Miasto i jego uroki

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Hmmm ja zawsze siłuję się na rękę ze strażnikiem przyjmując, że ma siłę 7. Jest tyle zasad, że nie mam głowy w każdej turze pilnować jeszcze czy mam przy sobie ten jeden mieszek czy go nie mam.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

arai pisze:Po pierwsze jak gracz wychodzi z lochów jakimkolwiek sposobem to gdzie ustawiacie jego pionek?
Nie ma na to odpowiedzi. Nie jest to sprecyzowane. Może być to dowolna ulica, albo jakaś wcześniej określona konkretna.
arai pisze:Po drugie w instrukcji pisze że wierzchowce nie mogą zostać wprowadzone do budynku (miejsca). Czyli jeśli niosą one jakieś przedmioty to trzeba je również zostawić z parzystokopytnym?
Tak.
arai pisze:Rozumiem, że jeśli się zostawi zwierzę za opłatą w stajni to nawet jak tam przyjdzie inny gracz to rzeczy te są bezpieczne?
Tak
arai pisze:Ale np. na przystani czy ulicy, chyba już nie? (jeśli ktoś nie ma ulicznika ofc)
Nie.
arai pisze:Poza tym powiedzmy że wchodzę do płatnerza a muła zostawiłam na przyległej ulicy. Czy aby go odzyskać muszę wychodząc z budynku rzucić dokładnie jeden?
Zdaje się, że w następnej turze można po niego wrócić zamiast ruchu (albo mi się z koniem i przyjaciółmi myli).
arai pisze:W instrukcji do podziemi pisze, że nie można tam wprowadzać bodajże konia i konia i wozu. O mule nie jest nic wspomniane? Czy to znaczy, że z mułem można zejść do podziemi?
Tak.
arai pisze:Czy jeśli nie posiadam pieniędzy co jest niezgodne z prawem, muszę zawsze dociągać dodatkową kartę miasta i jeśli to karta stróża prawa będą próbowali mnie aresztować? Czy też może traktujecie ten punkt prawa z przymrużeniem oka, jak "dobry żart"?
Nie ma na to odpowiedzi konkretnej (chociaż branie co turę karty nakazuje logika). W "Magicznym mieczu" (czyli zmienionej przez wydawcę "Magii i Miecz") jest to już konkretnie powiedziane, że trzeba brać kartę co turę.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Hellhound pisze:Zdaje się, że w następnej turze można po niego wrócić zamiast ruchu (albo mi się z koniem i przyjaciółmi myli).
No nie wiem, nie przypominam sobie takiej zasady w instrukcji miasta. To jest raczej na zasadzie, jak zostawisz na ulicy to Twój problem :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

SeSim pisze:No nie wiem, nie przypominam sobie takiej zasady w instrukcji miasta. To jest raczej na zasadzie, jak zostawisz na ulicy to Twój problem :D
Nie ma takiego zapisu w instrukcji. Zostawiasz i tyle. Po to właśnie jest Stajnia by tam zostawić kunia i później se po niego wrócić bez stresu, że innych gracz nam go zaiwani.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

A co z Wymianą towarów? Nie uważacie, że to przegięta karta? Kiedy za kilka śmieci można nagle w jednej turze zdobyć rumaka, konia z wozem, zbroję płytową i topór obosieczny? (mówię tu o wersji z uzupełnionymi kartami ekwipunku, chociaż i bez tego to bardzo mocna karta)


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Karta "wymiana towarów' jest w porządku.. Jeśli gracie z koniem i wozem w ekwipunku to też jest ok.. Zazwyczaj wymienia się niepotrzebne przedmioty na zbroję płytową lub miecz oburęczny.. Ja dołączyłem tylko do kart ekwipunku 3 konie.. o koniach i wozach czy rumakach w ekwipunku nie ma mowy, bo byłoby za dobrze.. Więc karta jest ja najbardziej ok..
Oczywiście jeśli wymiana towarów pojawia się w grze, to każdy pędzi do Miasta żeby tylko wymienić..
Każdy interpretuje po swojemu, ale dla mnie karty oryginalne są jak święte i zawsze muszą być w grze.. wyjątkiem jest znany wszystkim Legionista.. On jedyny jest u mnie wyłączony z gry.. Ale karta oryginalna to relikt i jeśli nie pasuje jej właściwy opis to nic nie szkodzi go trochę przerobić..


Myślał ktoś kiedyś o dodatkowych budynkach do Miasta??? W formie dodatkowej nakładki z normalnym wejściem do ulic.. Pomysłów na pewno by nie zabrakło i dodatkowo uatrakcyjniłoby to Miasto..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

dom publiczny?;D


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Wedle uznania, ale myślałem jednak o miejscach pasujących do klimatu czyli akademia czy inne rodzaje usług..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Astropata »

dom publiczny by pasował, ale nie można go robić bo w MiMa grają dzieci i nie można ich deprawować dziwkami i burdelem.

Wystarczy poczytać o miastach średniowiecznych, jak były zbudowane i masa pomysłów się narzuca. Chętnie zgłębię temat i oferuję swoją pomoc merytoryczną Kayoy. Możemy razem coś zrobić, bo mi brak zdolności PS by robić samemu karty :)


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Jeśli chodzi ci o nazwę, to masz rację bardziej klimatyczne będzie określenie zamtuz, ale jeśli chodzi o realia czasów, to wtedy przecież burdele też były z tego co się orientuję;>
dom publiczny by pasował, ale nie można go robić bo w MiMa grają dzieci i nie można ich deprawować dziwkami i burdelem.
A złodziejstwo i zabijanie, które są elementarne w tej grze nie deprawują?:P
Pomysłów na same budynki się znajdzie kilka, tylko trudniej może byłoby do nich znaleźć zastosowanie w grze bo w zasadzie wszystko co potrzebne zostało zawarte. Miasto i tak już oferuje graczowi wiele ciekawych opcji do wyboru. Ale można by np. zrobić slumsy (wiem, że to nie budynek) tylko nie wiem po co;) Tak mi przyszło do głowy. Albo dorobić kart miasto, bo jest ich niewiele. Mam nawet pomysły na karty, które byłaby zdarzeniami (egzekucja, palenie czarownicy), ale nie wiem co mogłyby one robić. Może ktoś podłapie:P


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Ktoś tu chyba lubi baldura..
Pomysł rzuciłem, ale nie mam zamiaru go realizować hehe.. Jeszcze z robieniem kart, czarów itp sobie radzę ale takie elementy graficzne to nie dla mnie.. Więc jeśli ktoś chce wykonać to by było super, a ja chętnie zrobię "fundamenty" do nowego budynku..

Bo w Mieście jest mało tych budynków, praktycznie jednym rzutem k6 można okrążyć Miasto..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

jeśli idzie o karty, to służę pomocą. Niestety planszy nie zrobię, gdyż nie umiem.


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Dodając do Miasta autorskie karty, dodatek Kanały i więcej budynków, do których można by wejść, Miasto zyskałoby pewnie miano najfajniejszego rozbudowanego dodatku..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Moim zdaniem jest to przegięcie, choć z drugiej strony... to pewna furtka, fart. Jednak wprowadziłbym ograniczenie polegające chociażby na banalnym rzucie K6, czyli że w przypadku przedmiotu ogólni uważanego za lepszy (glosowanie graczy, ew. głos sędziego) trza np. wyrzucić 5-6 by móc dokonać wymiany.


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Ale jest jedna. Czasem taka karta może zmienić kierunek rozgrywki. Jak już wiele razy pisałem, to jest właśnie piękne w MiMie. Nigdy nie wiesz co się zaraz stanie :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Wpadłam na pomysł, co mogłaby robić karta, którą wczoraj wymyśliłam (Palenie czarownicy). W kartach przygód jest chyba czarownica, którą jak się wyciągnie to zostaje na planszy i sieje spustoszenie. Teraz nie pamiętam dokładnie, co robiła i nie mam jak sprawdzić. Ale po wyciągnięciu tej karty miasto, jeśli byłaby gdzieś na planszy głównej karta czarownicy właśnie, to by znikała. Co o tym myślicie?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Aye, pomysł niezły. Jednak jakie jest prawdopodobieństwo, że w danej rozgrywce czarownica zostanie wyciągnięta, a następnie zostanie wyciągnięta ta karta miasta? Raczej nikłe dlatego to mógłby być raczej dodatkowy efekt, ale "palenie czarownicy" musiało by robić coś więcej.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Szału do rozgrywki to nie wprowadzi, karta musi być uniwersalna i nie odnosić się tylko i wyłącznie do innej.
"płonący stos"może płonąć np. w Mieście i dopóki jest w grze wszystkie karty nieznajomych "operujące magią" (czarownica, mag, uzdrowiciel itp.) płoną na stosie i należy je odłożyć."

To jest przykład bardziej uniwersalnej karty, z tym, ze nie precyzyjnie sformułowanej. Wymyślona na szybko.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

kayoy pisze:Dodając do Miasta autorskie karty, dodatek Kanały i więcej budynków, do których można by wejść, Miasto zyskałoby pewnie miano najfajniejszego rozbudowanego dodatku..
W mojej ocenie Kanały są i tak nierozerwalnie związane z Miastem. Możnaby nawet pomyśleć o połączeniu obydwu plansz z zachowaniem wszystkich oryginalnych obszarów.
Sam gram w Mieście z dodatkami Czeskiego Alchemia i Gildia Anarchistów i nieźle się komponują. Chyba nie ma potrzeby dodawania nowych obszarów. Bo co można dodać, żeby nie dublować pomysłów z innych dodatków?

Zauważyłem też, że do Miasta ogólnie powstało mało kart, chyba żeby podejść do problemu nieco bardziej elastycznie. Przykładowo, w projekcie Stave'a Miasto jest aż 8 arkuszy kart "miasto", co daje 160 kart. Przejrzałem je i muszę powiedzieć, że nie drukując tych oryginalnych, pozostaje na oko 5 arkuszy autorskich. Z nich należałoby tylko usunąć z gry jakieś maxymalnie 10-15 kart (odnoszących się ściśle do projektu stave'a), aby się nic nie gryzło. Daje to około 85 nowych kart! W tej sytuacji Miasto staje się naprawdę ciekawym dodatkiem.

Powyższe opiera się na założeniu, że trzeba będzie dodrukować również 4 z 5 arkuszy kart Kanałów, pomijając odnoszące się ściśle do projektu i planszy Kanałów wg. Stave'a. Są one powiązane z kartami Miasta. Powyższe da nam ok. 70 nowych kart do Kanałów.

W sumie otrzymamy około nowych 150 kart.
Gdy znajdę czas i toner, to spróbuję wydrukować, wam przedstawić efekt.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

kymil pisze:Gdy znajdę czas i toner, to spróbuję wydrukować, wam przedstawić efekt.
Kaktus already did it. Nie jest to takie proste jak się wydaje, gdyż karty są miejscami dość ściśle powiązane i musisz bardzo uważać co drukujesz, a co usuwasz. Usunięcie np. 1 przedmiotu z Kanałów sprawi, że nie będziesz mógł zrobić questa w Mieście. I z drugiej strony, jak wydrukujesz coś z Miasta, musisz dopilnować by wydrukować ewentualny odpowiednik z Kanałów bo zostaniesz z bezwartościowym zapychaczem.
Podsumowując: musisz dobrze poznać oba dodatki teoretycznie zanim zaczniesz drukować i sortować karty, wiem jednak, że jest to wykonalne gdyż sam tak zrobiłem.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Kaktus, teoretycznie, to ja się już trochę przygotowałem :mrgreen: .
Z miasta trzeba druknąć (posługując się numeracją podaną przez stave'a) arkusze 4,5,6,7 i 8 z Kanałów zaś 1,2,3,5. Oczywiście to jest podstawa, parenaście kart trzeba będzie z tego usunąc z gry w standardowego MIMa.
Gdybyś znalazł czas i zerknął, które Ty druknąłeś arkusze z Miasta i Kanałów sporo by mi to pomogło - zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

kymil pisze:zakładam, że już z Twoim booster packiem grałeś.
Jasne, parokrotnie, jednak nie pomogę Ci dokładnie. Karty mam zmieszane i chwilę mi zajmie zanim bym je posegregował i ułożył według arkuszów.
Generalnie, usuń co uważasz za zbędne, tylko przeglądaj usuwając karty z Miasta Kanały.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Czy można się teleportować do "miejsc" na planszy Miasta? Czy ciągniemy wtedy dodatkową kartę Miasta za nielegalne użycie czarów?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Po mojemu można się z Krainy Zewnętrznej teleportować do Miasta, bowiem to jest część Miasta, a nawet SeSim niedawno w jakimś temacie zapodawał ruling z instrukcji d Miasta, że Miasto to integralna część Zewnętrznej Krainy.

Poza tem, po mojemu nie ciągniesz dodatkowej karty Miasta. Czar został rzucony nie w obrębie Miasta, tylko poza nim. Ten ruling dotyczy jedynie Czarów, które są w Mieście rzucane.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Ok, ale czy można się teleportować do wszystkich obszarów czy tylko na ulice?


ODPOWIEDZ