Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Skuteczność ataku a pancerz

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o MiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
HunteR [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Skuteczność ataku a pancerz

Post autor: HunteR » środa 29 wrz 2010, 15:05

Temat zakładam tutaj, jeśli ktoś uzna za stosowne przenieść go do innego działu bądź scalić z jakimś tematem o podobnej tematyce to niech przeniesie/scali :wink:

Jak wiadomo MiM w wielu kwestiach bywa bardzo nielogiczny, tak jest też i w przypadku pancerzy. Otóż kiedy przegramy walkę wręcz, wybieramy czym chcemy się bronić i rzucamy kostką. W tej sytuacji posiadanie hełmu i tarczy jest mało sensowne bo to zbroja zapewnia najlepszą ochronę (50% szansy na uniknięcie obrażeń), bardziej opłacalne jest więc noszenie kilku zbroi ot gdybyśmy którąś stracili.

Być może pamiętacie kartę postaci autorstwa Lukasa która dodawała losowość przy ustalaniu formy obrony, tj. po przegranej walce rzutem kostką ustalało się w co nas trafił przeciwnik a tym samym czym będziemy się bronić. Ostatnio wpadłem jednak na pomysł aby o tym w co obrywamy decydował nie przypadek a skuteczność ataku przeciwnika. Im wyższa tym trudniej się obronić.

Przykład: jeśli przeciwnik pokonał nas różnicą 1-2 punktów, atak był słaby i trafia nas w tułów tym samym możemy bronić się zbroją (jeśli ją posiadamy). Jeśli różnica wyniosła 3-4 punkty, trafia nas w rękę i możemy bronić się tarczą, jeśli 5 i więcej cios trafia w głowę i tylko hełm nas może obronić. Zwiększa to sensowność posiadania kompletu pancerza bo nigdy nie wiadomo jak dobry będzie przeciwnik, jednocześnie zwiększy to też chęć dopakowywania postaci bo im większa będzie różnica na korzyść atakującego tym mniejsza szansa że atakowany się obroni (hełm chroni tylko przy wyniku 6 na kostce).

Jak się na to zapatrujecie? Ma to sens czy raczej zbytnie kombinowanie? Oczywiście wartości liczbowe są że tak powiem robocze i można je zwiększyć/zmniejszyć (np. 1-3 różnicy to zbroja, 4-6 to tarcza itd.).


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD » środa 29 wrz 2010, 15:27

HunteR pisze:zbytnie kombinowanie
Moim zdaniem.
Poza tym ja gram na zasadach, że bronię się wszystkimi Przedmiotami, max po 1 z kazdego rodzaju.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » środa 29 wrz 2010, 15:30

Słabe pod tym względem, że dużo słabszy przeciwnik nie będzie miał dużych szans na obronę przed stratą punktu Wytrzymałości nawet jak będzie miał ciężką zbroję (czy jak to się tam nazywa to coś bodajże z Jaskini).
Ostatnio zmieniony środa 29 wrz 2010, 15:31 przez SeSim, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » środa 29 wrz 2010, 15:30

Moim skromnym zdaniem owszem skuteczność ataku powinna mieć wpływ na obronę przeciwnika.
Sam kiedyś myślałem o systemie, żeby za każde np. 3 punkty przewagi skuteczności w walce odjąć 1 od wyniku rzut kostką za pancerz. I wtedy np. Jasnowidzowi z Siłą 1, który rzuca za siebie 1 nawet Ciężka Zbroja nie bardzo pomoże w starciu z Księciem Smoków o Sile 9, za którego wyrzuci się 6 ;)

Ale wprowadzanie innych elementów pancerza na siłę, to moim zdaniem zły pomysł.

Poza tym dziwnie by to wyglądało, gdyby ktoś nosił tylko hełm i przegrał 5 punktami - wróg by celował w jedyną chronioną część ciała :D
Dziwne, że posiadacz Tarczy nie zasłoni nią głowy. Dziwne, że cios w tułów jest 3 razy silniejszy od ciosu w głowę (albo Hełm jest z 3 razy cieńszej blachy niż Zbroja) i skuteczność obronienia Zbroją jest 3 razy większa niż Hełmem.

Ta różnica w prawdopodobieństwie obrony daną częścią pancerza wynika właśnie z tego jak dużo mięska jest skrywane pod pancerzem i jeśli wprowadzać rzuty lub jakiś system określający która część ciała zostaje trafiona, to Hełm nie powinien być o tyle słabszy od Zbroi.

Niestety moim skromnym zdaniem MiM jest tak zaprojektowany, że w tej kwestii sensownie zaradzić się nie da.


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » środa 29 wrz 2010, 19:33

Uważam, że to zbędna statystyka to takiej banalnej pod względem mechaniki gry. Tzn, pomysł jest twórczy, ale mnie osobiście nie chciałoby się go stosować. No i przy okazji też gram według zasady, że za każdy posiadany pancerz rzucamy osobno.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Astropata » środa 29 wrz 2010, 19:44

osobny rzut na pancerz to jest zbytnie ułatwienie moim zdaniem. Ktoś sobie kupi hełm, zbroję i tarczę, muła aby resztę przedmiotów mu nosił i zabrać punkt punkt życia się zamienia w odyseję nie do przejścia. Trzymajmy się zasad, żebyśmy nie doszli do przepaków w stylu Platynowego Emperiona z najnowszego dodatku Nemo, do przejrzenia tutaj



Awatar użytkownika
Korczyk
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 430
Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Korczyk » czwartek 30 wrz 2010, 01:10

HRABIO GENERALE LORDZIE i SPIDIvonMARDER, oboje zgodnie uznaliście to zbytnim kombinowaniem, co tu HunteR proponuje. Ale czy rzucanie za każdy pancerz z osobna, jaki to sposób obaj preferujecie, jest aby na pewno prostszy? Nie wiem czy wiecie, ale w rozwiązaniu HunteRa, jeśli dobrze je zrozumiałem, nie dochodzą w odróżnieniu od sposobu, w który gracie Wy, do oryginalnyh zasad żadne dodatkowe rzuty. Wymagana jest tylko umiejętność liczenia na poziomie drugoklasisty. Ja też nie podzielam pomysłu z tego tematu, ale godnym uwagi wydaje mi się tu to właśnie, że byłoby to rozwiązanie po najmniejszych kosztach (czyt. wykonywanych operacji).

------------------

A moje zdanie na temat tej kontrowersyjnej kwestii jest jeszcze inne, bo ja uważam, że cała związana z tym problematyka wzięła się stąd, iż zasady obrony w tej grze trochę na forum nadinterpretujemy. A tu może na różnicę między Hełmem a Tarczą wystarczy tylko tak patrzeć, jak na różnicę między Mieczem a Mieczem Oburęcznym? Być może te formy - hełm, tarcza, zbroja, odgrywają trzy stopnie, od mniejszego do większego podniesienia defensywy Poszukiwacza, nic ponadto. Ja tak przynajmniej podejrzewam, że nazwy poszczególnych części pancerza posłużyły twórcom do nazwania różnych stopni bunusu, jaki dodajemy do obrony. A fakt, że nie zotało tak samo zrobione to w przypadku broni, gdzie od Miecza większym bonusem nadal jest miecz - Miecz Oburęczny, może był podyktowany swoistą jednorodnością rycerskiej broni, toteż nie otwierała ona przed twórcami takich możliwości, co w wypadku pancerzy. W wypadku pancerzy możliwości było więcej i z nich tu prawdopodobnie skorzystano. Taka wersja miałaby też estetyczny sens, bo wtedy posiadanie przez taką Czarownicę żelastwa Zbroi nie kojarzy się już tak dziwnie, bowiem sama Zbroja jest pancerzem w planszówce troszkę wówczas symbolicznym. Gdyby nie wizualne działanie tych różnych części pancerza na wyobraźnię, nigdy nie przyszłoby nam do głowy na podstawie samych zasad, że rzuca się parę razy - za każdy fragment ciała osobno. A jeżeli tak, jeżeli byśmy tak mieli fabularyzować, że jak nie obroniła nas Zbroja, to należy sprawdzić jeszcze, czy nie obronił nas Hełm, to w takim razie również jakby nas ta Zbroja obroniła winniśmy sprawdzić, czy aby nie dostaliśmy w łeb (co jest naturalnie uniemożliwione bez Hełmu i dlatego - uważam - nie powinno być dozwolone z Hełmem). Tak jednak, na swoją niekorzyść, już nie sprawdzamy, co jasno świadczy o tym moim zdaniem, że w MiMie nie ma takiego pojęcia, jak podzielność pancerza, tylko jest ono czystym nadinterpretowaniem przez nas, być może prościej przedstawiających się zasad. Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: 7Tristan » czwartek 30 wrz 2010, 09:45

Zamiast Hełmu, tarczy i zbroi wyobrazić sobie, że są przeszywalnica, koszulka kolcza i pancerz płytowy i po kłopocie - nie można wszystkich mieć na sobie jednocześnie, więc rzucamy za jeden, a różnica przy obronności od razu jest jasna przeszywalnica (hełm) najsłabszy pancerz, więc broni nas tylko 6 itd :)



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 655
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » czwartek 30 wrz 2010, 10:58

Korczyk, wydaje mnie się, że rzucenie 1-3 razy kostką to dużo mniejsza filozofia niż statystyki i liczenie "o ile wygraliśmy". Tak, to i to to rachunki na poziomie drugiej klasy, ale czasami takie proste rzeczy lubią się mylić (bo np. ktoś nie uwzględnił tego, że stoi na Runach, jakiegoś Czaru, Koniunkcji czy czegoś tam). A tak rzuci się raz czy drugi i wiadomo... zresztą był już temat o zbrojach gdzie to pisałem. Skoro można (jest to i w grze i fizycznie) możliwe walczenie dwoma mieczami, to czemu nie obrona na przykład dwoma tarczami albo hełmem + tarczą? Kiedyś graliśmy według zasady, że można używać jednego pancerza. Efekt był taki, ze nikt nie używał tarcz, hełmów i innych rzeczy słabszych od zbroi. Te karty były martwe i natychmiast przetapiane u Alchemika. Z kolei teraz gramy na kilka osłon i nie mieliśmy sytuacji, by ktoś posiadał więcej niż dwie... po prostu limit 4 kart do ekwipunku jest srogi. Jednakże jeśli faktycznie ktoś się "uzbroi" że będzie miał 10 rzeczy... no to jak w rzeczywistości, będzie nie pokonania w zwykły sposób ;] Pozostają Czary i tak dalej... równie dobrze można wprowadzić limity ilości posiadanej Siły i Mocy, bo ktoś kto ma 20 też jest nie do wyjęcia, a w warunkach MiMa takie liczby nie są niczym dziwnym. Postarzam, w czasie naszych rozgrywek nie zdarza się, by ktoś posiadał więcej niż dwie osłony, zatem reguła nie jest nieżyciowa w praktyce.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1444
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Gieferg » czwartek 30 wrz 2010, 18:24

Astropata pisze:osobny rzut na pancerz to jest zbytnie ułatwienie moim zdaniem. (...) Trzymajmy się zasad
Rzucanie za każdy element pancerza oddzielnie nie jest sprzeczne z zasadami starego MiMa. Zawsze tak grałem i zawsze tak grać będę.
Klasyczny Magia i Miecz =/= Talisman.
Klasyczna Magia i Miecz (superior) > Talisman (inferior) ;)


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Astropata » czwartek 30 wrz 2010, 20:45

ja grywałem w starego MiMa os Sfery i też na zasadę, że jeden tylko element Pancerze chroni. Widocznie aż nazbyt restrykcyjnie podchodziliśmy i mi się wbiło do głowy, że to zasada :D



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2965
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: stave » sobota 02 paź 2010, 01:30

Hm.. już o tym była mowa i w instrukcji jest niesprecyzowane stąd takie cuda że jedni graja na jeden Przedmiot a inni na wszystkie. Wystarczy odkopać instrukcję i przeczytać babola - punkt dotyczący walki z Poszukiwaczem a następnie z Wrogami - i sobie porównać.

Co do Lukasa hm.... kiedyś i mnie się to podobało ale jednak po dawnych testach doszedłem do wniosku, że gra ma być łatwa i przyjemna a to cholernie jednak zaburza rozgrywkę - to już prędzej jego klejnoty (coś jak Diablo), które się nie przyjęły o wiele fajnie były rozwiązane.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
HunteR [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: HunteR » sobota 02 paź 2010, 17:36

Już myślałem że usłyszę (czy raczej przeczytam) że ciekawy pomysł, że warty przetestowania a tu mnie wszyscy rugają :-"

Czy ja wiem czy to aż takie kombinowanie? Moim zdaniem zbyt skomplikowane to nie jest, jak pisał Korczyk każde dziecko z podstawówki by to ogarnęło :wink: Na pewno trzeba by jednak porządnie przetestować czy faktycznie się to sprawdza, czy nie sprawia że np. jedne postaci nagle zyskują zbyt dużą przewagę nad innymi (wspomniana przez kogoś sytuacja że postać dobra na moc ale słaba na siłę może mieć problemy bo będzie mogła się na początku bronić tylko hełmem w walce silnymi potworami i poszukiwaczami).

Chodzi mi tutaj jednak przede wszystkim o sensowność posiadania wszystkich elementów pancerza bo rzucanie na wszystkie trzy jeśli się je posiada wydaje mi się zbyt mocne, prawie zerowa szansa na stratę wytrzymałości. Jeśli ktoś ma lepsze pomysły, chętnie się zapoznam :wink:

Oczywiście to jasne że jest to zasada rodem z MiM 1.5 a nie coś co powinno być w podstawowej instrukcji :wink: To tylko pomysł który można wykorzystać w grze jeśli pasuje wszystkim uczestnikom.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » sobota 02 paź 2010, 18:31

Ale to jest trochę przedłużające :P Zamiast olać rzucanie, bo wie się, że się przegra, to trzeba rzucać i liczyć, żeby wiedzieć, czy mogę się bronić tarczą czy muszę hełmem :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2965
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: stave » sobota 02 paź 2010, 19:21

Wiesz Hunter można z tym grać tylko najpierw przekonaj tych którzy mają zamiar z tobą grać. Zdecydowanie przedłuża to rozgrywkę moim zdaniem nieelegancko.. a jak się gra w 6 osób to staje się to mega nużące. Przy 3 może 4 osobach pewnie ujdzie ale więcej to już odpada.
Wiesz nie jestem jakoś mega hiper przeciwnikiem wszelkich zmian w MiM, bo sam jak wiesz dokonuję zmian w oryginale, ale żeby tutaj był chociaż jakiś FUN...

Z reszta sam spróbuj pograć w ten sposób i daj znać.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

ODPOWIEDZ