Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

SZCZEGOLOWE ZASADY

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Juri [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 631
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

SZCZEGOLOWE ZASADY

Post autor: Juri » wtorek 23 gru 2003, 15:09

Proponuje umieszczac tutaj, to co powinno tu byc :) Czyli zasady o ktorych toczy sie mowa mi. w watku o dodatku SMOKI. :lol:


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732


Demandread
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 24 gru 2003, 21:46

Post autor: Demandread » środa 24 gru 2003, 21:46

Witam. Odgrzalismy niedawno MiM, kolega doszedl do Arcymaga i ..... powstal maly problem.

Pierwotnie jego postac miala ( bazowo ) Moc:4. Wiadomo, ze bazowych statow nie da sie zmniejszyc. Jednakze Arcymag ma opis MOC:+2. Zasady sa bardzo niejasne i mgliste w tym momencie.

1) Pierwszy punkt tej klasy specjalnej mowi, ze postac zachowuje swoje pierwotne punkty mocy, sily, przyjaciol itp.
Znaczyloby to, ze opis na karcie MOC:+2 jest niczym innym, jak bonusem. A wiec opisana postac, posiada MOC = 6, z czego bazowe jest jedynie 4, poniewaz taka bazowa moc miala pierwotna postac, ktora zaczynala gre i na ktora szablon Arcymaga nakladamy.

2) Jednak nie jest to wcale takie oczywiste, co w pkt. 1). Poniewaz jest zasada mowiac, ze to co na karcie, uznaje sie za bazowe. To by znaczyli, ze za bazowe Arcymaga uznaje sie bazowe pierwotnej klasy + 2. Co daje nam rowniez MOC = 6, ale w tym bazowe sa wszystkie punkty, a wiec 6.

Nie musze mowic, ze wybuchla zaciekla polemika odnosnie traktowania tej mocy. Jeden z graczy mial czary wysysajace moc i chcial owe "+2", ktore uznal za bonus zabrac Arcymagowi, sprowadzajac go do 4 bazowych.
Gracz grajacy Arcymagiem stwierdzil jednak, ze nie mozna mu odjac dwoch punktow mocy, poniewaz owe +2 sa liczone podobnie jak owe "dziedziczone" 4 jako bazowe.

Czy ktos moglby naswietlic jak to powinno byc zgodnie z zasadami, czy tez kierujemy sie tutaj logika, traktujac +2 jako bonus ( o czym swiadczyc moglby znaczek "+" ). A moze trzymamy sie zasady, ze to co na karcie, cokolwiek tam jest, jest bazowym ?

Z gory dziekuje za odpowiedz.



Awatar użytkownika
Juri [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 631
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Juri » czwartek 25 gru 2003, 01:50

Ja sadze, ze kolega grajacy Arcymagiem mial racje. To jest jednak laczna pula podstawowa. Ale to tylko moja skromna opinia :)


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732


Demandread
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 24 gru 2003, 21:46

Post autor: Demandread » czwartek 25 gru 2003, 04:59

Mhm....zasadniczo ja z poczatku obstawialem opcje 1), ale jak sie nad tym zastanowic...kwestia interpretacji, chociaz...faktycznie, byc moze takie jest przeslanie.
Wtedy MOC:+2 oznacza nie tyle, ze arcymag ma moc rowna bazowe +2 ( w tym danym przykladzie, oczywiscie ), ale ze bazowe +2 jest nowym bazowym.
Moze ktos jeszcze rzuci swoje przemyslenia ?

Swoja droga, Wesolych Swiat !



Johnnny
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: środa 24 gru 2003, 01:02

Post autor: Johnnny » piątek 26 gru 2003, 00:02

Hmm... nigdy nie znałem na wylot zasad ale ja bym obstawiał wersje #2 czyli że bazowa moc wynosi w tym momencie 6.

Kładziemy jedną kartę na drugą, w danym przypadku, patrząc na moc widzimy stare 4 i nowe +2...



Rege
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: środa 24 gru 2003, 00:45

Post autor: Rege » piątek 26 gru 2003, 01:18

Popieram johnnego w tej kwesti czyli liczymy , że podstawowy poziom mocy =6



Awatar użytkownika
Juri [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 631
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Juri » piątek 26 gru 2003, 01:32

Zdecydowanie tak, poprostu Twoj kolega, zebral w tym momencie "owoce" swojego wyboru, to ze ma Moc = 6, jest wypadkowa tego iz jego postac majac Moc pdst. = 4, miala pewnie Sile = 2. I wtedy nikt nie optowal, ze to malo tylko liczyl, ze mu sie jakis Upior trafi :) , a koledze sie udalo i teraz jest b. dobrym magiem. A nawet Arcymagiem :D Tak jak juz mowilem, ja takze uwazam to za sume podstawowa.


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732


Demandread
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: środa 24 gru 2003, 21:46

Post autor: Demandread » piątek 26 gru 2003, 02:46

Bardzo dziekuje za zaangazowanie i za wszystkie odpowiedzi. Ciesze sie, ze sa jeszcze ludzie, ktorzy graja w ta boska gre :))



Nayer
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 22:39
Lokalizacja: Sztolnia
Płeć:

Punkty bazowe

Post autor: Nayer » wtorek 30 gru 2003, 00:51

Ja ten problem rozwiazalem w taki sposob, ze w moich rozgrywkach mozna zejsc ponizej poziomu bazowego, czyli sile i moc traktuje tak, jak wytrzymalosc.



eli
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39

Post autor: eli » poniedziałek 05 sty 2004, 00:03

Skoro miala tu byc mowa o szczegolowych zasadach to moze ktos mi wytlumaczy kilka szczegolow, a mianowicie:
1. w instrukcji dodatku miasto napisano ze do miejsc takich jak sklep czy gildia anarchistow nie mozna zabrac konia, mula ani tym podobnych... wiec co wtedy jesli poszukiwacz sobie chodzi z nimi po ulicach i chce tam wejsc? np ma ulicznika i zostawia mu konia na ulicy przed sklepem... a jak stamtad wyjdzie? musi sie zatrzymac na tym polu zeby spowrotem zabrac wszystko czy przechodzac przez to pole zabiera co jego i idzie dalej?
2. zalozmy ze poszukiwacz zostaje arcymagiem czy szeryfem... napisano ze posiada nadal to co mial, ale czy moze uzywac specjalnych zdolnosci wczesniejszej postaci czy tylko arcymaga? W tym temacie nie znalazlam zadnego wytlumaczenia instrukcji, ehh... nie lubie ustalania zasad na zasadzie glosowania graczy, bo czasem dochodzi do sporow...



Awatar użytkownika
Juri [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 631
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Juri » poniedziałek 05 sty 2004, 13:13

Co do pkt. 2 to uwazam, ze zdobycie Postaci Specjalnej nastrecza jakies trudnosci i jest poniekad nagroda, tak wiec ja w swoich grach pozwalam na uzywanie wszystkich zdolnosci.


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » poniedziałek 05 sty 2004, 13:34

eli pisze:Skoro miala tu byc mowa o szczegolowych zasadach to moze ktos mi wytlumaczy kilka szczegolow, a mianowicie:
1. w instrukcji dodatku miasto napisano ze do miejsc takich jak sklep czy gildia anarchistow nie mozna zabrac konia, mula ani tym podobnych... wiec co wtedy jesli poszukiwacz sobie chodzi z nimi po ulicach i chce tam wejsc? np ma ulicznika i zostawia mu konia na ulicy przed sklepem... a jak stamtad wyjdzie? musi sie zatrzymac na tym polu zeby spowrotem zabrac wszystko czy przechodzac przez to pole zabiera co jego i idzie dalej?
2. zalozmy ze poszukiwacz zostaje arcymagiem czy szeryfem... napisano ze posiada nadal to co mial, ale czy moze uzywac specjalnych zdolnosci wczesniejszej postaci czy tylko arcymaga? W tym temacie nie znalazlam zadnego wytlumaczenia instrukcji, ehh... nie lubie ustalania zasad na zasadzie glosowania graczy, bo czasem dochodzi do sporow...
:arrow: Ad 1 Zgadza sie nie mozna zabrac konia ani wozu itp pozostawiasz je przed wejsciem a wziasc je mozesz po wyjsciu ze sklepu czyli podczas wyjscia na ulice co napisane jest w instrukcji miasta ze najpierw wychodzi sie na ulice a dopiero wtedy rusza sie (rzuca kostka)
:arrow: Ad2 Nie nie mozesz uzywac poprzednich zdolnosci poszukiwacza, poprostu stales sie inna postacia z innymi zdolnosciami zatrzymujac jednak sile, moc, zloto i wytrzymalosc poprzednika.



eli
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39

Post autor: eli » poniedziałek 05 sty 2004, 23:42

Juri pisze:Co do pkt. 2 to uwazam, ze zdobycie Postaci Specjalnej nastrecza jakies trudnosci i jest poniekad nagroda, tak wiec ja w swoich grach pozwalam na uzywanie wszystkich zdolnosci.
No nie zgadzam sie w pelni... akurat zostanie arcymagiem wydaje sie dosc proste. np zanosisz pierwszy lepszy przedmiot magiczny (najlepiej malo przydatny) i juz jestes arcymagiem... alem Ci problem... Ostatnio moi gracze malo sie nie pozabijali o arcymaga, hihi...
A co do arcymaga to ktos sprytnie wymyslil ze skoro nie moze byc on zamieniony w ropuche to moze sobie wziasc dowolna liczbe pozyczek i ich nie splacac bo i tak mu za to nic nie grozi... (nie moze byc zamieniony w ropuche) I co z nim zrobic? Dac mu za kare list gonczy jak wyjdzie z miasta czy przyjac zasade ze nie mozna dac pozyczki zanim nie zostanie splacona poprzednia... Bo wkurza mnie ta bezkarnosc arcymaga zachowujacego sie jak oszust... grr...



Nayer
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: środa 28 sty 2009, 22:39
Lokalizacja: Sztolnia
Płeć:

Arcymag i pozyczki

Post autor: Nayer » wtorek 06 sty 2004, 13:05

Branie wszystkiech pozyczek przez arcymaga to numer stary jak swiat. :-) Moj team zezwala na to, lecz arcymag z miejsca dostaje list gonczy. W sumie to postac, ktora zostaje arcymagiem, najczesciej od razu bierze list gonczy za rzucanie czarow w miescie, ktore jest nielegalne.



eli
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39

Post autor: eli » środa 07 sty 2004, 12:37

No i w tym momencie mamy specyficzna sytuacje, kiedy arcymag jest bardziej poszukiwany niz sam mistrz zlodziei... Z teoretycznego punktu widzenia cos mi tu nie pasuje, ale coz... A co do osob o niezbyt krysztalowej przeszlosci... a konkretnie sciganych listem gonczym albo poprostu nielegalnych w miescie jak np wampir... Czy taka osoba moze zostac szeryfem? (i czy wystepowanie jako upior jest legalne w miescie skoro wampira sie sciga?)



Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » środa 07 sty 2004, 15:40

eli pisze:No i w tym momencie mamy specyficzna sytuacje, kiedy arcymag jest bardziej poszukiwany niz sam mistrz zlodziei... Z teoretycznego punktu widzenia cos mi tu nie pasuje, ale coz... A co do osob o niezbyt krysztalowej przeszlosci... a konkretnie sciganych listem gonczym albo poprostu nielegalnych w miescie jak np wampir... Czy taka osoba moze zostac szeryfem? (i czy wystepowanie jako upior jest legalne w miescie skoro wampira sie sciga?)
:arrow: Nie mozesz zostac szeryfem jesli masz przy sobie list gonczy.
:arrow: Co do drugiej kwesti to fakt ze minotaur predzej zostanie szeryfem niz wampi. 8)



eli
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39

Post autor: eli » czwartek 08 sty 2004, 13:15

admin pisze:
:arrow: Co do drugiej kwesti to fakt ze minotaur predzej zostanie szeryfem niz wampi. 8)
Teoretycznie masz racje... ale mialam ostatnio taka sytuacje ze wampir probowal zostac szeryfem... (jakis sie silny zrobil)...a cos mi sie tak wydawalo ze szeryf powinien prawa strzec w miescie wiec nie powinien lamac tego prawa...



Awatar użytkownika
Juri [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 631
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Juri » czwartek 08 sty 2004, 15:29

Po prostu w czasie gry trzeba przestrzegac pewnych oczywistych zasad np. Wampir nie moze zostac szeryfem, lub inny morlok.


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732


eli
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: niedziela 04 sty 2004, 01:39

Post autor: eli » piątek 09 sty 2004, 11:51

Dlatego nie pozwolilam wampirowi zostac szeryfem... Ale gdzie to niby napisane ze mu nie wolno?



Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 41
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » piątek 09 sty 2004, 21:48

No w sumie nigdzie i to juz kwestia sporna czy grac klimatycznie czy tez nie.



ODPOWIEDZ