Poczatkujący

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
okocz [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 16 lut 2014, 21:17
Lokalizacja: Piekary Śl
Płeć:

Poczatkujący

Post autor: okocz »

Cześć. Czytam to forum od 2 dni ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ( a może są za daleko i nie udało się mi do nich dotrzeć?:)). Może dlatego, ze większość osób jest tutaj wyjadaczami, a ja swoją przygodę z Mim rozpocząłem... w Piątek.
Wstyd się przyznać ale nigdy nie grałem wcześniej w planszówki tego typu. W dzieciństwie miałem Magiczny Miecz, ale byłem za młody by zrozumieć zasady wiec od razu gra poszła w odstawkę.

Zacznę od tego, ze grałem w reedycję z 2008 z rzeźbionymi figurkami itp. Jako, ze mimo wszystko 200 zł da się odżałować nie brałem pod uwagę samoróbek. Moją uwagę zwróciły jednak Wasze posty.

Chodzi mi głównie o niedopatrzenia i błędy w grze o których czytałem oraz żetony losu które ponoć za bardzo upraszczają rozgrywkę. Klimat ponoć nie ten itp. Jak to policzyłem zrobienie gry wyjdzie podobnie (zwłaszcza, ze doszedłem do wniosku, ze wolałbym zakupić żetony(pchełki) na allegro).

No i teraz do rzeczy:

1. Czy rzeczywiście samoróbki podniosą grywalność i przyjemność z gry?

2. Jeżeli tak to jak je drukować?
Czy plansze drukujecie na zwykłym papierze - na ploterach. czy też na grubym papierze a4 i sklejacie?
Czy karty sklejacie z dwóch kartoników czy drukujecie dwustronnie?
Czy są jakieś patenty, by wszystko wyszło równo a robota szła szybko?

3. Czy dodatki wnoszą coś więcej do gry niż tylko wydłużają rozgrywkę? Wiem, że niby dodają "miodności", ale czy aby nie kosztem bezpośredniej rywalizacji? Przyznam, że dla mnie gra 4-5 h jest akceptowalna, ale rozgrywki rozciągnięte na 3-4 dni już mniej.

4. No i teraz wiem, że nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi ale: Jaką grę wybrać?
Skłaniałem się do wielkiej MiM, ale nie wiem czy moja drukarka wytrzyma taką ilość elementów do wydruku. Czy mogę po prostu wydrukować np. tylko część kart?
Czytałem też o Małej MiM, ale wydaje mi się, że podwójne postacie trochę zbyt komplikują rozgrywkę jak na "wieczorną grę przy piwie". Ogólnie rozgrywka wydaje mi się trochę bardziej skomplikowana w tej wersji.

5. Nurtuje mnie też pytania, czy Talisman MiM różni się czymś więcej od MiM niż tylko żetony losu i co za tym idzie parę nowych kart?

Mam nadzieje, ze opisałem wszystkie moje problemy zrozumiale. Dzięki z góry na odpowiedzi:)
Wydaje mi się, ze moje pytania pomogą również osobom odwiedzającym forum w przyszłości :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

okocz pisze:1. Czy rzeczywiście samoróbki podniosą grywalność i przyjemność z gry?
Zależy... Jeżeli np. podrukujesz wsio osobiście, to musisz to wyciąć. To się może wydawać łatwa praca, ale z autopsji wiem (a wyciąłem już najmarniej 1000 kart w przeciągu kilkunastu miesięcy), iż jest to jeden wielki koszmar...

Aczkolwiek, jeżeli stworzysz własne karty i je dodasz do oryginalnej gry, to może Ci się to spodobać. Czasami warto pobudzić wodze wyobraźni i stworzyć swoje własne dodatki.
okocz pisze:3. Czy dodatki wnoszą coś więcej do gry niż tylko wydłużają rozgrywkę? Wiem, że niby dodają "miodności", ale czy aby nie kosztem bezpośredniej rywalizacji? Przyznam, że dla mnie gra 4-5 h jest akceptowalna, ale rozgrywki rozciągnięte na 3-4 dni już mniej.
Dodatki karciane wprowadzają.... well... karty. Wciąż ciągniesz je z obszarów planszy głównej. Jedynie dodatkowe plansze mogą wpływać mocno na bezpośrednią rywalizację (bo jeden pójdzie np. do Miasta, a inny do Podziemi i nie ma możliwości, by się spotkali), aczkolwiek jeżeli chodzi o wydłużanie rozgrywki, to nie jestem taki tego pewny. W ostateczności gracze zwiedzają inne plansze w jakimś celu - np. by zdobyć silny przedmiot lub szybciej zwiększyć swoje atrybuty. Pod tym względem więc dodatkowe plansze nie mają wpływu na wydłużenie czasu gry. Wpływ na to może jednak mieć zachowanie graczy, którzy zamiast wykonać misję w danej planszy i z niej wyjść, się wciąż po niej włóczą, zwiedzając ją.
okocz pisze:Czytałem też o Małej MiM, ale wydaje mi się, że podwójne postacie trochę zbyt komplikują rozgrywkę jak na "wieczorną grę przy piwie". Ogólnie rozgrywka wydaje mi się trochę bardziej skomplikowana w tej wersji.
Well... Mała MiM jest wersją turniejową ostatnimi czasy. Jest trudniejsza, przede wszystkim koncentruje się na strategii, a niej na bezowocnym losowaniu kart byle gdzie. Każda z plansz ma konkretne zadanie, nie wchodzisz też do nich "o tak sobie", bowiem tam czeka tylko śmierć. Dlatego też Poszukiwacze bardziej wędrują po planszy głównej, a więc i element współzawodnictwa jest większy. Ponadto, de facto jest ona grana "wieczorną porą przy piwie" w pubie Paradoxie. Nawet nasz przyjaciel z Malborga przyjeżdża do nas z nami tam grać.
okocz pisze:5. Nurtuje mnie też pytania, czy Talisman MiM różni się czymś więcej od MiM niż tylko żetony losu i co za tym idzie parę nowych kart?
Cóż... Plansza jest wciąż ta sama, 90% zasad także. Różni się jedynie toną nowych kart i niektórymi zasadami, których w starej wersji nie było. Jakby nie było, MiM jest już kompletną grą, a z kolei do TMiM dodatki wciąż wychodzą, więc jeszcze może nas wieloma rzeczami zaskoczyć.

Polecam też się zainteresować Relic, który lekko bazuje na mechanice MiM, ale jest całkowicie inną grą.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

I pamiętaj że WMiM jest to upgrejd starej MiM o nowe zasady plansze itd i nie jest to szybka gra jak MMiM - poczytaj sobie instrukcję która jest w dziale poświęconym WMiM itd. Jest tu trochę do druku to fakt i przybywać będzie.

Decyzja należy oczywiście do ciebie, jeśli jednak masz czas możesz przyjechać na Zjazd forumowy, który odbędzie się w Zgierzu 26-27 kwietnia, wtedy sam obadasz każdą z wersji na żywo nawet Relica.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Bania
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: środa 19 lut 2014, 19:57
Lokalizacja: MCH
Płeć:

Post autor: Bania »

To może ja się podepnę z pytaniem zamiast tworzyć nowy temat:

Czy istnieje może wersja planszy Wrewa "Wieża Maga" z opisami pól takimi jak w oryginalnej wersji(by Valdi)? Czy może jedyną opcją jest korzystanie ze ściągi i suchej wersji planszy? (z Descriptions)


Tak w ogóle to witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Musze przyznać, że zacne.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

z opóźnieniem napisze, że musisz się zwrócić bezpośrednio do wrewa, bo jedynie jego wcześniejsza wersja posiada naniesione opisy z oryginalnej planszy Valdiego. Ta jest robiona pod wersję angielską dla Jona.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
ODPOWIEDZ