Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Która edycja jest najbardziej udana pod względem mechanicznym?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o MiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
Chadwarden [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: piątek 23 sie 2013, 13:51
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Która edycja jest najbardziej udana pod względem mechanicznym?

Post autor: Chadwarden » czwartek 19 wrz 2013, 13:48

Która edycja jest najbardziej udana pod względem mechanicznym, druga, trzecia czy czwarta? Magicznego Miecza raczej tu nie biorę pod uwagę bo to inna gra. Grałem w czwartą edycję i wydaje mi się zbyt prosta, wejście na pole z koroną władzy jest niemal gwarantowane i sprawia wrażenie braku wyzwania, a w Magicznym Mieczu graniczyło z niemożliwością, więc jak dla mnie są to dwa ekstrema.

Myślę nad kupnem któreś edycji z dodatkami, i chciałbym wiedzieć która jest najlepiej zbalansowana i tak dalej. Pod uwagę biorę też klimat, i tutaj też trudno mi ocenić bez zagrania.



Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » czwartek 19 wrz 2013, 17:11

Pod względem ogólnej mechaniki najbardziej rozbudowany i dopracowany jest TMiM, a więc 4.5.

Są ciekawi Poszukiwacze, dobre niektóre dodatki (głównie karciane), jednak poziom trudności mizerny, głównie ze względu na niskie statystyki wrogów i obecność Losu.

MiM jest dobry, ma dobre dodatki planszowe (podziemia, wko). Jeśli jesteś w stanie przełknąć szatę graficzną autorskiego dodatku Mała MiM, który jest forumowym standardem turniejowym, to czeka Cię dobra zabawa.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2924
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: abubu » czwartek 19 wrz 2013, 18:02

TMiM - granie dla samego grania, spokojnie, bez nerwów... ot takie wałęsanie się po planszy bez większej złośliwości wobec innych graczy. Innymi słowy, dobra zabawa. Bardzo łatwa do opanowania dla każdego.

Mała MiM - świetne pod względem rywalizacji, jednak (wg. mnie) jeszcze do dopracowania jeżeli chodzi o same karty. Mechanika w ciekawy sposób zmodyfikowana, co sprawia iż każda rozgrywka jest inna i bardziej zawzięta :) Polecam ale raczej dla obeznanych z tematem. Ogólnie po ostatnim turnieju jestem zachwycony i głodny kolejnych przygód z Małą MiM, zwłaszcza, że dzięki modyfikacjom wzbogaciła i urozmaiciła mi klasyczną MiM (którą znam od wielu lat).

MiM - pośrednio między TMiM i Małą MiM ... jednak przede wszystkim klasyk. Mechanika jest ok, jednak kilka domowych zasad warto ustalić i wprowadzić (czasami wzorując się na instrukcji do TMiM, a czasami czytając to forum). Kilka gier, zapisków na kartkach i można "poprawić" rozgrywkę, aby zgrzytów między graczami nie było.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 20 wrz 2013, 07:08

Ja jeszcze dodam Relic. Jest to gra dosyć rozwinięta w elementy i miechanizmy, jest to też gra dosyć trudna, nieraz się zdarzało trafić na wroga o Sile 20. Dosyć często się tam traci ostatnie punkty życia/wytrzymałości, ale jest jeden minus - tam się niemal nie da definitywnie zginąć. Po stracie ostatniego punktu życia odradzasz się, odrzucając całe złoto, trofea oraz Czary/Zaklęcia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
blazius
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Pojedyncze karty
Przedpola Piekieł
Posty: 435
Rejestracja: sobota 30 mar 2013, 05:38
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: blazius » sobota 21 wrz 2013, 15:23

Gram wyłącznie TMiM i gdybym jej nie urozmaicił to pewnie by mi się znudziła. Przedpola Piekieł, trochę z Wizji, 40-tu autorskich poszukiwaczy, groźniejszy Żniwiarz i można grać.



Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 25

Post autor: arai » środa 25 wrz 2013, 05:00

Moim zdaniem Relic to zupełnie inna gra. Już prędzej MM bym dorzuciła do tego zestawienia, chociaż za nim nie przepadam. Stary MiM jest dobry, ale bez niektórych autorskich kart i z modyfikacjami, niekoniecznie takimi jak na turnieju w Rzeszowie :D Talisman jest nie tyle nawet ładniejszy co trwalszy (w końcu nie trzeba wciskać kartoników w plastikowe podstawki, a figurki można pomalować, plansza jest gruba, pionki i plastikowe pieniążki też się sprawdzają). Jest też zdecydowanie bardziej zbalansowany i dopracowany, chociaż też ma swoje niedociągnięcia! Jak dla mnie to plus że "łatwiejszy", bo można to przełożyć na czas rozgrywki :) Dlatego suma sumarum wolę nowego Talismana. Można dorobić do niego autorskie karty albo nawet całe dodatki żeby było ciekawiej i weselej ;)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."

ODPOWIEDZ