Strategia grania postaciami "magicznymi"
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Atuty Charakteru - Posty: 106
- Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
- Lokalizacja: Miasto
- Płeć:
Strategia grania postaciami "magicznymi"
Ostatnio troche mysle nad strategia na najblizsza rozgrywke:P Z reguly czesto staralem sie zostacyc szeryfem lub arcymagiem ( w podstawowej wersji MiM. Wersja Shumy ktora mam daje wieksze mozliwsci ( choc nie wiem czy nie wywalic czesci slabszych postaci by wyrownac szanse). Zastanawia mnie jednak strategia grania postaciami "umagicznionymi" ( wyzsza moc czary poczatkowe) bez zdolnosci ze w kazdym momencie musza posiadac co najmniej jeden czar. Bez tej zdolnosci trzeba by ciagle latac do Miasta (kupowac czary) lub liczyc na szczescie. Pytanie do wyjadaczy jaka jest strategia grania tymi postaciami?
A) dazyc do zostania Arcymagiem
liczyc na szczescie w kwesti czarow
C darowac sobie staranie sie o zaklecia i rozwijac sie normalnie z naciskiem na sile.
Jakie postacie z oryginalnej podstawki radzilibyscie wylaczyc by wyrownac szanse? ( mam podstawke miasto i podziemnia z autorskich mam m.in. poszukiwaczy z wyspy ale ich chyba odpuszcze narazie bo nie planuje korzystac z tego dodatku).
A) dazyc do zostania Arcymagiem
liczyc na szczescie w kwesti czarow
C darowac sobie staranie sie o zaklecia i rozwijac sie normalnie z naciskiem na sile.
Jakie postacie z oryginalnej podstawki radzilibyscie wylaczyc by wyrownac szanse? ( mam podstawke miasto i podziemnia z autorskich mam m.in. poszukiwaczy z wyspy ale ich chyba odpuszcze narazie bo nie planuje korzystac z tego dodatku).
- Burjaufojad
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Mała Magia i Miecz - Posty: 681
- Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 52
Rzuć okiem na czary małej mim:
https://www.dropbox.com/s...zo9h/zG2NMjRSC9
i zastanów się co może zrobić Kobold+różdżka+magiczny pomocnik (3 czary zawsze, każdy wybierany z 3 = 3 z 9 czarów na turę).
Dla ułatwienia dodam, że zabijałem gości z siłą 15 i Wytrzymałością 6 w JEDNYM spotkaniu ...
https://www.dropbox.com/s...zo9h/zG2NMjRSC9
i zastanów się co może zrobić Kobold+różdżka+magiczny pomocnik (3 czary zawsze, każdy wybierany z 3 = 3 z 9 czarów na turę).
Dla ułatwienia dodam, że zabijałem gości z siłą 15 i Wytrzymałością 6 w JEDNYM spotkaniu ...
Wasz Niedozajebicia
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Atuty Charakteru - Posty: 106
- Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
- Lokalizacja: Miasto
- Płeć:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Hmm, nie tak łatwo podjąć ten temat.
Jeśli chodzi o Miasto, to kiepsko się gra z tym dodatkiem. Sprawia wrażenie jakby dodawał do gry sporo, jednak w praktyce ogranicza rozgrywkę. Za łatwo jest się tam przemieszczać do konkretnie wybranych miejsc. Poza tym Profesje wypaczają rozgrywkę, bo są bardzo opłacalne i gra się zawsze będzie wokół nich kręcić.
Tak naprawdę nie opłaca się grać z dodatkowymi planszami, ponieważ niepotrzebnie rozciągają one pole walki, co zmniejsza szanse na interakcje i rozmywa rozgrywkę.
Jedynymi jak dotąd dodatkowymi planszami, które mają sens istnienia są Podziemia (stanowiące tylne wejście na Koronę) oraz Otchłań (w której gracz jest poza zasięgiem wszystkiego).
Co do umagicznionych, to nie sądzę żeby był sens grać magami bez Czarów, bo też i po co? Są inni Poszukiwacze do wyboru, którzy zdolności automatycznego dobierania Czarów nie posiadają, a też są przecież warci uwagi - lepiej ich potestować.
Same Czary w krytycznych momentach mogą zaważyć nad czyimś życiem lub śmiercią, bądź też wygraną, a przegraną. Warto je więc doceniać.
Jednak ciężko w tym wypadku mówić aż o strategii. Kwestia tego czy lepiej zajść gdzieś kupić Czar czy też wejść na inne pole i wylosować kartę zależy przecież od sytuacji w grze i własnego poczucia co nam w danej chwili odpowiada.
Jeśli chodzi o Miasto, to kiepsko się gra z tym dodatkiem. Sprawia wrażenie jakby dodawał do gry sporo, jednak w praktyce ogranicza rozgrywkę. Za łatwo jest się tam przemieszczać do konkretnie wybranych miejsc. Poza tym Profesje wypaczają rozgrywkę, bo są bardzo opłacalne i gra się zawsze będzie wokół nich kręcić.
Tak naprawdę nie opłaca się grać z dodatkowymi planszami, ponieważ niepotrzebnie rozciągają one pole walki, co zmniejsza szanse na interakcje i rozmywa rozgrywkę.
Jedynymi jak dotąd dodatkowymi planszami, które mają sens istnienia są Podziemia (stanowiące tylne wejście na Koronę) oraz Otchłań (w której gracz jest poza zasięgiem wszystkiego).
Co do umagicznionych, to nie sądzę żeby był sens grać magami bez Czarów, bo też i po co? Są inni Poszukiwacze do wyboru, którzy zdolności automatycznego dobierania Czarów nie posiadają, a też są przecież warci uwagi - lepiej ich potestować.
Same Czary w krytycznych momentach mogą zaważyć nad czyimś życiem lub śmiercią, bądź też wygraną, a przegraną. Warto je więc doceniać.
Jednak ciężko w tym wypadku mówić aż o strategii. Kwestia tego czy lepiej zajść gdzieś kupić Czar czy też wejść na inne pole i wylosować kartę zależy przecież od sytuacji w grze i własnego poczucia co nam w danej chwili odpowiada.
-
-
-
Spis dodatków autora:
• Atuty Charakteru - Posty: 106
- Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
- Lokalizacja: Miasto
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Super przedmioty to nie, chociaż można się czasem i dopakować.
Główną zaletą Otchłani jest to, że nie można w żaden sposób oddziaływać na Poszukiwacza, który tam się znajduje (nawet Czarem Rozkaz).
Mało tego - Poszukiwacze w obrębie samej Otchłani też nie są w stanie na siebie oddziaływać - nawet jeśli stoją na tym samym Obszarze.
Główną zaletą Otchłani jest to, że nie można w żaden sposób oddziaływać na Poszukiwacza, który tam się znajduje (nawet Czarem Rozkaz).
Mało tego - Poszukiwacze w obrębie samej Otchłani też nie są w stanie na siebie oddziaływać - nawet jeśli stoją na tym samym Obszarze.
- Łosiu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Konteksty
• Krasnoludzka Kopalnia - Posty: 331
- Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
- Lokalizacja: Krosno/Poznań
- Płeć:
- Wiek: 33
- Kontakt: