Punkty Wytrzymałości Wrogów

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Rzygacz [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 27 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Z gospody
Płeć:

Punkty Wytrzymałości Wrogów

Post autor: Rzygacz »

Czy nie wydaje sie wam troche dziwne ze prawie wszyscy wrogowie maja jeden punkt wytzymalosci(jpoza kilkoma wyjatkami) Troche to smiesznie wyglada ze np taki mnich czy pielgrzym zwykly ludzie posiadaja wieksza zywotnosc od Smoka czy Wampira. Pamietam ze zawsze jak gralem tu ustawialem na wrogu 4 zetony z wytrzymaloscia tak aby bylo trudniej. Jezeli go pokonalem wrog tracil punkt wytrzymalosci i dalej rezydowal na planszy. Gra po takim "upgraidzie" stawala sie ciekawsza, nieco trudniejsza(zdobywanie punktow sily za pokonanych wrog nalezalo do rzadkosci. Czy ktos stosuje taki manewr? Czy jestem osamotniony. A tak poza tym to witam wszystkich na forum.
Ostatnio zmieniony niedziela 18 gru 2011, 12:57 przez Rzygacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

To by było trochę upierdliwe gdyby cały mob miał kilka punktów wytrzymałości co w praktyce oznaczałoby że aby go zdjąć z planszy trzeba by go kilka razy zabić :P Moim zdaniem nie ma co udziwniać, poszukiwacze to herosi a stworki to stworki i już :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

poszukiwacze to herosi a stworki to stworki
I na tym właśnie rzecz polega. Jak dla mnie jest dobrze jak jest, realizm i trudne do zabicia smoki są dobre w RPG, ale nie w MiMie. Zwłąszcza że przy takiej zmianie zasad trzebaby każdego goblina zabijac po cztery razy a to już przegięcie mocne by było.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Wg mnie ciekawy pomysł. Skoro mówisz, że gra się ciekawiej to można sprawdzić. Ale na pierwszy rzut oka wydawałoby mi się, że teren będzie strasznie zaśmiecony. Nawet przy wytrzymałości stworów 1 zdarza się tak, że trudno znaleźć wolne pole, bo wszędzie leżą nieznajomi, niepotrzebne przedmioty i wrogowie, z którymi ktoś już przegrał. Można by to wprowadzić, ale sugerowałbym zachować taką zasadę, że jak wygrasz z wrogiem to możesz walczyć z nim jeszcze raz w tej samej turze - i tak cały czas do momentu, w którym go zabijesz, przegrasz lub zremisujesz.

Przynajmniej Magiczny Miecz w końcu na coś się nada :P.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Generalnie pomysł może i fajny... ale do jego realizacji potrzeba chyba kilka dni grania bez przerwy jak się gra tylko z samymi oficjalnymi dodatkami :P

Dawno przestałem dopatrywać się MiM'ie jakiejś realności, bo to tylko gra planszowa :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Wcale nie przedłuży znacznie czasu rozgrywki. Często wygrywałem, kiedy moja siła zwiększona z zabitych wrogów była wyższa o maksimum 2. Częściej zdobywałem siłę na innych kartach, ale to odnośnie samej podstawki :]. Ale skoro dotyczy podstawki to z innymi dodatkami tym bardziej się nie opóźni. Choć z wszystkimi dodatkami szybciej można nałapać siły za wrogów.

Trzeba zagrać, żeby sprawdzić, a póki co nieszczególnie mam ochotę :p.


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Jakoś sceptycznie podchodzę do tego pomysłu bo znając życie to większość graczy będzie czekać tylko któren przeciwnik ma 1 pkt. wytrzymałości i tylko będzie czatować aby go zabić a nie będzie sie przejmowała innymi co mają po 4pkt wytrzymałości... jakoś moim zdaniem ten pomysł jest chybiony bo rozgrywka będzie się przedłużać i to bardzo...


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Emil - a do tej pory jak było ?? Chodzi tylko o to, żeby wrogowie zaczęli być wrogami, a nie punktami doświadczenia przy zbieraniu siły. A poza tym jak poszukiwacz jest silny, a stwór słaby, to można go zabić od razu mimo 4 pkt wytrzymałości.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Wpadłem właśnie na inne, pośrednie rozwiązanie. Powiedzmy, że wrogowie mają po 4 PW ale o ilości odbieranych przez poszukiwacza im punktów wytrzymałości decydować bedzie wynik starcia, a konkretnie różnica między całkowitą siłą poszukiwacza oraz wroga po walce. Jeśli zwyciężymy przewagą 1 punktu zabieramy 1 punkt wytrzymałości, jeśli przewagą 2 to 2 itd. Np. jeśli poszukiwacz siła 2 spotka wroga siła 5 i poszukiwacz wyrzuci 6 (6+2=8) a potwór 1 (1+5=6) to poszukiwacz będzie mógł zabrać wrogowi 2 punkty wytrzymałości (8-6). Trochę zagmatwane ale co wy na to?

PS. Ja osobiście i tak jestem za tym by wrogowie mieli 1 PW, chyba, że na karcie jest napisane inaczej.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

W sumie nie głupi twój pomysł Iszt. Co prawda sporo zależy o kostki, ale to akurat pasuje do MiMa/MMa. Jednak odzwierciedlałoby to siłę z jaką bijemy potwora. Problem raczej niewielki. Jak wyciągamy potwora to z nim walczymy i albo zdejmujemy, albo kładziemy na nim odpowiednią liczbę punktów Życia, jaka mu została -1 (ja co do wampirów i innych życio-posiadających potworów gram tak, że sama karta to ten bazowy pkt. Życia, a to co na nim to dodatkowe).


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Hmm Isztwan, Twój pomysł jest nie głupi. Może tak też zrobić w drugą stronę? :D Aczkolwiek ja pozostanę przy wersji oryginalnych zasad. Rozgrywki i tak są diablo długie ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

SeSim pisze:Może tak też zrobić w drugą stronę?
Raczej nie, chyba za bardzo utrudniło by to grę. Na początku wszyscy poszukiwacze by szybko ginęli i tylko wyjątkowi farciarze mieliby szansę dojść do czegokolwiek.
gural pisze:ja co do wampirów i innych życio-posiadających potworów gram tak, że sama karta to ten bazowy pkt. Życia, a to co na nim to dodatkowe
Ja też, po co komplikować?


Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Isztwan pisze:Ja osobiście i tak jestem za tym by wrogowie mieli 1 PW, chyba, że na karcie jest napisane inaczej.
Też tak sądzę, dlatego nie spieszy mi się do zmiany tej zasady :).
gural pisze:ja co do wampirów i innych życio-posiadających potworów gram tak, że sama karta to ten bazowy pkt. Życia, a to co na nim to dodatkowe
Standard.
SeSim pisze:Może tak też zrobić w drugą stronę?
Heh. Też o tym pomyślałem, ale dreszczem mnie przejęło :]


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Osobiście nieco modyfikuję zasadę z dodaniem punktów życia np Wampirowi. Denerwuje mnie gry na planszy leży nie wiadomo ile tego i tamtego, dlatego u mnie Wampir nie zbiera wytrzymałości, a Mumakile i Szalony wojownik giną po przegranej walce. Ale to taka moja modyfikacja :)


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

MAXtoon pisze:Osobiście nieco modyfikuję zasadę z dodaniem punktów życia np Wampirowi. Denerwuje mnie gry na planszy leży nie wiadomo ile tego i tamtego, dlatego u mnie Wampir nie zbiera wytrzymałości,
?! Przecież to najfajniejsza cecha wampira!

Swoją drogą Mumakile i inne takie też mnie niemiłosiernie denerwują.


ODPOWIEDZ