Strona 2 z 3

: poniedziałek 07 maja 2007, 10:31
autor: pretorianstalker
Smoczy najzd dobra twoim zdaniem podlega pod działanie Trzęsienia ziemi a w moim obliczu nie podlega bo jak się naprawi zamek skoro został zniszczony...?
Właśnie to jest problem ;) Jeżeli ktoś chciałby nakręcić film na podstawie gry w MiM, jak ktoś kiedyś napisał - napewno dałoby się zrobić coś takiego na podstawie większośći rozgrywek. I tutaj faktycznie fabuła byłaby lekko głupia, gdyby Zamek się odbudował. Ale jeżeli na to patrzymy z tej strony, to równie głupie byłoby wsadzanie Miecza Dwuręcznego to ukrytej kieszeni - też piszesz, że wolałbyś to zmienić i ok - Twoje prawo :)
Ale najgłupsze w tym momencie jest uzywanie Czaru Weryfikacja, co napisałem w innym temacie, a dam sobię głowę uciąć, że z niego korzystasz :) O tyle o ile scenę z odbudowywującym zamkiem mozna nakręcić i wytłumaczyć to w jakiś idiotyczny sposób, to za nic nie wytłumaczysz sytuacji, w której główny bohater ratując swoje życie rzuca czar aby zmienić wynik rzutu kostką (Jaki K*** rzut kostką? :) ) :D To jedyny czar mając wpływ na mechanikę gry, przez co lekko odstaje od reszty. Nie pasuje do realiów i nie ma drugiej tak niepasującej karty. Może więc zanim zmieni się zasady dotyczące Trzęsienia ziemi, warto zbanować Weryfikację ;)

: poniedziałek 07 maja 2007, 10:47
autor: Emil
Z weryfikacji korzystałem kilka lat temu ja sam nie posiadam jaskini a coś mi się kojarzy że to czar z jaskini... dlatego nie wypowiedziałem się jakoś do tego czaru bo nie pamiętałem jak on działa.
Hmm powiem szczerze no że weryfikacja mi nie przeszkadza. Aby grać trzeba rzucać kostką więc jeśli istnieje takie czar że niby można zmienić rzut kostką to hmmm na logikę biorąc to nie powinno mieć takie coś miejsce. Cios raz zadany to zadany więc jaka weryfikacja :P
Ale powiem ci szczerze że nigdy nie zastanawialiśmy się nad logiką tego czaru i pozostał on w niezmienionej wersji i nie przeszkadzało nam to jakoś.

: poniedziałek 07 maja 2007, 18:06
autor: pretorianstalker
morgoth pisze:Zasadą każdej gry jest trzymanie się logiki w razie, gdy zasada nie jest jasna.
Tak na marginesie - a skoro już udowodniono, że zasada jest jasna mimo, że niekoniecznie realistyczna w odniesieniu do realiów świata, to też zmieniać czy może jednak trzymać się zasad? :>

: wtorek 08 maja 2007, 00:50
autor: Emil
eee ten tego ja zawsze jestem za wszelkimi zmianami :-p

: wtorek 08 maja 2007, 01:04
autor: gural
Co prawda w MiMa nie grywam, chyba, że się nadarzy okazja, ale ja osobiście traktowałbym Smoczy Najazd nie jako kartę, ale jako counterka zaznaczającego jedynie, że Zamku nie ma. Domyślam się, że o to właśnie chodziło autorom, ale że nie chcieli dla jednej Karty wprowadzać dodatkowego znacznika zniszczenia zamku to wprowadzili zaznaczanie kartą. A słuszność to może mieć np. dlatego, że równie dobrze taką kartę najazdu można by przesunąć Czarem (nie znam nazwy z MiMa), który przesuwa Kartę Przygody na inny Obszar. Bo co wtedy? Najazd leży na planszy, ale Zamek znów działa normalnie? Troszkę bez sensu. Poza tym na Najeździe nie pisze, że działa dopóki leży na Obszarze Zamku więc jest wg mnie dożywotni i nie może go nic stamtąd usunąć.

: wtorek 08 maja 2007, 01:32
autor: PoKrAk
A słuszność to może mieć np. dlatego, że równie dobrze taką kartę najazdu można by przesunąć Czarem (nie znam nazwy z MiMa), który przesuwa Kartę Przygody na inny Obszar. Bo co wtedy? Najazd leży na planszy, ale Zamek znów działa normalnie?
Punkt dla Gurala.

: wtorek 08 maja 2007, 07:13
autor: Valdi
No fakt wynikało by ze zwykłym czarem "przemieszczenie" bo o ten czar chodziło guralowi można by "odbudować" Zamek, Myśle że na karcie można by dopisać że nie działają na nią inne Zdarzenia i Czary i by było po sprawie.

: wtorek 08 maja 2007, 22:42
autor: pretorianstalker
Moim zdaniem, niezależnie od tego gdzie leży Smoczy Najazd, działa tak samo, co wynika z zapisu na karcie. Nie ma więc żadnego sensu przesuwnaie tej karty, bo niezależnie od tego czy położymy go na Pustyni czy na głowie Czarownika, to zawsze karta działa tak samo :) (znaczy się nadal działa na obszar zamek ;) )

: środa 09 maja 2007, 07:51
autor: Valdi
Czyli równie dobrze można ją położyć poza planszą działanie tej karty i tak jest, co by oznaczało że zamek i tak jest zniszczony.

Pytanie czy jeżeli przemieszczę kartę czarem np na obszar "Puszczy" to nie ciągnę tam karty? W końcu leży tam karta a że nie na właściwym obszarze to co innego.

: środa 09 maja 2007, 12:39
autor: pretorianstalker
Czyli równie dobrze można ją położyć poza planszą działanie tej karty i tak jest, co by oznaczało że zamek i tak jest zniszczony.
Teoretycznie tak :) Aczkolwiek niestety karta mówi inaczej :P
Pytanie czy jeżeli przemieszczę kartę czarem np na obszar "Puszczy" to nie ciągnę tam karty? W końcu leży tam karta a że nie na właściwym obszarze to co innego.
Teoretycznie tak. Nie mówię, że jest to świetne rozwiązanie, ale tak podają zasady, więc każda inna interpretacja, bez wyjaśnienia na czym polega zmiana w stosunku do oryginału jest po prostu błędna ;)

: środa 09 maja 2007, 12:51
autor: gural
pretorianstalker pisze:Aczkolwiek niestety karta mówi inaczej
Nie mówi inaczej. Nie mówi, że jak karta zniknie to zamek się odbudowuje. Pisze tylko że od tej chwili do ...(i tu mamy czas nieokreślony) zamku nie ma.

: środa 09 maja 2007, 13:56
autor: pretorianstalker
Nie mówi inaczej. Nie mówi, że jak karta zniknie to zamek się odbudowuje. Pisze tylko że od tej chwili do ...(i tu mamy czas nieokreślony) zamku nie ma.
Z kontekstu mojej wypowiedzi wynika, że odpowiadam na to co napisał Valdi na temat tego gdzie karta się znajduje - na planszy czy poza nią. Gdyby na karcie smoczy najazd nie było zapisu, ze zostaje na planszy to by problemu nie było.

: środa 09 maja 2007, 15:02
autor: Valdi
Korektor w ręce i wymazujemy:D nie no spoko ale i tak widać że niektóre karty są strasznym niedopatrzeniem.