Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Rzucanie Czarów - alternatywnie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Rzucanie Czarów - alternatywnie

Post autor: SeSim » piątek 23 lis 2007, 12:05

steve pisze:Jak pewnie wiecie aby trochę urealnić i ograniczyć rzucanie czarów wprowadziłem wymagania na Kartach Czarów, ale po dłuższym zastanowieniu jednak nie do końca spełni to swoją rolę, na początku rozgrywki tak ale później już nie.
Biorąc pod uwage wszystkie 175 Czarów, dokonalem podziału na Czary Ofensywne, Obronne i tzw Neutralne jak np.: Alchemia.
Moja propozycja jest taka:
1) My czy Przeciwnik w każdej turze może rzucić tylko 1 Czar Ofensywny
albo
drugie rozwiązanie możemy rzucić 1 Czar Ofensywny na każdego przeciwnika z którym gramy czyli jesli gramy z 5 osobami to na każdego z nich w ciągu 1 tury możemy rzucić po 1 Czarze Ofensywnym.
Trzecia opcja-Możemy także zwiększyć ta ilość maksymalnie do 2 czarów na przeciwnika.

2) Czary Obronne zeby nie było bezsensu to możemy rzucać w ilości nieograniczonej.
3) Neutralne Czary także w ilościach nieograniczonych.

Jak widzimy tylko czary ofensywne zawsze powodują ta dyskusję/
yakhub pisze:My ze znajomymi zazwyczaj gramy tak, że gracz ciągnie nowe czary wyłącznie na początku swojej kolejki.
PoKraK pisze:Wystarczy przyjąc, że nie można w turze rzucić dwóch czarów które sie rzuca "na początku tury" bo jak już rzucilismy jakiś czar to już nei jest początek tury. W ten sposób po rzuceniu max kilku czarów i tak w końcu bedziemy mieć takie których już nie możemy rzucać. Wprowadzanie na sile innych ograniczen jest zbędne.
drzewian pisze:Temat już dawno nie kontynuowany ale chciałem napisać jak ja grałem ostatnio (pierwszy raz po latach). Można w rundzie rzucić tyle czarów na ile pozwala moc (tak jak z ilością czarów) tzn. moc 3- jeden czar moc 4 – dwa itd. Jeżeli przedmiot pozwala mieć więcej czarów to można też więcej rzucić. I to się całkiem sprawdzało. Ale zobaczymy w czasie jak to będzie.
Wicia777 pisze:my tam ograniczamy to z tego powodu ze naprawde jest lipa dla nas jak np 7 graczy siedzi i sie nudzi. I tak wystarczajaco dlugo sie czeka na swoja kolejke. Po prostu zmieniamy zdolnosci na kartach z 'w kazdej chwili musisz miecz przynajmniej jeden czar' na 'Jezeli nie masz czarow mozesz zobie dociagnac jeden na poczatku swojej tury. Mozesz tej zdolnosci uzyc tylko raz w ciagu tury.'. Nie ma zadnych problemow i nie trzeba pilnowac ile sie rzucilo czarow, dzielic na ofensy, defensy itp. A spellodzieje i tak sa dobrymi postaciami wtedy i tak.
Odum pisze:U nas się gra tak, że nie można dolosowywać czarów podczas toczenia walki.
Nie można ograniczać dociągania czarów tylko do początku swojej tury, bo są poszukiwacze których główną zaletą jest to, że maja zawsze 1 lub 2 czary wtedy taka zasada ich znacząco osłabia.
A tak to wygląda od strony instrukcji:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1528

Oryginalny manuskrypt:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=304&start=0



Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN » środa 15 lut 2012, 23:34

Jeden z tematów w których było poruszone jak ograniczyć spamowanie czarami, był całkiem niezły pomysł, którego używałem przez lata, czyli ograniczenie rzucania czarów w turze ze względu na moc.
Sprawdza się ów u mnie doskonale.
Acz należy zmodyfikować zasadę jak następuje, że w każdej swojej i każdej przeciwnika turze mogę rzucić tyle czarów (razy 2) na ile pozwala mi moc. Wtedy, moim skromnym zdaniem, jest dopiero wilk syty i owca czasem cała. Zapobiega to nieskończonemu spamowaniu czarami, a jednocześnie nie krzywdzi specjalnie postaci które opierają się na spamie.



goldb328
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: środa 31 lip 2013, 10:57
Lokalizacja: pasban
Płeć:
Wiek: 26

Post autor: goldb328 » środa 31 lip 2013, 11:07

Acz należy zmodyfikować zasadę jak następuje, że w każdej swojej i każdej przeciwnika turze mogę rzucić tyle czarów (razy 2) na ile pozwala mi moc. Wtedy, moim skromnym zdaniem, jest dopiero wilk syty i owca czasem cała. Zapobiega to nieskończonemu spamowaniu czarami, a jednocześnie nie krzywdzi specjalnie postaci które opierają się na spamie.


"Gold B"

ODPOWIEDZ