Jaskinia - Poruszanie się z Mocą < 6

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Jaskinia - Poruszanie się z Mocą < 6

Post autor: SeSim »

Często jak gram to zdarzają się pewne dyskusje na temat poruszania się po jaskini gdy ma się poniżej 6ciu punktów mocy. Przypomnę zasadę:

a) Rzucić kostkę i poruszać się do przodu skręcając na rozwidleniach w sposób następujący:
— przy dwóch odnogach:
1, 2, 3 oczka — skrę w lewo,
4, 5, 6 oczek — skręt w prawo
— przy trzech rozwidleniach:
1, 2 oczka — skręt w lewo
3, 4 oczka — prosto
5, 6 oczek — skręt w prawo
b) Poruszać się o jeden Obszar w każdej turze bez rzucania kostką.

Tam po drodze jeszcze dochodzi zasada, że w jednym ruchu nie można wejść(przekroczyć) dwa razy na to samo pole.

Moje pytanie brzmi. Względem czego i jak ustalacie kierunki? Czasem nie da się jednoznacznie określić jak iść...


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Po 1 ja nie wiem, gdzie oni tam mają 3 rozwidlenia, co w sumie może tyczyć się mojej interpretacji.
Ja gram tak, że pierwszy krok stawiam na dowolne sąsiednie pole (w kierunku w jakim chce iść), a potem napotykając rozwidlenie w prawo i w lewo (jak mamy lewo i prosto to wiadomo nadal, które jest które) rzucam kostką i idę dalej. Tak jest wg. mnie najsensowniej.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

A ja gram tak, że patrząc na planszę od jej dolnej krawędzi ustalam co jest pierwsze na lewo (wg wskazówek zegara coś koło godziny 7) i idąc dalej w prawo ustala się kolejne opcje. Nie ma czegoś takiego jak pisze Gural, że jeden obszar idziesz jak chcesz (a potem nagle się okazuje, ze nie m nigdzie trzech rozwidleń, co zresztą od razu wskazuje że ta koncepcja nie jest tym o co chodziło autorom). Nie spotkałem się z żadnymi problemami w tym względzie.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

PoKrAk pisze:Nie ma czegoś takiego jak pisze Gural, że jeden obszar idziesz jak chcesz (a potem nagle się okazuje, ze nie m nigdzie trzech rozwidleń, co zresztą od razu wskazuje że ta koncepcja nie jest tym o co chodziło autorom). Nie spotkałem się z żadnymi problemami w tym względzie.
Owszem nie ma. To moja interpretacja, która ma choć trochę ułatwić poruszanie poszukiwaczom z Magią poniżej 6, żeby choć szczątkowy wpływ na to mieli.
A z problemami się nie spotkałeś, bo masz swoją interpretację, która również nie ma potwierdzenia w instrukcji, bo może trzeba patrzeć od góry na planszę.
Nie dojdziemy tutaj jak jest naprawdę, dlatego każdy gra, jak mu i graczom wygodniej.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

O to mi chodziło. Chciałbym poznać pomysły innych :)

Ja zawsze liczę kierunki względem tej ścieżki na którą się weszło w poprzedniej turze na pole. Czyli, że tak powiem ustawiam sobie tą ścieżkę za "plecami" pionka i patrzę gdzie jest lewo, prawo i środek :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Cóż, ma na pewno większe potwierdzenie bo występują trzy rozwidlenia :P

Poza tym ci z mocą mniejszą od 6 mogą się też poruszać o 1 obszar i prawie zawsze tak robię jeśli chodzę po Jaskini majac zbyt małą moc.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

która również nie ma potwierdzenia w instrukcji, bo może trzeba patrzeć od góry na planszę.
Zamysł jest taki, że dla każdej odnogi ma być równe prawdopodobieństwo. Czy naprawdę jest jakaś różnica pomiędzy odwrotnym przypisaniem numerów do rozwidleń? Nie ma. Nie widzę więc osobiście żadnego problemu z poruszaniem się. Przypisujesz przed rzutem każdej odnodze jakiś numer z równym prawdopodobieństwem dla każdej i rzucasz gdzie idziesz. Ja nie chcesz isć w losowo wybrany kierunku to idź o jedno pole :P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

SeSim pisze:Ja zawsze liczę kierunki względem tej ścieżki na którą się weszło w poprzedniej turze na pole. Czyli, że tak powiem ustawiam sobie tą ścieżkę za "plecami" pionka i patrzę gdzie jest lewo, prawo i środek
W sumie tak jest chyba najpoprawniej. Z tym że, przy potrójnych kierunek z którego przyszedłeś to środek, tak?


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

No jakoś tak, ale szczerze mówiąc to, to co zaproponował pretorian jest bezpieczniejsze. Mówisz, przed rzutem co jest prawo, lewo a co środek i sru.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Teoretycznie szansa na wyrzucenie każdej z możliwości jest taka sama, więc nie ma różnica zasadniczo.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

No tak, ale chodzi mi o to, że wtedy masz przydzielone kierunki i unikasz ewentualnych kłótni przy bardziej subiektywnych metodach oceniania kierunków ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

No ale przyszedłeś z jednej strony i rzucasz uznając ją za środek. Chyba nikt ci nie będzie wmawiał, że przyszedłeś z innej :)


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
ODPOWIEDZ