Miasto i jego uroki
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Kaktus, teoretycznie, to ja się już trochę przygotowałem :mrgreen: .
Z miasta trzeba druknąć (posługując się numeracją podaną przez stave'a) arkusze 4,5,6,7 i 8 z Kanałów zaś 1,2,3,5. Oczywiście to jest podstawa, parenaście kart trzeba będzie z tego usunąc z gry w standardowego MIMa.
Gdybyś znalazł czas i zerknął, które Ty druknąłeś arkusze z Miasta i Kanałów sporo by mi to pomogło - zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.
Z miasta trzeba druknąć (posługując się numeracją podaną przez stave'a) arkusze 4,5,6,7 i 8 z Kanałów zaś 1,2,3,5. Oczywiście to jest podstawa, parenaście kart trzeba będzie z tego usunąc z gry w standardowego MIMa.
Gdybyś znalazł czas i zerknął, które Ty druknąłeś arkusze z Miasta i Kanałów sporo by mi to pomogło - zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Po mojemu można się z Krainy Zewnętrznej teleportować do Miasta, bowiem to jest część Miasta, a nawet SeSim niedawno w jakimś temacie zapodawał ruling z instrukcji d Miasta, że Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy.
Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja bym tylko pozwolił na ulice, ponieważ na obszary musisz wejść z konkretnych ulic.
Nie pamiętam jak to dokładnie jest w zasadach, ale jak ja jeszcze grałem w starego MiMa, to u nas nie można było wchodzić do lokacji podczas ruchu. Musiałeś zakończyć swój ruch na danym obszarze ze strzałką do lokacji, a w następnej turze zamiast wykonywać ruch, po prostu wchodziłeś do lokacji. W kolejnej turze wychodziłeś na ulicę. A w czwartej turze poruszałeś się już normalnie. Wtedy też stanie się Arcymagiem samo w sobie było bardzo trudne.
Nie pamiętam jak to dokładnie jest w zasadach, ale jak ja jeszcze grałem w starego MiMa, to u nas nie można było wchodzić do lokacji podczas ruchu. Musiałeś zakończyć swój ruch na danym obszarze ze strzałką do lokacji, a w następnej turze zamiast wykonywać ruch, po prostu wchodziłeś do lokacji. W kolejnej turze wychodziłeś na ulicę. A w czwartej turze poruszałeś się już normalnie. Wtedy też stanie się Arcymagiem samo w sobie było bardzo trudne.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Ciekawa sprawa, zasady tych rzeczy nie precyzują.
Logika w MiMie często zawodzi, ale w tym wypadku może podziałać i teraz:
Jeśli stoję na Ulicy w Mieście i teleportując się na inną Ulicę z pomocą Czaru, łamię Prawo i muszę dodatkową Kartę dociągnąć, w miejscu w którym wylądowałem.
Tak więc można by przyjąć, że teleportując się z Krainy Zewnętrznej do Miasta powinno się Kartę dociągać.
Co do Ulic i Miejsc, to w sumie nie mam zdania w tej kwestii.
Logika w MiMie często zawodzi, ale w tym wypadku może podziałać i teraz:
Jeśli stoję na Ulicy w Mieście i teleportując się na inną Ulicę z pomocą Czaru, łamię Prawo i muszę dodatkową Kartę dociągnąć, w miejscu w którym wylądowałem.
Tak więc można by przyjąć, że teleportując się z Krainy Zewnętrznej do Miasta powinno się Kartę dociągać.
Co do Ulic i Miejsc, to w sumie nie mam zdania w tej kwestii.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
IMO, można śmiało się teleportować do Miejsc w Mieście, dlaczego by nie? Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy, sklepy, port itp. w Mieście również ją stanowią więc według mnie, bez problemu można się teleportować również i do nich.
Zgadzam się.Nemomon pisze:Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Statut miasta says:
Skutek czaru nie jest czarowaniem więc generalnie nie powinno się moim zdaniem ponosić karę za teleportowanie się do miasta z zewnątrz miasta do miasta.5. Rzucanie Czarów na Ulicach z jakiegokolwiek źródła, jest nielegalne.
6. Oszukiwanie, Zadawanie Uroków, Przekupywanie i Czarowanie uważa się za przestępstwa.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Temat bardzo ciekawy.
Ja mam trywialne pytanie w porównaniu z poprzednimi, ale już dawno w Miasto nie grałem i nie pamiętam do końca zasad ruchu (a po lekturze instrukcji nie mam w tym temacie pewności):
- czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
- rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
- na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Z góry dzięki za pomoc.
Ja mam trywialne pytanie w porównaniu z poprzednimi, ale już dawno w Miasto nie grałem i nie pamiętam do końca zasad ruchu (a po lekturze instrukcji nie mam w tym temacie pewności):
- czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
- rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
- na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Z góry dzięki za pomoc.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Tak, możesz wejść nawet jak np. od Sklepu Magicznego dzielą cię dwa Obszary, a wyrzuciłeś szóstkę. Po prostu w Miejscu zawsze ruch się kończy.EvilMonkey pisze:czy wejście z Ulicy do Miejsca należy traktować jako ruch? Tzn. czy jeżeli wyrzuciłem kostką 5, po 4 ruchach staję na Ulicy, to dzięki temu pozostałemu jednemu oczku mogę wejść do Miejsca?
To podchwytliwe. Sugerowałbym zasadę, że Przystań to normalna ulica, ale jednocześnie jeśli chcesz się na niej zatrzymać, to tak robisz, zupełnie jakby to było Miejsce.EvilMonkey pisze:rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
To nie tak. Możesz normalnie z wierzchowców korzystać, ale nie możesz z nimi wejść do żadnego Miejsca (z wyjątkiem Stajni).EvilMonkey pisze:na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Kolejny argument aby nie traktować Przystani jako Miejsca.
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Dzięki za odpowiedzi.
Pojawiło się jednak kilka kolejnych wątpliwości.
Pojawiło się jednak kilka kolejnych wątpliwości.
W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.Artownik pisze:To podchwytliwe. Sugerowałbym zasadę, że Przystań to normalna ulica, ale jednocześnie jeśli chcesz się na niej zatrzymać, to tak robisz, zupełnie jakby to było Miejsce.EvilMonkey pisze:rozumiem, że Przystań jest Miejscem. Jak można do niej się dostać?
To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.Artownik pisze:To nie tak. Możesz normalnie z wierzchowców korzystać, ale nie możesz z nimi wejść do żadnego Miejsca (z wyjątkiem Stajni).EvilMonkey pisze:na terenie Miasta nie można używać np. muła. Mogę go przechować w Stajni. Co się dzieje pomiędzy wejściem do Miasta a dotarciem do Stajni, jak również pomiędzy odebranie muła ze Stajni i opuszczeniem Miasta?
Kolejny argument aby nie traktować Przystani jako Miejsca.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Nie przyszło mi nawet coś takiego do głowy. Powiedziałbym, że zostawiasz też z Mułem te Przedmioty, które chcesz / musisz zostawić. Nie można tego wykraść - nigdzie w grze taka opcja się nie pojawia.EvilMonkey pisze:To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.
Nie no, w takim układzie Przystań byłaby ulicą pomiędzy Aleją Północną, a Złotym Zaułkiem - w ten sposób będzie możliwych ruch w kółko.EvilMonkey pisze:W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.
No właśnie tak jak pisałem, najlepiej jest ją traktować jako Ulicę z możliwością zatrzymania się jak w przypadku Miejsca. Polecam takie rozwiązanie szczególnie przy grze z dodatkiem Morze, autorstwa Gieferga.EvilMonkey pisze:Kolejne pytanie - jak rozumiem, przy założeniu, że Przystań traktować będziemy jako Ulicę, żeby z niej skorzystać należy zakończyć na niej ruch zgodnie z rzutem kostką?
-
-
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota 01 sty 2011, 15:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Też mi się tak wydaje. Ale wówczas jak rozumiem Złodziej mógłby okraść naszego Poszukiwacza jedynie z przedmiotów posiadanych "przy sobie". Do tych w Stajni nie miałby dostępu. W ten sposób pojawia się ciekawy sposób na ocalenie przed kradzieżą przedmiotów istotnych z puntku widzenia końcówki rozgrywki (np. Talizmanu) przy poruszaniu się w mieście i nie tylko. Wystarczy go zostawić w Stajni wraz z "dodatkowym" mułem.Artownik pisze:Nie przyszło mi nawet coś takiego do głowy. Powiedziałbym, że zostawiasz też z Mułem te Przedmioty, które chcesz / musisz zostawić. Nie można tego wykraść - nigdzie w grze taka opcja się nie pojawia.EvilMonkey pisze:To tutaj dopytam jeszcze - jeżeli zostawiam muła, a posiadam powiedzmy 6 przedmiotów, to te dwa przedmioty również zostają w przechowalni razem z mułem? I czy można je np. wykraść.
Kolejne pytanie - czy np. w przypadku, gdy zostawię w Stajni muła z Talizmanem, następnie opuszczę miasto i w Krainie Zewnętrznej stoczę przegraną potyczkę z innym Poszukiwaczem - czy ten poszukiwacz może odebrac mi przedmiot przechowywany w Stajni?
Ale fajna zabawa
Podoba mi się taka koncepcja.Artownik pisze:Nie no, w takim układzie Przystań byłaby ulicą pomiędzy Aleją Północną, a Złotym Zaułkiem - w ten sposób będzie możliwych ruch w kółko.EvilMonkey pisze:W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.
]
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Generalnie oficjalne zasady nie precyzują czy można okraść w tym przypadku muła. Moim zdaniem znalazłeś pewnego rodzaju skrytkę na przedmioty Natomiast jest to karta na planszy. Wg mnie można by np ją skasować jakimś czarem lub zdarzeniem itp.EvilMonkey pisze:W ten sposób pojawia się ciekawy sposób na ocalenie przed kradzieżą przedmiotów istotnych z puntku widzenia końcówki rozgrywki (np. Talizmanu) przy poruszaniu się w mieście i nie tylko. Wystarczy go zostawić w Stajni wraz z "dodatkowym" mułem.
Kolejne pytanie - czy np. w przypadku, gdy zostawię w Stajni muła z Talizmanem, następnie opuszczę miasto i w Krainie Zewnętrznej stoczę przegraną potyczkę z innym Poszukiwaczem - czy ten poszukiwacz może odebrac mi przedmiot przechowywany w Stajni?
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wtorek 14 lip 2009, 19:26
- Lokalizacja: Kłodzko
- Płeć:
Z tego co pamiętam, w swoich rozgrywkach traktowaliśmy Przystań jako Ulicę, co właśnie umożliwiało ruch "w kółko" podobnie jak na planszy głównej. Było to znaczne ułatwienieEvilMonkey napisał/a:
W takim razie jaka byłaby kolejność ruchu, ponieważ plansza Miasta ma w tamtym miejscu specyficzny układ Ulic, tzn. traktować Przystań jako Ulicę pomiędzy Aleją Północną i Pasażem Królewskim. Czy też inaczej.
Artownik napisał/a:
Nie no, w takim układzie Przystań byłaby ulicą pomiędzy Aleją Północną, a Złotym Zaułkiem - w ten sposób będzie możliwych ruch w kółko.
Co w wypadku, gdy właściciel pozostawionego muła zginie ??? usuwamy muła wraz z "zawartością" z planszy ??? czy inny Poszukiwacz może go np. odkupić ???SeSim napisał/a:
Generalnie oficjalne zasady nie precyzują czy można okraść w tym przypadku muła. Moim zdaniem znalazłeś pewnego rodzaju skrytkę na przedmioty Natomiast jest to karta na planszy. Wg mnie można by np ją skasować jakimś czarem lub zdarzeniem itp.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Nie wiem. Instrukcja nie precyzuje. Możesz przyjąć, że możesz go odkupić, skoro Stajnia oferuje teoretycznie fuchę sprzedażyChristianos pisze:Co w wypadku, gdy właściciel pozostawionego muła zginie ??? usuwamy muła wraz z "zawartością" z planszy ??? czy inny Poszukiwacz może go np. odkupić ???
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Sprzęt pozostaje tam gdzie był, czyli w stajni. Pierwszy kto tam wkroczy, zabiera muła i stuff. Taka jest moja interpretacja, gdyż jeżeli poszukiwacz ginie, zostawia przedmioty tam gdzie to nastąpiło. Poza tym, będzie to analogiczna sytuacja do tego, gdy poszukiwacz pozostawia niechciane przedmioty na jakimś obszarze. Wkraczamy i bierzemy całość.SeSim pisze:Nie wiem. Instrukcja nie precyzuje. Możesz przyjąć, że możesz go odkupić, skoro Stajnia oferuje teoretycznie fuchę sprzedaży
- 7Tristan
-
- Posty: 729
- Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
- Lokalizacja: La Verna
- Płeć:
- Wiek: 38
Ale Twoja interpretacja kłóci się z przytoczonym fragmentem instrukcji: "jeżeli poszukiwacz ginie, zostawia przedmioty tam gdzie to nastąpiło". A nie "tam gdzie były w chwili śmierci". Ja skłaniałbym się do odkupywania mułów. Biorąc pod uwagę, że stajnia oferuje sprzedaż np. konia i wozu, czy rumaka, których nie ma w kartach ekwipunku jedyna szansa na to ,żeby można było je kupić, to gdy ktoś zostawi i zginie. Być może taki był zamysł tego odkupywania? Spekulacja.Kaktus+ pisze:Sprzęt pozostaje tam gdzie był, czyli w stajni. Pierwszy kto tam wkroczy, zabiera muła i stuff. Taka jest moja interpretacja, gdyż jeżeli poszukiwacz ginie, zostawia przedmioty tam gdzie to nastąpiło. Poza tym, będzie to analogiczna sytuacja do tego, gdy poszukiwacz pozostawia niechciane przedmioty na jakimś obszarze. Wkraczamy i bierzemy całość.SeSim pisze:Nie wiem. Instrukcja nie precyzuje. Możesz przyjąć, że możesz go odkupić, skoro Stajnia oferuje teoretycznie fuchę sprzedaży
Ewentualnie w stajni można zostawić tylko muła, konia itd. Czyli nie można zostawić razem z nimi przedmiotów, a jeżeli po zostawieniu zwierzątka masz za dużo przedmiotów, to musisz je zostawić na polu stajni i ktoś może je po prostu zabrać.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
To jest całkowicie bezsensowny pomysł. Po to on jest by tachać sprzęt, nie tylko dobrze wyglądać i owies szamać7Tristan pisze:Ewentualnie w stajni można zostawić tylko muła, konia itd. Czyli nie można zostawić razem z nimi przedmiotów, a jeżeli po zostawieniu zwierzątka masz za dużo przedmiotów, to musisz je zostawić na polu stajni i ktoś może je po prostu zabrać.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Tak właśnie gramy.Ja skłaniałbym się do odkupywania mułów. Biorąc pod uwagę, że stajnia oferuje sprzedaż np. konia i wozu, czy rumaka, których nie ma w kartach ekwipunku jedyna szansa na to ,żeby można było je kupić, to gdy ktoś zostawi i zginie. Być może taki był zamysł tego odkupywania?
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje