Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Cyrki z ukrytą kieszenią

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Johnny 5
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 31 paź 2007, 23:49

Post autor: Johnny 5 » sobota 17 lis 2007, 17:30

I nie drażnią Ciebie w grze tego rodzaju buble nawet jeśli są zgodne z instrukcją?
Nie drażnią mnie ani trochę. Raczej śmieszą. A śmiech to zdrowie i nie zawadzi się pośmiac przy partyjce MiMa. Fajny był ten wspomniany na forum przykład - Poszukiwacz ma na sobie zbroję > zbroja jest w kieszeni > poszukiwacz w zbroi jest więc we własnej kieszeni :biggrin: Zaraz jakiś "zdroworozsądkowiec" będzie musiał ustalić zasadę, że z przedmiotu noszonego w ukrytej kieszeni nie można korzystać dopóki jest w kieszeni.

Kto by zresztą wymagał realizmu od gry w której żaba ma równe szanse w pojedynku z dzikiem?

I dalej nie rozumiem, w czym problem. Jeśli gracie "zdroworozsądkowo" to po prostu nie schowacie muła, czy konia z wozem do kieszeni i problemu nie ma, co więc jest takie przegięte?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Katiusha » sobota 17 lis 2007, 17:49

Johnny 5 pisze:Fajny był ten wspomniany na forum przykład - Poszukiwacz ma na sobie zbroję > zbroja jest w kieszeni > poszukiwacz w zbroi jest więc we własnej kieszeni Zaraz jakiś "zdroworozsądkowiec" będzie musiał ustalić zasadę, że z przedmiotu noszonego w ukrytej kieszeni nie można korzystać dopóki jest w kieszeni.
Hehehe tu masz racje. :biggrin:
Jak to przeczytałam to doszłam do wniosku, że ta karta jest błędna sama w sobie. Jeśli nawet rozwiążemy problem Muła w ten sposób:
Można to w ten sposób rozwiązać, że zmienić Kieszeń ze zwykłego przedmiotu na magiczny. Wtedy np wkładając tam coś dużego typu Muł, ta rzecz się dematerializuje za sprawą magii i jest w niej w postaci np 'kwantów'
to i tak zawsze coś wyskoczy tego typu jak przykład ze Zbroją.
No i znów główkować jak dojść z tym do ładu i składu? #-o
Logiki to jednak nie da się zastosować do Ukrytej Kieszeni. [-(


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » niedziela 18 lis 2007, 11:21

Też kiedyś próbowałem racjonalizować zasady MiMa... Po wielu podobnych dyskusjach a forum zrozumiałem, że to nie ma sensu. Na dłuższą metę racjonalizowanie wprowadza więcej zamieszania niż to warte. Żeby racjonalizować, należałoby zmienić całą grę - tak jak to robi Steve.
Spokojnie niewierni, w końcu też ujrzycie światłość na swej drodze :P To tylko kwestia czasu :badgrin:

Patrząc właśnie na tego typu problemy zastanawiamy się (administracja) czy nie wprowadzić jakiegoś podziału w zasadach na coś w stylu:

- kwestia zasad wg instrukcji (tutaj omawiane byłyby problemy tylko i wyłącznie jak coś się dzieje wg instrukcji, wszelkie wypady w stronę logiki byłyby kasowane lub przenoszone do bliźniaczego tematu poniżej)
- kwestia zasad wg logiki (tutaj pojawiałyby się propozycje jak rozwiązywać jakiś problem "logicznie")



Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » niedziela 18 lis 2007, 17:33

Patrząc właśnie na tego typu problemy zastanawiamy się (administracja) czy nie wprowadzić jakiegoś podziału w zasadach
POmysł dobry, aczkolwiek nie wiem czy wszyscy załapią gdzie kończy się jedno, a zaczyna drugiej :) Niemniej jednak jak praca z przenoszeniem wam niestraszna, to ja jestem za, z tego prostego względu, że zasady są jedne i tu można dyskutować, a logik jest jak się okazuje więcej i z reguły dyskusje z nim związane wyglądają jak kłótnie w stylu 'fajniejszy jest czerwony czy żółty kolor?'


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
MichciK
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 59
Rejestracja: piątek 23 wrz 2005, 11:05
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: MichciK » niedziela 18 lis 2007, 21:06

Wlasnie konczylem pisac posta, po czym mnie wylogowalo i ponad polgodzinne klepanie klawiatury poszlo sie #$%^@&! ;-) Dzis mi sie nie chce tego pisac od nowa, wiec przepisze z instukcji lukasa jego pomysl (generalnie bardzo dobry) a na polemike (pretorian pzdr ;-) ) odpowiem jutro jakos.

"W ukrytej kieszeni może znajdować się tylko jeden Przedmiot. Nie może to być żaden Koń, Rumak ani Muł. Może to być natomiast Sakwa Bez Dna, której nikt ci nie zabierze, ale może zabrać znajdujące sie w niej przedmioty. Sama ukryta kieszeń nie jest doliczana do niesionych przez ciebie Przedmiotów. W kieszenie nie mogą się znajdować rynsztunek który masz na sobie ani broń którą właśnie walczysz. Do ukrytej kieszeni nie wolno wsadzać Złotej Statuetki. Ukryta kieszeń chroni przedmiot przed Zbójcami ale nie przed Trąbą Powietrzną".

ps. pisownia oryginalna.


Grzegorz Komorowski zamieszka³ na tym Obszarze do koñca gry. Ka¿dy Poszukiwacz, o ile Moc mu na to pozwoli, mo¿e zamówiæ jego niepowtarzalne grafiki za 6 tysiêcy mieszków z³ota.
:( :( :(

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » poniedziałek 19 lis 2007, 23:45

"W ukrytej kieszeni może znajdować się tylko jeden Przedmiot. Nie może to być żaden Koń, Rumak ani Muł. Może to być natomiast Sakwa Bez Dna, której nikt ci nie zabierze, ale może zabrać znajdujące sie w niej przedmioty. Sama ukryta kieszeń nie jest doliczana do niesionych przez ciebie Przedmiotów. W kieszenie nie mogą się znajdować rynsztunek który masz na sobie ani broń którą właśnie walczysz. Do ukrytej kieszeni nie wolno wsadzać Złotej Statuetki. Ukryta kieszeń chroni przedmiot przed Zbójcami ale nie przed Trąbą Powietrzną".
Chyba sobie sprawy nie zdajesz ile zamieszania wprowadzają takie dodatki. Aby było logicznie to 1/3 kart powinna mieć takie dodatkowe zasady, jednak wtedy z planszówki robi się RPG. Za każdym razem gdy wyciągasz przygodę, to sprawdzasz w jakimś kajecie czy czasem nie ma do niej jakiejś adnotacji. Gra przestaje bawić, a zaczyna wku****, a przecież nie o to chodzi :)
Poza tym to co zacytowałeś wprowadza duuużo zamieszania i z logiką też nie ma nic wspólnego. Jak sam widzisz - Sakwa w kieszeni, a przedmioty na zewnątrz - nagle się spodobało? Czemu Kieszeń nie jest wliczana do niesionych przedmiotów? Może warto też nie liczyć pierscieni itp? Co to znaczy rynsztunek, który masz na sobie? Wychodzi na to, że można tam włożyć jedynie zupełnie zbędne przedmioty... Chroni przed zbójcami, nie chroni przed trąbą, a co np z Cyklopem czy Czarownicą? Nie wiadomo... Napisz może dodatkową instrukcję dla każdej karty i pograj, a zobaczysz jakie to przyjemne :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
Emil [Autor tematu]
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 31
Kontakt:

Post autor: Emil » poniedziałek 19 lis 2007, 23:56

Niech gra sobie jak chce :mrgreen: też gram na zmienionych i spisanych przeze mnie i znajomych zasadach i jakoś gra się o wiele lepiej logiczniej i czasami mniej logiczniej ale gra się :biggrin:
Nie ma się co sprzeczać bo do jakiegoś porozumienia nie dojdziemy i to już nie pierwszy raz rozmawiamy o logice w zasadach mima.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » wtorek 20 lis 2007, 14:06

To może w ogóle od razu zakończyć każdą dyskusję, bo każdy w domu i tak robi co chce? Oczywiście, że może grać jak chce, ale skoro dzieli się tym na forum, to pokazuje jak takie rozwiązania są bez sensu. Jak ktoś nie ma zamiaru o czymś dyskutować, to chyba nie powinien tego wrzucać na tzw forum dyskusyjne :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
MichciK
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 59
Rejestracja: piątek 23 wrz 2005, 11:05
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: MichciK » wtorek 20 lis 2007, 15:23

@pretorianstalker
A może zaczniesz czytac uwaznie? Po pierwsze primo, nie napisalem ze to moj pomysl, tylko lukasa, ktory GENERALNIE jest dobry, oprocz tego stwierdzenia chociazby, ze kieszen chroni przed zbojcami, a juz przed traba powietrzna nie (bo chroni przed jednym i drugim notabene). I kto powiedzial, ze gram zgodnie z tym co tam sobie lukas wykoncypowal? Przedstawilem tylko jedno z rozwiazan (z instrukcji lukasa). Bo zostalo przedstawione podejscie waszej „betonowej frakcji”, a nikt z "koterii zdroworozsadkowcow" nie pokusil sie o to. Po drugie, wyjmij i przetrzyj kule jasnowidzenia z (ukrytej) kieszeni, bo nie wiem skad czerpiesz informacje o jakis kajetach, co mi się spodobalo, a co nie itd. Poza tym mam wrazenie (mam nadzieje, ze mylne), ze koniecznie chcesz mi pokazac miejsce w szeregu (szczególnie, ze rzadko się udzielałem do tej pory), bo wypowiadam się w Twoim zdaniem bezsensownym temacie i najlepiej by było jakbym złożył publiczna samokrytyke heh.

pretorianstalker pisze:Aby by³o logicznie to 1/3 kart powinna mieæ takie dodatkowe zasady, jednak wtedy z planszówki robi siê RPG.
1) Wymien mi ta 1/3 kart

2) Co innego usuwanie bubli/oczywistych durnot, a co innego robienie z MiM RPG (od tego akurat jestem daleki)

3)Ty masz jakas traume zwiazana z logika? Ja np tak (jako jedyny z roku mialem poprawke z logyky \:D/ )

4)Do większości planszowek wychodza FAQ (w MiM 94?) był takowy, które usuwaja bledy, niedopatrzenia i wszelkie buble i malo ma to wspolnego z RPG.
pretorianstalker pisze:Za ka¿dym razem gdy wyci±gasz przygodê, to sprawdzasz w jakim kajecie czy czasem nie ma do niej jakiej adnotacji. Gra przestaje bawiæ, a zaczyna wku****, a przecie¿ nie o to chodzi
Nie bardzo rozumiem po co ta uszczypliwosc? Tak, szczegolnie kiedy wyciagne 2 mz, bo jeszcze z jednym LOGICZNIE potrafie sobie poradzic. A twoi kompani do grania za kazdym razem nie sprawdzaja czasem czy nie ukryles sie przypadkiem w ich kieszeni t? :mrgreen: Jezeli az tak cie to interesuje to wyglada to tak: wyciagam karte przygod to po: a)mimo ze znam je niemalze na pamiec, ich czytanie sprawia mi taka sama przyjemnosc jak 15 lat temu b) to samo tyczy sie grafik c) generalnie jak wiekszosc graczy stosuje sie do instrukcji ;-) Może twoich kompanow wku****, jak się schowasz na dłużej i musza czekac, az skonczysz swoja turę, a przeciez nie o to chodzi :mrgreen: :mrgreen:
pretorianstalker pisze:Jak sam widzisz - Sakwa w kieszeni, a przedmioty na zewn±trz - nagle siê spodoba³o?
? A gdzie ja napisalem, ze mi sie to w ogole spodobalo?
pretorianstalker pisze:Czemu Kieszeñ nie jest wliczana do niesionych przedmiotów?
Nie wiem zadzwon do lukasa, moze ci wyjasni \:D/ Akurat nie wliczanie do niesionych przedmiotow np kieszeni i innych drobiazgow (pierscien, pas) wprowadza KUPĘ zamieszania i prowadzi do powstania quasiRPG. To samo tyczy się np. tracenie punktow Sily/Mocy, z którymi Poszukiwacz rozpoczyna gre.
pretorianstalker pisze:Mo¿e warto te¿ nie liczyæ pierscieni itp?
A moze daruj sobie juz uszczypliwosci? Czy uwazasz, ze jak ktos nie ma kilkuset postow na liczniku, to nie zna sie na MiMie?
pretorianstalker pisze:Co to znaczy rynsztunek, który masz na sobie? Wychodzi na to, ¿e mo¿na tam w³o¿yæ jedynie zupe³nie zbêdne przedmioty...
Np zbroję, której z korzystasz/uzywasz no chyba, ze Ty uzywasz kilku naraz (oczywiscie zgodnie z zasadami) ;-)

Prosze wymien mi liste zbednych wg ciebie przedmiotow.

pretorianstalker pisze:Chroni przed zbójcami, nie chroni przed tr±b±, a co np z Cyklopem czy Czarownic±? Nie wiadomo...
Wiadomo, ze chroni przed wszystkim, co wymieniles i jeszcze przed paroma innymi rzeczami, ktorych nie wymieniles.
pretorianstalker pisze:Napisz mo¿e dodatkow± instrukcjê dla ka¿dej karty i pograj, a zobaczysz jakie to przyjemne

Nie jest to przyjemne, jest to zmudne, pracochlonne i do dupy generalnie, ale to zrobilem
(poprawilem bledne wg mnie rozwiazania) Z poprawionymi "namacalnie" kartami nie gralem, bo od 2 lat majsterkuje sobie przy MiM i nie mam czasu na granie. Co nie znaczy, ze sie nie sprawdza, bo z pewnymi rozwiazaniami, gralem niemalze odkad mam MiM i zanim wziąłem się ze przerobki.

ps.
Acha i nie zalogowalem sie na tzw forum dyskusyjnym jako "może" tylko MichciK :-"


Grzegorz Komorowski zamieszka³ na tym Obszarze do koñca gry. Ka¿dy Poszukiwacz, o ile Moc mu na to pozwoli, mo¿e zamówiæ jego niepowtarzalne grafiki za 6 tysiêcy mieszków z³ota.
:( :( :(

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » wtorek 20 lis 2007, 16:57

WIesz co - nie patrzę na ilość postów, ale najwyraźniej powinienem zacząc. Gość z Twoim dorobkiem, najwidoczniej nie miał czasu, żeby prześledzić inne tematy i zobaczyć setki dyskusji na temat logiki w grze i poprawek - jest tego taka masa, że nigdy nie dasz rady wszystkiego zrobić tak, aby choc trochę do logiki się zbliżyło.

I w ogóle to nie mam zamiaru z Tobą dyskutować bo sam nie wiesz co tu robisz. Piszesz, że oto bardzo dobry pomysł lukasa, a za chwilę piszesz, że wcale Ci się nie podoba. Więc się zdecyduj - albo podajesz taki przykład bo Ci się podoba i uznajesz go za "bardzo dobry" pomysł, albo wstawiasz taki przykłąd i piszesz, ze jest bardzo dobry, ale głupi i Ci się nie podoba... Nie dziwię się, że miałeś poprawkę z logiki, skoro nie potrafisz logicznie połączyć dwóch swoich postów.
wiec przepisze z instukcji lukasa jego pomysl (generalnie bardzo dobry)
Uznaję więc Twoją wyższość i więcej nie wchodzę wdrogę... pomysł lukasa jest Twoim zdaniem bardzo dobry, ale Ci się nie podoba i jest beznadziejny... Congrats :P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 611
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Leviathan » wtorek 20 lis 2007, 22:58

OFFTOP: A ja się zastanawiałem dlaczego przestałem tu ostatnio zaglądać. Przeczytałem dwa ostatnie posty w tej dyskusji i już sobie przypomniałem 8-[

NA TEMAT: o racjonalizowaniu zasad MiMa napisaliśmy już na forum całe opasłe tomiska i nie doszliśmy do żadnej satysfakcjonującej konkluzji.

Reguły to reguły i trzeba im się podporządkować. Racjonalizować i tworzyć FAQI? Czemu nie, byle nie na siłę i nie po to by fabularyzować grę albo próbować wcisnąć grę fantasy (dla przypomnienia: demony, czary, smoki i te sprawy) w logiczne i grzecznie ułożone ramy..


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » środa 21 lis 2007, 09:30

Prośba do: MichciKa i pretorianstalkera. Jakbyście dalej chcieli kontynuować dyskusję na temat logiczności wypowiedzi to róbcie to PROSZĘ na PW lub shoutboxie. Mam nadzieję, że jak w niedalekiej przyszłości wprowadzimy podział o którym wcześniej wspomniałem to skończą się te bezsensowne docinki...



Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » środa 21 lis 2007, 10:17

Z mojej strony to nie były docinki, tylko pytania jakie trzeba sobie postawić, kiedy wprowadzamy coś takiego jak małe przedmioty, czy uznajemy, że części przedmiotów się nie nosi, albo wymyślamy od nowa wszystkie interakcje pomiędzy kartami - do tego prowadziło przyjęcie zasady lukasa. Poniewaz padło hasło, że jest to zasada bardzo dobra, to pokazałem jaka jest moim zdaniem i nagle okazuje się, że "bardzo dobra" oznacza bezsensowna, a ja się czepiam :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Zablokowany