Kilka zasad z częsci podstawowej

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

To znaczy że zyskujesz odporność na magię ofensywną, jak i obronną. Jeżeli rzucisz czar uzdrowienie na siebie, ignorujesz efekty magii.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

ambar0 pisze:To znaczy że zyskujesz odporność na magię ofensywną, jak i obronną. Jeżeli rzucisz czar uzdrowienie na siebie, ignorujesz efekty magii.
Nie mozesz rzucac na siebie czarów bo nie mozesz ich posiadac, wyjatkiem sa tutaj przyjaciele posiadajacy czary (np. Dzin) Dlatego mamy tutaj do czynienia z małą niezgodnoscia moim zdaniem.


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Na moje: Uzdrowienie ustawia Wytrzymałość na 4 niezależnie od stanu aktualnego, a więc tak 2 jak i 7 zrówna do 4. Wredne. Tekst Amuletu jakby to potwierdzał, prawda? ALE ten sam tekst jest zamotany, i to juz na samym początku. Bo jak rozumieć "Właściciel Amuletu nie może rzucać ani używać żadnych Czarów." Rzucać a używać - jaka różnica, hę? To jak dla mnie spora nieścisłość.

Sądzę, że jest to kwestia do uzgodnienia przed rozgrywką, mam na myśli problem "uzdrawiania" Uzdrowieniem.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Skoro doszliśmy do tego że leczyć się można tylko do czwartego punktu wytrzymałości, to przechodzę dalej.
Rzucać a używać - jaka różnica, hę?
Rzucamy na kogoś, używamy na sobie - tak bym to tłumaczył...


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Niestety Ci, którzy piszą te zasady często nei są orłami i dlatego potem rodzi to takie problemy. Poza tym była to gra bądź co bądź dla osób trochę młodszych niż my (jak sądzę), generalnie powiedzmy umownie - dla dzieci. Przynajmniej taki był zamiar wydawcy w tamtych czasach - ludzie w jakim wieku grali wtedy w takie gry.

A pytanie z innej beczki co do uzdrowienia:

Można uzdrowić innego poszukiwacza np. kolegę, bo nie pamiętam jak to zostało na karcie czaru ujęte :?: Oczywiście jeśli można, to jego zgoda nie jest potzrebna. I wtedy sami rozumiecie, co dalej się dziać może.... :twisted:


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Można, można... nieraz się to już zdarzało w rozgrywkach, w których brałem udział. Teoretycznie nie ma to sensu, w praktyce jednak sytuacje są nieprzewidywalne, czasem warto, choćby po to by wejść w mały sojusz. W końcu to gra towarzyska.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

wilczy pisze:Na moje: Uzdrowienie ustawia Wytrzymałość na 4 niezależnie od stanu aktualnego, a więc tak 2 jak i 7 zrówna do 4. Wredne. Tekst Amuletu jakby to potwierdzał, prawda? ALE ten sam tekst jest zamotany, i to juz na samym początku...

Sądzę, że jest to kwestia do uzgodnienia przed rozgrywką, mam na myśli problem "uzdrawiania" Uzdrowieniem.
Z jednej strony jest to słuszna koncepcja gdyz postacie bardziej uzywotnione nie czuja sie tak bezkarnie.
Z drugiej strony nazwa karty "uzdrowienie" swiadczy o tym iz powinna raczej czynic dobro (czyli leczyc) a nie pozbawiac punktów witalnych postaci :?


Obrazek
ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Nie zrozumieliśmy się. Nie można się leczyć, gdy ma się 4 i więcej punktów wytrzymałości. Ew. przepisy ignorowałbym. W wypadku tego czaru też, bo postać już ma więcej niż początkową witalność.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

ambar0 pisze:Nie zrozumieliśmy się. Nie można się leczyć, gdy ma się 4 i więcej punktów wytrzymałości. Ew. przepisy ignorowałbym. W wypadku tego czaru też, bo postać już ma więcej niż początkową witalność.
Teraz wszystko gra :)


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Hola, nie tak szybko! W tekście czaru nie ma słowa o leczeniu, najmniejszego! Jest mowa o przywracaniu do 4 - co oznacza wszystko. Jedynie nazwa karty sugeruje charakter samarytanski, co oznacza tyle co nic :twisted: he he


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Uzdrowić można też i w dół - pacjenta, który ma nadnaturalne zdolności przywracamy do stanu naturalnego jakim jest wytrzymałość 4.

Na upartego nie jest to nielogiczne.


Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

wilczy pisze:Hola, nie tak szybko! W tekście czaru nie ma słowa o leczeniu, najmniejszego! Jest mowa o przywracaniu do 4 - co oznacza wszystko. Jedynie nazwa karty sugeruje charakter samarytanski, co oznacza tyle co nic :twisted: he he
Mi się wydaje że na karcie "uzdrowienie" jest napisane, że przywraca wytrzymałość z początku rozgrywki. Dla mnie jest to ważne gdyż ja z kolegami gram na takiej zasadzie że im mamy silniejszą postać to maxymalna ilośc pkt.wt. maleje tzn(tak jakbyśmy się starzeli)
a zaczynamy grę mając maksymalnie 8 pkt. wt. i wtedy uzdrowienie leczy raz mniej a raz więcej.


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

a zaczynamy grę mając maksymalnie 8 pkt. wt. i wtedy uzdrowienie leczy raz mniej a raz więcej.
Bez sensu, 8 wyt to bagatelna liczba, takie rozwiazanie psuje klimat i logike gry moim zdaniem.


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

oprócz 8 punktów wytrzymałości, dodajcie sobie od razu 8 punktów siły i mocy. Radził bym wam wprowadzić jeszcze jedną zasadę: każdy poszukiwacz ma na początku 10 wybranych przez siebie czarów i 3 magiczne przedmioty (z maskami włącznie)


Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

lukas pisze:oprócz 8 punktów wytrzymałości, dodajcie sobie od razu 8 punktów siły i mocy. Radził bym wam wprowadzić jeszcze jedną zasadę: każdy poszukiwacz ma na początku 10 wybranych przez siebie czarów i 3 magiczne przedmioty (z maskami włącznie)
Słuchaj ty tak nie ironizuj chodzi mo o to żeby na początku gry niezginąć jakl wylosujesz np. hydre i dwa smoki. A max wutrzymałość maleje z czasem więc po przekroczeniu określonej siły będzie już dużo trudnieej i łatwiej będzie zginąć.


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Te 8 wt. to tylko taki mały test po ostatnim graniu bo graliśmy bardzo krótko,szybko zginołem więc chodzi mi ylko o to żeby na początku niepaść tak szybko.
Ale z drugiej strony macie racje, trochę się pomyliłem jak wczoraj po napisaniu tamtego posta zagrałem jeszcze raz na 8 wt z kumplami to jednak jakoś tak za dużo jak na początek.
Ten pomysł jest głupi przyznaję się bez bicia.


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

I to bardzo ... :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Kufir pisze:I to bardzo ... :wink:
Mylić się jest rzeczą ludzką...
Widziałem taki fajny napis na koszulce jest dość śmieszny:
"Nobody is perfect, i'm nobody" :D
Nikt nejest idealny
ale dzieki za krytykę przecież o to tu chodzi.


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
e-siecia
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: poniedziałek 07 mar 2005, 13:21
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: e-siecia »

Chciałbym zrobić małą odskocznię, mianowicie chodzi o to żeby mi ktoś wytłumaczył jedno pole na planszy podstawowej.
OTCHŁAŃ
"Rzut określa ilość diabłów, które cię zaatakowały. W każdej turze musisz po kolei z nimi walczyć, aż stracisz 1 punkt Wytrzymałości. Iść dalej możesz dopiero wtedy, gdy wszystkie diabły zostaną pokonane"

O co chodzi z tą utratą wytzrymałości ?
Jak wogóle miałaby wyglądać walka ?
Kto wszystko wie niech pisze :)

I jeszcze jedna taka mała rzecz. Przy odejmowaniu siły/mocy na polach za Równiną Grozy, odejmujemy punkty jakie widnieją na żetonach czy możemy dodać sobie punkty z przedmiotów. W sumie na kartach pisze, że, np. "zyskujesz 1 punkt Mocy"(święty grall chyba) i korona salomona to samo.
Nie pisze że podczas walki, to chyba można :)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W krypcie i Kopalni liczy sie Twoja calkowita moc badz sila. Mozesz liczyc punkty z przyjaciol i przedmiotów jesli one dodaje ja na stale a nie tylko podczas walki.

Obszar Otchłan jest malym nieporozumieniem.
Najpierw rzucamy kostka, ilosci oczek oznacza ilosci demonów z ktorymi bedziemy po koleji walczyc w nastepnych turach. Kazdy Demon posiada Sile rowna 5 :shock: . Jesli przegramy walke tracimy punkt wytrzymalosci. Nie mozemy isc dalej poki wszystkie demony nie zostana pokonane.

Proponuje zoapatrzec sie a autorski dodatek "Przedpola Piekiel" :wink:


Obrazek
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Kufir pisze:W krypcie i Kopalni liczy sie Twoja calkowita moc badz sila. Mozesz liczyc punkty z przyjaciol i przedmiotów jesli one dodaje ja na stale a nie tylko podczas walki.

Obszar Otchłan jest malym nieporozumieniem.
Najpierw rzucamy kostka, ilosci oczek oznacza ilosci demonów z ktorymi bedziemy po koleji walczyc w nastepnych turach. Kazdy Demon posiada Sile rowna 5 :shock: . Jesli przegramy walke tracimy punkt wytrzymalosci. Nie mozemy isc dalej poki wszystkie demony nie zostana pokonane.

Proponuje zoapatrzec sie a autorski dodatek "Przedpola Piekiel" :wink:
Ad Otchłań
Tam nic nie ma napisane w tym tekście, który on zacytował, że walczysz dopiero w następnej turze po tej, w której określisz rzutem ile diabłów Cię zaatakowało. Zgodnie z tym co jest napisane rzucasz ile diabłów Cię zaatakowało i od razu ze wszystkimi kolejno (pojedynczo) walczysz. Jeżeli z jednym przegrasz, na tym tura się kończy. W następnej turze musisz kolejno walczyć z diabłami, które jeszcze pozostały i znów, jeśli przegrasz, na tym tura się kończy. I tak aż pokonasz wszystkie diabły.

Jest to trochę bez sensu na pierwszy rzut oka, ale z drugiej strony jak ktoś idzie przez kopalnię, to poszukiwacze, którzy mają lepszą moc od siły. W związku z tym założenie było chyba takie, że taki poszukiwacz ma niewielką siłę i ten obszar nie może być dla niego zbyt wymagający.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Siła 5 to głupota, a wiecej o tym obszarze pisze w instrukcji. Nie warto sobie zawracac uwagi tym "bugiem" :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Kufir pisze:Siła 5 to głupota, a wiecej o tym obszarze pisze w instrukcji. Nie warto sobie zawracac uwagi tym "bugiem" :wink:
CO racja to racja te pole jest totalnie beznadziejne więc i ja polecam zdecydowanie "Przedpola piekieł"
hehe to jest dopiero poziom trudności hehehe :twisted:


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Goro
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 19 maja 2005, 22:32

Re: Kilka zasad z częsci podstawowej

Post autor: Goro »

Chcialbym sie odniesc do badania obszarow

Ja gram w ten sposob
Poszukiwacz wchodzi na obszar ukytej doliny wyciaga 3 karty I.wrog sila 2, II.wrog moc 3 III. dowolny przedmiot
walczy z sila 2 jesli przegrywa to traci 1 wt i walczy z duchem moc 3 dlatego ze badajac obszar to wrogowie atakuja poszukiwacza a nie odwrotnie wiec nie wazne czy przegrasz czy wzgrasz walke z jednym wrogiem i tak mosisz walczyc z drugim i niezaleznie od wynikow walki mozesz wziac przedmiot.
Jezeli jest to 2 wrogow z sila to ich sila sie sumuje


Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Jeśli na badanym obszarze jest przedmiot i wróg, to gdzy nie pokonasz wroga nie możesz zabrać przedmoitu (niejako on go broni). Tak stoji w przepisach. Moim skromnym zdaniem (choć wiem że nie uważacie mnie za skromnego, zresztą słusznie) jest to świetny przepis, szczegłnie gdy Złośliwy Mag zamnieni kogoś w Ropuchę :lol:
http://www.lukasprzyjaciel.republika.pl ... gody_1.jpg


ODPOWIEDZ