[Plansza podstawowa] Segregacja kart przygód wg krain?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Domin189 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 03 sty 2008, 19:35
Lokalizacja: Oborniki k. Poznania
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

[Plansza podstawowa] Segregacja kart przygód wg krain?

Post autor: Domin189 »

Moi drodzy, w skrócie rzecz ujmując, ku napisaniu tego tematu skłoniły mnie słowa Stav'a:
Stav w opisie swojego projektu na magiaimiecz.eu pisze:Każdy z was grając w MiM na pewno zetknął się z dość dziwnymi sytuacjami np. trafiamy na Dzika będąc w Środkowej Krainie dość napakowani, niejednokrotnie nużąca końcówka – brak emocji, no i parę różnych buraków, których dopuścili się sami twórcy (...)
Otóż właśnie ten "problem" chciałbym jakoś rozwiązać... Konserwatywni gracze z pewnością pokręcą nosem, ale nie chcę tego pomysłu forsować czy też narzucać innym. Dlatego nawet przeciwników takiego podziału proszę o zabranie głosu i konstruktywną dyskusję, podsuwanie pomysłów.

W rozgrywce dochodzi czasem do przestoju, jeśli w pierwszych kilku ruchach na planszy pojawią się silni przeciwnicy, tacy jak demon czy smoki. Pokonanie takowego graniczy z cudem i jest z logicznego punktu widzenia jedynie kwestią szczęścia przy rzutach kośćmi. Chciałbym ten problem wyeliminować i w zewnętrznej krainie trafiać na słabszych przeciwników (owszem, kilka wspomnianych smoków czy demonów też może się tam znaleźć, lecz z umiarem!), a w środkowej na trudniejszych. Czy ktoś dokonał kiedyś takiego podziału?

Serdeczności!

Proszę o przeniesienie postu, jeśli gdzieś już znajduje się podobny temat - ja, mimo przeszukiwania forum, nie natrafiłem na takowy.


Polecę, w niespokojności, w strachu, w żalu - ale w mocy...
Awatar użytkownika
Chaos
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Był to główny powód aby pomyśleć nad innym systemem walki, podział kart pozwoli na uniknięcie śmierci w początkowej fazie gry ale po dłuższym czasie nawet silniejsi wrogowie będą za ciency, więc wymyśliłem System Walki dający szanse każdej ze stron i emocje do końca gry http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... sc&start=0


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

Jak dla mnie niegłupie, choć wyznaję zasadę, że nie zmieniam nic w oryginalnych grach (no, ewentualnie wszelakie poprawki Jaskini chętnie przygarnę...). Pytanie, czy się tego nie da inaczej rozwiązać, bo jeśli chodzi o Wrogów, to taki podział ma sens, ale Nieznajomi czy Miejsca? To powinno zostać w pewien sposób losowe. Może przy niektórych Wrogach (zwłaszcza Smokach) dopisać, że niezależnie od wyniku walki odlatuje? Może nawet z powrotem być wtasowany w stos, albo w ogóle odpaść na stos kart użytych.


Awatar użytkownika
Domin189 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 03 sty 2008, 19:35
Lokalizacja: Oborniki k. Poznania
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Domin189 »

HunteR w ShoutBoxie pisze:Urokiem tej gry jest losowość. Co to za frajda jeśli wiesz, że na początku spotkasz tylko samych mięczaków, a silniejsi wrogowie będą dopiero w środkowym kręgu? No i co w sytuacji jak wykoksany poszukiwacz wróci ze środkowego kręgu do zewnętrznego i nie trafi tam na żadne wyzwanie?

A jeśli wśród kilku(nastu) pierwszych kart zawsze trafiają się głównie silni wrogowie to chyba trzeba lepiej potasować talię :P
Propozycja Chaos'a to już zbyt wielka ingerencja w grę. A może np. spisać umowną listę "zbyt silnych przeciwników", które wtasowuje się w talię dopiero po odkryciu np. 30 kart ze stosu przygód? Co o tym sądzicie?


Polecę, w niespokojności, w strachu, w żalu - ale w mocy...
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Domin189 pisze:
HunteR w ShoutBoxie pisze:Urokiem tej gry jest losowość. Co to za frajda jeśli wiesz, że na początku spotkasz tylko samych mięczaków, a silniejsi wrogowie będą dopiero w środkowym kręgu? No i co w sytuacji jak wykoksany poszukiwacz wróci ze środkowego kręgu do zewnętrznego i nie trafi tam na żadne wyzwanie?

A jeśli wśród kilku(nastu) pierwszych kart zawsze trafiają się głównie silni wrogowie to chyba trzeba lepiej potasować talię :P
Propozycja Chaos'a to już zbyt wielka ingerencja w grę. A może np. spisać umowną listę "zbyt silnych przeciwników", które wtasowuje się w talię dopiero po odkryciu np. 30 kart ze stosu przygód? Co o tym sądzicie?
Sądzę że prościej i lepiej jest wprowadzić modyfikacje do planszy. Np. rozszerzyć efekt Run na całą środkową krainę.


What a view.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Propozycja Chaos'a to już zbyt wielka ingerencja w grę. A może np. spisać umowną listę "zbyt silnych przeciwników", które wtasowuje się w talię dopiero po odkryciu np. 30 kart ze stosu przygód? Co o tym sądzicie?
Nie wiem czy by się to sprawdziło. Z najnowszym dodatkiem, kart przygód jest już chyba z pół tysiąca, po wtasowaniu tej grupki silniejszych przeciwników i tak by zginęli w zalewie innych kart. No i tak jak pisałem wcześniej, dla mnie to plus że na początku możemy trafić na siłacza, a później na słabiaka, bo gra jest mniej przewidywalna. No i celem gry jest dotarcie do Korony Władzy, jeśli postać jest już na tyle silna że ma szansę to powinno się iść, a nie błąkać po krainach wzmacniając postać w nieskończoność (wtedy nawet te wszystkie smoki i demony z mocą/siłą 10 nie stanowiłyby wyzwania) :wink:

Natomiast wzmocnienie efektu obszarów które proponuje Bludgeon jest całkiem sensowne. Przykładowo +4 dla wrogów na Runach zwiększa trudność starcia, ale jednocześnie nie zwiększa wartości trofeum (taki dzik nadal będzie warty 1 punkt, ale zaatakuje nas z siłą 5). Problem w tym, że takich obszarów jest niewiele w krainie środkowej. Można by podwoić bonus dla wrogów na Runach, dać utratę dwóch punktów życia u Rycerza u na Pustyni i w sumie tyle :-k Ewentualnie można by grać tak, że każdy wróg w krainie środkowej ma bazowo +2 do ataku, a na Runach +4.

Aczkolwiek nadal uważam, że to niepotrzebne komplikowanie gry :wink: Już lepszą opcją jest stworzenie pakietu kart przygód z mocniejszymi wrogami i dorzucenie ich, no i są też Przedpola Piekieł :)


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Domin189 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 03 sty 2008, 19:35
Lokalizacja: Oborniki k. Poznania
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Domin189 »

Nie mam pod ręką swojego egzemplarza gry, a na przeglądanie PDF'ów chwilowo nie mam czasu - ale czy Waszym zdaniem istnieją karty zdarzeń, przedmiotów itd., które nadają się lub "bardziej pasują" by być odkrytymi w środkowej krainie? A może po prostu podzielić karty przygód na dwa stosy, z których drugi różniłby się odcieniem rewersu (bardziej wyblakła, trawiasta zieleń)? A może zrobić duplikaty części kart, by nie wykluczać ich występowania tu i ówdzie? ;)

Chociaż dla tych, którzy grają z co najmniej kilkoma dodatkami, takie rozwiązanie mija się z celem...


Polecę, w niespokojności, w strachu, w żalu - ale w mocy...
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

HunteR pisze:
Propozycja Chaos'a to już zbyt wielka ingerencja w grę. A może np. spisać umowną listę "zbyt silnych przeciwników", które wtasowuje się w talię dopiero po odkryciu np. 30 kart ze stosu przygód? Co o tym sądzicie?
Nie wiem czy by się to sprawdziło. Z najnowszym dodatkiem, kart przygód jest już chyba z pół tysiąca, po wtasowaniu tej grupki silniejszych przeciwników i tak by zginęli w zalewie innych kart. No i tak jak pisałem wcześniej, dla mnie to plus że na początku możemy trafić na siłacza, a później na słabiaka, bo gra jest mniej przewidywalna. No i celem gry jest dotarcie do Korony Władzy, jeśli postać jest już na tyle silna że ma szansę to powinno się iść, a nie błąkać po krainach wzmacniając postać w nieskończoność (wtedy nawet te wszystkie smoki i demony z mocą/siłą 10 nie stanowiłyby wyzwania) :wink:
Też mi się ten pomysł nie podoba ale raczej dlatego że komu by się chciało wtasowywać karty i liczyć odkryte karty. Skoro już ktoś potrzebuje reguły która chroni słabych graczy to proponuję rozwiązanie zainspirowane grą karcianą munchkin. Mianowicie, ilekroć gracz spotyka wroga, może mu próbować uciec nawet jesli nie posiada odpowiedniej zdolności. Żeby taka ucieczka się udała, musi rzucić na 1 kostce więcej niż ma siły/mocy (w zależności od walki). Dzięki takiemu rozwiązaniu początkujący poszukiwacze mają szansę zwiać przed trudnymi walkami. Większość czarujących np. ma siłę 2 na starcie co daje im 67% szansę ucieczki przed siłowymi wrogami i tym samym znacząco zwiększa szansę przeżycia na początku.
Jak poszukiwacz podrośnie i ma siłę/moc 6 lub większą, ta reguła automatycznie przestaje działać i gra toczy się normalnie.


What a view.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6187
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

1) Lista zbyt silnych przeciwników - NIE, bo przeczesywanie całej talii i wyciąganie tych kart przed każdą grą to koszmar.
2) Rozszerzyć efekt Run na całą Środkową Krainę - MOŻE BYĆ, chociaż Środkowa Kraina w MiM jest i tak mało atrakcyjna (za dużo obszarów na których więcej można stracić niż zyskać)
3) Podzielić talię Przygód na 2 stosy - NIE, bo są karty, które działają w Krainie, w której zostaną wyciągnięte. Po takim podziale zawsze będą wyciągane w tej samej krainie. Ponadto taki podział musiałby być na tyle sensowny, żeby nie było podziału gdzie bardziej warto się kręcić.
4) Wymykanie się na rzut wyższy od Siły/Mocy (w zależności od walki) - NIE, bo wtedy zdolności innych postaci dotyczące ucieczki tracą sens (bo na początku i tak wszyscy mogą uciekać, a jak się jest silnym to bardzo rzadko kiedy jest taka konieczność. Jak już to zrobić możliwość uciekania dla wszystkich np. jak się jedną kostką wyrzuci 6 oczek - wtedy i wilk syty i owca cała (bo ci, któzy mają zdolności z wymykaniem mają większe szanse, a reszta ma stosunkowo niewielkie)

Podsumowując - opcja 2 lub opcja 4 po zmodyfikowaniu.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Stave w swojej Wielkiej Magii i Miecz podzielił karty Przygód na dwa stosy - jeden do zewnętrznej, drugi do środkowej.


Osobiście jestem takim zmianom przeciwny, bo gra jest dobrze zbalansowana i nic naprawiać nie trzeba.


To że gracz wpada na silnych Wrogów i nawet ginie na początku gry, to nie jest wada - takie rzeczy powinny się zdarzać.

Środkowa jest już niebezpieczna sama z siebie - nie dość że są Runy, to jeszcze obszary, gdzie ciągnie się więcej niż jedną kartę, a więc można np wyciągnąć dwóch Wrogów, którzy atakują nas razem. Do tego dołożono punkty utrudniające nawigację, jak Pustynia czy Czarny Rycerz i wszystko doskonale działa razem.


Podział na dwa stosy w praktyce spowolni rozgrywkę, bo trzeba będzie wpierw siedzieć w zewnętrznej - minimalnie się dopakować, a później iść do środkowej i tak podbijać dalej. Nie sądzę żeby dobrze to wpłynęło na rozgrywkę.

Nie wspominając o tym, że jak w środkowej będą sami silni Wrogowie, to w Ukrytej Dolinie wzrośnie średnia Siła / Moc przeciwników i będzie zbyt ciężko.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5801
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Jedynie aby uatrakcyjnić (utrudnić) rozgrywkę to opcja 2 jest fajna - chyba nawet spróbuję ją wprowadzić w swoim gronie graczy.
Jak ktoś nie daje sobie rady czy to na początku, czy to na końcu rozgrywki, to nie zasługuje na Koronę Władzy :P Jak jest za słaby do walki, niech kombinuje aby ten stan zmienić!


Awatar użytkownika
Domin189 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: czwartek 03 sty 2008, 19:35
Lokalizacja: Oborniki k. Poznania
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Domin189 »

Artownik pisze:Stave w swojej Wielkiej Magii i Miecz podzielił karty Przygód na dwa stosy - jeden do zewnętrznej, drugi do środkowej.

Osobiście jestem takim zmianom przeciwny, bo gra jest dobrze zbalansowana i nic naprawiać nie trzeba.

To że gracz wpada na silnych Wrogów i nawet ginie na początku gry, to nie jest wada - takie rzeczy powinny się zdarzać.

(...)

Podział na dwa stosy w praktyce spowolni rozgrywkę, bo trzeba będzie wpierw siedzieć w zewnętrznej - minimalnie się dopakować, a później iść do środkowej i tak podbijać dalej. Nie sądzę żeby dobrze to wpłynęło na rozgrywkę.

Nie wspominając o tym, że jak w środkowej będą sami silni Wrogowie, to w Ukrytej Dolinie wzrośnie średnia Siła / Moc przeciwników i będzie zbyt ciężko.
Muszę w takim razie zapoznać się z modyfikacją Stav'a - bo prawdopodobnie czegoś takiego szukam ;-)

EDIT (14:12):
Na stronie Valdiego nie jest dostępna podstawka WMiM, ni karty do niej - czy ktoś zna źródło, z którego można te elementy ściągnąć?


Polecę, w niespokojności, w strachu, w żalu - ale w mocy...
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

stave szykuje poprawioną wersję, stąd brak możliwości ściągnięcia poprzedniej.

Można poczytać TUTAJ


ODPOWIEDZ