Ilość tur

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ShumaGorath [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 27
Rejestracja: piątek 29 lip 2011, 19:51
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Ilość tur

Post autor: ShumaGorath »

Krótkie pytanie: Jak liczycie ilość tur podczas całej rozgrywki? Jakiego sposobu na to używacie? Czy w ogóle ktoś to robi? Czar Pułapka trwa chyba 3 tury, to jeszcze można zapamiętać, ale w niektórych dodatkach występują zdarzenia które trwają nawet 10 tur no i wtedy jest problem :-) Najlepiej by było używać jakiegoś licznika, ale przecież szkoda kasy jak ktoś nie ma. Najprościej chyba jak osoba zaczynająca gre, na początku swojej tury zapisywała która to tura. Macie jakieś pomysły ?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Kiedyś wpadłem na pomysł, żeby wydrukować sobie duże, oczojebne różowe (przepraszam za wyrażenie, ale jak inaczej nazwać ten kolor? xD) żetony (na nich jakaś klepsydra, żeby się kojarzyły z odliczaniem czasu) i kłaść je na wszystko co wymaga liczenia tur (karty działające X tur lub Poszukiwacze tracący X tur). Kolor i rozmiar żetonu nie pozwolą o nim zapomnieć ;>
Pomysłu nigdy nie zrealizowałem, bo mi się nie chciało :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

albo zwyczajnie połóż znacznik na odpowiednie Karty tego wymagające- ja zawsze używałem kamyki. Jedyny problem polega na tym aby pamiętać, żeby je ściągać przy upływie tur. Dalej - jako, że posiadam klocki lego to przy dość dużej ilości tur potrafiłem je używać. Kwestia jest taka aby pamiętać o tym. oczywiście jak coś można robić Kartę np. taką jaką zaproponował Rogo to także jest wyjście z sytuacji.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Po prostu pamiętać, 3 tury to nie jest jakoś zajebiście dużo, ażeby miało się o tym zapomnieć. Chyba, że gracz w 8 osób, ale wtedy jak będziesz żabą przez 2 tury, to także nic złego się nie stanie. W końcu gracie, by się dobrze bawić, a nie o złote kalesony ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Weź kostkę k10 i "przekręcaj" z każdą turą w dół.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6181
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Problem jest taki, że o przekręcaniu kostek też trzeba pamiętać, pomijając już fakt, że przez nieuwagę można taką kostkę stuknąć, a ona się potoczy i nie wiadomo ile wskazywała przed tym niefortunnym zdarzeniem :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Ja tworząc karty, w których konieczne jest oznaczenie ilości tur, robię to nakazując położyć odpowiednią ilość dowolnych żetonów i co turę ściągać 1, tym samym oznaczając ich upływ.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

ale w niektórych dodatkach występują zdarzenia które trwają nawet 10 tur
Chyba tylko w autorskich. Moja rada - wywalić/zmienić takie karty bo cholery można z tym dostać, a o liczeniu tur co by się nie wymyśliło tak czy inaczej się zapomina. Chyba tylko gdy chodzi o stratę tur nie ma problemu bo wtedy jedyne co taki gracz robi to liczy swoje tracone tury :P


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Chaos
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Ewentualnym rozwiązaniem są żetony 1-10 właśnie tak rozwiązałem problem z liczeniem tur w wersji MiM na ZunTzu dodatkowo każdy z graczy ma żetony innego koloru dla odróżnienia kogo to dotyczy.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
ODPOWIEDZ