Ostatnio na forum spotkałem się z podobnym problemem, jak kiedyś na moim forum Doom Troopera. Chodzi o poboczny tekst umieszczany na kartach czy w instrukcji gry, który nie ma nic wspólnego z zasadami, a jedynie buduje klimat gry. Niektórzy nie widzą granic pomiędzy zasadami i takmi tekstami, więc żeby wszystkim ułatwić życie, zakładam temat o tym gdzie przebiega granica pomiędzy zasadami gry, a budowaniem klimatu
Pierwszy przykład jaki mi się nasunął, to poruszane w innym temacie opisy miejsc, w instrukcji od Miasta. Po przeczytaniu ich, widać wyraźnie, że nie zawierają żadnych wzmianek dotyczących mechaniki, a co za tym idzie nie są zasadami gry i na dobrą sprawę możnaby je usunąć, co nie spowodowałoby żandego zamieszania w aspekcie mechaniki gry
Może ktoś ma inne zdanie w tej kwestii? A może ktoś ma jakiś problem z rozgraniczeniem tego typu opisów na kartach? Czasem pojawiają się pewne problemy, kiedy karta wykorzystuje słowa kluczowe, ale np raz pisane są z dużej, a raz z małej litery - potrafi to zmienić znaczenie. Może ktoś ma inne przykłady color textu?
Tekst poboczny - COLOR TEXT czy jak tam zwał...
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Tekst poboczny - COLOR TEXT czy jak tam zwał...
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Morgoth61
-
- Posty: 193
- Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
- Lokalizacja: Knurów
- Płeć:
- Wiek: 40
Czytając to co piszesz chciałbym powiedzieć, że >>mój post został wyciety<<, jednakże, biorąc pod uwagę pewne okoliczności można stwierdzić, iż >>mój post został wycięty<<, co jednoznacznie świadczy o tym, że >>mój post został wycięty<< i każdy kto uważa inaczej niech wie - >>mój post został wycięty<< .
Nie wiem czemu O_o. Nie było w nim najmniejszej prowokacji - może poza tym, że nie zgadzam się z Pretem, a skoro założył odrębny temat to chcę się wypowiedzieć.
Nie wiem czemu O_o. Nie było w nim najmniejszej prowokacji - może poza tym, że nie zgadzam się z Pretem, a skoro założył odrębny temat to chcę się wypowiedzieć.
Jednak ja bym ich nie usuwał przez wzgląd na to, że nakazują zatrzymać się na strażnikach podczas wychodzenia . Tak ja twierdzę i gdyby nie było tego "color textu" to bym się z tobą zgodził. Jednak jest i nie sądzę, żeby był wstawiony bezcelowo - choćby z jednek istotnego względu - reszta tych "color textów" zgadza się z tym co się dzieje na planszy, w żadnym nie pisze nic co by zaprzeczyło mechanice rozgrywki.pret pisze:i na dobrą sprawę możnaby je usunąć, co nie spowodowałoby żandego zamieszania w aspekcie mechaniki gry
- Leviathan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• 500 Kart Przygód
• Pieczara Kanibali
• Wyspy Przeznaczenia - Posty: 615
- Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 43
To się nazywa flavor text.COLOR TEXT czy jak tam zwał...
Na samych kartach Mima raczej jest go mało. Przydługie wstępy o tym, że na tym obszarze od dawien dawna mieszkal wielkolud, który czekał na śmiałka, który wreszcie. wybawi go z kłopotu polegającego.......... nie mają wpywu na rozgrywkę, chyba, że rzeczywiście pojawia się w nich jakieś słowo klucz, które w świetle mechanizmów gry ma jakieś znaczenie. Wtedy, o ile wynika to z kontektsu karty może być jakiś efekt..
Tworząc Admirala Grafa Spee umieściłem na niektórych kartac flavor text, ale dla odróżnienia go od właściwego tekstu karty zapisałem go kursywą. W ten sposób stało się czytelne co jest elementem budującym klimat albo informacyjnym, a co instrukcją.
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ja bym raczej napisał, to się nazywa równieżTo się nazywa flavor text.
W odniesieniu do CCG, do tej pory zawsze spotykałem się z określeniem Color Text i jest ono dość często używane przez graczy z całego świata FLAVOR Text widzę pierwszy raz, ale wikipedia faktycznie podaje pasującą definicję pod tym hasłem.
Częto wystarczy napisać coś z małej lub z dużej litery i już może to zmienić znaczenie karty i z tekstu pobocznego stać się zasadą w grze - w MiM jeszcze nie znalazłem tego typu pomyłek czy kart, które mogą wprowadzać w błąd, ale też specjalnie się za tym nie rozglądałem. Teraz zwrócę większą uwagę i jak znajdę coś ciekawego to wrzucę. Co do używania kursywy - tam gdzie tekst poboczny jest wyraźnie oddzielony od części z zasadami, moznaby to stosować (tak jest np w MtG), ale w konwencji MiMa nie ma wyraźnych granic, więc zmiany czcionki wyglądałyby dość dziwnie - generalnie mam na myśli, że wszelkie tego typu innowacje podkreślają inne pochodzenie karty. Ja jestem zwolennikiem wpasowywania się w oryginalne szablony podczas tworzenia własnych elementów do cudzych dzieł
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!