Zrobmy cos z Czarami!

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
plazmonik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plazmonik »

ale dlaczego ¼le? Instrukcja mówi tylko o odrzucaniu czarów gdy moc nie pozwla na posiadanie tylu. Nie wynika z niej ¿e nie ma prawda braæ do rêki.

Oczywi¶cie mo¿na graæ tak i tak; wydaje mi siê, ¿e moje rozwi±zanie jest
ciekawsze. Pozwala trochê poczarowaæ poszukiwaczom, którzy nie mog± "w ka¿dym momencie".

Z reszt± to tylko pomys³ "pod rozwagê".


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Więc źle grasz.
Jeśli postać nie może posiadać wiecej czarów, nie ma prawa brac nowego nawet do ręki nie mówiąc juz o wybieraniu i odrzucaniu !
Hmmm naprawdę tak jest? Kurcze ja też grałem z tym, że mozęsz sobie odrzucić. Kufir tak jest napisane w instrukcji jak mówisz? Która strona bo aż z ciekawoście sprawdzę :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Wsumie to nie ma napisane dosłownie że jak ciągniesz kartę czaru a masz już max czarów to nie wolno ci wybierać który masz odrzucić ale to jest raczej oczywiste ponieważ jeśli masz już max czarów to nie wolno ci brać więcej tak więc nawet jeśli spotkasz kogoś kto ci czary ofiarowuje itp. to nie możesz z tego skorzystać. Nie wolno ci też wyrzucić posiadanych czarów nie używając ich uprzednio tylko po to aby zwolnić miejsce.

Polecam lekturę instrukcji na stronie czwartej, punkty 2:6 - 2:8 oraz stronę piątą, punkty 9:1 - 9:5.

Zresztą każdemu zdażają się pomyłki. Ja jak byłem mały i były to moje początki z MiMem nie doczytałem (a raczej mój brat nie doczytał bo ja wtedy jeszcze czytać nie umiałem za bardzo, miałem jakieś 4 lata :P ) i nie bardzo wiedziałem co to znaczy że "jeśli pozwala ci na to moc..." więc graliśmy na początku tak że każdy miał tyle czarów ile akurat mu się nadażyło okazję mieć :P Niezła jazda była :lol:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
plazmonik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plazmonik »

Etam!

Obie interpretacje s± niesprzeczne z instrukcj±!
Chcia³em zauwa¿yæ, ¿e przy przedmiotach te¿ jest powiedzane, ¿e nie mo¿na posiadaæ wiêcej ni¿ 4. Nie oznacza to jednak , ¿e jak kto¶ (np. Czarownik) podaruje nam przedmiot(a mamy pe³no), to nie mo¿emy wybraæ, który od³o¿yæ jako pi±ty; czy¿ nie?
Ró¿nica polega(albo mo¿e polegaæ) na tym ¿e przedmioty odk³adamy na planszê, a czary na stos!

Wiêc to nie pomy³ka, tylko inne podej¶cie to problemu.

pozdrawiam i jednocze¶nie czekam na opiniê o systemie rzucania czarów (z dobieraniem na pocz±tku tury)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

HunteR -dzięki wyręczyłes mnie !
Etam!
Tak to sobie tłumacz.
Chcesz dalej grać na swoich zasadach okey, nie widze problemu.
Przyjmij jednak do wiadomosci, ze prawidlowe przestrzeganie zasad jest po stronie Huntera i Kufira. Czy tego chcesz czy nie ... :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

Czytając te posty odnośnie rzucania czarów nasunęły mi się takie propozycje:
1.
a) Maksymalnie można rzucić jeden czar na turę i to bez znaczenia, czy jest to czar obronny, czy nie.
Ja tłumaczyłbym to faktem, że powiedzmy każdy Poszukiwacz dysponuje jakąś 'mocą magiczną' która wyczerpuje się w momencie rzucania czaru i regeneruje się ona w ciągu jednej tury, tak więc każdy, kto rzuca czar, musi się liczyć z tym, że zaraz ktoś go może zaatakować czarem lub stanie się coś innego, przed czym nie będzie się on w stanie obronić, wnosi to trochę strategii do kwestii rzucania czarów, jest najprostszym rozwiązaniem i nie stwarza konieczności tworzenia 'kontrowersyjnej' listy czarów obronnych (tak jest chyba w każdym systemie RPG, jak wyczerpie się energia magiczna, to czarodziej nie może rzucić czaru, póki jej nie zregeneruje i koniec, a przedstawiona propozycja wcale nie jest robieniem z MiMa RPG (jakby ktos chciałby mi to zarzucić), bo jest bardzo prosta).
b) postacie, które w każdym momencie gry muszą mieć dwa czary, mogą rzucać dwa czary w ciągu tury.
To jest chyba logiczne i jest bonusem zgodnym z tą zdolnością tych Poszukiwaczy, którzy są 'rasowymi' czarodziejami.
c) (opcjonalnie, ale ja bym jej raczej nie stosował, ale jeszcze się zastanowię) Poszukiwacze po przekroczeniu powiedzmy 8 punktów Mocy mogą rzucać 2 czary na turę.
Można tutaj się jeszcze dopatrzyć kwestii, że w takim razie wszyscy Poszukiwacze zrównają sie z Poszukiwaczami posiadającymi zawsze 2 czary, ale w gruncie rzeczy zwykły Poszukiwacz rzuci te dwa czary i koniec, będzie musiał zdobyć je ponownie, a wspomnieni wcześniej Poszukiwacze otrzymają dwa nowe czary od razu.

2. W instrukcji wyraźnie jest napisane, że nie można zdobyć nowego czaru, jeśli nie pozwala na to Moc, a nie można po prostu odłożyć sobie czaru nie używając go (bo wg mnie czar to nie jest przedmiot tylko jak gdyby nabyta przez umysł właściwość). Tak więc jeśli ktoś złapie coś w stylu 'zyskałeś 1 czar', to jeśli ma już tyle czarów, ile może mieć maksymalnie, to nie może zdobyć kolejnego.
Ale jest jeszcze jedno rozwiązanie, do którego raczej bym się skłaniał. Jeśli ktoś ma max czarów i zdobędzie kolejny, to może go wziąść, jeśli zaraz rzuci jeden ze swych poprzednich czarów (rzuci, a nie odłoży, czyli taki czar musi być rzucony zgodnie z jego instrukcją i mieć konkretny efekt, czyli tyczy się to czarów dla których pisze, że można je rzucić w dowolnym momencie, ale nie można rzucić sobie np. Rozproszenia Magii, bo nikt w tym momencie nas nie atakuje (no chyba, że akurat w tym momencie któryś z Poszukiwaczy jednak nas zaatakuje czarem).


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek
Awatar użytkownika
Oley
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

kilof pisze:Czytając te posty odnośnie rzucania czarów nasunęły mi się takie propozycje:
1.
a) Maksymalnie można rzucić jeden czar na turę i to bez znaczenia, czy jest to czar obronny, czy nie.
Niezła idea, ale ja bym zrobił wyjątek na czary Rozproszenie i Odbicie Magii

Sądze, że "natura" tych czarów jest inna niż pozostałych i ma umożliwiać obronę przed wrogą magią w dowolnej chwili.

Choć może te wyjątki zbytnio zniweluje przewagę czarowników.


Awatar użytkownika
Carnagge
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: środa 30 sie 2006, 19:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Carnagge »

Z tymi czarami to jest problem za problemem. Ogolnie to powinno sie zmodyfikowac ta zasade, ze w kazdej chwili jakas postac musi posiadac 1/2 czary. Rzucajac nawet 1 czar na ture wiadome jest, ze szybko przeleci cala kupke czarow i mozemy tylko liczyc, ze zdazymy sie uzdrowic przed nastepnym zabojczym zakleciem.

Dodatkowo nieco idiotyczny jest fakt, ze np. Troll z moca 3 moze sie poslugiwac takimi samymi czarami co Arymag. Powinno sie podzielic czary i na kazdym napisac minimalna moc jaka jest niezbedna do jego rzucenia.


www.oldsql.go.pl -> sterydy dla pamiêci :)
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

A tym samym zamienić Magię i Miecz w RPG .
Nie o to chodzi żeby zasady komplikować ale o to aby je tak sformułować aby były jasne i przejrzyste w kazdej sprawie. Dzielenie czarów na kręgi czy też etapy zaawansowania do tego nie prowadzi :)


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Z tymi czarami to jest problem za problemem. Ogolnie to powinno sie zmodyfikowac ta zasade, ze w kazdej chwili jakas postac musi posiadac 1/2 czary. Rzucajac nawet 1 czar na ture wiadome jest, ze szybko przeleci cala kupke czarow i mozemy tylko liczyc, ze zdazymy sie uzdrowic przed nastepnym zabojczym zakleciem.
Nie ma takiej potrzeby. Autorzy sami zaproponowali łatkę do zasad używania czarów w instrukcji do Miasta. Ostania strona ostani akapit ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Carnagge
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: środa 30 sie 2006, 19:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Carnagge »

A no fakt - w sumie instrukcji nigdy nie czytalem ;) Ale to nie zmienia faktu, ze mozna co ture rzucic czar i szybko bedzie taka rotacja, ze dostaniemy w swoje raczki takie zaklecie jakie chcemy.


www.oldsql.go.pl -> sterydy dla pamiêci :)
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Zatem trzeba dorobić trochę czarów ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Nawet bez łatki rzucanie nie jest aż takie mocne. Wiele czarów rzuca się w konkretnym momencie, jak się zdenerewuję to napiszę ile to jest procentowo :D Ile rzuca się na początku tury przed ruchem, ile po, a ile w odpowiedzi na inne rzeczy :) Bo widzę, że ta magia strasznie was drażni. Jeden czar na turę to porażka. Jak masz pod ręką Rozproszenie magii i czegoś się obawiasz to nigdy nie rzucisz żadnego innego czaru, zeby zawsze być gotowym na odbicie/rozproszenie. Jak np poszukiwacz zostanie zmuszony do użycia czaru aby przeżyć - dajmy na to ocalenie, to mimo tego, że ma też Rozproszenie może zaraz oberwać Dotykiem Śmierci czy innym Przypadkiem, bo czar rzucił i przeciwnik to wykorzysta. Dlatego, zawsze gram tak, że czary rzuca się wtedy kiedy ich rzucanie przewidziano zapisem na karcie, lub wtedy kiedy wynika to z ich działania - np Opatrzność - nie pisze, kiedy to rzucamy, ale jak doczytamy do końca, to można wywnioskować, że podczas modlitwy ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

pretorianstalker, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem i odnieś się do instrukcji ;)
Nie ma takiej potrzeby. Autorzy sami zaproponowali łatkę do zasad używania czarów w instrukcji do Miasta. Ostania strona ostani akapit


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Już pisałem w którymś temacie że rzuca się czar tylko raz na turę ale oczywiście ja się nie znam, lepiej grać po swojemu. Nawet powiedziałem że moja wiedza pochodzi z instrukcji a to że mi się pomyliła instrukcja główna z instrukcją do miasta to już inna bajka :roll:

Dobrze że SeSim wyszperał ten punkt :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Napisałem jak gram bo mi akurat ilość rzucanych czarów nie przeszkadza. A to co napisali w instrukcji jest ewidentnie sugestią, a bynajmniej nie zasadą.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

No tak ale w instrukcji nie ograniczyli wszystkich czarów do jednego na turę. Chodzi tylko o te ofensywne. Defensywnych możesz rzucać do skończenia się kupki kart teoretycznie ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Wszystko się zgadza, każdy ma prawo grać tak jak mu pasuje, wkońcu gra ma sprawiać przyjemność. Chodziło mi tylko o to że jak wspomniałem że rzuca się jeden czar na turę zamiast walić w niekskończoność nawet będąc Kuglarzem z różdżką to zaraz ktoś na mnie naskoczył :roll:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Kuglarz w jednym momencie staje sie postacią(imho) nie akceptowalną. Mianowicie, gdy ktoś doszedł do Korony Władzy a Kuglarz ma różdżkę i czar odbicie. Wtedy Korona Władzy = Śmierć. Trzeba zejść z niej, iść nakopać Kuglarzowi zabrać różdżkę wywalić na smieci, badz zabrac ze sobą i dopiero ponownie wejść na obszar Korony. Troche głupie.

Inna głupia sytuacja kiedy znajdzie zaklęcie, dajmy na to, Moc. Co ture rośnie mu moc o 1 punkt. I to tez jest troche debilne. Ale do tych dwóch sytuacji trzeba mieć różdżkę i głowa w tym innych graczy, żeby Kuglarz za długo tej różdżki nie mial ;)


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Kuglarz w jednym momencie staje sie postacią(imho) nie akceptowalną. Mianowicie, gdy ktoś doszedł do Korony Władzy a Kuglarz ma różdżkę i czar odbicie. Wtedy Korona Władzy = Śmierć. Trzeba zejść z niej, iść nakopać Kuglarzowi zabrać różdżkę wywalić na smieci, badz zabrac ze sobą i dopiero ponownie wejść na obszar Korony. Troche głupie.
To mi się akurat podoba :P


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Peter
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Posty: 39
Rejestracja: wtorek 08 sie 2006, 12:21
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Peter »

Oto moja propozycja: Poszukiwacz może w swojej turze rzucić tyle czarów, ile pozwala mu posiadać Moc (czyli max 3). Podobnie, jeśli zostanie zaatakowany przez innego Poszukiwacza - tyle czarów ile może mieć dzięki Mocy, ale tylko przeciw atakującemu. Oprócz tego oczywiście zawsze może użyć czaru niwelującego działanie rzuconych nań czarów lub innych zagranych kart. Myślę, że to jest optymalne rozwiązanie, nie ogranicza postaci nastawionych na Moc, a jednocześnie uniemożliwia przerób całego stosu czarów w jednej, dwóch kolejkach.


ODPOWIEDZ