Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

WKO - W Krainie Obłoków: Pomysł na wspólny projekt

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o MiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
AndO3131
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 25 maja 2015, 10:54
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: AndO3131 » czwartek 13 paź 2016, 12:03

Sorry, nie doczytałem dokładnie ](*,)
wyeksportowany plik apteczki z grafiką




Awatar użytkownika
Valdi [Autor tematu]
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 8330
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Valdi » czwartek 13 paź 2016, 12:38

Hmm mam pewne ale. :

1. Ramkę na około karty da się zlikwidować?

2. Czy można dodać ramkę czarną na około obrazka?

3. Czy można ustawić rozmiar obrazka tak żeby był stały, tym samym żeby ramka na około była stała a obraz był skalowany/kadrowany?


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


AndO3131
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 25 maja 2015, 10:54
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: AndO3131 » czwartek 13 paź 2016, 15:38

Ad 1. Zrobię przycisk w pluginie.

Ad 3. Obrazki na kartach oryginalnych były różnej wysokości (ekstremalnym przypadkiem były mieszki złota), więc ewentualnie mogę spróbować z ustawieniem stałej szerokości, ale wtedy nie będzie można go ręcznie wyskalować. Obecnie obrazek można wyskalować/wykadrować.

Ad 2. Jest funkcja do obramowania. Zajmę się tym.




Awatar użytkownika
Zaberish
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 205
Rejestracja: sobota 13 lip 2013, 00:17
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Zaberish » piątek 14 paź 2016, 04:15

Mam pytanie: czy już została ostatecznie zdecydowana nazwa dla miecza dodającego 2 pkt. Siły Poszukiwaczowi (tego miecza, który ma zastąpić Piłomiecz)? Bo jeśli nie, to proponuję proste rozwiązanie - bastard. Albo (jak kto woli) półtorak. To jedno i to samo, czyli miecz półtoraręczny, zwany także mieczem długim. Tak więc na dobrą sprawę są aż 4 alternatywy: :D
1. bastard
2. półtorak
3. miecz półtoraręczny
4. długi miecz (albo miecz długi)

I wszystkie dotyczą tego samego kawałka żelastwa, który na dokładkę nie jest ani odrobinę magiczny, ani też wykuty z jakiegoś egzotycznego metalu. Jest też całkiem logiczne wyjaśnienie faktu, że można takiego oręża używać razem z tarczą - jak ktoś ma wystarczającą krzepę, to będzie nim obracał tylko jedną ręką.

Nieszczęsny Skafander można zastąpić np. Amuletem ognia (płomienia, żaru czy czegotamjeszcze) albo chociażby Rubinowym amuletem. Wiem, że pewnie wtedy musiałby to być przedmiot magiczny (choć uważam, że naprawdę niekoniecznie), ale mógłby chronić przed utratą punktu Wytrzymałości na Pustyni i w dowolnych gorących warunkach. Wystarczy taki tekst na karcie: "Nietypowo oszlifowany rubin wprawiony w ten niepozorny amulet zapewnia noszącemu go Poszukiwaczowi ochronną aurę, dzięki której nie traci on Wytrzymałości podczas pobytu na Pustyni oraz we wnętrzu Dryfującego Wulkanu. Również istoty zamieszkujące Warownię Tytanów nie zwrócą uwagi na właściciela tego amuletu, o ile wyrzuci on 1 na kostce."

Co do poruszonej przez kogoś kwestii obecności nazw własnych w "Magii i Mieczu", to wiecie, w podstawce jest na ten przykład Święty Gral. Oraz Korona Salomona. I Święta włócznia. O Centaurach, Cyklopach, Poltergeistach, Sfinksach, Pegazach, Syrenach, Południcach czy Strzygoniach nie wspominając. Może więc nie warto się jakoś straszliwie upierać przy tym, żeby nie było nazw własnych, jeśli na przykład te nazwy własne zostaną wymyślone specjalnie na potrzeby "Przestworzy"? Aha, Golem też jest (to Wróg w bazowym zestawie kart Przygód). I też jest nazwą własną - to tak dla dociekliwych. Jeśli miałbym coś zaproponować zamiast Golema, to pewnie byłby to Humanoid. Albo Kolos. Ale raczej Humanoid (ze względu na spójność - to też istota ze sztucznym ciałem).

Tak przy okazji, to Kensai jest przecież żywcem wzięty z Baldur's Gate, więc chyba nie może się pojawić tutaj - jakieśtam kopirajty ma pewnie właściciel praw do Baldura. Ja wiem, że pewnie nie zagląda tu nawet, ale zwykła przyzwoitość nakazuje wykazać się kreatywnością. Można przecież go nazwać po polsku (i z lekkim przymrużeniem oka w stronę tytułu naszej ulubionej gry): Mistrz miecza :)

A już całkiem na marginesie chciałem zauważyć, że fakt znajdowania się czegoś wysoko (w tym przypadku obszarów do zbadania przez Poszukiwaczy) wcale nie musi oznaczać, że każdy jeden Obszar musi mieć w nazwie jakieś wiatry, przestworza czy inne prądy powietrzne. Przecież nawet najwyższy szczyt po Polskiej stronie Tatr nazywa się "Rysy", a nie "Wysoka góra" czy coś w tym stylu... Tak na szybko oddaję do wykorzystania na potrzeby dodatku poniższe nazwy:

- Płaskowyż Rozpaczy
- Góra Trzech Braci
- Ruiny Twierdzy Leor
- Wyżyna Tain
- Szklany labirynt (to np. może zastąpić Pętlę czasową z oryginalnej planszy)
- Wygasły wulkan
- Gołoborze
- Samotna skała
- Smocza góra (albo: Góra Smoka)
- Strzeliste iglice
- Ukryte miasto
- Zapomniany płaskowyż
- Monolit (tak, wiem - ale pomyślałem, że może zamiast Jądra Ciemności... :D)

Tyle na szybko.
Pozdrowienia!


Pudełko z grami - największa w sieci baza informacji o starych grach planszowych


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1126
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Krzysiek » piątek 14 paź 2016, 10:29

Off Topic
I to jest jedna z tych chwil w których bardzo mi brakuje tutaj rekomendacji z bgg, czy innych like'ów.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3414
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Bludgeon » piątek 14 paź 2016, 10:40

Zaberish pisze:Nieszczęsny Skafander można zastąpić np. Amuletem ognia (płomienia, żaru czy czegotamjeszcze) albo chociażby Rubinowym amuletem. Wiem, że pewnie wtedy musiałby to być przedmiot magiczny (choć uważam, że naprawdę niekoniecznie), ale mógłby chronić przed utratą punktu Wytrzymałości na Pustyni i w dowolnych gorących warunkach. Wystarczy taki tekst na karcie: "Nietypowo oszlifowany rubin wprawiony w ten niepozorny amulet zapewnia noszącemu go Poszukiwaczowi ochronną aurę, dzięki której nie traci on Wytrzymałości podczas pobytu na Pustyni oraz we wnętrzu Dryfującego Wulkanu. Również istoty zamieszkujące Warownię Tytanów nie zwrócą uwagi na właściciela tego amuletu, o ile wyrzuci on 1 na kostce."
Mi też pasuje amulet, ale zrobienie go niemagicznym byłoby jakimś nieporozumieniem.
Zaberish pisze:Co do poruszonej przez kogoś kwestii obecności nazw własnych w "Magii i Mieczu", to wiecie, w podstawce jest na ten przykład Święty Gral. Oraz Korona Salomona.
Jest ich kilka ale bardzo mało.
Zaberish pisze:O Centaurach, Cyklopach, Poltergeistach, Sfinksach, Pegazach, Syrenach, Południcach czy Strzygoniach nie wspominając.
W zbiorowej świadomości popkulturowej te nazwy dawno przestały być traktowane jako imiona specyficznych istot a stały się nazwami gatunków.
Zaberish pisze:Aha, Golem też jest (to Wróg w bazowym zestawie kart Przygód).
I co z tego? Ork też jest i wrogiem i poszukiwaczem.
Zaberish pisze:Ale raczej Humanoid (ze względu na spójność - to też istota ze sztucznym ciałem).
Humanoid po pierwsze brzmi nowocześnie, po drugie pierwsze słyszę żeby oznaczał istotę z sztucznym ciałem , humanoid to istota kształtem podobna do człowieka (albo wręcz człowiek).
Zaberish pisze:Tak przy okazji, to Kensai jest przecież żywcem wzięty z Baldur's Gate
Po pierwsze baldur's gate wzięło kensai z AD&D, po drugie AD&D tego archetypu nie wymyśliło.

Zaberish pisze:- Płaskowyż Rozpaczy
- Góra Trzech Braci
- Szklany labirynt (to np. może zastąpić Pętlę czasową z oryginalnej planszy)
- Wygasły wulkan
- Samotna skała
- Smocza góra (albo: Góra Smoka)
- Strzeliste iglice
- Zapomniany płaskowyż
- Monolit (tak, wiem - ale pomyślałem, że może zamiast Jądra Ciemności... :D)
Nie najgorsze.


What a view.


AndO3131
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 25 maja 2015, 10:54
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: AndO3131 » piątek 14 paź 2016, 16:15





Awatar użytkownika
Valdi [Autor tematu]
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 8330
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Valdi » piątek 14 paź 2016, 16:30

Tylko nadal powiększa grafika obrazek.
MiM miało w większości ten sam rozmiar grafiki. Nie da się tego w programie wymusić?


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


AndO3131
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: poniedziałek 25 maja 2015, 10:54
Lokalizacja: Białystok
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: AndO3131 » piątek 14 paź 2016, 19:47

Plugin przygotowywałem z myślą o odtworzeniu oryginalnych kart, choć pewnie się za to nie zabiorę, za dużo roboty :lol: A były one różnych rozmiarów, co widać na przykład na tych skanach (na przykład porównując Strażnika ze Starożytnym Artefaktem). Zrobię przycisk określający zachowanie obrazka - albo będzie kadrowany w programie w stałych ramach, albo dopasowany do szerokości z zachowaniem proporcji obrazu.

Następna wersja https://www.dropbox.com/s/xuozntd6u01ao ... d.jpg?dl=0 z kadrowaniem obrazka.




Awatar użytkownika
Zaberish
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 205
Rejestracja: sobota 13 lip 2013, 00:17
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Zaberish » sobota 15 paź 2016, 10:24

Bludgeon pisze:Mi też pasuje amulet, ale zrobienie go niemagicznym byłoby jakimś nieporozumieniem.
Zdaje się, że sam optowałeś za konwersją 1:0,99 :) Ten jeden Magiczny Przedmiot w zasadzie niczego by tu nie zmienił, a poza tym realia tego dodatku zostały wymyślone w taki sposób, że nie działają tu Czary, ale Magiczne Przedmioty funkcjonują bez problemów. Może więc "Rubinowy amulet" jest wytworem rzemiosła z zamierzchłej przeszłości? Albo jednym z reliktów po jakiejś rasie zamieszkującej tę okolicę wieki temu? A może najzwyczajniej w świecie został wytworzony niedawno przez jakiegoś wybitnie uzdolnionego producenta amuletów ochronnych? Opcji jest mnóstwo...

Ale okej. Może to być też zwyczajny, kompletnie niemagiczny przedmiot. Może się na przykład nazywać "Wisior z rubinem" i do działania wykorzystywać prawa fizyki - padające na wisior promienie słoneczne załamują się dzięki unikatowemu szlifowi w taki sposób, że tworzą ochronną aurę wokół noszącej wisior postaci. Jeśli to rozwiązanie się nie podoba, to proszę, mam inną wersję. Niech to będzie Przedmiot (niemagiczny!) o nazwie "Serce smoka", niech ma postać wisiora z zawieszonym na nim dużym rubinem (pomysł na to, że smocze serce ma postać klejnotu, nie jest mój jakby kto pytał - spotkałem się z tym tysiąc lat temu chyba w jakimś filmie albo książce :D) i następujący opis: "Serce smoka absorbuje nadmierne ciepło, dzięki czemu noszący je Poszukiwacz nie traci Wytrzymałości podczas pobytu na Pustyni oraz we wnętrzu Dryfującego Wulkanu. Również istoty zamieszkujące Warownię Tytanów nie zwrócą uwagi na właściciela Serca, o ile wyrzuci on 1 na kostce." Nadal do bani? To zróbmy z tego "Szatę Smoczego Władcy" (też niemagiczną), która z racji wykonania ze szczególnego materiału (np. łusek smoka albo odpowiednio impregnowanego płótna) daje ochronę przed gorącem...

Tak na marginesie, to jest np. taki Przedmiot (zwykły!) o nazwie "Karty Taroka", którego opis aż ocieka magicznymi właściwościami - bo niby w jaki sposób zwykła talia niemagicznych kart pozwala unikać wszelkich pułapek każdemu Poszukiwaczowi o Mocy wyższej niż 3?
Bludgeon pisze:Jest ich kilka ale bardzo mało.
Chodziło mi o to, żeby pokazać, że są i że dotąd nikt chyba nie miał z tym problemu. W tym kontekście jedna nazwa własna w nowym rozszerzeniu nie powinna uczynić grze krzywdy, prawda? BTW przypomniałem sobie jeszcze, że jest w grze taki np. Mefistofeles :D

Poza tym używanie nazw własnych na planszy pozwala znacznie łatwiej dodać klimatu, wprowadzić pewne mikrohistorie, które mogą rzucać jakieś światło na historię danego miejsca, całego świata, a nawet pojedynczych istot czy osób zamieszkujących tenże świat.
Bludgeon pisze:W zbiorowej świadomości popkulturowej te nazwy dawno przestały być traktowane jako imiona specyficznych istot a stały się nazwami gatunków.
O tym, co i w jaki sposób traktuje zbiorowa świadomość popkulturowa nie będę się wypowiadał, choćby dlatego, że ta sama zbiorowa świadomość popkulturowa uznaje działalność Piero Manzoniego czy Wima Delvoye za najwyższych lotów sztukę. Dla mnie liczą się fakty.
Bludgeon pisze:I co z tego?
Naprawdę uważasz, że to właściwy sposób argumentacji w dyskusji prowadzonej przez (jak sądzę) cywilizowane i przynajmniej względnie kulturalne osoby...?
Bludgeon pisze:Ork też jest i wrogiem i poszukiwaczem.


To prawda. Czy to automatycznie znaczy, że należy każdego Wroga zrobić Poszukiwaczem, czy może raczej powinniśmy próbować unikać takich sytuacji i wymyślać Poszukiwaczy, którzy są jednak unikalni? Bo w końcu z jakiego powodu ten jeden, jedyny Ork w całym świecie "Magii i Miecza" jest Poszukiwaczem, podczas gdy cała reszta orków służy za mięso armatnie dla Poszukiwaczy właśnie...? Jest inteligentniejszy niż reszta? Jest banitą, postępującym wbrew zasadom wyznawanym przez własnych pobratymców? A może szuka nowego, lepszego sposobu na życie? Czy może jednak osoba tworząca tę postać zwyczajnie poszła na łatwiznę? No właśnie...

To zresztą pokazuje kolejną kwestię, o której w tym wątku była wcześniej mowa: spójność. Jeżeli próbujemy za wszelką cenę stworzyć dodatek, który będzie w 100% spójny z przyjętymi założeniami i z resztą "MiM", to okej. Ale jeśli staramy się za wszelką cenę, żeby ta spójność objęła przede wszystkim zgodność z zasadami, na jakich funkcjonuje realny świat (ten, w którym żyjemy), to bierzmy pod uwagę, że drogi są w zasadzie trzy:

1. Nigdy nie dojdziemy do porozumienia co do rozmaitych detali, a dodatek będzie już na wieki mieć status "niedokończony".
2. Wymyślimy coś wspólnie tak, żeby się do bólu zgadzało z rzeczywistością, w której funkcjonujemy na co dzień, a potem okaże się, że dodatek jest nieklimatyczny, zbyt jakiśtam i za bardzo jakiśtamjeszcze, w wyniku czego mało kto będzie w niego grać.
3. Przystaniemy na pewną umowność, zgodzimy się na tak charakterystyczny przecież dla "MiM" misz-masz różnych klimatów w obrębie szeroko pojętego fantasy i pójdziemy na kompromisy, godząc się z myślą, że na dodatek idealny przyjdzie nam jeszcze poczekać - kto wie, może to będzie dla kogoś motywacja, żeby pomyśleć nad kolejnym rozszerzeniem do "Magii i Miecza"...?

Wspominane wyżej (przesadne w moim odczuciu) dążenie do nadrealizmu widać wyraźnie, np. w kontekście Piłomiecza. Tak na marginesie to nie wiem, czy zwróciliście uwagę, że istnieje sobie taki Magiczny Przedmiot, jak "Morning star", którego opis i zasada działania w żaden sposób nie kwalifikuje go do bycia Magicznym Przedmiotem. I nikomu to zdaje się nie przeszkadzać...

Weźmy po prostu pod uwagę, że cały świat "MiM" się aż taką fanatyczną spójnością nie cechuje - dla przykładu obok siebie funkcjonują istoty z mitologii słowiańskiej, greckiej i co najmniej kilku innych (o bytach mających rodowód czysto religijny już nie wspomnę) i jest okej. Dlaczego w takim razie za wszelką cenę próbować nadspójność wprowadzić tutaj? Przecież jedną z cech charakterystycznych "MiM" jest właśnie ten nietypowy dla innych planszówek kosmopolityzm i szkoda z niego tak po prostu rezygnować...
Bludgeon pisze:Humanoid po pierwsze brzmi nowocześnie, po drugie pierwsze słyszę żeby oznaczał istotę z sztucznym ciałem , humanoid to istota kształtem podobna do człowieka (albo wręcz człowiek).
Termin powstał w 1870 roku (a przynajmniej wtedy został po raz pierwszy oficjalnie użyty), więc szczególnie nowoczesny to nie jest :) Brzmi jak brzmi - dla jednej osoby tak, dla innej inaczej. Mnie się akurat kojarzy raczej staroświecko, ale to ja :D

Co do definicji, to człowiek to człowiek i tyle. Humanoid natomiast jest tworem mającym cechy człowieka. I nie jest to mój wymysł, tylko ekipy bardzo mądrych ludzi zajmujących się opracowywaniem Słownika Języka Polskiego wydawanego przez PWN. Wracając do meritum: jak najbardziej jest więc to zaproponowana przeze mnie "istota ze sztucznym ciałem". Zresztą taką lekturę definicji humanoida proponuje też szanowna (choć niekoniecznie szacowna) Wikipedia, według której humanoid to "każdy byt, którego kształt ciała przypomina ludzkie. Termin obejmuje więc ssaki naczelne jak i mityczne istoty czy sztuczne organizmy (androidy), szczególnie w kontekście fantastyki naukowej i fantasy." Ale to Wikipedia, należy do niej podchodzić z pewną dozą ostrożności i nigdy nie można uznawać wiadomości z niej za jedyną i najsłuszniejszą prawdę :)
Bludgeon pisze:Po pierwsze baldur's gate wzięło kensai z AD&D, po drugie AD&D tego archetypu nie wymyśliło.
Z tego, co wiem, Kensai pojawia się jako klasa postaci w jednym z dodatków do pierwszej edycji AD&D gdzieś w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku (jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to w 1984 albo 1985 czy coś koło tego). I jest to klasa wymyślona właśnie na potrzeby tego dodatku (skądinąd całkiem niezłego, jak ktoś lubi klimaty dalekowschodnie). Mówisz, że oni tego archetypu nie wymyślili. W takim razie kto to zrobił? Bo prawa autorskie na bank mają goście od AD&D - nie pozwoliliby sobie na oficjalne wydanie czegoś, co do czego kwestie praw autorskich są niejasne i nieuregulowane...

Poza tym nie rozumiem, dlaczego mielibyśmy nadmiernie zaśmiecać "MiM" japońszczyzną? Jest już Ninja, jest Samuraj, pewnie jeszcze co najmniej kilku Poszukiwaczy, o których w tej chwili kompletnie nie pamiętam, a którzy są w popularnych dodatkach autorskich. Skoro jednak dajemy Kensaia, czyli klasę postaci mającą w archetypie konkretne cechy, to idźmy w zgodzie z tym archetypem i nie pozwólmy Kensaiowi używać żadnych broni, które są Magicznymi Przedmiotami - oryginalnie w AD&D tak właśnie było. Skoro kopiujemy coś, to skopiujmy to z całym inwentarzem :D

Naprawdę nie może być neutralnie brzmiący i nie powodujący żadnych (nawet potencjalnych) zatargów o prawa autorskie "Mistrz miecza"...?


Pudełko z grami - największa w sieci baza informacji o starych grach planszowych


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3414
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Bludgeon » sobota 15 paź 2016, 10:57

Zaberish pisze:
Zdaje się, że sam optowałeś za konwersją 1:0,99 :) Ten jeden Magiczny Przedmiot w zasadzie niczego by tu nie zmienił, a poza tym realia tego dodatku zostały wymyślone w taki sposób, że nie działają tu Czary, ale Magiczne Przedmioty funkcjonują bez problemów.
Sugeruję czytanie ze zrozumieniem. Napisałem że ten przedmiot jak go opisałeś jeśli byłby niemagiczny to byłby nieporozumieniem. Nie napisałem że powinien być niemagiczny.

Zaberish pisze: Chodziło mi o to, żeby pokazać, że są i że dotąd nikt chyba nie miał z tym problemu. W tym kontekście jedna nazwa własna w nowym rozszerzeniu nie powinna uczynić grze krzywdy, prawda? BTW przypomniałem sobie jeszcze, że jest w grze taki np. Mefistofeles :D
Zauważ też że wszystkie imiona jakie się pojawiają to imiona istniejące w naszej kulturze/mitologii/itp. Nie ma niczego wymyślonego na potrzeby gry (a przynajmniej żadne takie nie przychodzi mi do głowy).
Zaberish pisze: Naprawdę uważasz, że to właściwy sposób argumentacji w dyskusji prowadzonej przez (jak sądzę) cywilizowane i przynajmniej względnie kulturalne osoby...?
Jeśli rozbijasz argumentację na fragmenty a potem się kłócisz że fragment wyjęty z kontekstu nie ma sensu to nic dziwnego że masz potem pytania. :P
Zaberish pisze: To prawda. Czy to automatycznie znaczy, że należy każdego Wroga zrobić Poszukiwaczem,
Nie wiem skąd taki wniosek, nic takiego nie sugerowałem.
Zaberish pisze: czy może raczej powinniśmy próbować unikać takich sytuacji i wymyślać Poszukiwaczy, którzy są jednak unikalni?
Jest moim przekonaniem że w talizmanie jest miejsce na obie grupy.
Zaberish pisze: Bo w końcu z jakiego powodu ten jeden, jedyny Ork w całym świecie "Magii i Miecza" jest Poszukiwaczem, podczas gdy cała reszta orków służy za mięso armatnie dla Poszukiwaczy właśnie...? Jest inteligentniejszy niż reszta? Jest banitą, postępującym wbrew zasadom wyznawanym przez własnych pobratymców? A może szuka nowego, lepszego sposobu na życie? Czy może jednak osoba tworząca tę postać zwyczajnie poszła na łatwiznę? No właśnie...
Nie widzę większego sensu w zastanawianiu się nad tym "problemem" jako że talizman jest bardzo ogólnikowym fantasy.
Zaberish pisze: To zresztą pokazuje kolejną kwestię, o której w tym wątku była wcześniej mowa: spójność. Jeżeli próbujemy za wszelką cenę stworzyć dodatek, który będzie w 100% spójny z przyjętymi założeniami i z resztą "MiM", to okej.
No to okej.
Zaberish pisze: Ale jeśli staramy się za wszelką cenę, żeby ta spójność objęła przede wszystkim zgodność z zasadami, na jakich funkcjonuje realny świat
I tu Ci przerwę, bo nie staramy się o to. Jeśli chcesz się starać to tylko będziesz miał problemy z propozycjami innych osób.
Zaberish pisze: Wspominane wyżej (przesadne w moim odczuciu) dążenie do nadrealizmu widać wyraźnie, np. w kontekście Piłomiecza. Tak na marginesie to nie wiem, czy zwróciliście uwagę, że istnieje sobie taki Magiczny Przedmiot, jak "Morning star", którego opis i zasada działania w żaden sposób nie kwalifikuje go do bycia Magicznym Przedmiotem. I nikomu to zdaje się nie przeszkadzać...
Wytłumaczenie że jakiś przedmiot ma cechy magiczne, choć mógłby być spokojnie niemagiczny, jest o wiele łatwiejsze do przełknięcie niż odwrotnie.
Zaberish pisze:
Bludgeon pisze:Humanoid po pierwsze brzmi nowocześnie, po drugie pierwsze słyszę żeby oznaczał istotę z sztucznym ciałem , humanoid to istota kształtem podobna do człowieka (albo wręcz człowiek).
Termin powstał w 1870 roku (a przynajmniej wtedy został po raz pierwszy oficjalnie użyty),
Więc nie pasuje do gry która jest miszmaszem starożytności i średniowiecza. Miałby sens gdybyśmy nie przerabiali WKO, ale o to przecież w tym temacie chodzi.

Zaberish pisze: Co do definicji, to człowiek to człowiek i tyle. Humanoid natomiast jest tworem mającym cechy człowieka.
Przecież dokładnie to wcześniej napisałem.

I nie jest to mój wymysł, tylko ekipy bardzo mądrych ludzi zajmujących się opracowywaniem Słownika Języka Polskiego wydawanego przez PWN. Wracając do meritum: jak najbardziej jest więc to zaproponowana przeze mnie "istota ze sztucznym ciałem". Zresztą taką lekturę definicji humanoida proponuje też szanowna (choć niekoniecznie szacowna) Wikipedia, według której humanoid to "każdy byt, którego kształt ciała przypomina ludzkie. Termin obejmuje więc ssaki naczelne jak i mityczne istoty czy sztuczne organizmy (androidy), szczególnie w kontekście fantastyki naukowej i fantasy." Ale to Wikipedia, należy do niej podchodzić z pewną dozą ostrożności i nigdy nie można uznawać wiadomości z niej za jedyną i najsłuszniejszą prawdę :)
Zaberish pisze: I jest to klasa wymyślona właśnie na potrzeby tego dodatku (skądinąd całkiem niezłego, jak ktoś lubi klimaty dalekowschodnie). Mówisz, że oni tego archetypu nie wymyślili.
Mogłem się pomylić pisząc z pamięci, bywa.
Zaberish pisze: Poza tym nie rozumiem, dlaczego mielibyśmy nadmiernie zaśmiecać "MiM" japońszczyzną?
A kto powiedział że to jest nadmierne?
Zaberish pisze: Jest już Ninja, jest Samuraj, pewnie jeszcze co najmniej kilku Poszukiwaczy, o których w tej chwili kompletnie nie pamiętam, a którzy są w popularnych dodatkach autorskich.
A co mnie interesują inne dodatki autorskie? Robimy dodatek do mim a nie mim turniejowej czy jeszcze jakiegoś prywatnego wariantu.
Zaberish pisze:Skoro jednak dajemy Kensaia, czyli klasę postaci mającą w archetypie konkretne cechy, to idźmy w zgodzie z tym archetypem i nie pozwólmy Kensaiowi używać żadnych broni, które są Magicznymi Przedmiotami - oryginalnie w AD&D tak właśnie było. Skoro kopiujemy coś, to skopiujmy to z całym inwentarzem :D
To może najpierw popraw trolla żeby zmieniał się w kamień w dzień ;)
Zaberish pisze:Naprawdę nie może być neutralnie brzmiący i nie powodujący żadnych (nawet potencjalnych) zatargów o prawa autorskie "Mistrz miecza"...?
Jakich znowu zatargów?


What a view.


Awatar użytkownika
Zaberish
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 205
Rejestracja: sobota 13 lip 2013, 00:17
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 38
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Zaberish » sobota 15 paź 2016, 11:57

Bludgeon, odpowiem na Twojego posta na spokojnie wieczorem.


Pudełko z grami - największa w sieci baza informacji o starych grach planszowych


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Zbrojownia
Posty: 3414
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Bludgeon » sobota 15 paź 2016, 12:32

Kusi mnie żeby zapytać czemu teraz jesteś niespokojny ale to byłby offtop :)


What a view.


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Rogo » niedziela 16 paź 2016, 13:31

Pozwolę sobie zabrać głos odnośnie wymiany zdań Zaberisha i Bludgeona:

Po pierwsze trzymamy się planu konwersji 1:1 jeśli chodzi o mechanikę gry. Przedmioty muzą pozostać niemagiczne, mimo iż jest to dość problematyczne. Uważam, że pewne zmiany są wręcz konieczne, ale tym zajmiemy się po zakończeniu konwersji bezzmianowej.
Po drugie jest kilka nazw własnych w MiM, ale to nie znaczy, że mi się to podoba. Większość rzeczy nie ma takich nazw i tego zamierzam się trzymać.
Po trzecie z dalekowschodnich klimatów wciśniętych do MiM też nie jestem zadowolony i mi one po prostu nie pasują, więc wolę ich unikać. Magia i Miecz to taka sieczka różnych klimatów i jestem tego świadomy, ale olałbym iść w stronę klasycznego fantasy.
Nazwy i rzeczy, które są powszechnie kojarzone z fantasy są ok ;)

Miałem małą obsuwę, ale wracam do działania :)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3361
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Misiek » niedziela 16 paź 2016, 14:00

Zbyt dużo w MiMie siedzi wschodnich klimatów, by je ignorować. Śmiem twierdzić, że w latach 80/90 nie istniało pojęcie fantasy jak dziś (przynajmniej w kraju mówiło się "baśniowe"). MiM może kojarzyć się też z tym co kręciło wtedy dzieciaki, a więc filmy o ninja, westerny, czy nawet klimaty komando w WKO. To takie zapomniane dziś trendy ale popularne wtedy. Jak pobieżnie patrzę to ok 1/5 poszukiwaczy nawiązuje do wschodu.




Awatar użytkownika
Space86
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Postacie Space86
Sługi Soggotha
Zmierzch Tytanów
Posty: 683
Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 31
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Space86 » niedziela 16 paź 2016, 16:06

ZArówno MiM jak i MM to taki wór rózności, że nie można stwierdzić jednozancznie co jest w klimacie MIM a co w tym klimacie nie jest, dop iero w TMIM powoli zaczęli to ujednolicac na takkie klasyczne fantasy (chyba dopiero po 3 edycji jak już Timescapea nie publikowali w nowych odsłonach).


Fajny temat powstał niepowiem - jak skończycie to może pozwolę sobie przekonwertować konwersję naa MM ale to aktualnie sfera mażeń i snów, bo z czasem krucho.


Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau


Awatar użytkownika
Valdi [Autor tematu]
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 8330
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Valdi » niedziela 16 paź 2016, 16:32

Ja jestem w 100% za wizją Rogo, (nadal tak ją widzę), Jeżeli chcecie wsadzać do WKO nazwy własne naloty michów czy shaolinów to zróbcie osobny dodatek, niema z tym problemu, przecież aby powstały dodatkowe karty do nowej WKO.

I Tak jesteś świadomy że w MiM jest Samuraj, Karateka itd itp. Jednak nie koniecznie ta linia musi być ciągnięta w kolejnych dodatkach, rozszerzeniach czy odrazu dodatkowej talii do tego dodatku.

Zresztą nie wydaje mi się aby pozostawić WKO w takiej formie bo ma strasznie mało kart. I będę namawiał Archaniol101 aby do swojego dodateku: Góry w wersji na MiM dorzucił 20-40 kart do WKO, aby była atrakcyjniejsza - ale to inny projekt.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3361
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Misiek » niedziela 16 paź 2016, 17:36

Skąd te pokłady agresji. Na pewno zauważyłeś, że przestałem pisać swoje i nie oczekuję że to co napiszę akurat tu będzie. W sumie nawet na bieżąco z pomysłami nie jestem.

Prócz oczywistości jak Samuraj i Karateka, masz Wojownika, Czarnoksiężnika, Hobgoblina, Rzezimieszka, Filozofa czy zbójców, podatek, bożek, hełm, fontannę mądrości, amulet, szalonego wojownika, rozbójnika czy smoka. To z samej podstawki.

Ciekawi mnie za to czym ma być taki dodatek. Skoro założeniem było urwanie futurystycznych klimatów, a urywane są kolejne.




Awatar użytkownika
Valdi [Autor tematu]
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 8330
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Valdi » niedziela 16 paź 2016, 21:17

Skąd pomysł że to agresja? w życiu nikt z nas nie był w tym temacie agresywny :) Piszemy jaka jest nasza wizja na ten dodatek.

Ps.
Owszem może Szalony Wojownik ma grafikę Jackie Chana, ale np. Wojownik, Czarnoksiężnik, Hobgoblin, Zabójca, Podatek itp. to już nie wiem gdzie ma naloty azjatyckie :D

Podatek zresztą wydawał mi się zawsze na Podatek biskupi czy coś w tym stylu.
ale to nie tu o tym.

I serio nikt nigdy agresywny chyba tu nie był, tylko trudno do każdego zdania dodawać emotikona :D


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
Elya
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 128
Rejestracja: niedziela 23 paź 2016, 22:27
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 21

Re: Pomysł na wspólny projekt

Post autor: Elya » środa 26 paź 2016, 10:26

Potrzebna jest z czymś jeszcze pomoc?




ODPOWIEDZ