponieważ tłuką się o koronę.
Czary oczywiście, że można używać :)

Polecam najpierw zakup do podstawowej planszy oryginalnych dodatków na allegro. Można trafić dobre okazje czasami! Mi się np udało kupić dziewicze Smoki i Jaskinie ;). Lucasa karty i plansze są bardzo dobrej jakości aczkolwiek nie sądzę, żęby przetrzymały tak dobrze próbę czasu jak oryginalne ;) No i pozatym ten niepowtarzalny klimat oryginalnej gry... Mmmm :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Ad1. Nie mam pojęcia skąd ty to wzięłaś. Lookam na planszę właśnie w tej chwili i czytam: "Kopalnia - rzucasz 3 kostkami. Od wyrzuconej sumy oczek odejmij swą akutualną Moc, żeby określić gdzie wyszedłeś" "Krypta - rzucasz 3 kostkami. Od wyrzuconej sumy oczek odejmij swą akutualną Siłę, żeby określić gdzie wyszedłeś" Dlatego zastanawiam skąd pomysł że w jednym odejmujesz 2 cechy a drugim 1. To chodzi o to że idziesz tam gdzie masz większe szanse.
Jeszcze jedno. Ty masz oryginał czy kupny/wydrukowany z neta?

Ad2. No cóż, tak to jest że z każdym walczysz z osobna. Jak jeden zginie walczysz z następnym. Ale ja mam z kolei inny problem :oops: Ile one mają siły/mocy bo u mnie tego nie napisali...

Ad3. To jest tak że jeśli na obszarze korony władzy jest już jakiś poszukiwacz rzuca czar rozkaz. Jednak jeśli jakiś inny poszukiwacz wejdzie na ten obszar tamten koleś już nie może rzucać czaru rozkaz tylko bierze udział w spotkaniu z tamtym posuzkiwaczem. Ponieważ to on został zaatakowany więc nie ma nic do gadania a nowoprzybyły poszukiwacz musi z nim walczyć (ewentualnie użyć zdolności Zabójcy, Ninji, Karateki czy innych służących do walki), jeśli ma taką zdolność wybiera też rodzaj walki. Ten który przegra ląduje zpowrotem na Równinie Grozy.

Co do kupna to już zależy od ciebie. Lucas ma wszystko perfekt ale jak sama widzisz czasem zdarzają się problemy.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
hoshi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25

Post autor: hoshi »

HunteR pisze: Dlatego zastanawiam skąd pomysł że w jednym odejmujesz 2 cechy a drugim 1.
Ad2. Ale ja mam z kolei inny problem :oops: Ile one mają siły/mocy bo u mnie tego nie napisali...
Małe nieporozumienie :)
Chodziło mi o to, że idąc przez kopalnie, używasz w niej mocy, a potem walcząc w otchłani używasz siły.

Idąc przez kryptę, używasz w niej siły, walcząc z wilkołakiem - też, więc moc jest ci totalnie niepotrzebna. Teoretycznie możesz mieć ją i na poziomie 2. Więc osoba idąca przez kopalnię jest "poszkodowana" - bo do walkiz diabłami przydałaby sie jej jaka taka siła żeby miec pewność że wygra ze wszystkimi diabłami.

Nawiasem mówiąc za silne to one nie są - siła 4 :(
Dlatego chyba można by to jakoś zmienic...


hoshi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25

Post autor: hoshi »

SeSim pisze: Polecam najpierw zakup do podstawowej planszy oryginalnych dodatków na allegro.
Może za rzadko tam zaglądam , ale niestety na ogól ludzie sprzedają komplet dodatków z podstawka, a calośc dojeżdża w licytacji do 300zł :(

Aż tylu mieszków złota nie posiadam :(


Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

To lepiej teraz zajrzyj na allegro, bo są dwa dodatki tanio sprzedawane. aukcje jeszcze będą trwały szejść godzin.


hoshi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2006, 23:25

Post autor: hoshi »

Dzieki, zrobiłam to po przeczytaniu postu od SeSima - już obserwuję


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Re: muł

Post autor: Gieferg »

lukas pisze:Mój brat próbuje mnie przekonać że można wejśc z Mułem do Podziemi. Jak bo się dokładnie wczytać w prepisy do tego dodatku to nie wymieniają tam muła, ale dla mnie oczywistym jest że muł do Podziemi nie wejdzie. Proszę powiedzcie mu coś ... :o
Muł może wejśc do podziemi :P nigdzie nie pisze że nie wejdzie, a jak ktoś uważa że to takie oczywiste że nie może to polecam poczytać "Łyska z pokładu Idy" tam co prawda był to koń,a nie muł ale jakoś mógł w kopalni pracować.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

IMHO nie moze. ALe KAZDY GRA JAK CHCE ;)

PS. Co Łyska z pokładu Idy ma Do Magii i Miecza? Już byli tacy co i Herosów do MiMa przypasowywali. Ludzie dajcie sobie z tym spokoj. Magia to jedno, inne fantasy to drugie.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Odkąd Łysek to fantasy? :D

A tak na poważnie - muł wejść może bo mu tego zasady nie zabraniają :) Jak ktoś mu zakazuje wejść - łamie zasady, co jest oczywiście dozwolone w domowym zaciszu, ale oficjalne źródła mułowi wizyty w podziemiach nie zakazują i koniec :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

IMHO nie moze. ALe KAZDY GRA JAK CHCE
ty grasz wg IMHO 8) ja gram wg zasad,a te mu nie zabraniają.

Co Łyska z pokładu Idy ma Do Magii i Miecza?
Ma to, że jak ktoś się powołuje na logikę i realny świat twierdząc że np muła nie da się zabrać do podziemi, to ja na to, że w kopalniach wykorzystywano do pracy konie więc powinno się je dać zabierać do podziemi - nie da się, bo tak mówią zasady. O mułach nic nie mówią i można je zabierać do podziemi.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Jordan
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: środa 23 sie 2006, 15:24
Lokalizacja: BIELSKO - BIAŁA

Post autor: Jordan »

pam pytanie :D co do karty --SZULER-- "miasto" jak gracie z t± kart± ?!! co je¶li nie mam 2mz albo przyjaciela, no i co jak wygra³em a szuler jeszcze nic nie ma ?!


"Jeste¶ w krainie gdzie obcy ginie"
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Ta karta jest potrzaskana, tam chyba pisze że możesz zagrać , a nie musisz, więc po cholerę grać skoro i tak prawie zawsze się przegrywa, a na początku i tak nic nie można wygrac :?:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Gasin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32

Post autor: Gasin »

o mule nie ma mowy w instrukcji, mozliwe ze dlatego ze doszly one w dodatku miasto, ale pewien tego nei jestem. no ale jak konia nie mozna to czemu mozna mula? wystarczy na konia zawiesic pare beczek i juz bedzie kwalifikowany do wejscia na door selection :)


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Muły były już w części podstawowej.


Gasin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32

Post autor: Gasin »

slusznie slusznie.


Jordan
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: środa 23 sie 2006, 15:24
Lokalizacja: BIELSKO - BIAŁA

Post autor: Jordan »

Mam dwie sprawy pierwsza:
Karta „Banda zombich” Si³a 2 Ka¿dy w tek¶cie jest napisane ”(8 punktów do zmiany na si³ê)” jak to rozumieæ ?
Czar „Odbicie czaru” czy t± kart± mo¿na odbiæ dzia³anie „ró¿d¿ki zniszczenia” ?


"Jeste¶ w krainie gdzie obcy ginie"
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Karta „Banda zombich” Siła 2 Każdy w tekście jest napisane ”(8 punktów do zmiany na siłę)” jak to rozumieć ?
Nie mam przy sobie instrukcji więc nie podam Ci dokładnych paragrafów na to ;) ale:

Instrukcja mówi, że za każde uzbierane 7 punktów siły z pokonanych wrogów można wymienić na 1 punkt siły. Czyli jak pokonasz na siłę wroga, zbierasz jego truchło jako doświadczenie. Dajmy na to było to coś siłą 4. Później rozwalasz coś co ma siłę 3. Suma daje Ci 7. Wymieniasz to na punkt siły. Proste i przyjemne :D

Teraz drugą zasadą jest to, że jak spoktykasz kliku wrogów walczących na siłę na jednym obszarze to ich siła się sumuje i walczysz jakby z jednym.

Łącząc te dwie zasady masz wyjaśnienie wymiany 8 punktów z „Bandy Zomich”

Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem doświadczenia? Znaczy się zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt siły ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku odłożenia dwóch kart pokonanych wrogów? Czy zapisujecie punkty na kartce i np przy tej wymianie z 9ciu punktów odejmujecie 7, dopisujecie sobie 1 pkt siły a te dwa zostają, że tak powiem w „magazynie”? :)
Czar „Odbicie czaru” czy tą kartą można odbić działanie „różdżki zniszczenia” ?
Niestety nie pamiętam jak działa różdżka zniszczenia :( Jak dojdę do domu to srpawdzę. Mniemam, ze to nie jest ta sama różdżka od kulgarza :P

EDIT:
Wydaje mi się, że takie pytania o zasady powinny być mimo wszystko odzielnnymi tematami. Łatwiej wtedy komuś nowemu przeszukiwać forum.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem doświadczenia? Znaczy się zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt siły ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku odłożenia dwóch kart pokonanych wrogów?
Chyba gdzieś pisze, że jak wymieniasz to całość tego co uzbierałeś a punkty ponad wielokrotnośc 7 są tracone.
Czar „Odbicie czaru” czy tą kartą można odbić działanie „różdżki zniszczenia” ?
różdżka zniszczenia to przedmiot a nie czar i nie można odbić jej działania,czarem który działa na czary.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Jordan
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: środa 23 sie 2006, 15:24
Lokalizacja: BIELSKO - BIAŁA

Post autor: Jordan »

CYTAT:

"Instrukcja mówi, ¿e za ka¿de uzbierane 7 punktów si³y z pokonanych wrogów mo¿na wymieniæ na 1 punkt si³y. Czyli jak pokonasz na si³ê wroga, zbierasz jego truch³o jako do¶wiadczenie. Dajmy na to by³o to co¶ si³± 4. Pó¼niej rozwalasz co¶ co ma si³ê 3. Suma daje Ci 7. Wymieniasz to na punkt si³y. Proste i przyjemne "

OK ciemna masa ze mnie !!

"Jedna rzecz mnie zastanawia tylko. Jak gracie z tym zbieraniem do¶wiadczenia? Znaczy siê zbieracie trupy wrogów i jezeli np macie 4 i 5 to wymieniacie tych dwóch przeciwników na jeden punkt si³y ale tracicie te 2 ponad 7 punktów w wyniku od³o¿enia dwóch kart pokonanych wrogów? Czy zapisujecie punkty na kartce i np przy tej wymianie z 9ciu punktów odejmujecie 7, dopisujecie sobie 1 pkt si³y a te dwa zostaj±, ¿e tak powiem w „magazynie”?"

Ja wymieniam wed³ug zasady LUKASA, czyli im wiêksz± mam sile tym wiêcej potrzebuje si³y trupów do wymiany na kolejny dodatkowy ptk. A „nadwy¿ka” przepada

wiêc tak tych zombi jest czterech i musze z nimi walczyæ po kolejki i pokonaæ wszystkich tak jest napisanie na karcie Si³a 2 ka¿dy. Czyli atakuje mnie grupa (4x2) wiêc toczê 4 walki pierwsz± z Si³± 8 je¶li zwyciê¿ê drog± walka (3x2 bo jeden ju¿ pokonany) czyli z si³a 6 itd. dobrze rozumiem :lol:

"Niestety nie pamiêtam jak dzia³a ró¿d¿ka zniszczenia Jak dojdê do domu to srpawdzê. Mniemam, ze to nie jest ta sama ró¿d¿ka od kulgarza "

Kart MAGICZNY PRZEDMIOT "ró¿d¿ka u¿yta przeciwko innemu Poszukiwaczowi, zabierze mu 2ptk. Si³y lub po 1 Mocy i Si³y ...."


"Jeste¶ w krainie gdzie obcy ginie"
ODPOWIEDZ