Strona 1 z 4

: czwartek 31 sie 2006, 18:22
autor: SeSim
Cytat:
Przecież walka psychiczna atakuje przedewszystkim umysł/duszę czy co to tam czyni nas sobą, a nie bezpośrednio ciało.

a czym jest wytrzymałóść?
Jeżeli na cyborgu pisze, że jeżeli rzuci 4,5,6 po przegranej walce to nei traci punktu to jaki masz argument (wynikający z zasad gry) który by mu nie pozwalał trgo zrobić po walce np z demonem?
Kawał metalu chroni przeciwko atakom mentalnym... :> Dla mnie to logiczne, że cialo nie cyborga nie chroni go przed utratą wytrzymałości po przegranej walce na moc. O ile w przypadku fantastyki można oczywiście mówić o logice :)

: czwartek 31 sie 2006, 19:00
autor: Gieferg
Kawał metalu chroni przeciwko atakom mentalnym... :>
Nie o to chodzi. Równie dobrze można powiedzieć że cyborg ma jakieś elektroniczne komponenty, zabezpieczenia itd w mózgu, które chronią go przed róznego rodzaju wstrząsami psychicznymi 8) Więc logika zalezy tu od tego jak na to patrzeć. Ja pytałem czy wynika z zasad że nie powinno, bo jeśli nie wynika, to jak dla mnie powinno go chronić :P

: czwartek 31 sie 2006, 22:05
autor: SeSim
No dobra. Więc tak. Patrząc na rysunke karty. To jest człowiek, który ma sporo metalowych protez :). Więc zasadniczo posiada też mózg. Nie wnikajmy w filozofię i przyjmijm że nasze jestestwo jest jednak usytuowane w mózgu. Zatem atakowane jest nasze jestestwo. Na karcie jest napisane:

"Wyrzucenie od 4 do 6 oznacza, że twe metalowe ciało zneutralizowało obrazenia i nie tracisz punktu Wytrzmyałości, jakkolwiek walka nadal uważana jest za przegraną"

Wydaje mi się, że przez cialo należy rozumieć jego upsrawnienia dotyczące np szutczej ręki czy metalowych wzmocnień szkieletu oraz płyt pancernych w okół witalnych organów. Tak na ogół wygląda cyborg z cyberpunka. A tam cyborgizacje zostały moim zdaniem najelpiej opisane. To daje mi podstawę sądzić, że chodzi o walkę fizyczną. Że to ciało się regeneruje. Nie wydaje mi się, żeby technologia pozwalała przezwyciężyć Magię. Oczywiście można to podważać i kłócić się przez kolejny tydzień. Zdaje sobie z tego sprawę, ja tylko podałem moje zdanie. Wydaje mi się, że to logiczne. Nie dam się wciągnąć w ewentualną dalszą polemikę pod tym względem. Każdy gra jak chce, aczkolwiek nigdy nie spotkałem się żeby ktoś grał tak żeby ta opcja działała też w przypadku przegranej walki na Moc.

: niedziela 03 wrz 2006, 14:54
autor: Gieferg
postanowiłem jednak podsumować całośc już teraz. Jak się pojawią kolejne głosy to się uaktualni wyniki. Kto wygra wiadomo było od początku, ale już o kolejne miejsca na podium walka była zacięta :)


1 - Jasnowidz - 60 pkt
2 - Mnich - 38 pkt
3 - Rycerz - 35 pkt

4 - Leśny Duszek - 33 pkt
5 - Wróżka - 29 pkt
6 - Wędrujący Pustelnik - 22 pkt
7 - Wojownik z Zaświatów - 20 pkt
8 - Troll - 17 pkt
9 - Wojownik - 13 pkt
10 - Kanibal - 11 pkt :shock:

____________________________

Poza pierwszą dziesiątką, ale jednak z jakimiś punktami znaleźli się:

Złodziej - 10 pkt
Czarownica, Kuglarz, Czarnoksiężnik - 9 pkt
Filozof, Monarcha - 8 pkt
Amazonka - 7 pkt
Cyborg, Ninja - 6 pkt
Centaur, Samuraj :shock: - 5 pkt
Satyr, Wampir, Gladiator - 4 pkt
Krasnolud, Szermierz :shock: , Kupiec - 3 pkt
Jeździec Smoków - 2 pkt
Ciemny Elf, Szaman, Demon Zła - 1 pkt

I co sądzicie o TOP-10?
Nie wiem co tam robi Kanibal, reszta postaci już bardziej mi wygląda na potężnych, przy czym potęgi Wojownika z Zaświatów nigdy nie dane mi było doświadczyć (zwykle marnie i szybko i kończy). Znalazło się też parę innych postaci na które nie pomyślałbym że ktoś moze zagłosować, za to niektóee z tych które uważam za całkiem dobre albo nei dostały głosów wcale (Barbarzyńca), albo ledwo, ledwo (Centaur).

: niedziela 03 wrz 2006, 16:02
autor: MAXtoon
CO tam robi Kanibal? Widnieje, i dobrze. 2 wytrzymałości za kazdego przyjaciela to sporo. Były przypadki ze ktos mial naewet kilkanascie wytrzymalosc i zrob takiemu cos...

Pierwsza trojka nie jest zaskoczeniem dla mnie. Zaś lekkim Troll(no jedynie te jego 6 Siły... ;]). Leśny Duszek zdeka za wysoko jak dla mnie.

: niedziela 03 wrz 2006, 20:06
autor: pretorianstalker
Były przypadki ze ktos mial naewet kilkanascie wytrzymalosc i zrob takiemu cos...
I tu właśnie rola leśnego duszka ;) Jako posiadacz dwóch czarów w każdym momencie gry, ma duże szanse na trafienie w kartę czaru pod tytułem Uzdrowienie :) Rzuca taki czar na kanibala i... I mamy Kanibala z 4pkt Wytrzymałości ;)

: poniedziałek 25 wrz 2006, 09:52
autor: wisnia
mnie zastanawiają bardzo niskie notowania szamana, to według mnie jedna z potężniejszych postaci. Zwiadowca nie dostał ani jednego głosu (ja również o nim zapomiałem) a zakrywanie kart miejsc przed innymi to świetna umiejętność.
Wojownik z zaświatów jest trochę według mnie przereklamowany, chyba najfajniejsze w nim to wygląd i nazwa.
Kanibal mnie nie dziwi, to dobra karta żeby w początkowej fazie gry wyczyścić postacie które wydają się dla nas zagrożeniem.dzieki mięsku przyjaciół wytrzymałości jest pod dostatkiem.
Czy wysoka pozycja Trola świadczy o naszym braku finezji?pytanie zostawiam otwarte :)
ps. przed utratą wytrzymałości po walce psychicznej nie chroni u mnie żaden rynsztunek, zdolności specjalne cyborga zaliczyłbym tu do rynsztunku.

: poniedziałek 25 wrz 2006, 12:50
autor: ito
Oto mój ranking :

1. Jasnowidz
2. Wędrujący Pustelnik
3. Wróżka
4. Rycerz
5. Mnich
6. Wojownik z Zaświatów
7. Amazonka
8. Złodziej
9. Szaman
10.Ninja

: poniedziałek 25 wrz 2006, 13:31
autor: Gieferg
o, mamy kolejny głos, wobec tego uaktualnię ranking :) (w pierwszym poście tematu aktualna punktacja)

: poniedziałek 25 wrz 2006, 13:49
autor: wisnia
jeszcze jedna luzna uwaga, dziwi mnie niedocenienie czarownicy w rankingu, u mnie jak mialem tylko podstawke razem z wrozka robily prawdziwy dream team.

: poniedziałek 25 wrz 2006, 13:55
autor: Gieferg
A mnie dziwi niska pozycja centaura, jego zdolności sprawiają bowiem, że jak powiedział mężny Nilfgaardzki marszałem Coehoorn:

"Nie ma którędy spie#$%&ać !"

Wystarczy że uda mu się podnieść trochę siłę i każdy niewygodny przeciwnik może zostać błyskawicznie wyeliminowany (niedawno udało mi się tak pozbyć po kolei demona zła i mnicha, nie mieli najmniejszych szans się uratować).

: poniedziałek 13 lis 2006, 10:30
autor: Lord Yves
Co do Jasnowidza, to jego odporność na czary może być traktowana jak w przypadku Czarnych Smoków z HoMM 3, czyli jest kompletnie odporny na czary, także te rzucane przez siebie.

: poniedziałek 13 lis 2006, 10:41
autor: Gieferg
No jak tak właśnei gram :) Nie moze się uzdrowić, ocalić, ani nic sobie czarem dodać, ale to nie jest i tak ta najbardziej przegięta zdolność Jasnowidza. Ale już np przyjaciel-gandalf działa lepiej, tzn - pozwala ignorować te czary, którychsoie nie życzymy.

: poniedziałek 13 lis 2006, 15:27
autor: gural
Lord Yves pisze:Co do Jasnowidza, to jego odporność na czary może być traktowana jak w przypadku Czarnych Smoków z HoMM 3
Nie może, a powinna, bo Karta nie mówi o żadnym wyjątku.

: czwartek 23 lis 2006, 23:42
autor: Oley
Z obserwacji i tego jak bardzo ludzie (znajomi) nienawidzą gdy ktoś wylosuje jedną z poniższych postaci (czyt. jak szybko gra przestaje być wyrównana).

1. Wędrujący Pustelnik (no comments)
2. Jasnowidz (j.w.)
3. Wojownik z Zaświatów (j.w.)
4. Leśny Duszek (zawsze 2 czary)
5. Rycerz (siła, moc zyskuje zbyt łatwo no przegięcie)
6. Wróżka (nienawiść za te karty)
7. Filozof (to wielka przewaga móc ignorować karty Przygód)
8. Ninja (mój ulubiony Poszukiwacz chyba :D )
9. Szaman (przekleństwo to utrapienie)
10.Centaur (łuk = nienawiść)


Generalnie prócz kilku postaci WYJĄTKOWO PRZEGIĘTYCH reszta ma swój klimat - każda postać ma swoje świetne cechy (minotaur lol .. troll ...) i to od gracza zależy czy umie je wykorzystać czy nie.

Stąd Troll jest dobry ale tylko na początku, szczególnie przy takim stosunku Wrogów do Duchów/Demonów itd.

Kilka postaci aż prosi się o osłabienie, z kolei można by dodać kilku jakieś cechy.

: czwartek 23 lis 2006, 23:54
autor: Gieferg
Ranking uaktualniony w pierwszym poście.
7. Filozof (to wielka przewaga móc ignorować karty Przygód)
ignorować ??

Nie doceniasz Mnicha. Tu go pominąłeś, w zasadach turniejowych też ci nie przeszkadza (choć rumak chyba przeszkadzął jak dobrze pamiętam). No i teraz stracił 2 miejsce na rzecz rycrza, który moim zdaniem jest w tym plebiscycie mocno przeceniony. Jak dla mnie mnich to jeden z tych nieprzemyślanych megaprzepaków...

: piątek 24 lis 2006, 00:04
autor: gural
O tak, Mnich to jest przesada nr 1. Chyba już Jasnowidz jest słabszy (bynajmniej ten MMowski).

A propos':

1. Mnich
2. Jasnowidz
3. Wędrujący Pustelnik
4. Wróżka
5. Ten pan z WKO, który startuje z Piłomieczem i czymś chyba jeszcze. Będziesz wiedział który.

Podaję tylko 5, bo więcej nie znam dokładnie.

: piątek 24 lis 2006, 10:39
autor: Oley
Gieferg pisze: ignorować ??


moze mi sie cos pomylilo .. jakie on ma Zd. Specj.?

Nie moge znalezc na forum i na GK tych informacji.

jesli cos mi sie powalilo to Mnich moze wskoczyc na jego miejsce.

Co do nie ujecia mnicha: Znacznie latwiej ubic Mnicha na poczatku niz Rycerza, wiec jak podejrzewasz ze gosc bedzie wymiatal to go kontrolnie mozesz zlikwidowac.

: piątek 24 lis 2006, 15:52
autor: Gieferg
Co do nie ujecia mnicha: Znacznie latwiej ubic Mnicha na poczatku niz Rycerza, wiec jak podejrzewasz ze gosc bedzie wymiatal to go kontrolnie mozesz zlikwidowac.
nie powiedziałbym. Mnich ma na starcie 5 do walki. Z każdym rozwinięciem czy to siły czy mocy mu się to zwiększa. Rycerz tylko sobie zwiększa tak że ma równe szanse. Zdecydowanie trudniej jest ubić mnicha.

: piątek 24 lis 2006, 19:34
autor: gural
Gieferg pisze:Mnich ma na starcie 5 do walki.
A nie nawet 6 przypadkiem?

: piątek 24 lis 2006, 21:16
autor: Gieferg
Na twoim miejscu zamiast pisać powyższego posta, zadałbym sobie tyle trudu żeby to sprawdzić i stwierdzić że przypadkiem nie 6.

: piątek 24 lis 2006, 23:08
autor: gural
A ja na twoim miejscu zamiast powyższego posta napisałbym jak jest. Nie pytałbym, jakbym miał możliwość sprawdzenia.

: piątek 24 lis 2006, 23:44
autor: Gieferg
Gural - tak dla ścisłości - masz możliwośc sprawdzenia :P oryginalne pliki MiM możesz ściągnąć ze strony Valdiego, ewentualnie z FTP SeSima itp. Nie jest to żaden problem \:D/

: sobota 25 lis 2006, 09:28
autor: gural
Ale transferów Neo nie ominę. ;) Dlatego mówię, że nie mam możliwości.

: sobota 25 lis 2006, 09:41
autor: HunteR
Wiesz Gieferg, to że akurat dla ciebie Mnich to madafaka i koksiarz którego trzeba wywalić/osłabić to nie znaczy że dla każdego innego gracza też jest takim przepakiem. Wkońcu inni gracze mogli mieć nieprzyjemne sytuacje z innymi poszukiwaczami podczas gdy ten nigdy im jeszcze nie nabruździł. Tak więc nie wytykaj innym że w rankingu wybrali takie postacie a nie wybrali innych, to indywidualna sprawa.