Strona 2 z 4

: sobota 03 lut 2007, 00:03
autor: Morgoth61
Smoki wprowadzają więcej fantasy. Trochę psują różnorodność, ale jednak dają zajęcie herosom :]. Kilka ciekawostek wprowadziły, więc dodatek jest przyzwoity. A WFB jest jednym z lepszych systemów bitewnych i jeśli chodzi o symbolikę zasad działania bitwy to WFB jest bardzo realistyczny. Bo wszystko polega na morale. Co z tego, że masz mięśnie jak król smoków kiedy na widok dzika wiotczeją ci nogi. Wtedy stajesz się mięsem na ubój. W WFB chodzi io realistykę taktyki - pod tym względem jest gra nie do pobicia. Bez porównania do takiego np. Warzona :].

A co do łuków .. można wprowadzić dodatek a'la zbrojownia. I tam kombinować nad nowym ekwipunkiem. (musiałem coś o łukach wspomnieć, żeby nie było out of topic :P)

: sobota 03 lut 2007, 00:07
autor: PoKrAk
Kilka ciekawostek wprowadziły, więc dodatek jest przyzwoity.
wprowadziły tylko sporo praktycznie niczym poza nazwą się nei różniących smoków, i trochę przedmiotów magicznych które na te smoki działają. Autorzy poszli po najmnijeszej lini oporu. Potrzeba czegoś więcej żeby nazwać dodatek przyzwoitym, chyba że ma się bardzo małe wymagania.
A WFB jest jednym z lepszych systemów bitewnych
Zasady warhammerowskie są tragiczne i prymitywne (mówię bardziej o RPG, ale wiem że są tam oparte na zasadacgh WFB), ale nie wiem jak wygląda ta kwestia w innych systemach bitewnych więc nie mam podstaw do polemiki.

: sobota 03 lut 2007, 00:16
autor: SeSim
Błagam.... :)

EDIT:
Dobra, żeby nie było, że robię za krótkie posty więc rozwinę swą myśl :P
Zdaje się, że to temat o łukach :>

: sobota 03 lut 2007, 00:18
autor: PoKrAk
I kto to mówi :-k
Top Secret Ninja Off Topic Creators International Organization Member
o łukach chyba nikt już nic ciekawego nie wymysli ;)

: sobota 03 lut 2007, 00:23
autor: SeSim
A tak btw... Morgoth61 to że MiM ma "pionki" z narysowanymi postaciami nie czyni z niego bitewniaka :) Naprawdę nie róbmy z MiMa czegoś czym nie jest. Już wszyscy wiemy, że grasz w bitewniaki :)

: sobota 03 lut 2007, 11:35
autor: Morgoth61
Owszem - WFRP jest prymitywny i przyjemny w mechanice, ale bitewniak ? Dzieło sztuki.

SeSim - o co chodzi ? Przecież ja unikam robienia bitewniaka z MiM. Trzymałem się zasad MiM-a, ale podparłem się bitewniakami, bo w tej kwestii pomogły mi wyjaśnić kilka zasad. Ale zasade utrzymałem nadal prostą i nieskomplikowaną, a mimo to sensowną. A o łukach nie ja zacząłem :]. Nawet bym nie rozpoczynał tego tematu, gdyby nie istniał - ale to wszystko podsunęło mi pomysł wprowadzenia dodatku Zbrojownia - gdzie można rozszerzyć ekwipunek. Dodatek może się nazywać jakkolwiek inaczej ... ogólnie chodzi o ekwipunkownie :P

: sobota 03 lut 2007, 12:27
autor: MAXtoon
Morgoth61 w tym wszystkim co mówisz widać fascynacje bitewniakami, btw ja też sie bawie, ale nie w WH, tylko Lotra ;)
Morgoth61 pisze:Nawet bym nie rozpoczynał tego tematu, gdyby nie istniał - ale to wszystko podsunęło mi pomysł wprowadzenia dodatku Zbrojownia - gdzie można rozszerzyć ekwipunek. Dodatek może się nazywać jakkolwiek inaczej ... ogólnie chodzi o ekwipunkownie
1. Pomysł na dodatek dobry i jak najbardziej bierz sie do roboty, niech nie stygnie ;)
2. Ja przykladowo wypowiadam się tylko na tematy te, które mnie naprawde interesują. Nie musisz wypowiadac sie w kazdym temacie, nie? ;)
A WFB jest jednym z lepszych systemów bitewnych
Bardzo okrzyczanym, ale jak dla kogo ;) ja WFB nie lubie osobiscie.


Moje osobiste zdanie do łuków i broni strzeleckiej:

Z łuku zranić nie jest łatwo i broniący się powinien mieć większe szanse na wygraną niż atakujący (w większości przypadków). Rzeczą jasną jest, że niektóre bronie strzeleckie są bardziej precyzyjne, inne mniej. Każda broń powinna mieć określoną siłę. Ta siła + rzut kostką przeciw sile przeciwnika + rzut kostką. Myśle że to jest rozważne rozwiązanie, bez zbędnych rzutów kostką, zamieszania i innych takich :)

: sobota 03 lut 2007, 13:34
autor: Morgoth61
Musiałem się wypowiedzieć, bo nie potrafiłem znieść ciężaru poprzednich zasad z mocą i siłą :P, więc jak już ktoś kombinuje w tym kierunku to chciałem przedstawić prostote rozwiązania :]

: wtorek 28 sie 2007, 22:52
autor: Hadron
Pobieżnie przejrzałem posty i powiem, że jestem w trakcie robienia dodatku strzeleckiego (czekam na nazwę, może ktoś wymyśli) pierwsze karty można obejrzeć w innym temacie. Wydaje mi się, że rozwiązałem optymalnie kwestie strzelecką.

: niedziela 15 cze 2008, 18:50
autor: Rogo
Dobra, skoro wilczy przywrócił temat i podkreślił to w którymś z postów, to i ja na temat łuków się wypowiem :P
Otóż po przeczytaniu tego tematu stwierdzam ze Morgoth ma wiele racji, jednak i tak musze sie do czegos doczepic :P W jego wersji byl pomysl zeby zrobic jakis tam luk sila 3, dlugi luk sila 4 itp itd i pisal ze z luku sie niewiele zrobi herosowi z sila 12...
Ale co z przypadkiem gdy do takiego herosa strzela drugi taki, albo nawet silniejszy? :O
Ja bym kwestie strzelania z lukow rozwiazal nastepujaco:
1. Poszukiwacze którzy mają specjalną zdolność strzelania z łuku by zaczynaly gre posiadajac luk (ew. dlugi luk)
2. Przed strzałem jest określana celność - tak jak pisał Morgoth, ale Łucznicy (Poszukiwacze ze zdolnością strzelania) mogą dodać 1 do wyniku rzutu określającego celność.
3. Strzal z luku jest okreslany tak jak to jest napisane na tych kilku Poszukiwaczach - czyli jak normalna walka, ale bez używania innych przedmiotów i przyjaciół a przy okreslaniu skutecznosci doliczany jest modyfikator z luku (ja bym zrobil ujemny - zeby strzelanie nie bylo za latwe, np Krótki Łuk -2, Długi Łuk -1, Kusza +0) i Łucznicy mieliby bonus +1 do skuteczności przy strzale :P
4. -1 do skuteczności za każdy obszar oddalenia od celu (tj. strzal na tym samym polu +0, z sasiedniego -1 itd)
5. Po strzale z tego samego obszaru na którym jest cel - jeśli ten cel nie oberwał - może (Wróg musi) zaatakować strzelającego.

to chyba wszystko co narazie mi przyszlo do glowy :P
Czekam na opinie a jak pomysł przejdzie to na kogoś kto stworzy karty łuków i kusz :P

: niedziela 15 cze 2008, 19:25
autor: SeSim
Za skomplikowane jak na MiMa ;)

: niedziela 15 cze 2008, 20:24
autor: Rogo
E tam, przesadzasz :P

1 punkt to zamiast zdolności tych Poszukiwaczy (chyba łatwo zapamiętać). No jeszcze to, że mają +1 do skuteczności i określania celności :)
2-4 - to po odpowiednim przerobieniu zmieści się na karcie łuku.
5 - to można olać :P
Przynajmniej nie będzie łuku który nic nie waży i nie można go nigdy w żaden sposób stracić :P

Mogę nawet pomyśleć i ładnie ułożyć tekst do karty łuku :)

Jak opracuję jakąś kartę v.1.0 to będziecie mi gratulować pomysłu :mrgreen:

EDIT :P
Taka wstępna wersja. To w kwadratowym nawiasie to opcjonalnie do rodzaju łuku . Jedynym problemem jest długość opisu - ale wierzę, że ktoś będzie umiał to upchnąć na kartę :P

Posiadacz [Krótkiego/Długiego] Łuku może zamiast badania obszaru strzelić do przeciwnika w tej samej Krainie, oddalonego o nie więcej niż [2/3] obszary. Rzuć kostką: 1 - 3: strzał jest niecelny; 4 - 6: strzał jest rozstrzygany jak normalna walka z modyfikatorem [-2/-1] za każdy obszar odległości. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji. Jeżeli wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga odkładana jest do Kart użytych.

Dla porównania Skill Centaura:

W Krainach Zewnętrznej i Środkowej możesz strzelać ze swojego łuku do przeciwników, którzy znajdują się w tej samej Krainie.Zamiast normalnego spotkania z Poszukiwaczem możesz strzelać do Poszukiwacza, Wroga i Nieznajomego, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji. Jeżeli zaś wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga lub Nieznajomego odkładana jest do Kart już użytych.

: poniedziałek 16 cze 2008, 14:33
autor: Katiusha
Rogo pisze:Jeżeli zaś wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga lub Nieznajomego odkładana jest do Kart już użytych
Ale bubel... Nieznajomy nie ma Siły, więc nie można z nim walczyć nawet za pomocą łuku. ;)

: poniedziałek 16 cze 2008, 14:49
autor: Rogo
Cóż - przepisałem to z Centaura :P I też o tym myśląc nie wpisałem tego do mojej wersji łuku :)

A co sądzicie o takim łuku?

I tym "Łucznikom" oraz Elfowi zamiast całego tego skilla ze strzelaniem dać:
"Rozpoczynasz grę posiadając Krótki/Długi Łuk (sam jeszcze nie wiem na jaki zasłużyli :P). Możesz dodać 1 do wyniku rzutu kostą określając celność i skuteczność strzału z łuku." :D

: piątek 20 cze 2008, 11:03
autor: HunteR
Powiadacie żeby strzelać z łuku co by nie narobić huku? Cóż, a nie można by tego zrobić tak jak z czarem kula ognia? Tak chyba byłoby najprościej. Strzelasz i toczysz normalną walkę z tym że nie tracisz wytrzymałości jak przegrasz. Najlepiej stosować do tego własną siłę bez modyfikatorów z innych broni i przedmiotów + rzut kostką. Wprowadzanie modyfikatorów i wgłębianie się w kwestie czy przeciwnik się chowa za zakrętem planszy, czy stoimy na wzgórzu czy w lesie za bardzo komplikuje całą sprawę. Nie zapominajmy że siłą MiMa jest jego prostota. Ewentualne modyfikatory można by wprowadzić postacią które zaczynają z łukiem (tak mają napisane w umiejętnościach) typu +1 do rzutu kostką.

Morgoth61, pomysł na dodatek Zbrojownia jest całkiem ciekawy.

: piątek 20 cze 2008, 11:15
autor: Rogo
No rzut na celność miałby osłabić łuk, a odpowiedni Poszukiwacze mieliby do tego odpowiedni skill :) Ew. można całą tą specjalną zdolność przerobić na kartę łuku (bez rzutu na celność i modyfikatorów) i wybrańcom dać skilla że zaczynają grę z łukiem i mają jakiś bonus przy strzelaniu łukiem (albo lepiej żeby nie mieli ujemnego bonusu który normalnie byłby w łuku - żeby nie byli na starcie zbyt silni z tym łukiem)
Do tego jeszcze trezeba by było zrobić cenę łuku we wiosce i u płatnerza w mieście.

BTW jakby mi zależało na komplikowaniu zasad to bym dorobił jeszcze ilość strzał itd :D ale ja po prostu chce żeby łuk istniał naprawdę a nie na kartach wybranych Poszukiwaczy i do tego taki, którego nie da się stracić - a ci wybrańcy niech mają bonus skoro taką mają zdolność :)

: piątek 20 cze 2008, 11:19
autor: Duszodręczyciel
HunteR, ubiegłeś mnie. Czemu nikt dotąd tego nie brał pod uwagę? Dla maniaków realizmu można przyjąć, że maksymalny zasięg broni to podana na karcie Siła liczona w polach do celu.

: piątek 20 cze 2008, 11:20
autor: Katiusha
HunteR pisze:pomysł na dodatek Zbrojownia jest całkiem ciekawy
A taka Zbrojownia Szalonego Gnoma już jest wymyślona do MM przez Iszta, a przekonwertowana do MiMa przez Michaela.
Tyle, że trzeba mieć jeszcze Labirynt Magów, bo tam się ta Zbrojownia znajduje, no i Szalony Gnom nie sprzedaje Broni kto sobie jaką zażyczy tylko losowo.

Zresztą:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1465

: piątek 20 cze 2008, 17:19
autor: HunteR
Z tą siłą to chodziło mi raczej o siłę ataku. A zasięg łuku tak jak z kulą ognia czy np. w umiejętnościach Samuraja - trzy obszary. Co do ceny, powinna być raczej wysoka tym bardziej że nie ma limitu strzał. W końcu możesz nim zadać obrażenia ale jak przegrasz to sam nie stracisz wytrzymałości :P Jakby cena była niska to po kilku turach wszyscy by mieli łuki i tylko pruli do siebie z bezpiecznej odległości :-"

Katiusha, dzięki za cynk :wink:

: piątek 20 cze 2008, 21:04
autor: Rogo
Jak dorzucać te wszystkie pierdołki że nie dodawać bonusów od innych przedmiotów i przyjaciół to to sie na karcie nie zmieści :P ten pomysł chyba jednak nie wypali... jeszcze nad tym trochę pomyślę i stworze kilka wersji (od takich prościutkich, przez takie z modyfikatorami, po na maxa skomplikowane, których nawet Wam się nie będzie chciało komentować :P)

: piątek 20 cze 2008, 22:44
autor: HunteR
Niekoniecznie, można wykorzystać lekko zmodyfikowaną wersję wersję umiejętności Samuraja.

Możesz strzelić do poszukiwacza, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka. Jednak jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji, jeżeli zaś wygrasz poszukiwacz traci punkt wytrzymałości.

Powinno się zmieścić na karcie. Nie wiem czy jest sens dopisywać że nie doliczasz modyfikatorów z innych broni, bo w końcu to już jest w instrukcji że możesz na raz używać tylko jednej broni (wyjątek stanowi Wojownik który może walczyć dwoma mieczami jeśli nie używa tarczy).

: sobota 21 cze 2008, 09:38
autor: Rogo
No ale wypadałoby dopisać, że bez pomocy Przyjaciół i jakiś zapisek że jak jesteś na tym samym polu to nie możesz strzelić tylko normalnie sie nawalasz :P A i o wrogach nie wspomniałeś :P

Możesz strzelić do Poszukiwacza lub Wroga, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka, lecz bez pomocy Przyjaciół. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji, jeżeli zaś wygrasz Poszukiwacz traci punkt wytrzymałości, a karta Wroga jest odkładana na stos kart użytych. (i już niestety trochę dłuższe jest)

Do tego zmodyfikować zdolność odpowiednich Poszukiwaczy:
Rozpoczynasz grę posiadając Łuk. (i teraz nie wiem czy to dobry pomysł, bo ci Poszukiwacze staną się za silni) Strzelając z Łuku możesz dodać jeden do swojej skuteczności (no chyba, że w Łuku wcisnąć tekst "ze skutecznością zmniejszoną o 1"), bo skoro mają takiego skilla to powinni być w strzelaniu lepsi od innych :)

Cenę Łuku bym dał 3 - 4 mz :) Gdybym umiał tworzyć karty (i przede wszystkim miał Photoshopa :P) to bym sprawdził jak to się komponuje wszystko razem i z jakąś grafiką - postaram się zdobyć w najbliższym czasie :)

Dzięki HunteR, za współpracę :D

: sobota 21 cze 2008, 10:57
autor: HunteR
Dodatkowe modyfikatory są moim zdaniem zbędne. Poszukiwacze którzy mają w umiejętnościach łuk po prostu będą zaczynać z łukiem. Dokładnie tak jak wcześniej tyle że łuk urojony dawał jeszcze możliwość zabijania nieznajomych. Tak więc nie będzie to jakieś robienie z nich kozaków (chyba żeby tą umiejętność już uznać za cziterstwo). Różnica będzie taka że inni także będą mogli teraz takowy łuk zdobyć. Dokładnie tak samo jak z mieczem, tarczą czy czarem, niektórzy zaczynają posiadając to, inni mogą zdobyć później.

: sobota 21 cze 2008, 11:56
autor: stave
Jak coś możecie zobaczyć w projekcie jak ten problem z Artem rozwiązaliśmy, jeszcze przy poprawkach będziemy myśleli nad ulepszeniem. Przy Poszukiwaczach został usunięty punkt określający jak się używa łuku, za to jest punkt w którym zaznaczyłem z czym dany Poszukiwacz rozpoczyna grę. Wprowadzona została także Kusza. Ceny w/g mnie Łuków i Kusz są w miarę wyważone. Mam nadzieje, ze w trochę te rozwiązania wam pomogą - oczywiście Wymagania jakie wpisałem na te Karty musicie ominąć bo ich w normalnym MiM nie ma.
Pozdrowionka Stave.

: sobota 21 cze 2008, 14:44
autor: Rogo
Chetnie na to rzuce okiem, ale po egzaminie (po wtorku :P). Projekt moge gdzies sciagnac czy musze sie ladnie usmiechnac? xD

a te modyfikatory chcialem wprowadzic bo strzelanie bylo ich najlepsza zdolnoscia i beda troche znacznie oslabieni jak kazdy tak bedzie sobie mogl, no ale nie kazdy musi byc super hero :P