Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Magia i Miecz single player

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o MiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 36

Magia i Miecz single player

Post autor: kymil » czwartek 19 sie 2010, 21:29

No właśnie, czy grał/gra ktoś z was w MiMa jednoosobowo, nawet jako beta testy dodatków? Czy coś z tego wyszło? Czy opracowaliście jakieś własne zasady gry?
Jeżeli temat powinien znajdować się w Dziale zasady to proszę o przeniesienie. Z drugiej strony nie wiadomo czy w ogóle dojdziemy do ustalenia zasad :twisted:



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 654
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 26
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » czwartek 19 sie 2010, 21:37

Ja zawsze lubiłem grać sam ze sobą, nie tylko w magię i Miecz. Dodatkowych zasad nie trzeba, ew. by uniknąć faworyzowania jakiegoś gracza/strony ustala się, że np. czerwony nie lubi czarnego, czarny niebieskiego, niebieski czerwonego.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17087
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » czwartek 19 sie 2010, 21:44

Owszem, wiele razy gram sam testując nowych Poszukiwaczy. Zasad jednak nie zmieniam ani nic podobnego. Zaklęcia/Czary rzucam w taki sposób, jakbym ja sam je rzucał - czyli w najlepszym możliwym momencie bez względu na to, że wiem, że przeciwnik może mieć kontrę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » czwartek 19 sie 2010, 23:17

Magia i Miecz solo jest jak seks solo :P

Dobre dla zdesperowanych, którzy nie mają innej opcji :twisted:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD » czwartek 19 sie 2010, 23:41

Czasem się zdarzało.


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: kymil » piątek 20 sie 2010, 08:21

Na innym forum znalazłem informację, iż istnieją instrukcje do gry solo w Runebound'a, rywala MiMa. Tam z kolei pojawiły się głosy, że niektóre dodatki/części są zbyt łatwe do gry single player. Stąd moje zainteresowanie niniejszym tematem.Przykładowo w MiMie grając solo, banalnie prosto zostac Arcymagiem - 1 magiczny przedmiot znaleźć to nic trudnego :mrgreen:



Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Kaktus+ » piątek 20 sie 2010, 09:35

kymil pisze:Arcymagiem - 1 magiczny przedmiot znaleźć to nic trudnego :mrgreen:
Nie żartuj, że jeszcze do tej pory nie zmodyfikowaliście zasady zdobywania Arcymaga? :roll:
To niemal podstawa dobrej rozgrywki jak wymiana punktów x2 aktualna Siła/Moc.
kymil pisze:Na innym forum znalazłem informację, iż istnieją instrukcje do gry solo w Runebound'a, rywala MiMa
Rywala? Czy ja wiem... zanim go kupiłem, podobnie uważałem jednak jak już pograłem, z całą pewnością mogę stwierdzić, że to bardzo różne gry.
Runebound jest grą od samego początku przystosowaną do gry w singla, chociaż w instrukcji jest o tym wzmianka, to reguły pominięto, why? I don't know.
MiM od samego początku był projektowany jak gra dla dwóch graczy
Gieferg pisze:Magia i Miecz solo jest jak seks solo :P
True, true :P


Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » piątek 20 sie 2010, 09:52

Przykładowo w MiMie grając solo, banalnie prosto zostac Arcymagiem - 1 magiczny przedmiot znaleźć to nic trudnego
Ja do tego dodaje koniecznośc wyrzucenia 6 na kostce po oddaniu przedmiotu (który tak czy inaczej przepada) i jest ok.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: kymil » piątek 20 sie 2010, 10:26

Kaktus+ pisze:Nie żartuj, że jeszcze do tej pory nie zmodyfikowaliście zasady zdobywania Arcymaga? :roll:
Zmodyfikowaliśmy już dawno, trzeba przekazać Talizman. Ale przykład miał się odnosić do oryginalnych instrukcji.
Przykład - widać nieudany - miał zobrazować konieczność zmiany zasad dla single playera. Poszukam innego.

W Runebound nie grałem. Swą wiedzę czerpałem tylko z informacji zgromadzonych w necie.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » piątek 20 sie 2010, 15:01

Kaktus+ pisze:Nie żartuj, że jeszcze do tej pory nie zmodyfikowaliście zasady zdobywania Arcymaga?
Ostatnio graliśmy w MM i chciałem zostać Mistrzem Czarnoksięskim. Zostałem nim nawet dwa razy, ale za drugim razem kiedy już rozgrywka była zaawansowana wcale nie było tak łatwo znaleźć magiczny przedmiot a później trafić do Grodu, zwłaszcza że graliśmy ze zmodyfikowanymi zasadami wchodzenia do niego. Jeśli jeszcze miałbym wyrzucić 6 oddając przedmiot to w ogóle bym sobie nie zawracał tym głowy.

Wracając do tematu to mowa o graniu samemu ze sobą w kilka postaci, czy o grze prowadząc tylko jedną postać? Oba warianty wydają mi się ciekawe :)



Awatar użytkownika
kayoy
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 198
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: kayoy » sobota 21 sie 2010, 01:31

Grałem w ten sposób.. ale ze względu na bezsensowność takiej gry ustaliłem pewne zasady.. Granie tylko planszą podstawową, ruch tylko w stronę wskazówek zegara i losowość przedmiotów wykorzystywanych w walce.. I konieczność zabrania przedmiotu na który się trafiło kosztem posiadanego przedmiotu jeśli nie było miejsca.. Jednak i ta opcja jest bez sensu.. Więc polecam jednak znalezienie kilku osób do grania..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...

Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » niedziela 22 sie 2010, 10:33

Granie tylko planszą podstawową, ruch tylko w stronę wskazówek zegara i losowość przedmiotów wykorzystywanych w walce..
Świetne zasady :roll: , nie ma się już przy nich żadnego wpływu na to co się dzieje na planszy, a "bezsensownośc takiej gry" wzrasta x10.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1322
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » niedziela 22 sie 2010, 11:03

Hellhound pisze:Ostatnio graliśmy w MM i chciałem zostać Mistrzem Czarnoksięskim. Zostałem nim nawet dwa razy, ale za drugim razem kiedy już rozgrywka była zaawansowana wcale nie było tak łatwo znaleźć magiczny przedmiot a później trafić do Grodu, zwłaszcza że graliśmy ze zmodyfikowanymi zasadami wchodzenia do niego. Jeśli jeszcze miałbym wyrzucić 6 oddając przedmiot to w ogóle bym sobie nie zawracał tym głowy.
Chyba i tak za łatwo zostałeś Mistrzem Czarnoksięskim. Myślę, że następnym razem będzie trzeba umówić się przed grą na oddawanie dwóch przedmiotów zamiast jednego.

Ale jeśli już ktoś chce się bawić grając samemu, to nie widzę związku zasady na jakiej zdobywa się Mistrza Czarnoksięskiego i wpływu na rozgrywkę jednoosobową akurat. Już sam fakt gry samemu pozbawia ją emocji jakie towarzyszą grze ze znajomymi.
kayoy pisze: ruch tylko w stronę wskazówek zegara
I tak się powinno bawić, nieważne czy samemu symulując grę, czy naprawdę grając. Wtedy gra trzyma poziom. Poziom trudności, rzecz jasna.




Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: kymil » poniedziałek 23 sie 2010, 16:03

Wiktor pisze:le jeśli już ktoś chce się bawić grając samemu, to nie widzę związku zasady na jakiej zdobywa się Mistrza Czarnoksięskiego i wpływu na rozgrywkę jednoosobową akurat. Już sam fakt gry samemu pozbawia ją emocji jakie towarzyszą grze ze znajomymi.
Związek jest oczywiście pośredni. Chodzi o sytuację, iz w grze na 2 lub więcej osób zawsze, któryś z Poszukiwaczy może Cie wyprzedzić i siegnąć po tę posadę. W grze single player, nie ma po co się spieszyć, bo posadę DOSTANIESZ ZAWSZE... ona tylko tam na to czeka :mrgreen:
Zasada Gieferga jest o tyle ciekawa, że pozbawia Poszukiwacza tej 100% szansy (chyba że użyje czaru Weryfikacja). Wiadomo i tak nie trzeba się spieszyć, ale wystąpi w końcu element losowości.



Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » poniedziałek 23 sie 2010, 18:14

I tak się powinno bawić, nieważne czy samemu symulując grę, czy naprawdę grając. Wtedy gra trzyma poziom. Poziom trudności, rzecz jasna.
Wpływ gracza na to co się dzieje w MiMie i tak jest za mały, żeby go jeszcze bardziej ograniczać.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » niedziela 29 sie 2010, 18:58

Poza tym takie krążenie w kółko, w jedną stronę po planszy może niebotycznie wydłużyć rozgrywkę...



Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1322
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » niedziela 29 sie 2010, 21:57

Prawda, macie obydwoje rację.
Ja po prostu lubię tak grać, jest trudniej. Spróbujcie.
Nie próbowałem jeszcze, ale może dobrym wyjściem byłoby najpierw określanie kierunku ruchu a potem rzucanie kostką.




Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Kaktus+ » niedziela 29 sie 2010, 23:14

Przepraszam, będę nieco niegrzeczny, jednak po co grać samemu? To gra towarzyska i jak się nie ma z kim grać, należy zrobić przerwę, a czas wykorzystać na ulepszenie całego zestawu nowymi kartami/dodatkami. Gdy przyjedzie czas na rozgrywkę, ta będzie jeszcze miodniejsza :mrgreen:


Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

FALLEN
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 39
Rejestracja: sobota 05 lis 2011, 10:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: FALLEN » niedziela 13 kwie 2014, 14:21

Talisman: Magia i Miecz - zasady dla gry jednoosobowej

Dla tych, którzy chcieliby móc zagrać samodzielnie w popularną grę "Talisman: Magia i Miecz", publikuję poniżej zasady rozgrywki solo.

Są to nieco zmodyfikowane przeze mnie zasady opublikowane na Boardgames Geeku. Ich autorem jest Soren Narnia. Dzięki nim możliwa jest solowa gra w „Talisman: Magia i Miecz”.
Istnieje też kilka innych wersji umożliwiających samotną grę w "Magię i Miecz", jednak te uważam za najlepsze. Być może jednak w przyszłości opiszę także inne warianty.

Przygotowanie:
Wybieramy sobie jedną postać, którą kieruje gracz. Następnie losujemy drugą postać i bierzemy jej figurkę. Karta tej postaci jest nam niepotrzebna, bo jej zasady nie obowiązują. Rzucamy kostką. Przy wyniku 1-3, figurkę kładziemy w Mieście, przy wyniku 4-6 – w gospodzie.

Rozgrywka:
W każdej turze, po wykonaniu przez postać gracza ruchu i akcji, rzucamy kostką. Wynik 1 lub 2 oznacza, że figurkę przeciwnika należy przesunąć o jedno pole. Przeciwnik porusza się najkrótszą możliwą drogą do Korony Władzy. Ignoruje on wszystkie polecenia obszarów, pokonując je automatycznie. Nie zdobywa przedmiotów ani złota. Nie wpływają na niego wydarzenia, poza tymi, które oznaczają stratę tury lub czaru. Przeciwnik porusza się także o jeden obszar za każdym razem, kiedy gracz traci turę.

Za pierwszym razem, kiedy wyrzuci 1, należy z talii czarów wziąć pierwszy czar, który jest czarem ofensywnym i może być użyty przeciwko drugiemu graczowi. Następnie należy potasować talię czarów. Gdy po raz drugi wyrzucona zostanie 1, przeciwnik rzuca czar w naszą postać. Następnie procedura zaczyna się od nowa.

Przeciwnik ma przez całą grę moc 5 i siłę 10. Gracz może stanąć z nim do walki fizycznej i jeśli ją wygra, wtedy przeciwnik cofa się o jedno pole. Wygrana w walce psychicznej sprawia, że przeciwnik traci aktualnie posiadany czar.

Gra kończy się wówczas, gdy gracz albo jego przeciwnik osiągną Koronę Władzy. Wtedy zwycięstwo następuje automatycznie, bez posługiwania się już czarem "Rozkaz".

Dodatkowe warianty:
Aby ułatwić grę, można przyjąć, że przeciwnik rusza się o jeden tylko gdy wyrzucona zostanie 1.
Inną opcją jest umieszczenie figurki przeciwnika na startowym obszarze tej postaci.
W przypadku korzystania z dodatku „Żniwiarz”, należy przesunąć Śmierć o jedno pole w kierunku postaci gracza za każdym razem, kiedy wyrzuci on na kostce 6 w trakcie ruchu.
Autor: Anne Lotte

z
http://grasolo.blogspot.com/2012/12/tal ... a-gry.html



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1119
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » niedziela 13 kwie 2014, 15:53

Ja tam nigdy nie miałem problemu z odgrywaniem dwóch lub więcej postaci w tradycyjny sposób. : )

Wariant o którym piszesz Fallen, przypomina mi Galactusa autorstwa Ray'a Johnsona.

Ogółem, można takiego bota użyć do ograniczenia czasu gry, niekoniecznie do gry solo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




ODPOWIEDZ