Demon z nadprzestrzeni

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Felis [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kontrakty
Posty: 115
Rejestracja: piątek 09 sty 2004, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 46

Demon z nadprzestrzeni

Post autor: Felis »

Dopiero teraz zorientowalem sie, ze nikt wczesniej nie poruszyl tego problemu. A ma to duzy zwiazek z popularnymi tematami przepakowanych poszukiwaczy i wzrostu sily. Sam zwrocilem na to uwage dopiero wczoraj, kiedy moja siostra powiedziala mi, ze w ostatniej grze ze znajomymi doszla do Sily kolo 30-tu. :shock: Odejmijmy od tego tak z dziesiec za przedmioty i przyjaciol (jasne, ze mozna wiecej ale to taki sredni poziom ;) ) i zostaje nam 20 Sily na czysto!
Jak to mozliwe? Oczywiscie "Demon z nadprzestrzeni". Pokonujesz go i dostajesz dwa punkty Sily. Robisz nastepna rundke i znow dwa punkty. I jeszcze raz, a za kazdym razem jest coraz latwiej.
Trzeba cos z tym zrobic.
Pomyslalem, ze najlatwiej bedzie to ograniczyc do jednego wzrostu Sily i jednego Mocy dla kazdego Poszukiwacza w czasie calej gry. Ograniczy to na pewno masowe wycieczki do Kosmicznej Otchlani celem pognebienia Demona :)
Co o tym myslicie?


Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

Nigdy wczesniej na to nie wpadlem :-( Mimo to nie kazda wizyta w kosmicznej otchlani implikuje walke z demonem z nadprzestrzeni. Nawet jesli juz sie trafi na te pole, wedrowka do demona trwa dobre kilka tur, w czasie ktorych inni gracze maja sporo innych okazji zeby sie dopakowac (np w miescie).

Dziwie sie, ze tak potezny poszukiwacz nie pogiegl wczesniej do centrum planszy. Juz 18 punktow sily razem z przedmiotami w zupelnosci wystarczy, zeby bez wiekszych problemow siegnac po korone wladzy.

Z drugiej strony, jesli juz ktos sie uprze, zeby ograniczyczyc ilosc punktow mozliwych do uzyskania u demona z nadprzestrzeni, mozna zastosowac bardzo prosty sposob: W przypadku, gdy ktorys z poszukiwaczy pokonal demona z nadprzestrzeni i zgarnal nagrode, demon po prostu ginie, a na obszarze, na ktorym sie znajdowal, ciagnie sie od tej pory jedna karte otchlani.


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Re: Demon z nadprzestrzeni

Post autor: Gamekeeper »

Felis pisze:Pokonujesz go i dostajesz dwa punkty Sily. Robisz nastepna rundke i znow dwa punkty. I jeszcze raz, a za kazdym razem jest coraz latwiej.
Zaraz zaraz Panowie, ale punkty sily dostaje sie za pokonanie wrogow o konkretnej sile ciagnietych z kart przygod, i innych kart (wiec nie dotyczy to przeciwnikow z plansz) demone z nadprzestrzeni czy straznika w zewnetrznej krainie.
Jesli ktos bedzie sie upieral ze jednak tak niech pokaze mi gdzie pisze oznakowanie jak na karcie ze to "WRÓG" sensownie rzecz biorac to fakt jest on wrogiem, ale zgodnie z instrukcia nic o tym nie pisze wiec nie otzrymyje sie za to punktow sily.


Awatar użytkownika
Felis [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kontrakty
Posty: 115
Rejestracja: piątek 09 sty 2004, 21:37
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 46

Post autor: Felis »

Male nieporozumienie :)
W opisie obszaru Demon z Nadprzestrzeni pisze wprost, ze jesli walczysz z nim za pomoca Sily to po zwycieskiej walce otrzymujesz dwa punkty Sily, a jesli uzywasz Mocy i wygrasz otrzymujesz dwa punkty mocy.
Nigdy nie traktowalem Demona jak Wroga per se. :)


Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Bizon pisze:Dziwie sie, ze tak potezny poszukiwacz nie pogiegl wczesniej do centrum planszy. Juz 18 punktow sily razem z przedmiotami w zupelnosci wystarczy, zeby bez wiekszych problemow siegnac po korone wladzy.
18 to i tak za dużo. Wystarczy 10-12 i można już się przespacerować...

Jakoś nie słyszałem nigdy o tym żeby ktokolwiek latał do Otchłani specjalnie po to żeby powalczyć z Demonem...


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Ja szedłem na koronę władzy mając 9 punktów siły plus przedmioty i przyjaciele i wygrałem. Ale zdarzyło mi się zagrać raz cyborgiem i w chwilę potem ktoś wszedł na koronę władzy - musiałem uciekać do kosmicznej otchłani - miałem już 10 siły. Bez przedmiotów i przyjaciół. Czasem zdarza się tak, że siłę zdobywa się za szybko. Ja podczas każdej rozgrywki ograniczam zdobywanie punktów siły i mocy do 12. Z pozoru może się to wydawać w niektórych sytuacjach złym pomysłem (sam tak kiedyś stwierdziłem), ale zmienia się zdanie podczas gry. Pokonanych wrogów można zachowywać, w razie, gdyby ktoś z zaskoczenia chciał nam te punkty siły odebrać. I przy takim ograniczeniu chcąc zdobyć cokolwiek za demona z nadprzestrzeni trzeba się zdobyć na akt heroizmu. Ja go pokonałem mając siły 9 :].


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Jakoś nie słyszałem nigdy o tym żeby ktokolwiek latał do Otchłani specjalnie po to żeby powalczyć z Demonem...
mam na co dzien do czynienia z takimi co leca do otchłani żeby się trochę pomutować w strefie radioaktywnej, a jak już są wystarczająco napakowani również po to żeby wklepać demonowi.

Poza tym jak się gra z Przedpolami Piekieł to mając 10-12 siły szanse na przejście Krainy Wewnętrznej są raczej marne, chyba że ktoś ma sporo szczęścia. Ograniczenie górnego pułapu siły/mocy jak dla mnie nie bardzo ma sens (mi wystarczy ograniczenie tempa rozwoju przez wprowadzenie zasady że nowy poziom siły = 2x nowy pioziom siły w punktach z pokonanych wrogów), zwłaszcza że grając z PP zdarza się, że na Koronie Władzy ląduje sobie Smok o sile 20 i żeby grę wygrać trzeba go najpierw ukatrupić :badgrin: Poza tym grę wypada kiedyś skonczyć i zwykle ma to miejsce wtedy gdy ktoś się wystarczająco napakuje.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Jakoś nie słyszałem nigdy o tym żeby ktokolwiek latał do Otchłani specjalnie po to żeby powalczyć z Demonem...
to chyba mało grasz w MiMa :P demon i tak jak napisał Pokrak strefa radioaktywna to dość ciekawe miejsca na planszy Otchłani aby dopakować się troszkę :D + przedmioty z otchłani i przyjaciele to naprawdę dużo daje.
Z demonem to tylko w początkowej fazie gry jest problem później raczej nie robi on problemów jak ma sie ok 10 siły plus siła z przedmiotów i około 8 mocy plus moc z przyjaciół i przedmiotów. Łyka się go jak kanapeczki na śniadanie ;)
Jednak że ja za bardzo nie przepadam za otchłanią wolę podpakować się u mędrca we wiosce i w lesie i na skałach. Jakoś tak mi lepiej i częściej tam trafiam niż do otchłani.
Bleee z tym ograniczeniem mocy i siły... to jest niedorzeczne.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Emil777 pisze:Jakoś nie słyszałem nigdy o tym żeby ktokolwiek latał do Otchłani specjalnie po to żeby powalczyć z Demonem...

to chyba mało grasz w MiMa
Oj Emil.... Mam nadzieję, że przeczytałeś moją wypowiedź ze zrozumieniem? Jeżeli tak, to z Twojej odpowiedzi zakładam, że Tobie zdarza się przenosić do Otchłani TYLKO PO TO ABY POWALCZYĆ Z DEMONEM? Traktujesz to jako CEL swojej wyprawy w kosmos?


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Można powiedzieć, że głownym celem jest napakowanie się. A demon w tym skutecznie pomaga więc może być głównym celem wizyty, czemu nie?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Leviathan ja unikam Otchłani jak tylko się da... nie lubię jej :/ ale znajomi którzy grają ze mną zazwyczaj do otchłani idą aby zrobić zakupy w fortecy albo pomutować troszkę w strefie i zahaczyć jeszcze o demona ;) - więcej celów u nich nie spotkałem.
Ja jak już ide do Otchłani to idę żeby sobie ją zwiedzić i nic poza tym. Nie mam nigdy jakoś wybitnego celu w otchłani... niekiedy nim jest naprawa robota bojowego ale to rzadko bo to kupa żelastwa :P


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
Zendar
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 162
Rejestracja: piątek 22 sie 2008, 16:38
Lokalizacja: Południe
Płeć:

Post autor: Zendar »

Myśle ,że powinno sie ograniczyć jakośte punkty siły i mocy np. do12. A za każdym następnym
wzrostem tych czynników dodawać np. punkt wytrzymałości CO O TYM MYŚLICIE? To było by rozsądniejsze bo w póżniejszych etapach gry nie trzeba walczyć w ogóle z wrogami co nie jest atrakcyjne.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No jak powstawał Talisman to nikt wtedy nie przypuszczał że gracze będą nabijać po 20 Siły i Mocy (stąd alternatywne zakończenie Siła Herkulesa było jest i będzie tandetne :P)
Co do takiej stałej granicy to mi sie to nie widzi, bo taki Troll Siły może zdobyć tylko 6 punktów a Mocy 11, więc czybko na Siłę by się zatrzymał...


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Zendar pisze:Myśle ,że powinno sie ograniczyć jakośte punkty siły i mocy np. do12. A za każdym następnym
wzrostem tych czynników dodawać np. punkt wytrzymałości CO O TYM MYŚLICIE? To było by rozsądniejsze bo w póżniejszych etapach gry nie trzeba walczyć w ogóle z wrogami co nie jest atrakcyjne.
Myślimy że jest coś takiego jak PRZEDPOLA PIEKIEŁ w związku z czym Siła czy Moc 12 to wcale nie jest dużo :P
Chyba nic więcej nie trzeba dodawać.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Gieferg pisze:
Zendar pisze:Myśle ,że powinno sie ograniczyć jakośte punkty siły i mocy np. do12. A za każdym następnym
wzrostem tych czynników dodawać np. punkt wytrzymałości CO O TYM MYŚLICIE? To było by rozsądniejsze bo w póżniejszych etapach gry nie trzeba walczyć w ogóle z wrogami co nie jest atrakcyjne.
Myślimy że jest coś takiego jak PRZEDPOLA PIEKIEŁ w związku z czym Siła czy Moc 12 to wcale nie jest dużo :P
Chyba nic więcej nie trzeba dodawać.
A ja uważam ,że to nie jest głupi pomysł, zresztą już próbowałem tak grać. Gieferg równie dobrze potem jak się już pokonuję wszystkich wrogów automatycznie to można sobie chodzić i czekać aż nie będzie się miało takiej siły ,że nawet PP nie będą straszne...
Jak już wspomniałem grałem sobie z maskymalnym poziomem cechy(nie licząc przedmiotów i przyjaciół) do 10 ,z tym że żeby zdobyć punkt siły trzeba było ubić dużo więcej wrogów i wymóg ten rósł z każdym następnym punktem(nie pamiętam teraz dokładnie jaki jest przelicznik, a nie mogę sprawdzić bo siedzę w pracy :mrgreen: ). Efekt był taki ,że przejść przez PP to był hardcore (ale już sama istota tego dodatku zakładał ,że w ogóle nie musi być zwycięzcy w rozgrywce - czyli że trzeba trochę szczęścia) ,a ponadto w walce z Królem Smoków była już adrenalinka bo zawsze mogło coś nie wyjść i powrót na równinę grozy... Mi grało się tak bardzo dobrze.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

to można sobie chodzić i czekać aż nie będzie się miało takiej siły ,że nawet PP nie będą straszne...
Można, ale jesli inni nie poczekają?
My gramy że p siły za pokonanych wrogów dostaje się za 2x nowy poziom siły punktów, więc rozwój następuje powoli. A każda wyprawa do Kosmicznej Otchłani jest ryzykowna ze względu na mozliwośc wpadnięcia za zamknięte Tajemne Wrota prosto na PP. Działa idealnie, żadne limity nie są potrzebne. Jak ktoś lubi ryzykowac to może dużo zyskać, albo wszystko stracić.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Co nie zmienia faktu ,że dochodzicie w pewnym momencie do etapu gdzie chodząc po krainie zewnętrznej i środkowej,czy innej(wyłączając PP) załatwiacie smoka splunięciem ,co zabija u mnie radość z gry. A ten stan chwilę trwa ,bo przecież przed wycieczką na PP trzeba się przypakować,a jak sam stwierdziłeś zdobycie choćby jednego punktu cechy za pokonanych wrogów, nie następuje tak szybko... ;-)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

To ustalcie sobie zasadę, że jeśli już każdy Poszukiwacz będzie miał co najmniej 8 (10) Siły i/lub średnia Siły Poszukiwacy przekroczy 8 (10) [np. 4 graczy i łącznie ich Siła wynosi 32 (40) punktów] to zwiększacie Siłę Wrogów o połowę / ileś tam punktów (np 4), a do wymiany nadal liczy się liczba zapisana na Karcie Wroga.

Dlaczego taka metoda?
Proste.
Bo niby dlaczego silny Troll po zdobyciu 6 punktów Siły ma się zatrzymać w rozwoju i lamowaty (pod względem Siły) Jasnowidz może go spokojnie dogonić (a z przedmiotami nawet przegonić)?!


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

To też jest rozwiązanie, widzę że każdy ma jakąś metodę :mrgreen:


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz 7Tristan możesz zerknąć do mojego projektu, w jednym z plików tekstowych (Miasto) jest tabelka, która przedstawia rozwój Siły i Mocy - jest to przerobienie na potrzeby projektu pomysłu Lukasa. To tez w dobry sposób rozwiązuje tenże problem.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Chętnie rzucę okiem, tylko że aktualnie chyba nie jestem do tego uprawniony ,ale cierpliwie zaczekam O:)


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Zapytaj Valdiego, do ściągnięcia projektu są uprawnieni wszyscy co są na tym forum zarejestrowani i w ogóle coś piszą, co innego ludzie z poza forum tu niestety należy uiścić symboliczną opłatę, która wspomoże serwer Valdiego.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
ODPOWIEDZ