Nieliniowy wzrost Sily

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Narazie jak wiecie gram bez przyrostu sili za pokonanych wrogów.
Jesli go wprowadze bedzie on nastepujacy.

20 punktów pokonanych wrogów = 1 punkt sily
60 = 1 punkt sily
100 = 1 punkt sily (maks)


Czyli na cala gre sila poszukiwacza za zabitych wrogów moze zostac maksymalnie podwyzszona o 3 punkty !!!
Myslac logocznie ta zasada jest bardzo trafna moim zdaniem.
Oczywiscie zamaist 20, 60, 100 mozna wprowadzic , 20 , 50, 80 itp itd (do uzgodnienia)


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Kufir pisze: Jesli go wprowadze bedzie on nastepujacy.

20 punktów pokonanych wrogów = 1 punkt sily
60 = 1 punkt sily
100 = 1 punkt sily (maks)
/ciach/
Kufir pisze: Oczywiscie zamaist 20, 60, 100 mozna wprowadzic , 20 , 50, 80 itp itd (do uzgodnienia)
Zbyt rygorystycznie. Nie miałbym frajdy. Poza tym omijałbym potwory nie widząc żadnej korzyści w tępieniu.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Hmmm, mozliwe ale staram sie tak grac i sugerowac takie rozwiazania aby postacie zbyt szybko sie nie rozwijaly.
Juz i taka taka Swiatynia, czy Wioska daja niezle mozliwosci rozwoju postaci bez zbytich konsekwencji. Gracze koczuja kolo tych lokacji dlatego, choc zdobywanie punktow sily przez pokonanych wrogow staralbym sie jakos ukrócic.


Obrazek
LeoJohnson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42

Post autor: LeoJohnson »

A co powiecie na coś takiego? (pisałem juz o tym w poście o wzrastającej sile wrogów):

Siła sie dodaje normalnie. Przy czym działa tak:
Zebrałeś 30 pt, spox - ale użyj ich tylko na przedpolach piekieł.
W pozostałych "krainach" uzywaj siły max 2 razy początkowa. Tzn wyjściowa 2 razy poczatkowa+ew za przedmioty przyjaciele itd. Trzebaby dobrze ten mnożnik wyregulować, bo 2*7 + dajmy na to 3 z przedmiotów i przyjaciół to i tak bardzo dużo, ale możę być mniejszy np 1.5 z zaokrągleniem w którąkolwiek strone. Jakie to ma zalety? Nie kasujesz przeciwników do czasu aż nie zaatakujesz korony władzy. Czyli nie jest nudno. Wady? Cienias nigdy nie będzie miał równych szans z jakimś Wojownikiem, ale dla mnie to zaleta. Jakby ktoś nie musiał to i tak by słabymi nie grał bo dużo jest poprostu do bani poszukiwaczy. Wylosowałeś słabego - masz pecha. Troche bez sensu zakładać że jak ktoś wylosuje słabego poszukiwacza to w ramach rekopmesaty dostaje jakieś bonusy w postaci dodatkowych zdolności. No bez przesady - nie doprowadzajmy do sytuacji że Niziołek będzie lepszy niż Arcymag. Wiem że to sie nijak ma z zasadami równych szans, ale cóż. Cały urok wygrać kimś słabym. Szkoda tylko że wszystko zależy od szczęscia w losowaniu przygód niż od taktyki:) Ale i tak jak sie wygra kimś słabym z kimś dobrym to i tak sie będzie dumnym. Chociaż osobiście lubie grać dobrymi i rozwalać słabszych:D Czy to znaczy że nigdy nie wydorośleje?:)


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

System z mnożeniem x2 jest interesujący (choć ja obstaję przy Bazowe + x, gdzie {4<x<8}) za to pomysł z nagłymi 30 na PP (wiem, że też zostały "zarobione") to dziwne rozwiązanie.

PP mają zbyt silne karty, to fakt, ale ja swoje edytowałem przed drukiem i aktualnie bez problemów pasują do systemu obliczania siły z górnym pułapem (wg wzoru podanego powyżej). Co nie znaczy, że jest łatwo.

Nie odkryję chyba ameryki jeśli powiem, że PP wymaga korekt. Jest nawet na forum wątek z tym tematem, ale jeśli o mnie chodzi, to nie będę raczej tam wrzucał swoich uwag, bo prawda jest taka, że lwia część kart wymagała poprawek (głównie właśnie wyważenie trudności, ale też pewne poprawki do pomysłów i językowe, w końcu czasem i grafika), ponad 80% mam pozmieniane. Nie będę wszystkiego opisywać. Po prostu uważam, że w pierwszej kolejności należy oszlifować PP a dopiero w następnej kolejności dostosowywać ogólne zasady do tego najtrudniejszego obszaru na planszy.

Gdyby Cliff i DeSS byli zainteresowani, to swoje uwagi mogę im przekazać, tak aby skorygowane zostały "pliki źródłowe" a nie kopie na prywatnych witrynach różnych ludzi.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
LeoJohnson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42

Post autor: LeoJohnson »

Liczby to każdy ma swoje pomysły i o tym nie ma co zbytnio dyskutować bo co osoba to własny pomysł:) Generalnie chodzi mi o to że wszelkie regulowanie bez podziału na ten obszar i tak bedzie powodowało kasowanie kart, gdyż żeby tam wejść(pp) trzeba sie wzmocnić pod tamtych wrogów.
Ps - już nie będę tego posta zaśmiecał:)


Awatar użytkownika
MKosciu
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 12 sty 2006, 12:05
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: MKosciu »

Moja zasada:

Próg siły i mocy (bez przedmiotów i przyjaciół) to 12
Aby zdobyć pkt siły za pokonanego wroga trzeba uzbierać tyle pkt siły z wrogów ile wynosi potrojona wartość siły poszukiwacza (bez przedmiotów i przyjaciół). Może ta potrojona wartośc siły to sporo np. dla trolla ale jest pare miejsc w których dzięki udanemu rzutowi kością zyskamy ten jeden pkt, do tego dochodzą przyjaciele i przedmioty. Niezbyt przepadam za graniem postacią która ma ponad 20 pkt siły :P Wg mnie gra wtedy traci sens i robi się nudna.


Splawik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 28 sty 2005, 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Splawik »

Ja staram się grać według zasad Lukasa; to się moim zdaniem sprawdza nieźle.

Poza tym jeśli próg siły i mocy wynosiłby 12 to trzeba by grać bez kart z dodatku "Przedpola Piekieł", a wówczas zdobycie Korony byłoby już dość proste.


Awatar użytkownika
MKosciu
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 12 sty 2006, 12:05
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: MKosciu »

Nie posiadam wydrukowanego dodatku "Przedpola Piekieł", równierz nigdy z nim nie grałem. Dlatego sądze że maks. siła i moc 12 jest wystarczająca.


Splawik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: piątek 28 sty 2005, 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Splawik »

To spróbuj kiedyś. Można ściągnąc z serwera ftp Ambar0. Lub jeśli chcesz mogę podesłać ci ten dodatek na maila


Awatar użytkownika
MKosciu
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 19
Rejestracja: czwartek 12 sty 2006, 12:05
Lokalizacja: Wrocław/Poznań
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: MKosciu »

Cóż, Przedpola Piekieł posiadam ale na dysku twardym co wymaga wydrukowania.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jak dla mnie optymalna zasada na rozwój ( oczym juz gdzieś pisałem) to:

awans na siłę 3 = 6 punktów
awans na siłę 4 = 8 punktów
awans na siłę 5 = 10 punktów
i tak dalej

Przynajmniej taki troll po ubiciu napotkanego smoka zaraz sobie nie zwiększy siły (bo potrzebuje aż 14 punktów by to zrobić). Rozwój wg zasad oryginalnych następuje za szybko, poza tym powinno być trudniej zwiększać siłe im wiekszą się ją ma.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
samba_mamba
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: sobota 28 sie 2010, 21:27
Lokalizacja: Wieliczka

przyrost sily

Post autor: samba_mamba »

a co myslicie o rozwiazaniu:

aktualna sila = 3
nastepny poziom = 4
ilosc niezbednych punktow = przyszla sila x3, a wiec 4x3=12

Przesunięty

Na przyszłość polecam skorzystać z wyszukiwarki, gdyż na podobne tematy dyskusje na forum już miały miejsce w przeszłości.

K+
Ostatnio zmieniony poniedziałek 30 sie 2010, 00:07 przez samba_mamba, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

ooo Panie... no to już przesada :biggrin:

No ale serio, to już zbyt ostre wymagania i sens byłby znikomy. W praktyce na pewnym poziomie już by nie było sensu zwiększać Siły, bo jest zbyt duża szansa, że się zaraz w jakiś sposób punkt straci.


Najlepszy system to ten przez chyba dość wielu tu przyjęty, czyli że poziom na który chcemy wskoczyć razy 2.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Artownik pisze:Najlepszy system to ten przez chyba dość wielu tu przyjęty, czyli że poziom na który chcemy wskoczyć razy 2.
MiM ma tak nieskomplikowaną mechanikę, że jej utrudnianie nigdy nie wychodzi na dobre. 2x Siła to idealne, optymalne, najlepsze (właściwe zakreśl) rozwiązanie i nie sądzę by znalazło się lepsze.

Amen


ODPOWIEDZ