Morlok - podziemny poszukiwacz

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ale to jest wyzwanie grać taką postacią :) , on jest trochę przegięty bo za szybko traci te punkty wytrzymałości. gdyby np. tracił pół punktu za każdą turę na powierzchni byłoby trochę łatwiej, można zrobić gdzieś jakiś wypad i potem wrócić do Jaskini. I powinien zaczynać przy wejściu do Jaskini (nie pamiętam, ale zdaje się zaczyna przy wejściu do Podziemi). Wtedy jest to całkiem sensowna postać.

W sumie tak się powinno robić te postacie - dostają bonusy w jakiejś krainie, a minusy w innej. Wtedy gra byłaby ciekawsza i zachęcałaby do zwiedzania innych krain poza planszą główną...


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

No i zagrałem MORLOKIEM... Obmyśliłem strategię i się wkrzyłem, bo przytrafiło mi się to co koledze kilka postów wyżej... Miałem cholerne szczeście... 6 w skarbcu, los chciał, że w alternatywnych wylosowałem Koronę Władzy i było po ptokach... Gra trwała może 15 minut...

Ale zagraliśmy jeszcze raz i tym razem losowałem trzy postacie i wylosowałem ASTROPATĘ, ZULUSA i GÓRALA. Wybrałem Astropatę i siedziałem w odchłani przy pętli czasowej, puki jakaś karta mnie na demona nie wywaliła. Trwało to jednak długo, i kontrolowałem na tyle swoją żywotność że udało mi się nieźle w tym jednym miejscu CIĄGNĄĆ TYLKO KARTY OTCHŁANI przypakować postać...

Jak wyszedłem z odchłani to byłem na tyle potężny, że poszedłem do czarownika po zadanie. Szybko wytrzasnąłem złoto na talizman i udałem się do krainy Wewnętrznej. Tam przegrałem w kości ze śmiercią i zakończyłem swój żywot... :(


Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Fly »

Kontynuując off topic - cóż, Astropata ma to do siebie, że w pętli czasu można przesiedzieć pół gry, ładnie się przypakować... I bum - pęknęcie przestrzeni, głupawa karta przygód w rodzaju podmuchu wiatru (czy jakoś tak) i z przedmiotów wielu zostaje może 1...

A co do Morloka - nie wiem, jakos nie ciągnie mnie do graniua tego typu "zawodnikami", ale może kiedyś...


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

WYGRAŁEM GRĘ MORLOKIEM !!!!!
To już był straszny fuks. Zabawa polega na tym żeby wyjść z Podziemi, dotrzeć do Jaskini, podpakować się a potem ruszyć po Koronę Władzy. To jest trudne ale ja tak grałem (patrzcie mój post powyżej). Razi mnie tylko to że Wampir chyba bardziej narażony jest na utratę wytrzymałości w świetle dnia niż Morlok a jej nie traci.
Jeżeli już chcecie ulepszać Morloka to ja bym proponował coś w stylu "ograniczonej teleportacji" (przechodzenie na skróty drogą podzieną) na konkretny obszar Planszy Głównej w określonej sytuacji + możliwość przejścia z Podziemi do Jaskini bez konieczności wychodzenia na Planszę Główną.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Owszem wygranie gry morlokiem jest trudne ale potem jaka satysfakcje mamy z racji dokonania rzeczy niemozliwej, czyz nie mam racji? :wink: Troche bohater jest nieciekawy ale sadze ze losujac 3 czy ilutam sie chce nikt nie wpadnie az w takie tarapaty zeby musial grac morlokiem... pozdrawiam MAX[/url]


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Zabawa polega na tym żeby wyjść z Podziemi, dotrzeć do Jaskini, podpakować się a potem ruszyć po Koronę Władzy.

wcale nie uważam że na tym polega gra Morlokiem każdy idzie tam gdzie cche nikt mnie nie może zmusic do tego żebym szedł do Jaskini


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Chodzi mi o to że Podziemia kiedyś się kończą a w Jaskini można siedzieć ile się chce zdobywając wytrzymałość potrzebną do wyjścia na zwenątrz.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Gdzie startuje morlok?

Zawsze grałem tak, że zaczyna na obszarze "wejście" na planszy podziemi, ale okazuje się że nie to nie takei oczywiste. Jednak pomysł, żeby wraz z pojawieniem się morloka kłaść na planszy kartę Wejścia do Podziemi i tam go stawiać jakoś do mnie nie przemawia. Każdy poszukiwacz startuje z okreslonego obszaru na planszy więc również i morlok powinien. No ale to w końcu polski pogięty dodatek, więc nieścisłości jest mnóstwo.

No więc jak to jest waszym zdaniem?


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12809
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Morlok opis karty:
Start WEJSCIE DO PODZIEMI

Jako że istnieje takie miejsce jak Wejście do podziemi którym jest karta to morlok powinien właśnie tam zaczynać (przynajmiej tak graliśmy. Karte ustalało sie (jak ktoś grał morlokiem oczywiście) na jednym z pól krainy zewnętrznej żeby nieprzeszkadzało w innych polaczy (czyli najczęściej było to na obszarach "wyciągnij jedną karte")

Fakt może i mozna było by Zaczynać na polu Wejście w Podziemiach ale niebyło by ustalonego wyjścia w przypadku Ucieczki z Podziemi, a zmuszanie ludzi że jak juz są w podziemiach to możecie iść Tylko i wylącznie do Skarbca było by dość dziwne.

Niestety z Powodu że Morlok Pochodzi z dodatku Jaskinia niema odpowiednika w Talismanie także trzeba sie stosować do tego co jest napisane i niemożna sprawdzić jak to miałobyć


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

zmuszanie ludzi że jak juz są w podziemiach to możecie iść Tylko i wylącznie do Skarbca było by dość dziwne
ja tam nie widzę w tym nic dziwnego :twisted: jak ktoś np spadł do podziemi z Miasta zaatakowany przez żywioł ziemi, to nie może sobie ot tak sobei wyjśc, jeśli wyjście nie jest otwarte. Jeśli nei da rady przejśc podziemi to cóz...life is brutal...

wchodzenie/wychodzenie z podziemi będzie jeszcze trochę utrudnione przy okazji pewnej karty, która znajdzie się w kolejnym dodatku.

dla mnei za to dośc dziwne jest zaczynanie z karty przygody a tym bardziej wyciąganie jej ze stosu i nie wiadomo z jakiej okazji umieszczanie na planszy :shock:
Niestety z Powodu że Morlok Pochodzi z dodatku Jaskinia niema odpowiednika w Talismanie także trzeba sie stosować do tego co jest napisane i niemożna sprawdzić jak to miałobyć
No niestety, a jaskinia róznych takich zonków jest pełna :roll:

No ciekawe co inni sądzą.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

No niby fakt, ze Morlok ma napisane w miejscu startu - Wejscie do podziemi, a takie miejsce nie wystepuje na planszy (obszar ten nazywa sie po prostu Wejscie), ale to chyba nie jest powod, zeby zaczynac gre na obszarze karty przygody i od razu ujawniac wejscie do podziemi.
Logiką juz w dyskusjach o mimie nie chce sie kierowac, to powiem, o praktyce :wink: . Kiedys mielismy taki przypadek, ze ktos zaczynal Morlokiem i uznalismy bez zadnej nawet dyskusji, ze zacznie na polu Wejscie (do podziemi) na planszy. I tak potem czeka go gra va banque, albo 6 w skarbcu, albo wybor nowego poszukiwacza po 4 turach :lol: .


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
chmiel
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 05 wrz 2006, 17:19
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: chmiel »

W MM Morlok rozpoczyna na obszarze wejścia do labiryntu magów i to jest moim zdaniem dobra bo zaczynać w podziemiach to 5 tur i wychodzisz odrazu, i wtedy albo 6 albo klops, a tak, jak zaczyna w jaskini to może sobie pobiegać i się napakować PW
Ostatnio zmieniony środa 18 paź 2006, 17:39 przez chmiel, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

A możeci napisać jak wygląda Morlok w MiMie? Bo w MM ma on MGR: Wejście do Labiryntu i ja gram tak, że startuje on na Kamiennych Wrotach, czyli pierwsze pole na planszy Labiryntu Magów. Nie wiem jak w MiMie, ale w MM ma on skilla, że na powierzchni co ture traci 1 Życie, co ma sens w MM bo w Labiryncie Magów w przeciwieństwie do Podziemi możesz chodzić tak długo jak ci się podoba (w związku z układem planszy), a nie, że robisz raz spiralke i musisz wychodzić. Dlatego napiszcie, czy ma w/w skill.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Tak ma ten skill. na powierzchni Morlok traci co ture 1 pkt wytrzymalosci.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Ma tą zdolnośc na swoje nieszczęście, a po wyjściu z podziemi musi mykać w skały zanim sie doszczętnie wysuszy na słońcu :) ostatnio jak grałem przeciwko morlokowi to nie mógł wyjśc zpodziemi bo co chwilę przegrywał walki i się cofał (a nei było wyjścia), a jak po godzinie gry wyszedł to zaraz go słoneczko ukatrupiło :twisted:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Dlatego jesli gralbym Morlokiem przeszedlbym szybko podziemia i sprobowal rzucic 6. jesli by nie wyszlo, nie byloby wcale za pozno zeby od razu sie "wysuszyc" i zaczac gre innym poszukiwaczem :D . Aczkolwiek ten motyw z cofaniem sie po przegranej walce zamiast straty wytrzymalosci - fakt wcale przy pomysle szybkiego usmiercenia Morloka nie jest zbyt pomocny :D .


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

W MM można sobie nim ładnie life podpakować w Labiryncie. Zużywamy pare razy talię Kart Labiryntu i jesteśmy przypakowani na tyle żeby swobodnie wyjść na "ziemię" i pokosić innych oraz Bestię.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

W MM można sobie nim ładnie life podpakować w Labiryncie. Zużywamy pare razy talię Kart Labiryntu i jesteśmy przypakowani na tyle żeby swobodnie wyjść na "ziemię" i pokosić innych oraz Bestię.
No nie jest to typ wyzwania z gatunku tych, ktore mnie dowartosciowuja :D .


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Od czasu do czasu troszke orginalności i łatwizny nie zaszkodzi ;)


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Nie wiem czy to coś wniesie do dyskusji, ale ja gdy zaczynałem grę Morlokiem to zawsze ustawiałem go na planszy Podziemi oznaczonej "Wejście do podziemi". Nie widzę powodu dla którego miałoby być wyciągane wejście do podziemi z kart przygód i być kładzione na planszy. Jeżeli ktoś chce się w tym dopatrywać logiki to moim zdaniem podziemia istnieją cały czas. Natomiast samo wejście jest poprsotu ukryte i dlatego trzeba je odnaleźć w Przygodach. Natomiast Morlok jako mieszkaniec świata podziemnego zna je. A startuje z tego pola bo skądś trzeba kurka no :D Natomiast jeżeli chodzo o ucieczkę z podziemi w takim wypadku... No cóż. Przyznam się, że nigdy nie miałem takiego problemu, ale jest to ciekawe... Myślę, że rozwiązałbym to tak, że wyjście na samo pole planszy "Wejście do Podziemi" możnaby w takim wypadku traktować jako opuszczenie Podziemi po czym w następnej turze trzeba tam wejść znowu. Takie życie :D Poza tym, kto grając Morlokem chciałby biegać po słońcu ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Nie widzę powodu dla którego miałoby być wyciągane wejście do podziemi z kart przygód i być kładzione na planszy.
Dokładnie. Dla mnie nie ma sensu zapychanie na starcie pola jakąkolwiek kartą.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Łudi
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 238
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: o.. polskie to krainy
Płeć:

Post autor: Łudi »

Natomiast jeżeli chodzo o ucieczkę z podziemi w takim wypadku... No cóż. Przyznam się, że nigdy nie miałem takiego problemu, ale jest to ciekawe... Myślę, że rozwiązałbym to tak, że wyjście na samo pole planszy "Wejście do Podziemi" możnaby w takim wypadku traktować jako opuszczenie Podziemi po czym w następnej turze trzeba tam wejść znowu.
Ewentualnie może przenieść się na skały i wcale nie trzeba wtedy wyciągać z tali "wejścia do podziemi"


Don’t wory be happy :-)
ODPOWIEDZ