Strona 1 z 1

Kilka pytań nowego użyktownika.

: sobota 30 mar 2013, 18:32
autor: Iskierka
Witam wszystkich. W MiM grałem za dzieciaka a teraz trafiłem na to forum. Mam do was kilka pytań dotyczących MiMa.

1.w którą stronę się poruszać w krainie zewnętrznej i środkowej? Niby mogę sam wybrać ale moim zdaniem to ułatwia sprawę. Mogę np. uniknąć walki z kimś silnym albo uniknąć odwiedzania niewygodnych miejsc.

2.Czy rozwijacie moc za punkty pokonanych wrogów? Na tym forum niektórzy pisali, że wymieniają za 10 pkt mocy pokonanych wrogów ale to jest specjalna zdolność szamana...

3.Jak wybieracie poszukiwacza przed rozgrywką? Losujecie? A co jeśli ktoś wylosował postać ewidentnie najgorszą/najlepszą?

4.Czy przed grą usuwacie jakieś karty z gry? Poszukiwacze, przedmioty, zdarzenia?

5.Jak unikacie przepakowania postaci? Mam na myśli sytuację w której na planszy praktycznie nic mi nie może zagrozić poza innym poszukiwaczem.

6.Czy jest dostępna wersja gry na zuntzu w której decydujemy z jakimi dodatkami gramy?

7.W grze na zuntzu online rozumiem, że wszystko co robię widzą inni? Jak ma wziąć, czar, żeby inni go nie znali?

8.Jak już wezmę ten czar a ktoś ma zdolność dzięki której mam mu go pokazać to jak to zrobić, żeby poznał go tylko on a nie żaden inny gracz? Pytam bo przez zuntzu nigdy nie grałem.

9.Czy mogę kupić punkty wytrzymałości jak mam 4 lub więcej?

To na razie tyle :) Jak sobie coś przypomnę to zapytam:)

: sobota 30 mar 2013, 18:40
autor: Bludgeon
Iskierka pisze:1.w którą stronę się poruszać w krainie zewnętrznej i środkowej? Niby mogę sam wybrać ale moim zdaniem to ułatwia sprawę. Mogę np. uniknąć walki z kimś silnym albo uniknąć odwiedzania niewygodnych miejsc.
W lewo albo w prawo, Ty wybierasz.
Iskierka pisze:2.Czy rozwijacie moc za punkty pokonanych wrogów? Na tym forum niektórzy pisali, że wymieniają za 10 pkt mocy pokonanych wrogów ale to jest specjalna zdolność szamana...
Ja tak, ale ja gram w Tmim nie mim, a tam to oficjalna zasada.
Iskierka pisze:3.Jak wybieracie poszukiwacza przed rozgrywką? Losujecie? A co jeśli ktoś wylosował postać ewidentnie najgorszą/najlepszą?
U nas się wybiera. Każdy gra tym co lubi, w końcu gra ma być przejemnością.
Iskierka pisze:4.Czy przed grą usuwacie jakieś karty z gry? Poszukiwacze, przedmioty, zdarzenia?
Tak, wywaliłem z 40-50 kart z różnych talii w sumie. Głównie karty które były kilku kopiach w talii.

: sobota 30 mar 2013, 18:42
autor: Iskierka
Bludgeon pisze:W lewo albo w prawo, Ty wybierasz.
Przed każdą turą?

: sobota 30 mar 2013, 18:43
autor: Bludgeon
Iskierka pisze:
Bludgeon pisze:W lewo albo w prawo, Ty wybierasz.
Przed każdą turą?
Tak.
Gramy tak że tego wyboru nie ma się odwiedzając pozostałe plansze. W Górach i Podziemiach trzeba iść do samego końca i nie wolno zawracać. Uczyniło to te plansze trudniejszymi i bardziej emocjonującymi.
Iskierka pisze:5.Jak unikacie przepakowania postaci? Mam na myśli sytuację w której na planszy praktycznie nic mi nie może zagrozić poza innym poszukiwaczem.
W taki sposób że taki poszukiwacz idzie kończyć grę. A jeśli nie idzie, to ktoś idzie za niego i zabiera mu zwycięstwo spod nosa.
Iskierka pisze:9.Czy mogę kupić punkty wytrzymałości jak mam 4 lub więcej?
Odzyskać/wyleczyć punkty wytrzymałości możesz tylko do wartości początkowej, wydrukowanej na karcie poszukiwacza. Otrzymać/dostać możesz bez odgórnego limitu. Np. w Kapliczce odzyskujesz, a dzięki runicznemu mieczowi dostajesz.

Re: Kilka pytań nowego użyktownika.

: sobota 30 mar 2013, 18:47
autor: Hellhound
Iskierka pisze:1.w którą stronę się poruszać w krainie zewnętrznej i środkowej? Niby mogę sam wybrać ale moim zdaniem to ułatwia sprawę. Mogę np. uniknąć walki z kimś silnym albo uniknąć odwiedzania niewygodnych miejsc.
W dowolną. Na tym to polega.
Iskierka pisze:2.Czy rozwijacie moc za punkty pokonanych wrogów? Na tym forum niektórzy pisali, że wymieniają za 10 pkt mocy pokonanych wrogów ale to jest specjalna zdolność szamana...
Oficjalnie nie ma takiej możliwości.
Iskierka pisze:3.Jak wybieracie poszukiwacza przed rozgrywką? Losujecie? A co jeśli ktoś wylosował postać ewidentnie najgorszą/najlepszą?
Jest o tym cały temat: Jak wybieracie postać przed grą?
Iskierka pisze:4.Czy przed grą usuwacie jakieś karty z gry? Poszukiwacze, przedmioty, zdarzenia?
Większość wyrzuca najsilniejsze karty z Jaskini (Legionista, Magiczna kusza, Wojownik z zaświatów) jak i niektóre postaci (Ninja).
Iskierka pisze:5.Jak unikacie przepakowania postaci? Mam na myśli sytuację w której na planszy praktycznie nic mi nie może zagrozić poza innym poszukiwaczem.
Jest na to wiele sposobów. Najpopularniejszy to ten, w którym trzeba uzbierać dwa razy tyle punktów siły z trofeów co poziom na który chcemy wskoczyć, np. jeśli mamy 10 punktów siły potrzebujemy trofeów na 22 punkty.
Iskierka pisze:9.Czy mogę kupić punkty wytrzymałości jak mam 4 lub więcej?
Nie można uleczyć się powyżej 4 punktów. Można zyskiwać punkty ponad ten limit.

Generalnie polecam przeczytać Dział Ogólny MiM, jest w nim wiele tematów które powinny Cię zainteresować.

: sobota 30 mar 2013, 20:18
autor: Iskierka
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Może ktoś odpowie na pytania odnośnie rozgrywki na zuntzu?

: sobota 30 mar 2013, 21:50
autor: Hellhound
Iskierka pisze:Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Jeśli któryś post był pomocny można kliknąć przycisk "Pomógł".

: sobota 30 mar 2013, 22:13
autor: Mały Nemo
Iskierka pisze:6.Czy jest dostępna wersja gry na zuntzu w której decydujemy z jakimi dodatkami gramy?
Forum GK póki co wspiera wersję Chaosa, a w tej gra się z dodatkami Gieferga (i oficjalnymi). Jak w jakiś dodatek nie chcesz grać, to ignorujesz wylosowaną kartę i losujesz nową, dopóki wylosujesz taką, która nie pochodzi z dodatku, z którym nie chcesz grać.
7.W grze na zuntzu online rozumiem, że wszystko co robię widzą inni? Jak ma wziąć, czar, żeby inni go nie znali?
Jest specjalna rączka, w której możesz trzymać Czary i inne niejawne karty.
Iskierka pisze:8.Jak już wezmę ten czar a ktoś ma zdolność dzięki której mam mu go pokazać to jak to zrobić, żeby poznał go tylko on a nie żaden inny gracz? Pytam bo przez zuntzu nigdy nie grałem.
Wtedy po prostu dajesz mu tę kartę zakrytą (kładziesz ją na planszy), a drugi gracz ją bierze, czyta i zwraca.

Warto zauważyć, iż ZunTzu nie jest idiotoodporne, sugeruje się, by grały w niego osoby, które nie oszukują.

===

BTW, pytania o ZunTzu najlepiej jest pisać w dziale ZunTzu.

: poniedziałek 01 kwie 2013, 09:40
autor: Iskierka
Czy można zamienić muła, konia, konia i wóz w w mieszek złota?

Czy mogę trzymać wszystkie przedmioty na koniu i wozie a konia i wóz w ukrytej kieszeni?

Czy w takich sytuacjach trzymacie kierujecie się instrukcją czy raczej rozsądkiem?

: poniedziałek 01 kwie 2013, 11:14
autor: Rogo
Ja się kieruję w grze rozsądkiem i logiką, ale to może prowadzić do sprzeczek w trakcie gry (wszystkie odstępstwa od instrukcji najlepiej wyjaśnić przed grą).

Niemniej w imię zasad na Twoje pytania odpowiedziałbym następująco:
Iskierka pisze:Czy można zamienić muła, konia, konia i wóz w w mieszek złota?
W MiM są to Przedmioty, a więc owszem, można je zamienić w złoto.
Iskierka pisze:Czy mogę trzymać wszystkie przedmioty na koniu i wozie a konia i wóz w ukrytej kieszeni?
Tak, ale tylko Koń i Wóz są w Ukrytej Kieszeni, więc pozostałe (wiezione na wozie) przedmioty można normalnie kraść, odbierać po wygranej walce itd.

Tak ja to interpretuję po wysłuchaniu niejednej opinii na tym forum, mogą się zdarzyć odmiennie interpretacje, zwłaszcza dotyczące Konia i Wozu w Ukrytej Kieszeni.

: poniedziałek 01 kwie 2013, 11:25
autor: Hellhound
Rogo pisze:Ja się kieruję w grze rozsądkiem i logiką, ale to może prowadzić do sprzeczek w trakcie gry (wszystkie odstępstwa od instrukcji najlepiej wyjaśnić przed grą).
Nie popieram takiego podejścia. Dla mnie nie ma nic kontrowersyjnego w tym że straż miejska ściga ropuchę za brak złota, albo że trzęsienie ziemi odbudowuje zamek po smoczym najeździe. Gra to gra i trzeba się trzymać instrukcji jeśli tylko się da.

: poniedziałek 01 kwie 2013, 22:44
autor: Artownik
^ Popieram.


Gry to nie symulator rzeczywistości. Esencją każdej gry jest opanowanie zasad i ograniczeń w niej występujących i dążenie do wygranej w rozgrywce. Na tym polega cała zabawa.

Jakoś nikt nie narzeka na mało realistyczne ruchy figur w szachach.

: poniedziałek 01 kwie 2013, 23:08
autor: Łosiu
Hellhound pisze:Dla mnie nie ma nic kontrowersyjnego w tym że straż miejska ściga ropuchę za brak złota, albo że trzęsienie ziemi odbudowuje zamek po smoczym najeździe.
Nigdy tak na to nie patrzyłem :D Uśmiałem się ;)