Strona 3 z 4

: piątek 20 cze 2008, 22:44
autor: HunteR
Niekoniecznie, można wykorzystać lekko zmodyfikowaną wersję wersję umiejętności Samuraja.

Możesz strzelić do poszukiwacza, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka. Jednak jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji, jeżeli zaś wygrasz poszukiwacz traci punkt wytrzymałości.

Powinno się zmieścić na karcie. Nie wiem czy jest sens dopisywać że nie doliczasz modyfikatorów z innych broni, bo w końcu to już jest w instrukcji że możesz na raz używać tylko jednej broni (wyjątek stanowi Wojownik który może walczyć dwoma mieczami jeśli nie używa tarczy).

: sobota 21 cze 2008, 09:38
autor: Rogo
No ale wypadałoby dopisać, że bez pomocy Przyjaciół i jakiś zapisek że jak jesteś na tym samym polu to nie możesz strzelić tylko normalnie sie nawalasz :P A i o wrogach nie wspomniałeś :P

Możesz strzelić do Poszukiwacza lub Wroga, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka, lecz bez pomocy Przyjaciół. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji, jeżeli zaś wygrasz Poszukiwacz traci punkt wytrzymałości, a karta Wroga jest odkładana na stos kart użytych. (i już niestety trochę dłuższe jest)

Do tego zmodyfikować zdolność odpowiednich Poszukiwaczy:
Rozpoczynasz grę posiadając Łuk. (i teraz nie wiem czy to dobry pomysł, bo ci Poszukiwacze staną się za silni) Strzelając z Łuku możesz dodać jeden do swojej skuteczności (no chyba, że w Łuku wcisnąć tekst "ze skutecznością zmniejszoną o 1"), bo skoro mają takiego skilla to powinni być w strzelaniu lepsi od innych :)

Cenę Łuku bym dał 3 - 4 mz :) Gdybym umiał tworzyć karty (i przede wszystkim miał Photoshopa :P) to bym sprawdził jak to się komponuje wszystko razem i z jakąś grafiką - postaram się zdobyć w najbliższym czasie :)

Dzięki HunteR, za współpracę :D

: sobota 21 cze 2008, 10:57
autor: HunteR
Dodatkowe modyfikatory są moim zdaniem zbędne. Poszukiwacze którzy mają w umiejętnościach łuk po prostu będą zaczynać z łukiem. Dokładnie tak jak wcześniej tyle że łuk urojony dawał jeszcze możliwość zabijania nieznajomych. Tak więc nie będzie to jakieś robienie z nich kozaków (chyba żeby tą umiejętność już uznać za cziterstwo). Różnica będzie taka że inni także będą mogli teraz takowy łuk zdobyć. Dokładnie tak samo jak z mieczem, tarczą czy czarem, niektórzy zaczynają posiadając to, inni mogą zdobyć później.

: sobota 21 cze 2008, 11:56
autor: stave
Jak coś możecie zobaczyć w projekcie jak ten problem z Artem rozwiązaliśmy, jeszcze przy poprawkach będziemy myśleli nad ulepszeniem. Przy Poszukiwaczach został usunięty punkt określający jak się używa łuku, za to jest punkt w którym zaznaczyłem z czym dany Poszukiwacz rozpoczyna grę. Wprowadzona została także Kusza. Ceny w/g mnie Łuków i Kusz są w miarę wyważone. Mam nadzieje, ze w trochę te rozwiązania wam pomogą - oczywiście Wymagania jakie wpisałem na te Karty musicie ominąć bo ich w normalnym MiM nie ma.
Pozdrowionka Stave.

: sobota 21 cze 2008, 14:44
autor: Rogo
Chetnie na to rzuce okiem, ale po egzaminie (po wtorku :P). Projekt moge gdzies sciagnac czy musze sie ladnie usmiechnac? xD

a te modyfikatory chcialem wprowadzic bo strzelanie bylo ich najlepsza zdolnoscia i beda troche znacznie oslabieni jak kazdy tak bedzie sobie mogl, no ale nie kazdy musi byc super hero :P

: sobota 21 cze 2008, 14:58
autor: stave
projekt możesz ściągnąć ze strony Valdiego, napisz mu tylko ze to ty, bo projekt jest darmowo do ściągnięcia dla osób zarejestrowanych na tym forum.

: sobota 21 cze 2008, 16:09
autor: Katiusha
stave pisze:projekt możesz ściągnąć ze strony Valdiego
stave, Twój Projekt jest duuuuuuuży i składa sie z wielu plików, więc może dopowiem, że Długi Łuk znajdziesz w Ekwipunku Miasta, Łuk i Strzały w Ekwipunku Wioski, a Kusze i Bełty w Ekwipunku Zapomnianych Pustkowi arkusz 3. ;)

: sobota 21 cze 2008, 17:13
autor: SeSim
Pozwoliłem sobie przenieść temat do zasad wg logiki. Jak najbardziej tutaj pasuje.

Rogo, a co powiesz na pistolet Archeologa? :) Jakbyś to rozwiązał? Chyba powinien być lepszy niż łuk co nie? :D

: sobota 21 cze 2008, 18:29
autor: HunteR
Taa... jako dziecko zastanawiałem się jak to możliwe że kolo z mieczem może pokonać komandosa w pancerzu czy kosmitę, ale dałem sobie spokój z tymi rozważaniami :P Tak samo z pistoletem. Jeśli by już coś przerabiać to trzeba by po prostu stworzyć kartę 'pistolet'. Z jednej strony mogłoby się to wydawać udziwnianiem na siłę ale z drugiej, skoro mają być karty łuków i kusz, to czemu nie pistoletów skoro taka broń też występuje w grze.

: sobota 21 cze 2008, 18:29
autor: Katiusha
SeSim pisze:a co powiesz na pistolet
W Projekcie Stave też jest już Pistolet i Naboje. :biggrin:
Znajdziesz jedno i drugie w części Otchłań, Ekwipunek. ;)

: sobota 21 cze 2008, 19:33
autor: Rogo
Z tego co pamiętam to pistolet działa na tej samej zasadzie co łuk, więc tylko odpowiednie słowa i grafikę bym zmienił :P Zobaczę projekt stavego/ stave'a (jak to się odmienia? :P) i pomyślę dokładniej.

Co do tego, że projekt jest duuuuuuuuuuży - i tak po sesji zamierzam na poważne się zagłębić w różne dodatki :)

PS jak już bardzo nam zacznie odbijać to możemy pełne arsenały porobić - od nożyków, po czołgi :D Skoro odpowiednikiem łuku jest pistolet to może w otchłani zrobić odpowiednik konia / rumaka - motocykl? :mrgreen:

: sobota 21 cze 2008, 20:01
autor: SeSim
Rogo pisze:Skoro odpowiednikiem łuku jest pistolet to może w otchłani zrobić odpowiednik konia / rumaka - motocykl?
:) W WKO jest platforma antygrawitacyjna :D Btw nie pytaj się czy lub co masz zrobić - po prostu rób! ;). "Do, or do not. There is no try" :D

: sobota 21 cze 2008, 20:58
autor: Katiusha
Skoro odpowiednikiem łuku jest pistolet to może w otchłani zrobić odpowiednik konia / rumaka - motocykl?
W dodatkach Leviathan'a są nawet statki typu Admiral Graff Spee, cała Kriegsmarine, torpedy i naloty samolotów, to mnie już chyba nic nie zdziwi co wymyślisz jako dodatek "strzelający", "jeżdzący", "pływający" i "latający" do MiMa. :biggrin:

: sobota 21 cze 2008, 21:11
autor: Rogo
Nie pisałem tamtego poważnie, ale skoro tak mnie zachęcacie to jak wpadnę na jakiś bardziej rozbudowany pomysł, to mogę spróbować coś stworzyć :)
Tylko zastanawiam się czy najpierw obejrzeć Wasze dodatki, czy tworzyć samemu, żeby na niczym się nie wzorować i żeby to był mój i tylko mój pomysł (najwyżej się pokryją jakieś nazwy / działanie / grafiki - zawsze można pozmieniać :P)

: poniedziałek 28 gru 2009, 22:40
autor: kymil
Mam pytania, odnośnie działania łuku i innych broni strzeleckich. Chodzi o te nieszczęsne 3 obszary...
Czy można strzelać z łuku pomiędzy Krainami np. Zewnętrzną i Środkową lub np. Środkową i Lodową Krainą?

Przykładowe inne sytuacje:
Lub np. stoję na Skałach a inny Poszukiwacz stoi w Jaskini niedaleko (2 obszary) wejścia, czy mogę użyć łuku?

Np. Stoją na obszarze Strażnik a inny Poszukiwacz na obszarze Ukryta Dolina lub innym oddalonym o 3 obszary. Czy można użyć wtedy łuku?

: poniedziałek 28 gru 2009, 22:42
autor: Hellhound
Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi - nie można.

: wtorek 29 gru 2009, 10:45
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Wyraźnie jest na karcie napisane, że tylko w tej samej krainie.

: wtorek 29 gru 2009, 10:46
autor: SeSim
Hmm. Dobre pytanie. Instrukcja gry chyba tego nie precyzuje, ale moim zdaniem nie powinno się móc oddziaływać na Poszukiwaczy w innych Krainach. No bo np jak zdefiniujesz o ile pól jesteś oddalony od kogoś w Otchłani będąc w jakiejkolwiek innej Krainie? :)

: wtorek 29 gru 2009, 13:14
autor: SPIDIvonMARDER
Teoretycznie nie, gdyż wszystkie karty czy sytaucje dotyczące "ileś obszarów od ciebie" dotyczą tej samej krainy (np. Włócznia). Aczkowliek nie widzę przeszkód, by lekko zmodyfikować zasady i pozwolić na strzały na pole po drugiej stronie Rwącej Rzeki (byleby nie ponad Ognistymi Górami ;) ).

: wtorek 29 gru 2009, 13:47
autor: Hellhound
SPIDIvonMARDER pisze:Teoretycznie nie, gdyż wszystkie karty czy sytaucje dotyczące "ileś obszarów od ciebie" dotyczą tej samej krainy (np. Włócznia). Aczkowliek nie widzę przeszkód, by lekko zmodyfikować zasady i pozwolić na strzały na pole po drugiej stronie Rwącej Rzeki (byleby nie ponad Ognistymi Górami ;) ).
To chyba będzie wtedy łuk ze strzałami samonaprowadzającymi się, bo będą one zakręcać po drodze :)

: wtorek 29 gru 2009, 13:56
autor: kymil
Rozumiem. Czyli używać broni dystansowej można tylko w tej samej Krainie, z wyłączeniem Morza, gdzie jej w ogóle używać nie można?
Chociaż korci mnie myśl: Pierwszy Poszukiwacz jest Srodkowej Krainie blisko obszaru Strażnik, drugi Poszukiwacz tam jeszcze nie może wejść (za mało Siły itd.), stoi na obszarze Strażnik, wyciąga łuk i..... krzywdzi na odległość:)

: wtorek 29 gru 2009, 14:44
autor: SeSim
Niestety bronie dystansowe w MiM są bardzo okaleczone. Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś we własnych rozgrywkach pozwolił na takie myki :) Biorąc jednak pod uwagę całość zasad strzelać się powinno w obrębie jednej krainy.

: wtorek 29 gru 2009, 14:53
autor: kymil
Po zastanowieniu czy w Podziemiach, Jaskini to w ogóle można używać łuku? Instrukcja nic nie mówi o tym i założyłem z góry, że można, ale jak sie zastanowiłem to taki pewien nie jestem...

: wtorek 29 gru 2009, 14:59
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Na kartach np. CENTAURA czy KOSMICZNEGO KOMANDOSA jest wyraźnie napisane, że tylko w Krainie zewnętrznej i środkowej. Nato miast na ŁUKU z JASKINI nie ma takiego zastrzeżenia więc moim zdaniem można go używać w JASKINI czy w PODZIEMIACH. W sumie w moich rozgrywkach PRZEDMIOT ten jest uważany za nieatrakcyjny i jest nieużywany.

: wtorek 29 gru 2009, 15:02
autor: stave
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Nato miast na ŁUKU z JASKINI
Jaskinia jest strasznie z bugowana.... to tak na marginesie waszych wypowiedzi i teoretycznie za wyznacznik powinno się brać wersję podstawowa itd.