Miasto i jego uroki

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Ktoś tu chyba lubi baldura..
Pomysł rzuciłem, ale nie mam zamiaru go realizować hehe.. Jeszcze z robieniem kart, czarów itp sobie radzę ale takie elementy graficzne to nie dla mnie.. Więc jeśli ktoś chce wykonać to by było super, a ja chętnie zrobię "fundamenty" do nowego budynku..

Bo w Mieście jest mało tych budynków, praktycznie jednym rzutem k6 można okrążyć Miasto..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

jeśli idzie o karty, to służę pomocą. Niestety planszy nie zrobię, gdyż nie umiem.


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Dodając do Miasta autorskie karty, dodatek Kanały i więcej budynków, do których można by wejść, Miasto zyskałoby pewnie miano najfajniejszego rozbudowanego dodatku..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Moim zdaniem jest to przegięcie, choć z drugiej strony... to pewna furtka, fart. Jednak wprowadziłbym ograniczenie polegające chociażby na banalnym rzucie K6, czyli że w przypadku przedmiotu ogólni uważanego za lepszy (glosowanie graczy, ew. głos sędziego) trza np. wyrzucić 5-6 by móc dokonać wymiany.


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Ale jest jedna. Czasem taka karta może zmienić kierunek rozgrywki. Jak już wiele razy pisałem, to jest właśnie piękne w MiMie. Nigdy nie wiesz co się zaraz stanie :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Wpadłam na pomysł, co mogłaby robić karta, którą wczoraj wymyśliłam (Palenie czarownicy). W kartach przygód jest chyba czarownica, którą jak się wyciągnie to zostaje na planszy i sieje spustoszenie. Teraz nie pamiętam dokładnie, co robiła i nie mam jak sprawdzić. Ale po wyciągnięciu tej karty miasto, jeśli byłaby gdzieś na planszy głównej karta czarownicy właśnie, to by znikała. Co o tym myślicie?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Aye, pomysł niezły. Jednak jakie jest prawdopodobieństwo, że w danej rozgrywce czarownica zostanie wyciągnięta, a następnie zostanie wyciągnięta ta karta miasta? Raczej nikłe dlatego to mógłby być raczej dodatkowy efekt, ale "palenie czarownicy" musiało by robić coś więcej.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Szału do rozgrywki to nie wprowadzi, karta musi być uniwersalna i nie odnosić się tylko i wyłącznie do innej.
"płonący stos"może płonąć np. w Mieście i dopóki jest w grze wszystkie karty nieznajomych "operujące magią" (czarownica, mag, uzdrowiciel itp.) płoną na stosie i należy je odłożyć."

To jest przykład bardziej uniwersalnej karty, z tym, ze nie precyzyjnie sformułowanej. Wymyślona na szybko.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

kayoy pisze:Dodając do Miasta autorskie karty, dodatek Kanały i więcej budynków, do których można by wejść, Miasto zyskałoby pewnie miano najfajniejszego rozbudowanego dodatku..
W mojej ocenie Kanały są i tak nierozerwalnie związane z Miastem. Możnaby nawet pomyśleć o połączeniu obydwu plansz z zachowaniem wszystkich oryginalnych obszarów.
Sam gram w Mieście z dodatkami Czeskiego Alchemia i Gildia Anarchistów i nieźle się komponują. Chyba nie ma potrzeby dodawania nowych obszarów. Bo co można dodać, żeby nie dublować pomysłów z innych dodatków?

Zauważyłem też, że do Miasta ogólnie powstało mało kart, chyba żeby podejść do problemu nieco bardziej elastycznie. Przykładowo, w projekcie Stave'a Miasto jest aż 8 arkuszy kart "miasto", co daje 160 kart. Przejrzałem je i muszę powiedzieć, że nie drukując tych oryginalnych, pozostaje na oko 5 arkuszy autorskich. Z nich należałoby tylko usunąć z gry jakieś maxymalnie 10-15 kart (odnoszących się ściśle do projektu stave'a), aby się nic nie gryzło. Daje to około 85 nowych kart! W tej sytuacji Miasto staje się naprawdę ciekawym dodatkiem.

Powyższe opiera się na założeniu, że trzeba będzie dodrukować również 4 z 5 arkuszy kart Kanałów, pomijając odnoszące się ściśle do projektu i planszy Kanałów wg. Stave'a. Są one powiązane z kartami Miasta. Powyższe da nam ok. 70 nowych kart do Kanałów.

W sumie otrzymamy około nowych 150 kart.
Gdy znajdę czas i toner, to spróbuję wydrukować, wam przedstawić efekt.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

kymil pisze:Gdy znajdę czas i toner, to spróbuję wydrukować, wam przedstawić efekt.
Kaktus already did it. Nie jest to takie proste jak się wydaje, gdyż karty są miejscami dość ściśle powiązane i musisz bardzo uważać co drukujesz, a co usuwasz. Usunięcie np. 1 przedmiotu z Kanałów sprawi, że nie będziesz mógł zrobić questa w Mieście. I z drugiej strony, jak wydrukujesz coś z Miasta, musisz dopilnować by wydrukować ewentualny odpowiednik z Kanałów bo zostaniesz z bezwartościowym zapychaczem.
Podsumowując: musisz dobrze poznać oba dodatki teoretycznie zanim zaczniesz drukować i sortować karty, wiem jednak, że jest to wykonalne gdyż sam tak zrobiłem.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Kaktus, teoretycznie, to ja się już trochę przygotowałem :mrgreen: .
Z miasta trzeba druknąć (posługując się numeracją podaną przez stave'a) arkusze 4,5,6,7 i 8 z Kanałów zaś 1,2,3,5. Oczywiście to jest podstawa, parenaście kart trzeba będzie z tego usunąc z gry w standardowego MIMa.
Gdybyś znalazł czas i zerknął, które Ty druknąłeś arkusze z Miasta i Kanałów sporo by mi to pomogło - zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

kymil pisze:zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.
Jasne, parokrotnie, jednak nie pomogę Ci dokładnie. Karty mam zmieszane i chwilę mi zajmie zanim bym je posegregował i ułożył według arkuszów.
Generalnie, usuń co uważasz za zbędne, tylko przeglądaj usuwając karty z Miasta Kanały.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Czy można się teleportować do "miejsc" na planszy Miasta? Czy ciągniemy wtedy dodatkową kartę Miasta za nielegalne użycie czarów?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Po mojemu można się z Krainy Zewnętrznej teleportować do Miasta, bowiem to jest część Miasta, a nawet SeSim niedawno w jakimś temacie zapodawał ruling z instrukcji d Miasta, że Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy.

Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Ok, ale czy można się teleportować do wszystkich obszarów czy tylko na ulice?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym tylko pozwolił na ulice, ponieważ na obszary musisz wejść z konkretnych ulic.

Nie pamiętam jak to dokładnie jest w zasadach, ale jak ja jeszcze grałem w starego MiMa, to u nas nie można było wchodzić do lokacji podczas ruchu. Musiałeś zakończyć swój ruch na danym obszarze ze strzałką do lokacji, a w następnej turze zamiast wykonywać ruch, po prostu wchodziłeś do lokacji. W kolejnej turze wychodziłeś na ulicę. A w czwartej turze poruszałeś się już normalnie. Wtedy też stanie się Arcymagiem samo w sobie było bardzo trudne.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Ciekawa sprawa, zasady tych rzeczy nie precyzują.

Logika w MiMie często zawodzi, ale w tym wypadku może podziałać i teraz:

Jeśli stoję na Ulicy w Mieście i teleportując się na inną Ulicę z pomocą Czaru, łamię Prawo i muszę dodatkową Kartę dociągnąć, w miejscu w którym wylądowałem.

Tak więc można by przyjąć, że teleportując się z Krainy Zewnętrznej do Miasta powinno się Kartę dociągać.


Co do Ulic i Miejsc, to w sumie nie mam zdania w tej kwestii.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

IMO, można śmiało się teleportować do Miejsc w Mieście, dlaczego by nie? Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy, sklepy, port itp. w Mieście również ją stanowią więc według mnie, bez problemu można się teleportować również i do nich.
Nemomon pisze:Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
Zgadzam się.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Czy teleportując się z "miejsca" w Mieście ciągniesz dodatkową kartę Miasta?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Owszem, Miasto to "miejsca" oraz ulice.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Statut miasta says:
5. Rzucanie Czarów na Ulicach z jakiegokolwiek źródła, jest nielegalne.
6. Oszukiwanie, Zadawanie Uroków, Przekupywanie i Czarowanie uważa się za przestępstwa.
Skutek czaru nie jest czarowaniem więc generalnie nie powinno się moim zdaniem ponosić karę za teleportowanie się do miasta z zewnątrz miasta do miasta.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
EvilMonkey
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 25
Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: EvilMonkey »

Temat bardzo ciekawy.

Ja mam trywialne pytanie w porównaniu z poprzednimi, ale już dawno w Miasto nie grałem i nie pamiętam do końca zasad ruchu (a po lekturze instrukcji nie mam w tym temacie pewności):

- czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?

- rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?

- na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?

Z góry dzięki za pomoc.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

EvilMonkey pisze:czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
Tak, możesz wejść nawet jak np. od Sklepu Magicznego dzielą cię dwa Obszary, a wyrzuciłeś szóstkę. Po prostu w Miejscu zawsze ruch się kończy.
EvilMonkey pisze:rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
To podchwytliwe. Sugerowałbym zasadę, że Przystań to normalna ulica, ale jednocześnie jeśli chcesz się na niej zatrzymać, to tak robisz, zupełnie jakby to było Miejsce.
EvilMonkey pisze:na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
To nie tak. Możesz normalnie z wierzchowców korzystać, ale nie możesz z nimi wejść do żadnego Miejsca (z wyjątkiem Stajni).
Kolejny argument aby nie traktować Przystani jako Miejsca.


EvilMonkey
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 25
Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: EvilMonkey »

Dzięki za odpowiedzi. :)

Pojawiło się jednak kilka kolejnych wątpliwości.
Artownik pisze:
EvilMonkey pisze:rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
To podchwytliwe. Sugerowałbym zasadę, że Przystań to normalna ulica, ale jednocześnie jeśli chcesz się na niej zatrzymać, to tak robisz, zupełnie jakby to było Miejsce.
W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.
Artownik pisze:
EvilMonkey pisze:na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
To nie tak. Możesz normalnie z wierzchowców korzystać, ale nie możesz z nimi wejść do żadnego Miejsca (z wyjątkiem Stajni).
Kolejny argument aby nie traktować Przystani jako Miejsca.
To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

EvilMonkey pisze:To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.
Nie przyszło mi nawet coś takiego do głowy. Powiedziałbym, że zostawiasz też z Mułem te Przedmioty, które chcesz / musisz zostawić. Nie można tego wykraść - nigdzie w grze taka opcja się nie pojawia.
EvilMonkey pisze:W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.
Nie no, w takim układzie Przystań byłaby ulicą pomiędzy Aleją Północną, a Złotym Zaułkiem - w ten sposób będzie możliwych ruch w kółko.
EvilMonkey pisze:Kolejne pytanie - jak rozumiem, przy założeniu, że Przystań traktować będziemy jako Ulicę, żeby z niej skorzystać należy zakończyć na niej ruch zgodnie z rzutem kostką?
No właśnie tak jak pisałem, najlepiej jest ją traktować jako Ulicę z możliwością zatrzymania się jak w przypadku Miejsca. Polecam takie rozwiązanie szczególnie przy grze z dodatkiem Morze, autorstwa Gieferga.


ODPOWIEDZ