Strona 1 z 1

Zmienna kolejność graczy w turze

: czwartek 20 lut 2014, 09:35
autor: poooq
Czy próbowaliście wprowadzić zasady zmieniające kolejność działań poszczególnych graczy? Czy przydałaby się taka innowacja?

Widzę dwie metody:

1) Pierwszy gracz otrzymuje znacznik, kolejni gracze wykonują ruchy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, pod koniec tury gracz przekazuje znacznik osobie po lewej stronie.

2) Inicjatywa: najszybszy gracz ma największe kary do testów, ostatni ma +1 do rzutów.

Czy stała kolejność graczy to wada?

: czwartek 20 lut 2014, 10:14
autor: Krzysiek
Myślę że w MiM kolejność nie ma na ogół większego znaczenia. To czy pierwszy dobiegniesz w dane miejsce zależy przede wszystkim od rzutu kostką. A jeśli się nie ścigacie to tym bardziej bez różnicy jest czy ja pierwszy zawalczę z Goblinem, czy też mój rywal zrobi zakupy w Mieście.

: czwartek 20 lut 2014, 16:54
autor: Kaktus+
gdyby od tego zależało w grze więcej elementów niż może efekt kilku kart, to tak.

Ta mechanika pojawia się ostatnio w wielu grach (Arkham, Blood Bowl, Puerto Rico, Wysokie Napięcie i wiele wiele innych) i ma ona istotne znaczenie. Tutaj jednak od tego czy jesteś pierwszy lub drugi zależy tak na prawdę niewiele. Prędzej już miejsce posadowienia gracza, gdyż sporo kart (szczególnie z dodatków autorskich) wprost stanowi: graczowi po prawej/lewej itp.

: czwartek 20 lut 2014, 18:53
autor: poooq
A gdyby ujawnić wierzchnią kartę z talii przygód?

: czwartek 20 lut 2014, 19:05
autor: abubu
poooq pisze:A gdyby ujawnić wierzchnią kartę z talii przygód?
To nie przejdzie ... to jak dać "dar jasnowidzenia" wszystkim poszukiwaczom.

: czwartek 20 lut 2014, 19:14
autor: Mały Nemo
Swego czasu, dawno temu, popełniłem kiedyś taką kartę:

Obrazek
(kliknij mnie)

Delikatnie jest ona mniej więcej tym, co sugerujesz poooq.

===

Teoretycznie rzecz biorąc dałoby się stworzyć jakąś mechanikę na zmiennej kolejności ruchów, mechanikę od której zależałoby dosyć wiele w grze. Ale wymagałaby taka mechanika dodania nowych kart. Niekoniecznie kart do talii Przygód (a np. globalne karty), ale bez nich nie dałoby się stworzyć czegoś ciekawego.

: czwartek 20 lut 2014, 21:13
autor: poooq
Nemomon pisze:Swego czasu, dawno temu, popełniłem kiedyś taką kartę:

[url=http://img689.imageshack.us/img689/4020 ... zczasu.png]Obrazek[/url]
(kliknij mnie)

Delikatnie jest ona mniej więcej tym, co sugerujesz poooq.
Jak Zegar zadziałał w praktyce?

: czwartek 20 lut 2014, 21:47
autor: Mały Nemo
Nie mam zielonego pojęcia ^^".

: czwartek 20 lut 2014, 22:51
autor: poooq
Nemomon pisze:Nie mam zielonego pojęcia ^^".
:-({|=

Nemo -moja propozycja do geek of the week.

: czwartek 20 lut 2014, 23:45
autor: Mały Nemo
Akurat mam konto na BGG, więc gdybyś faktycznie chciał mnie nominować... :-"

Ja tworzę dodatki jedynie dla idei ich tworzenia ;).