Zdobywanie punktów siły za pokonanych wrogów

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morgoth61 [Autor tematu]
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Zdobywanie punktów siły za pokonanych wrogów

Post autor: Morgoth61 »

Zasady mówią, że można dostać pkt siły za 7 siły pokonanych wrogów - wrogów przedstawionych na kartach.
1) A czy jeśli pokonałem już Ludojada (Siła 4) i teraz pobiłem w gospodzie osiłka (Siła 3) to czy dostaję pkt siły ?
2) Co jeśli pokonam 2 smoki (oba siła 7) w jednym pojedynku ? Tutaj rozumiem, że drugi smok traktowany jest jako nadwyżka 7-ego punktu i dostaję tylko 1 pkt siły nie 2. Dobrze rozumiem ?
3) Jak traktować Szalonego Wojownika ? Czy jeśli pokonałem ludojada, a potem w następnej turze pokonuje Szalonego Wojownika to czy dostaję pkt siły ? (Szalonego Wojownika nie można zabić, ale wydaje mi się, że te pkt siły to doświadczenie po skutecznie przeprowadzonym pojedynku, chociaż jego karty nie mogę odłożyć na bok. Wg zasad i tak wychodzi na to, że pokonanie trolla o s 6, a potem dzika o s 1 jest równoznacznie z pokonaniem trolla, a potem smoka, bo i w jednym i w drugim przypadku dostaje tylko 1 pkt siły i wychodzę na zero, więc z tym doświadczeniem to też naciągane wyjaśnienie).
4) Troszkę out of topic. Tropiciel ma zdolność, że dodaje 1 do walki ze smokami i zwierzętami. A co jeśli w Ukrytej Dolinie tropicilem wyciągam Dzika, Smoka i goblina ? Czy jden goblin może mi aż tak popsuć taktykę, że jako niezwierzę zabiera mi ten dodatkowy bonusowy pkt ? Czy może też to goblin źle trafił, bo tropiciel widząc dodatkowo smoka i dzika ma już zaplanowaną taktykę i czuje się znakomicie przed takim pojedynkiem dodając 1 do wyniku rzutu kostką ? (osobiście uważam, że taki goblin jednak pozbawia mnie pkt bonusowego).


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

1) A czy jeśli pokonałem już Ludojada (Siła 4) i teraz pobiłem w gospodzie osiłka (Siła 3) to czy dostaję pkt siły ?
Mogę się mylić, ale o ile pamiętam to instrukcja nie reguluje czy sumuje się siłę z takich "planszowych" przeciwników. Generalnie to walka... nie wiem czy to poprawne z oficjalnymi zasadami ale ja to gdzieś zapisuje w takim przypadku :)
2) Co jeśli pokonam 2 smoki (oba siła 7) w jednym pojedynku ? Tutaj rozumiem, że drugi smok traktowany jest jako nadwyżka 7-ego punktu i dostaję tylko 1 pkt siły nie 2. Dobrze rozumiem ?
Tak, dostajesz 2 pkt
3) Jak traktować Szalonego Wojownika ? Czy jeśli pokonałem ludojada, a potem w następnej turze pokonuje Szalonego Wojownika to czy dostaję pkt siły ? (Szalonego Wojownika nie można zabić, ale wydaje mi się, że te pkt siły to doświadczenie po skutecznie przeprowadzonym pojedynku, chociaż jego karty nie mogę odłożyć na bok. Wg zasad i tak wychodzi na to, że pokonanie trolla o s 6, a potem dzika o s 1 jest równoznacznie z pokonaniem trolla, a potem smoka, bo i w jednym i w drugim przypadku dostaje tylko 1 pkt siły i wychodzę na zero, więc z tym doświadczeniem to też naciągane wyjaśnienie).
Nie mam teraz przed sobą instrukcji, ale wydaje mi się, że Szalony Wojownik jest tak samo nieokreślony jak Ci przeciwnicy "planszowi" czyli patrz odpowiedź wyżej ;). Natomiast z tym przykładem z dzikiem, trolem i smokiem to chyba poprawne (czytaj wg zasad z instrukcji) jest liczenie właśnie "na palę" i przez to takie kwiatki są możliwe. Aczkolwiek często spotkałem się, że ludzie najpierw sobie zbierają punty tak żeby korzystniej je wydać, ale z kolei to chyba nie jest zgodne z instrukcją...
4) Troszkę out of topic. Tropiciel ma zdolność, że dodaje 1 do walki ze smokami i zwierzętami. A co jeśli w Ukrytej Dolinie tropicilem wyciągam Dzika, Smoka i goblina ?
Tutaj, wg mnie należy dosłownie traktować instrukcję. Czyli siła wrogów się sumuje na czas walki. Pośród tych przeciwników jest smok to masz +1.

Niestety logika i zasadmy MiMa nie zawsze idą w parze ;) Trzeba się zdecydować czy grasz z zasadami czy naginasz je do własnej woli żeby grało się przyjemniej.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

1. Nie. Liczą sie tylko karty.
2. Raczej dostaje sie 2 punkty siły. j.w.
4. hmm... dobre pytanie


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ad.1 - moim zdaniem liczą się tylko wrogowie z kart.

Ad.2 - dostajesz 2 punkty.

Ad.3 - wg mnie za szalonego nie ma punktów bo nie możesz w żaden sposób "wymienić" jego karty która pozostaje na stole

Ad.4 - jesli masz bonus w walce ze smokiem to go masz, nieważne czy smokowi pomaga goblin czy coś innego. Mimo ze walczą oni razem to nadal masz ułatwienie w wtakiej walce. Natomiast moim zdaniem się ono nie kumuluje (np w walce ze smokiem i dzikiem dodajesz wciąż 1 a nie 2).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Morgoth61 [Autor tematu]
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

A to w takim razie co się dzieje, jeśli zaatakuje mnie troll S 6 i smok S 7 ? Wtedy liczy się kolejność, w której wyciągnąłem karty ? Czy dostaję pkt siły za smoka i trolla S 6 odkładam na następny raz ? Czy może mam pierw 6 i potem 7 za smoka jako nadwyżkę i obie karty znikają ? Czy może 7-ki zawsze mają priorytetowe znaczenie ? Zawsze sądziłem, że jeden pojedynek (wygrany), bez względu na to ile jest w sumie punktów siły - może być naraz i 21 - daje nam tylko jeden punkt siły.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Jeśli zabiłeś w walce wrogów za 10 czy 13 punktów a chcesz zwiększyć siłę wszelkei nadwyżki poza wielokrotność 7 są stracone.
Jesli zabiłeś smoka i trolla dostajesz 1 punkt i odkładasz obydwie karty. Jeśli zabiłeś np smoka i księcia smoków (16 punktów) dostajesz 2 punkty siły, a 2 punkty się tracą. Ale o ile dobrze pamiętam to sam decydujesz kiedy chcesz wymienić, tyle że wszystko trzeba wymienić naraz. Więc jak masz 13 punktów to lepiej zaczekać aż zabijesz jeszcze coś i wymienić na 2 punkty niż marnowac 6 punktów z wrogów żeby dostać 1 punkt siły.
21 - daje nam tylko jeden punkt siły.
14 daje 2 punkty.
21 daje 3 punkty.
Jeśli zostają jakieś resztki przy wymianie to się tracą.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Karty wymieniasz kiedy chcesz, więc niezależnie z kim walczysz i o jakiej łącznej sile, wymieniasz ich według własnego, jak tylko chcesz. czyli możesz albo dać trolla i dorzucić smoka co ci da 1 pkt i 6 w plecy ze smoka, albo wymienić smoka i mieć trolla na później.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Griffif
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: niedziela 29 kwie 2007, 15:36
Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: Griffif »

Instrukcja mówi:

"Karty zabitych Wrogów są zatrzymywane i mogą w dowolnym momencie być wymienione na dodatkowe punkty siły"

Wiec:
- tylko wrogowie, których karty możemy sciągnąć z planszy, mogą być wymieniani na punkty siły,
- mozemy to robić w dowolnym momencie, wiec mozemy zbierac wrogów az sytuacja bedzie najbardziej dla nas korzystna (zadne punkty sily nie sa marnowane).


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Griffif pisze:(zadne punkty sily nie sa marnowane).
nie do konca jak ktos ma np 2xRozbójnika siła 4 to jeśli bedzie chcial wymienic na punkt siły te 2 karty to nie odejmuje od tych kart 7 punków i pozostawia 1 wirtualny tylko odkłada obydwie karty biorac oczywiscie 1 punkt Siły.
Pozdrawiam Stave.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

On miał na myśli to, że nie tracimy żadnych punktów w opisanym przez niego przykładzie - bo pkt. wymieniamy w dowolnym momencie.


Griffif
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: niedziela 29 kwie 2007, 15:36
Lokalizacja: Nowy Sącz / Kraków
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: Griffif »

Zle sie wyrazilem. Chodzilo mi o punkty sily zabitych wrogów zamieniane na punkty sily poszukiwacza.
Konkretnie mialem na mysli sytuacje, ze np. w jednej walce pokonalem wrogow ktorzy maja w sumie sile 13. Wowczas mam 2 wyjscia:
1) zamienic te punkty na 1 punkt sily (trace 6 punktow z zabitego wroga)
2) poczekac na chociazby dzika (sila 1) i zamienic w sumie 14 punktow na 2 punkty sily poszukiwacza (i wowczas nie trace zadnych punktow z zabitego wroga)

Wynika to ze stwierdzenia w instrukcji "w dowolnym momencie".

Troche to zamieszane. Zapisalem to wczesniej w kilku slowach, zamiast w kilku zdaniach - stad nieporozumienie.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz nic sie nie stało poprostu napisalem wczesniejszego posta bo gracz, ktory zaczyna swoja przygode z MiM mogl inaczej to zinterpretowac.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

To ja może powtórzę moich przedmówców:
Ad1 - tylko wrogowie z kart przygód itp. nie z planszy
Ad2 - dostajesz 2 punkty siłki
Ad4 - czyli dodajesz sobie na mój rozum tylko jeden dodatkowy punkt siły.


Ja grając lata temu z kumplami obmyśliliśmy sobie taką taktykę na siłę żeby gry za szybko nie kończyć że najpierw zdobywaliśmy 5 małych punktów siły i następnie je wymienialiśmy na 1 duży punkt siły - oczywiście te małe to tylko były one a nic w walce i jakiś testach nie były stosowane. Jak przez jakąś kartę trzeba było stracić punkt siły to też się traciło mały punkt nie duży. Pozwalało to nam na o wiele dłuższa rozgrywkę no i oczywiście ciekawszą :D Grało się niekiedy od 9 rana do 19 20 wieczorem z małą przerwą 15 min na obiad :D ech to były czasy...


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Pozwolę sobie przypomnieć powszechnie znany fakt, że gdy trafiamy na kilka kart wrogów walczących Siłą, to ich punkty się sumuje (jakiekolwiek by nie wychodziły głupie sojusze potworów ;-) ) a więc Tropiciel czy dodaje czy nie (a moim zdaniem dodaje, ale w sumie tylko 1) to i tak się spoci ;-)


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

wilczy pisze:jakiekolwiek by nie wychodziły głupie sojusze potworów
A czy np. łączycie wrogów zwykłych i takich, których jest kilku na jednej karcie, czy trzeba rzucać oddzielnie czy z nimi walczysz czy nie?

Ja osobiście tego nie robię. Jeśli już któryś ma specjalną instrukcję, to rozpatruję go osobno.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

No tak, kiedyś tak było, "Banda Zombich" plus coś jeszcze... Cóż, w pierwszym starciu nie ma różnicy, czyli dodajesz wartość pierwszej walki z takiej multi-karty z resztą wrogów. Jeśli zostaną pokonani, to w następnych walkach bije się już tylko multi-karta.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Czyli jeśli mam wroga zwykłego i takiego, którego muszę pokonać 3 razy, to walczę z nimi naraz, a potem 2 pozostałe walki z drugim?


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
lordzaurak
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: środa 02 maja 2007, 23:32
Lokalizacja: z nienacka
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lordzaurak »

Karty zabitych Wrogów są zatrzymywane i mogą w dowolnym momencie być wymienione na dodatkowe punkty siły
W myśl zasady pewnego profesora, że nie ma głupich pytań, tylko głupie odpowiedzi, to pytam :mrgreen:

1) Czyli nie mogę wymieniać sobie na siłę dowolnej liczby, tylko hurtem wszystkie pokonane? Np: pokonałem s3 s6 s4 s5 i wymieniam dwóch z s3 i s4 a resztę zostawiam na później...

2) Sobowtór rozumiem nie jest liczony do "doświadczenia"?


Nie umrzesz za mnie, więc nie mów mi jak mam żyć...
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

lordzaurak pisze:1) Czyli nie mogę wymieniać sobie na siłę dowolnej liczby, tylko hurtem wszystkie pokonane? Np: pokonałem s3 s6 s4 s5 i wymieniam dwóch z s3 i s4 a resztę zostawiam na później...
Możesz mixować do woli i oddawać jak ci się podoba, pamiętając tylko o tym, że dostajesz punkt Miecza za określoną stawkę.
lordzaurak pisze:2) Sobowtór rozumiem nie jest liczony do "doświadczenia"?
Wrogowie o nieokreślonym parametrze miecza nie są wymienialni na punkty Miecza. Jeśli mamy kilku wrogów o takim samym Mieczu, na jednej karcie, to liczymy tą wartość Miecza tylko 1 raz, chyba, że na karcie zaznaczono inaczej.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

gural, nie punkty Miecza tylko punkty Siły to Magia i Miecz a nie Magiczny Miecz !! :)


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Spadaj mi z MiMem :) Wiadomo o co chodzi, a mi wygodniej mówić "po mojemu" więc będzie punkty Miecza. :mrgreen:


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

To mniej więcej tak jakbyś na polskim forum gadał w innym języku i tłumaczył że "wiadomo o co chodzi a tobie tak wygodniej".


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Nie ja jedyny pisze tak jak wygodniej i jak dotąd nikomu to problemu nie sprawiało.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

kurde Gural zdecyduj się - jesteś po mieczu czy po kądzieli? :biggrin:

Lordzaurak: co do Sobowtóra to niestety w myśl suchych zasad jego karta nie wyraża konkretnej ilości punktów Siły więc - niestety - tego przeciwnika nie wymienisz na Siłę. Właściwie to mógłbyś go sobie wziąć jako "skórę" ale co z nią później zrobić skoro nie ma ona konkretnej wartości? Porażka...

Jeśli "skór" jest za sumę przewyższającą 7 to placisz nimi jak tylko chcesz, kiedy chcesz i ile chcesz, warunek jest taki, że "automat nie wydaje reszty" a więc płacisz konkretnymi kartami konkretną wartość. Jeśli masz 5 kart wrogów za 20S i chcąc dostać +1S płacisz dwoma kartami za łączne 8S to dostajesz swoje +1S, zostaje do wymiany 12 ze "skór" a jeden reszty przepada.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
lordzaurak
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: środa 02 maja 2007, 23:32
Lokalizacja: z nienacka
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: lordzaurak »

Dzięki tak właśnie grałem, ale czytając ten wątek od początku, to to co było dla mnie jasne zaczęło się przyciemniać... a co do Sobowtóra to między moimi znajomymi były spory i po prostu się upewniam :mrgreen:

P.S. Ciekawe pomysły tutaj znalazłem, między innymi z "Bandą Zombie", zawsze rozstrzygałem tą kartę osobno (nie łączyłem z innymi wrogami), ale pomysł połączenia pierwszego z zombie z potworami, a później pozostałych, jest ciekawy... czyni to grę bardziej logiczną...


Nie umrzesz za mnie, więc nie mów mi jak mam żyć...
ODPOWIEDZ