Zrobmy cos z Czarami!

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Mysle ze utrudniacie sobie zycie. Kazda postac moze rzucic JEDEN czar na swoja ture, wyjatkiem sa ty postacie obdarzone spacjalnymi umiejetnosciam. Nie Gram z Dodatkiem umozliwoajacym gre Arcymagiem wiec dla mnie ten problem nie istnieje. :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Ten system z jednym czarem na turę jednak zwyciężył.
Tamto trochę mi skomplikowało grę hehe, ale potestować zawsze można
:D


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

ja mam taki problem...czy moze mi ktos wytlumaczyc co oznacza stwierdzenie "jezeli pozwala ci na to moc"?plz pomozcie bo nie wiem o co chodzi...


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jeżeli masz odpowiednią liczbę punktów mocy. Chodzi o możliwości posiadania czarów tak :?:


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

tak, tak chodzi o to. Ale ile mocy musze miec zeby posiadac dany czar?Bo w poleceniu jakiejs karty mam napisane"i wez tyle czarow na ile pozwala Ci moc" albo "mozesz wziasc czar jesli moc Ci na to pozwala"...nie iwem o co chodzi i czuje sie zagubiony...z gory thx :wink:


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Masz w instrukcji napisane.

Z tego co pamiętam:
Moc 1-3 :arrow: 1 czar
Moc 4-5 :arrow: 2 czary
Moc 6 i więcej :arrow: 3 czary

Chyba, że masz różdżkę (przedmiot z wersji podstawowej) - wtedy bez ograniczeń.

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

Zakradł się mały błąd do wypowiedzi RK. Przy mocy 1,2 nie możesz mieć czarów.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

dzieki wielkie:!: :!: ;0]

p.s. w tej chwili nei posiadam instrukcji wiec nie wiedizalem tego...:>

-----------------------------------------------------------------------------------------

mnie tez szczerze mowiac irytuje ilosc czarow na ture...i wraz z kolegami gralismy tak, ze za rzucenie 1 czaru trace i puntk mocy. Ma to 2 zalety:

1. Ostro ogranicza ilosc rzucanych czarow
2. Nie pozwala na zbyt szybkie"przepakowanie" bohaterow, ktore tez jest przeciez jest zmora graczy


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

A nie lepiej wprowadzić ograniczenie 1 czar na 1 turę?
Logika podpowiada mi, że rzucanie czarów nie powinno powodować zidiocenia czarownika...

PS: Używaj przycisku "Edit", nie pisz dwóch postów jeden pod drugim...


Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Ja nawet dodam wiecej, ze logika podpowiada, ze jesli postac rzuca czary to nabywa w kwesti magii (mocy) coraz wieksze doswiadczenie. Wiec w takim przypadku odejmowanie punktu mocy po rzuceniu czaru to pomysl raczej nienajlepszy, ale kazdy ma prawo grac wedlug swojego uznania...


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Pardon za pomyłkę z mocą. Jest jak napisal Anonim.

1 czar na turę - tak jest najprościej.

Tak przy okazji różdżka jest bardzo ciekawym przedmiotem, bo dzięki niej można mieć w sumie nieskończoną liczbę czarów, o ile oczywiście się je zdobędzie. A tak każdy może mieć maksymalnie 3 czary.


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

dobra dobra chlopaki wygraliscie...faktycznie gra sie lepiej z ograniczeniem jeden czar na ture ale wtedy jest taka sprawa ze czesto podczas jednej rozgrywki przelecimy caly stosik z czarami po kilka razy...owszem moze to nie byl najlogiczniejszy sposob ale nie byl tez taki ostatni


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Zależy kto co lubi. Ja tam lubiałem zawsze czarować :wink: .


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

fakt ze ja tez lubie czarowac ale to jest(troche :wink: ) silne i wtedy nawet najwiekszy mocarz jak dostanie 2 razy dotyk smierci(np.kuglarz) to koniec rozgrywki!


Awatar użytkownika
Anonim
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Pojedyncze karty)
Posty: 165
Rejestracja: środa 04 maja 2005, 12:22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Anonim »

Z tym kuglarzem to podałeś skrainy przypadek, który występuje bardzo rzadko, no chyba że gracze wybierają poszukiwacza a nie losują. Ja gram bez ograniczeń z czarami i w najgorszym wypadku łańczuszek czarów osiąga 3 czary rzadko zdaża mi się żucić więcej czarów na turę.
Uważam że 1 czar na turę to za mało dlatego że niektóre czary można połończyć ze sobą i jest skuteczniejszy efekt np. rzuczam na przeciwnika czar ognista kula przeciwnik wygrywa, ale dzięki czarowi weryfikacja przegrywa walkę. Przy jednym czarze na turę nie mógl bym tego wykorzystać.


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Dokładnie, Anonim ma rację. Ja napisałem jaka jest wersja uproszczona. Nikogo kto sprawnie czaruje ona nie zadowoli. Kombinacje to jest to co tygryski lubią najbardziej.


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Bo to jest ograniczenie raczej na turnieje - instrukcja nie ogranicza liczby rzucanych czarów. Nikt nie zmusi Cię do grania na takich zasadach.

I jeszcze co do zasad turniejowych, muszą one być w miare proste, bo inaczej natychmiast znajdą się jacyś "powergamerzy" :P


sweetrommie
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 04 lip 2005, 16:44

Post autor: sweetrommie »

nie ma co zmieniaćsystem czrów jest bez zarzutu: masz to możesz rzucać

jedyny problem to różdżka/czarnoksiężnik/wróżka... które to karty monopolizują grę

:idea: w moich przypadkach podziałało rozwiązanie że gracz dociąga czary do odpowiedniego limitu na początku rundy (nie rzucał cały czas i zwykle blokował się na jakimś ocaleniu)


Awatar użytkownika
plazmonik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plazmonik »

Tu d³uuga i dawno skoñczona dyskuja o czarach, ale ja chca³em wtr±ciæ swoje 3 grosze tj. mieszki z³ota:

My¶lê, ¿e najlepsz± propozycjê, jako¶ przez nikogo nie skomentowan±, poda³ sweetrommie!

Problem przewijania czarów rozwi±zuje prosta zasada, ¿e poszukiwacz który "zawsze posiada n czarów" dobiera czary tylko i wy³±cznie na samym pocz±tku swojej tury...
Czyli taki Arcymag zaczyna turê z 2czarami; jak u¿y³ którego¶ to nowy dostanie dopiero na pocz±tku nastêpnej.
To dobre rozwi±zanie, bo pozwala na ciekawe combosy czarów i nie wymaga tworzenia nowych tabelek, a ogranicza rzucanie czarów do¶æ radykalnie.

Fabularnie mo¿na to wyt³umaczyæ tak, ¿e nowe czary przychodz± do poszukiwaczy "we ¶nie".

Jeszcze mam pytanie: co robicie gdy poszukiwacz, który ju¿ nie mo¿e mieæ wiêcej czarów bo moc mu na to nie pozwala, zdobêdzie jaki¶? Ja gram tak, ¿e bierzê kartê czaru i natychmiast odk³ada jeden z tych które ma - urozmaica to grê, pozwala na "odblokowanie siê" z jakiego¶ niepotrzebnego... No i Cyganka ma co zbieraæ!


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Jeszcze mam pytanie: co robicie gdy poszukiwacz, który już nie może mieć więcej czarów bo moc mu na to nie pozwala, zdobędzie jakiś? Ja gram tak, że bierzę kartę czaru i natychmiast odkłada jeden z tych które ma - urozmaica to grę, pozwala na "odblokowanie się" z jakiegoś niepotrzebnego
Więc źle grasz.
Jeśli postać nie może posiadać wiecej czarów, nie ma prawa brac nowego nawet do ręki nie mówiąc juz o wybieraniu i odrzucaniu !


Obrazek
Awatar użytkownika
plazmonik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plazmonik »

ale dlaczego ¼le? Instrukcja mówi tylko o odrzucaniu czarów gdy moc nie pozwla na posiadanie tylu. Nie wynika z niej ¿e nie ma prawda braæ do rêki.

Oczywi¶cie mo¿na graæ tak i tak; wydaje mi siê, ¿e moje rozwi±zanie jest
ciekawsze. Pozwala trochê poczarowaæ poszukiwaczom, którzy nie mog± "w ka¿dym momencie".

Z reszt± to tylko pomys³ "pod rozwagê".


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Więc źle grasz.
Jeśli postać nie może posiadać wiecej czarów, nie ma prawa brac nowego nawet do ręki nie mówiąc juz o wybieraniu i odrzucaniu !
Hmmm naprawdę tak jest? Kurcze ja też grałem z tym, że mozęsz sobie odrzucić. Kufir tak jest napisane w instrukcji jak mówisz? Która strona bo aż z ciekawoście sprawdzę :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Wsumie to nie ma napisane dosłownie że jak ciągniesz kartę czaru a masz już max czarów to nie wolno ci wybierać który masz odrzucić ale to jest raczej oczywiste ponieważ jeśli masz już max czarów to nie wolno ci brać więcej tak więc nawet jeśli spotkasz kogoś kto ci czary ofiarowuje itp. to nie możesz z tego skorzystać. Nie wolno ci też wyrzucić posiadanych czarów nie używając ich uprzednio tylko po to aby zwolnić miejsce.

Polecam lekturę instrukcji na stronie czwartej, punkty 2:6 - 2:8 oraz stronę piątą, punkty 9:1 - 9:5.

Zresztą każdemu zdażają się pomyłki. Ja jak byłem mały i były to moje początki z MiMem nie doczytałem (a raczej mój brat nie doczytał bo ja wtedy jeszcze czytać nie umiałem za bardzo, miałem jakieś 4 lata :P ) i nie bardzo wiedziałem co to znaczy że "jeśli pozwala ci na to moc..." więc graliśmy na początku tak że każdy miał tyle czarów ile akurat mu się nadażyło okazję mieć :P Niezła jazda była :lol:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
plazmonik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plazmonik »

Etam!

Obie interpretacje s± niesprzeczne z instrukcj±!
Chcia³em zauwa¿yæ, ¿e przy przedmiotach te¿ jest powiedzane, ¿e nie mo¿na posiadaæ wiêcej ni¿ 4. Nie oznacza to jednak , ¿e jak kto¶ (np. Czarownik) podaruje nam przedmiot(a mamy pe³no), to nie mo¿emy wybraæ, który od³o¿yæ jako pi±ty; czy¿ nie?
Ró¿nica polega(albo mo¿e polegaæ) na tym ¿e przedmioty odk³adamy na planszê, a czary na stos!

Wiêc to nie pomy³ka, tylko inne podej¶cie to problemu.

pozdrawiam i jednocze¶nie czekam na opiniê o systemie rzucania czarów (z dobieraniem na pocz±tku tury)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

HunteR -dzięki wyręczyłes mnie !
Etam!
Tak to sobie tłumacz.
Chcesz dalej grać na swoich zasadach okey, nie widze problemu.
Przyjmij jednak do wiadomosci, ze prawidlowe przestrzeganie zasad jest po stronie Huntera i Kufira. Czy tego chcesz czy nie ... :wink:


Obrazek
ODPOWIEDZ