zbroja, hełm, tarcza

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Ile rzutów obronnych można wykonać?

Tylko jeden
30
42%
Za każdy przedmiot ochronny jaki się posiada
41
58%
 
Liczba głosów: 71

PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Po twoich postach widzę, że chyba jesteś z takich co chowają konia z wozem i całą górą rupieci do kieszeni i im to nie przeszkadza bo instrukcja nie mówi, że nie można
Oczywiście, że tak robię :biggrin:
kiedy ktos zadaje cios w piers to jakim prawem helm ma cie obronic.
Nie pojmujesz istoty sprawy i tego na czym polega rostrzyganie walki jednym rzutem.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz nie pisz ze nie pojmuje sprawy ja opieram sie o instrukcje i co wniej masz prosze dwa punkty, które ze sobą się kłócą i co robisz piszesz ze cie to nie obchodzi?? i najwazniejsza jest dla ciebie zasada 16:9
I co dalej robisz edytujesz post by usunac to co napisales ciekawe naprawde ciekawe.
Ostatnio zmieniony środa 07 lut 2007, 19:51 przez stave, łącznie zmieniany 1 raz.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

PoKrAk pisze:Oczywiście, że tak robię :biggrin:
Dzięki, aleś mi humor poprawił! :grin:


PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Stave - nie rzucaj się tak.

Isztwan :arrow: tak dla jasności, to nie był żart.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

MAXtoon, stave, PoKraK, na razie tylko proszę o powstrzymanie się od kłócenia się o marchewkę tylko skupienie się na temacie.... Mam nadzieję, że to wystarczy. Jak chcecie się kłócić to idźcie sobie na GG, PM lub pojedynek na gołe klaty bez zbroi, tarczy i innego szmelcu ;)

Btw zdaje się, że już gdzieś ten temat się przewijał... No nic to, znaleźć nie mogłem. Wtedy stanęło na tym, że rzuca się raz ;)

A co do tematu. Sprawdziłem przed chwilą instrukcje. Rzeczywiście w polskiej wersji jest nieścisłość dotycząca walki z potworami i innymi poszukiwaczami. Wg mnie to jest to błąd Sfery. Nie rozumiem dlaczego mamy się nie posiłkować w tej chwili instrukcją Talismana. Idąc za głosem opozycji do takiego postępowania to mamy na planszy miasta nie dopisywać Siły strażnika oraz strzałki określającej wejście do Karczmy w mieście? Bo w MiMie tego nie ma a w Talismanie jest. Jakoś nigdy nie słyszałem lamentów w tej sprawie. Czy ktoś mógłby sprawdzić kartę tego Błędnego Rycerza czy jak mu tam w Talismanie? Bo może się okaże że to też kolejna radosna twórczość Sfery ;)

Ja głosowałem za jednym rzutem. Dlaczego? Popatrzcie to co wyżej napisałem plus:
Standardowo można nosić tylko 4ry przedmioty. Nosząc Hełm, Tarczę, Zbroję mamy już zajęte trzy. Każdy z nich ma inne właściwości obronne. Wg mnie można to tłumaczyć jako klasy pancerza czy coś w tym rodzaju. Wiadomo, że zbroja chroni najwięcej partii ciała, hełm najmniej. Zdobywasz lepszy pancerz to wywalasz ten gorszy, żeby mieć miejsce na inne przedmioty. Nie kieruję się tu logiką jakąś specjalną ino pragmatyzmem wynikającym z gry i potrzebą posiadania wolnych slotów na przedmioty ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

bo w instrukcji są dwie zasady ze sobą sprzeczne 16:4 i owa 16:9 wiec każdy w tym wypadku ma prawo do różnej interpretacji CZEMU? w jednej używasz jednego Przedmiotu w drugiej wielu? i gdzie tu logika.
Jak prawdopodbnie czytałeś w moim poście, zapis w liczbie mnogiej/pojedycznej nie ma większego znaczenia - nie pisze nigdzie: "możesz użyć tylko jednego przedmiotu i jednego czaru" a napisali, że można użyć "przedmiotu lub czaru" co nie wyklucza przedmiotów i czarów, tak samo jak zapis "możesz użyć przedmiotów i czarów" nie wyklucza znaczenia o jednej tylko karcie danego rodzaju. Czemu? Bo język polski jest właśnie taki jaki jest :P O interpretację możnaby się spierać latami i nikt by nigdy nikogo nie przekonał.
Najwyraźniej nie bierzecie pod uwagę tego, że Polacy w paru miejscach popełnili błąd podczas tłumaczenia gry. Co do celowego wyrzucenia niektórych punktów podczas tworzenia polskiej instrukcji masz racje np. niemożliwośc wymiany wrogów na punkty Mocy. Lecz w tym konkretnym motywie o którym tutaj mowa to panowie popełnili błąd i nie mozecie sie ztym pogodzić.
To nie jest kwestia godzenie/niegodzenia się z tym, tylko kwestia tego, czy robimy z MiMa talizman, czy zostajemy jednak przy MiMie. Ewidentne błędy w tłumaczeniu to są w DT, a skoro w MiM są jakieś celowe, to czasem cięzko odróżnić, który jest który. Co więcej, jak chcemy przejąć jakiekolwiek tłumaczenie z talizmanu to powinniśmy wziąć wszystko albo nic. I zasady takie powinny być dla wszystkich równe i każdy powinien je poznać przed rozgrywką.

Kolejna sprawa rycerze maja tu swoj udział bo faktycznie helm, tarcza sa potrzebne, ale kiedy ktos zadaje cios w piers to jakim prawem helm ma cie obronic.
A jak chcesz niby zadać cios w pierś? Według żadnych zasad oficjalnych tego się nie okresla. Po drugie, czemu przyjmujemy, że utrata pkt wt następuje w wyniku jednego finałowego ciosu? A może to wypadkowa wszystkich obrażeń posniesionych podczas walki? Pare ciosów w głowę, kilka w korpus i pare jeszcze innych takich :P Spójrz na to może z tej strony. Mnie zawsze najbardziej bawi, jak ktoś sobie coś do serca weźmie i jest święcie przekonany, że wszyscy inni myślą tak samo jak on i to co on mówi jest najparwdziwszą prawdą - no bo jak można nie wiedzieć, że w MiM ustala się miejsce trafienia? :-s
Zdobywasz lepszy pancerz to wywalasz ten gorszy, żeby mieć miejsce na inne przedmioty.
No i co z tym błędnym? Na starcie dwa przedmioty ma zupełnie zbędne. Może dodać mu na karcie, że może wystartować ze zbroją, mieczem i 3MZ zamiast hełmu i tarczy :P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

PoKrAk pisze:A poza tym logicznej rzecz biorąc mając tarczę i hełm jesteśmy lepiej chronieni niż mając tylko tarczę. Tego nie podważysz w żaden sposób.
To ja mogę stwierdzić, że mając Hełm, Tarczę i Zbroję na sobie stajemy się tak ociężali, powolni i mamy ograniczone pole widzenia, że nasze zdolności obronne spadają.

Niektórzy ciągle zapominają, że rozmawiamy o zasadach gry planszowej, a nie o prawach fizyki świata realnego. Więc powinniśmy się skupić na tym, aby omawiane zasady były jak najlepsze dla grywalności gry (choć oczywiście nie powinny być one całkowicie oderwane od rzeczywistości, ale pewnych uproszczeń nie da się uniknąć).


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Niektórzy ciągle zapominają, że rozmawiamy o zasadach gry planszowej, a nie o prawach fizyki świata realnego.
No i właśnie ja jestem po tej stronie barykady, ale część ludzi dla dobra gry wymyśla takie rzeczy jak "małe przedmioty", wartości cech jakie pozwalają z przedmitów korzystać i inne zasady mające na celu zrobienie z MiMa symulatora kolesia szukajacego korony władzy. Dlatego też, trzymam się instrukcji MiMa i nie wnikam w zmiany jakie poczyniono względem talizmanu - jak ktoś ma takie życzenie, wolna droga.

Jednak przed turniejem, jak dam radę się pojawić, prosiłbym o spis zmienionych zasad względem instrukcji, żeby nie było potem akcji polegających na nadinterpretacjach kart/instrukcji, tudzież zaskakiwania zupełnie nowymi zasadami mimowskiej fizyki.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz Sesim ja się nie rzucam jestem całkowicie spokojny, chociaż z tonu moich wypowiedzi można coś innego wywnioskować. Teraz jeśli chodzi o interpunkcję niestety ja mam doczynienia z prawem na codzień (Ochrona Środowiska, prawo karne bhp itp) i jestem bardzo czuły na jakiekolwiek takie kwiatki i dla mnie jest różnica ale to na upartego mogę zwalić na zboczenie zawodowe. Co do drugiej części to na pewno masz racje, że przed rozgrywka każdy powinien zapoznać się z zasadami i trzeba iść na kompromis lecz jeśli czytałeś 2 posty wymiany zdań PoKrAka z MAXtoonem jestam takie zdanie, ze każdy będzie grał w/g własnej zasady. To niweluje to co napisałeś. Dalej jeśli ktoś sobie nie życzy zmian z talizmanu może ich pod uwagę nie brac to fakt i grać tak jak Polska instrukcja podaje.
Co do kolejnej twojej wypowiedzi to źle to zrozumiałeś, chodzi ,że kiedy przegrywasz w/g zasady 16:4 wybierasz Przedmiot który ma cię chronić. A pisząc to miałem na myśli realny pojedynek, najwidoczniej w ferworze pisania źle to ujołem.
To tyle z mojej strony.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Kilof pisze:powinniśmy się skupić na tym, aby omawiane zasady były jak najlepsze dla grywalności gry
I o to właśnie chodzi. Moim głownym motywem jest właśnie kwestia grywalności.

Uważam że dla grywalności gry jest lepiej, jeśli przedmioty takie jak Hełmy czy Tarcze nei są tylko gorszą wersją zbroi, której mozna się pozbyć gdy się już zdobędzie tą ostatnią, bo stają się wtedy kompletnie bezużyteczne i walają tu i tam zupełnie zbędne, ewentualnie traktowane są jako przyszłe mieszki złota.

Uważam też, że i lepiej i ciekawiej jest, jeśli można kompletować ekwipunek ochronny który będzie nam potem słuzył, i np mogę się potem cieszyć że mam pancerz bojowy, pole siłowe, Pełny Hełm i Wielką tarczę, które skompletowałem po długim graniu i jestem dzięki temu prawie nie do ruszenia w walce fizycznej, przynajmenij dopóki ktoś mnie nie okradnie, albo jakaś traba powietrzna mi tych rzeczy nie skasuje.

Uważam, też że jednak zdolnosc Błędnego Rycerza powinna mieć jakiś większy sens skoro jego druga zdolnośc sensu żadnego nie ma i i tak jest pokrzywdzony przez los, więc przynajmniej ten zestaw ekwipunku ochronnego, na coś by mu się przydał i trochę poprawił jego sytuację.

A poza tym opcja z kilkoma rzutami jest o wiele logiczniejsza niż z jednym :P

I to są główne powody dla których wolę taką wersję.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Zatem zadam pytanie, czy Ci co tak wzbraniają się przed zaakceptowaniem tego co mówi instrukcja Talismana w przypadku walki i używania przedmiotów, nigdy nie wchodzą do Karczmy w mieście bo nie ma do niej strzałki żadnego pola? Czy też w tym samym Mieście po prostu automatycznie pokonują strażnika w razie konfrontacji bo tam nie ma siły?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

sorry ale za nic nie kumam jaki jest sens powyższego posta w odniesieniu do mojego ostatniego posta, w którym wyjąsniłem dlaczego uważam, że lepiej jest stosować wersję która popieram (nie "dlaczego jest właściwa" tylko "dlaczego jest lepsza dla grywalności gry")

Co do wspomninych przypadków - zasadę z siłowaniem na rękę olewam i zawsze rzucam kostką wchodząc do miasta, a do karczmy wchodzę od strony tej ulicy z której wchodzi się też na zamek. Ale Talisman mi do tego potzrebny nie jest żeby to ustalić.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

sorry ale za nic nie kumam jaki jest sens powyższego posta w odniesieniu do mojego ostatniego posta, w którym wyjąsniłem dlaczego uważam, że lepiej jest stosować wersję która popieram (nie "dlaczego jest właściwa" tylko "dlaczego jest lepsza dla grywalności gry")
Zaraz zaraz... Jakiś czas temu sam mówiłeś że dyskutujemy nad tym co jest w oryginalnej instrukcji i jak to rozumieć/naprawić. Teraz mówisz, że taka wersja jak Ty uważasz jest lepsza bo jest wg Ciebie grywalniejsza. Ja po prostu wskazuje, że MiM ma błędy i moim zdaniem najlepszym źródłem poprawnych zasad w takim przypadki są zasady Talismana, a dopiero później wg mnie powinna być własna interpretacja.

Żeby nie było, że ja gram czysto z zasadami :P U mnie, jeżeli nie gramy na jeden rzut obronny to często jest tak, że rzuca się za tarczę i za któryś z pozostałych elementów obronnych ;) Dlaczego? Bo takie mam widzi mi się :D No ale to taka mała dygresja ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja się opieram w pierwszej kolejności na zasadach MiMa i uważam że to jedyna wersja z nimi zgodna.

Ostatni post natomiast był odpowiedzią na to co napisał Kilof że powinniśmy się starać żeby gra była grywalna. Dlatego dałem argumenty dotyczące grywalności, popierające moją wersję. Widzisz w tym coś dziwnego? Jeśli coś jest zgodne z instrukcją może być równocześnie grywalne (i moim zdaniem w tym przypadku jest grywalne o wiele bardziej niż wersja z Talismana). Czy argumenty które podałem nie mają twoim zdaniem sensu?

Lepiej żeby Błędny rycerz miał dwie niczemu nie służące zdolności, żeby hełmy i tarcze do niczego nie służyły poza wymianą na złoto u alchemika, i czy naprawdę uważasz że jest CIEKAWIEJ i LEPIEJ jeśli jest tylko jeden rzut i nie ma sensu kompletować sobie zestawu ekwipunku ochronnego ?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Ależ to nie jest ważne, co jest lepsze a co ciekawsze. Wg mnie powinno rzucać się raz. Uważam, że zapis w instrukcji jest na tyle nie jasny, że można go uznać za błąd, który koryguje instrukcja Talismana. Oczywiście możesz się nie zgadzać :)

Nie wiem jak to jest z Błędnym Rycerzem. Jak dla mnie to nosi kupę złomu na darmo :D Chciałbym go zobaczyć w Talismanie.

Kompletowanie całej masy sprzętu i rzucanie na każdy z nich jak dla mnie czyni postać za bardzo nie wrażliwą na stratę punkty wytrzymałości. To mnie głównie drażni.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Nie wiem jak to jest z Błędnym Rycerzem. Jak dla mnie to nosi kupę złomu na darmo Chciałbym go zobaczyć w Talismanie.
Działa identycznie w talismanie.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Wreszcie chyba doszliśmy do tego że każy może wyrazić swoje zdanie.

@SeSim: ja się nie kłociłem, tylko wyrażałem swoje zdanie. Z czasem zacząłem ukazywać tok myślenia Pokraka, który dla mnie byl nielogiczny, ale nadal było to tylko wyrażanie swojej opini. W żadnym zdaniu nie napisałem 'Ty sie nie znasz' czy 'gón się leszczu', więc nie możesz powiedzieć, że się kłociłem ;) Podawałem dokładnie te same argumenty co Ty, więc to naprawde nei była kłotnia.

@Pokrak, jeśli Cie czyms urazilem(ale nei sądze, mam nadzieje ze nie), przepraszam. Naprawde nie chce się kłócić.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

MaxToon - żeby mnie obrazić w internetowej dyskusji trzeba się naprawdę postarać. Nawet się nie zbliżyłeś do tej granicy więc nie ma za co przepraszać ;)

(mam nadzieję, że w drugą stronę to wygląda podobnie)


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Przejrzałem instrukcję do MMa i przy walce z Wrogami jest napisane, że tracąc punkt Wytrzymałości "można temu zapobiec używając odpowiedniego Przedmiotu lub Zaklęcia", a już po przegranej walce z inną Postacią "...odpowiednich Przedmiotów lub Zaklęć". Pewnie niedopatrzenie, które w gruncie rzeczy nie daje jasnej odpowiedzi.

Osobiście gram tak, że rzuca się za każdy przedmiot, w końcu jakiś profit trzeba mieć z racji kupienia/znalezienia kolejnego elementu zbroi. Poza tym często przy limicie 4 przedmiotów trzeba decydować czy chcemy być bardziej bronieni, czy może jednak zostawić przedmiot dopalający nas przy walce. Dlatego też sensowniejsze jest tu dla mnie rzucanie za wszystko.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Fly »

Ja zawsze rzucałem za każdy element ekwipunku ochronnego i nie widzę potrzeby, zeby to zmieniać.


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Podsumowując - większość uznała za słuszną jedyną logiczną i sensowną wersję.
I bardzo dobrze :mrgreen:

Jeszcze parę słów popierających taką opcję:

Rzucanie za każdy element odzwierciedla to, że opancerzenie utrudnia zadanie skutecznego ciosu w dane miejsce na ciele. Po przegranej walce rzucamy za każdy element gdyż:

:arrow: sprawdzamy na początek czy zdołaliśmy sparować uderzenie tarczą (a jeszcze wcześniej polem siłowym), jeśli nie :arrow: , rzucamy by sprawdzić czy przeciwnik nie trafił w nas w miejsce chronione zbroją. jeśli zbroja nas ochroniła, po sprawie, nie tracimy wytrzymałości, jeśli nie, oznacza to, że przeciwnik ominął zbroję i trafił nas w nie chronione miejsce. Jesli mamy hełm :arrow: , to sprawdzamy czy nas nie ochronił (czyli sprawdzamy czy cios nie dosięgnąl nie chronionej zbroją głowy).

Tym samym każdy element pancerza spełnia swoją rolę jak należy, a każdy rzut sprawdzajacy czy cios zadał nam obrażenia zarazem sprawdza miejsce trafienia. Wszystko wygląda logicznie, gdyż trudniej jest trafić kogoś kto ma na sobie płytówkę, hełm i tarczę, niż kogoś kto nosi tylko zwykłą zbroję.

Cały pomysł z jednym rzutem opierał się na absurdalnym twierdzeniu, że przecież nie ochroni nas hełm kiedy dostaliśmy w korpus. Takie twierdzenie wynika tylko z niezrozumienia zasady na jakiej działa tutaj pancerz. Jeśli zbroja nas ochroniła, oznacza to, że własnie w nią nas trafiono itd a nie na odwrót - tzn nie sprawdzamy najpierw w co oberwaliśmy żeby potem jeszcze sprawdzać czy ochroni nas pancerz.

Warto zauważyć, że niska skutecznośc hełmu nie wynika z tego że jest on wykonany z mniej odpornego materiału, lecz jedynie z faktu że mało ciosów trafia w głowę więc niewiele mamy okazji do tego by hełm nas chronił.

Dochodzimy do absurdalnego pomysłu z kartą postaci i okreslaniem lokacji trafienia.
Jeśli sprawdzamy w jaki emiejsce oberwaliśmy, tym samym sprawiamy że zasady pomyślane do określania miejsca trafienia przez rzut obronny, zaczynają się sypać.
Np trafiono nas w głowę, mamy hełm i rzucamy za niego - chroni nas tylko przy wyrzuceniu 6 na kostce. Wygląda na to, że to bardzo kiepska ochrona naszej głowy, a tymczasem wynika to tylko z namieszania w zasadach. hełm chroni nas zasadniczo przed kazdym ciosem, który w niego trafia > 6 na kostce oznacza własnie trafienie w hełm, a nie sprawdzanie jego wytrzymałości.

Natomiast Tarcza - szansa 5, 6 nie oznacza, czy tarcza wytrzymała cios, a jedynie to czy zdołaliśmy skutecznie ją wykorzystać do blokowania ciosów przeciwnika. Jeśli przyjąc zasady rzucania na lokację, nagle nie wiadomo coz tarczą robić, bo przyjmować, że chroni tylko rękę jest pomysłem dośc absurdalnym. Zwłaszcza jeśli ma ją chronić tylko w 1/3 przypadków...

Na podstaiwe powyższego stwierdzam, że zasady z kartą postaci, oraz rzucania tylko za jeden przedmiot, przy pozostawieniu oryginalnej skutecznoci przedmiotów ochronnych kłócą się tak z wszelką logiką jak i z zasadami tej gry.

Dobrze że większości forumowiczów nie trzeba tego tłumaczyć :biggrin:

I to tyle.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
kilof
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

PoKrAk ależ ja całkowicie rozumiem o czym piszesz i nie twierdzę, że twoje argumenty są bezsensowne. Wynika z nich jednak, że opancerzenie zawsze jest w 100% skuteczne (to jest tylko jedna z możliwych interpretacji tej sytuacji). Rzucasz tylko kostkami, czy cios (ciosy w ciągu całej Walki - jak kto woli) trafił w opancerzenie i w który jego element. Jeśli trafił, to jesteś ochroniony. Jeśli nie trafił, to tracisz Wytrzymałość. Tylko jeśli ktoś pokusi się o stworzenie Super Magicznej Zbroi, która chroni całkowicie (przy rzucie 1-6), będzie z tego wynikało, że wszystkie ciosy w Walce trafiają w tą Zbroję i Poszukiwacz jest nietykalny. Ja trochę z innej strony podchodzę do rzeczy i ten mój sposób nie kłóci się z moją logiką. W moim przypadku Poszukiwacz z Super Zbroją nie będzie nietykalny.

P.S. Za dużo używasz stwierdzeń w stylu: to jedynie sensowne i logiczne rozwiązanie. Czy to aby nie eliminuje pola do dyskusji, o którą się tak ciągle upominasz?


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek
PoKrAk [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Wynika z nich jednak, że opancerzenie zawsze jest w 100% skuteczne
niekoniecznie. To juz zalezy wyłącznie od interpretacji, jednak jeśli mamy tu do czynienia z zasadami uproszczonymi, zakładającymi "niezniszczalnośc" pancerzy to takie założenie jest jak najbardziej na miejscu, bo jak mogła zbroja cię nie ochronić, jeśli jest cała i nienaruszona?. Zresztą takie samo założenie stosuje się w niektórych systemach RPG jak D&D czy L5R, czy jeszcze paru innych.
P.S. Za dużo używasz stwierdzeń w stylu: to jedynie sensowne i logiczne rozwiązanie. Czy to aby nie eliminuje pola do dyskusji, o którą się tak ciągle upominasz?
Możliwe. No ale skoro tak to przedstaw inne sensowne i logiczne rozwiązanie sytuacji bez zmieniania zasad gry.
Ja trochę z innej strony podchodzę do rzeczy i ten mój sposób nie kłóci się z moją logiką. W moim przypadku Poszukiwacz z Super Zbroją nie będzie nietykalny.
w twoim przypadku, hełm chroni przed jednym ciosem z sześciu trafionych w głowę? zgadza się? Nie sądzisz że to trochę marna ochrona?
- jak rozwiązujesz sprawę tarczy?

- zauważ, że w tej grze nie ma czegoś takiego jak zbroja o której mówisz, bo to nei miałoby SENSU w świetle przyjętych zasad, zaburzałoby wszelką równowagę gry itd. więc nie ma potrzeby rozpatrywać "co by było gdyby". gdyby w oryginalnej grze były takie zbroje, to wtedy zapewne byłaby też w oryginalnej grze karta postaci czy też inne zasady do określania ochrony za pomocą pancerzy.
ten mój sposób nie kłóci się z moją logiką
Powiem tak - twój sposób mógłby działać dobrze, ale wymagałby określenia jakichś nowych zasad używania tarczy i zmian w skuteczności działania pancerzy. Nie wystarczy wprowadzić tylko kartę postaci i rzut na lokację trafienia, bo to pociąga za sobą koniecznośc wprowadzenia kolejnych zmian, bez nich natomiast jest zatrzymywaniem się w pół drogi. Natomiast jak dla mnie jeśli się wprowadza jakieś zmiany to należałoby konsekwentnie doprowadzić rzecz do końca by miała ręce i nogi a nie zostawiać w połowie.

Zauważ jedno - twój sposób, aby działał dobrze, wymaga modyfikacji zasad - zgadza się?

Więc moje pytanie brzmi - które rozwiązanie/interpretacja będzie lepiej i logiczniej działało, jeśli ktoś nie ma zamiaru zmieniać ani dodawać nowych zasad ?

zadając pytanie w ankiecie, jego sens nie był taki:
- która wersja jest lepsza z punktu widzenia zgodności z wytycznymi GW
- która wersja jest lepsza z punktu widzenia kogoś, kto ma zamiar grzebać w zasadach
był natomiast taki:
- która wersja jest lepsza dla gry jeśli gramy wg standardowych zasad MiMa.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

PoKraK, każdy może interpretować instrukcje jak chce w tym przypadku. Ja i kilka innych osób się podpieram oryginalnymi zasadami z Talizmana, Ty swoją logiką. Każda ze stron ma swoje racje i tak już zostanie :) Dobrze, że ta ankieta powstała bo niezdecydowani będą mieli jakieś wskazówki, którą drogę wybrać (albo będą jeszcze bardziej niezdecydowani :P)

EDIT:
Cytat z wątku o zasadach turniejowych. Nie chciałem tam za daleko odbiegać od tematu i generować niepotrzebnych tam dyskusji
Poza tym - hełm broni tylko jak rzucisz 6 ponieważ chroni tylko głowę, więc jak rzucasz 6 to znaczy że akurat dostałeś w to miejsce, przy karcie postaci określasz gdzie dostałeś, a potem hełm broni tylko przy wyniku 6? to już zupełnie beznadziejny byłby taki hełm, który nawet gdy trafisz w niego chroni cię tylko raz na sześć przypadków
Jeżeli na prawdę chcesz tak logicznie podchodzić do tematu to zadam Ci pytanie. Miałeś kiedyś na głowie średniowieczny hełm? Myślisz, że on miał taką fajną konstrukcję jak współczesne hełmy kewlarowe zbudowane tak żeby amortyzować uderzenie w głowę? Proponuje zrobić mały test w warunkach domowych. Kup metalowe wiadro, załóż "hełm" ;) na głowę i poproś kogoś żeby Ci w nie przyłożył jakimś solidnym kijem :D
Primo, hełmy często przy mocnym uderzeniu wklęsały się do środka i wbijały się w czaszkę doprowadzając do uszkodzeń mózgu lub zgonu.
Secondo, otrzymany cios często mógł pozbawić przytomności z powodu znikomej amortyzacji ciosu.
Mniemam, że stąd właśnie tak niski rzut obronny na kask w MiMie :) Weź pod uwagę, że w grze znajduje się jakaś ochrona na głowę co osłania przy rzucie 5,6. Czyli jakiś hełm z wyściółką :D Nie pomnę niestety jak to się nazywało i skąd to jest ale pamiętam, że coś takiego znalazłem podczas ostatniej rozgrywki.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Dotarł ktoś w końcu do Błędnego Rycerza w oryginalnym Talizmanie? Osobiście jestem jest za opcją nr.2 "Za każdy przedmiot ochronny jaki się posiada". Bo odkąd pamiętam tak grałem i dla mnie zawsze WIĘCEJ EKWIPUNKU OCHRONNEGO to była WIĘKSZA OCHRONA, o czym dobitniej przekonał mnie Poszukiwacz BŁĘDNY RYCERZ. O tym zresztą już kiedyś w jakimś temacie pisałem. Teraz jednak, jako że nowy Talizman: Magia i Miecz, ma w instrukcji oryginalną zasadę z 1 pancerzem, jestem jeszcze bardziej ciekaw JAK WYGLĄDA BŁĘDNY RYCERZ w TALIZMANIE drugiej edycji i czy w ogóle jest taki Poszukiwacz tam?


ODPOWIEDZ