Witamy na forum! Zapraszamy na Zjazd Forum w Warszawie
(10.08.2018 - 12.08.2018).

Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zapraszamy na grę sieciową w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Łucznictwo - Łuk przedmiot urojony

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o MiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Morgoth61 » sobota 03 lut 2007, 00:03

Smoki wprowadzają więcej fantasy. Trochę psują różnorodność, ale jednak dają zajęcie herosom :]. Kilka ciekawostek wprowadziły, więc dodatek jest przyzwoity. A WFB jest jednym z lepszych systemów bitewnych i jeśli chodzi o symbolikę zasad działania bitwy to WFB jest bardzo realistyczny. Bo wszystko polega na morale. Co z tego, że masz mięśnie jak król smoków kiedy na widok dzika wiotczeją ci nogi. Wtedy stajesz się mięsem na ubój. W WFB chodzi io realistykę taktyki - pod tym względem jest gra nie do pobicia. Bez porównania do takiego np. Warzona :].

A co do łuków .. można wprowadzić dodatek a'la zbrojownia. I tam kombinować nad nowym ekwipunkiem. (musiałem coś o łukach wspomnieć, żeby nie było out of topic :P)



PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk » sobota 03 lut 2007, 00:07

Kilka ciekawostek wprowadziły, więc dodatek jest przyzwoity.
wprowadziły tylko sporo praktycznie niczym poza nazwą się nei różniących smoków, i trochę przedmiotów magicznych które na te smoki działają. Autorzy poszli po najmnijeszej lini oporu. Potrzeba czegoś więcej żeby nazwać dodatek przyzwoitym, chyba że ma się bardzo małe wymagania.
A WFB jest jednym z lepszych systemów bitewnych
Zasady warhammerowskie są tragiczne i prymitywne (mówię bardziej o RPG, ale wiem że są tam oparte na zasadacgh WFB), ale nie wiem jak wygląda ta kwestia w innych systemach bitewnych więc nie mam podstaw do polemiki.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » sobota 03 lut 2007, 00:16

Błagam.... :)

EDIT:
Dobra, żeby nie było, że robię za krótkie posty więc rozwinę swą myśl :P
Zdaje się, że to temat o łukach :>



PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk » sobota 03 lut 2007, 00:18

I kto to mówi :-k
Top Secret Ninja Off Topic Creators International Organization Member
o łukach chyba nikt już nic ciekawego nie wymysli ;)


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » sobota 03 lut 2007, 00:23

A tak btw... Morgoth61 to że MiM ma "pionki" z narysowanymi postaciami nie czyni z niego bitewniaka :) Naprawdę nie róbmy z MiMa czegoś czym nie jest. Już wszyscy wiemy, że grasz w bitewniaki :)



Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Morgoth61 » sobota 03 lut 2007, 11:35

Owszem - WFRP jest prymitywny i przyjemny w mechanice, ale bitewniak ? Dzieło sztuki.

SeSim - o co chodzi ? Przecież ja unikam robienia bitewniaka z MiM. Trzymałem się zasad MiM-a, ale podparłem się bitewniakami, bo w tej kwestii pomogły mi wyjaśnić kilka zasad. Ale zasade utrzymałem nadal prostą i nieskomplikowaną, a mimo to sensowną. A o łukach nie ja zacząłem :]. Nawet bym nie rozpoczynał tego tematu, gdyby nie istniał - ale to wszystko podsunęło mi pomysł wprowadzenia dodatku Zbrojownia - gdzie można rozszerzyć ekwipunek. Dodatek może się nazywać jakkolwiek inaczej ... ogólnie chodzi o ekwipunkownie :P



Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon » sobota 03 lut 2007, 12:27

Morgoth61 w tym wszystkim co mówisz widać fascynacje bitewniakami, btw ja też sie bawie, ale nie w WH, tylko Lotra ;)
Morgoth61 pisze:Nawet bym nie rozpoczynał tego tematu, gdyby nie istniał - ale to wszystko podsunęło mi pomysł wprowadzenia dodatku Zbrojownia - gdzie można rozszerzyć ekwipunek. Dodatek może się nazywać jakkolwiek inaczej ... ogólnie chodzi o ekwipunkownie
1. Pomysł na dodatek dobry i jak najbardziej bierz sie do roboty, niech nie stygnie ;)
2. Ja przykladowo wypowiadam się tylko na tematy te, które mnie naprawde interesują. Nie musisz wypowiadac sie w kazdym temacie, nie? ;)
A WFB jest jednym z lepszych systemów bitewnych
Bardzo okrzyczanym, ale jak dla kogo ;) ja WFB nie lubie osobiscie.


Moje osobiste zdanie do łuków i broni strzeleckiej:

Z łuku zranić nie jest łatwo i broniący się powinien mieć większe szanse na wygraną niż atakujący (w większości przypadków). Rzeczą jasną jest, że niektóre bronie strzeleckie są bardziej precyzyjne, inne mniej. Każda broń powinna mieć określoną siłę. Ta siła + rzut kostką przeciw sile przeciwnika + rzut kostką. Myśle że to jest rozważne rozwiązanie, bez zbędnych rzutów kostką, zamieszania i innych takich :)


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Morgoth61 » sobota 03 lut 2007, 13:34

Musiałem się wypowiedzieć, bo nie potrafiłem znieść ciężaru poprzednich zasad z mocą i siłą :P, więc jak już ktoś kombinuje w tym kierunku to chciałem przedstawić prostote rozwiązania :]



Awatar użytkownika
Hadron
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 23 cze 2007, 10:53
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć:
Wiek: 35
Kontakt:

Post autor: Hadron » wtorek 28 sie 2007, 22:52

Pobieżnie przejrzałem posty i powiem, że jestem w trakcie robienia dodatku strzeleckiego (czekam na nazwę, może ktoś wymyśli) pierwsze karty można obejrzeć w innym temacie. Wydaje mi się, że rozwiązałem optymalnie kwestie strzelecką.


O Flower of Scotland, when we'll see
Your like again...

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » niedziela 15 cze 2008, 18:50

Dobra, skoro wilczy przywrócił temat i podkreślił to w którymś z postów, to i ja na temat łuków się wypowiem :P
Otóż po przeczytaniu tego tematu stwierdzam ze Morgoth ma wiele racji, jednak i tak musze sie do czegos doczepic :P W jego wersji byl pomysl zeby zrobic jakis tam luk sila 3, dlugi luk sila 4 itp itd i pisal ze z luku sie niewiele zrobi herosowi z sila 12...
Ale co z przypadkiem gdy do takiego herosa strzela drugi taki, albo nawet silniejszy? :O
Ja bym kwestie strzelania z lukow rozwiazal nastepujaco:
1. Poszukiwacze którzy mają specjalną zdolność strzelania z łuku by zaczynaly gre posiadajac luk (ew. dlugi luk)
2. Przed strzałem jest określana celność - tak jak pisał Morgoth, ale Łucznicy (Poszukiwacze ze zdolnością strzelania) mogą dodać 1 do wyniku rzutu określającego celność.
3. Strzal z luku jest okreslany tak jak to jest napisane na tych kilku Poszukiwaczach - czyli jak normalna walka, ale bez używania innych przedmiotów i przyjaciół a przy okreslaniu skutecznosci doliczany jest modyfikator z luku (ja bym zrobil ujemny - zeby strzelanie nie bylo za latwe, np Krótki Łuk -2, Długi Łuk -1, Kusza +0) i Łucznicy mieliby bonus +1 do skuteczności przy strzale :P
4. -1 do skuteczności za każdy obszar oddalenia od celu (tj. strzal na tym samym polu +0, z sasiedniego -1 itd)
5. Po strzale z tego samego obszaru na którym jest cel - jeśli ten cel nie oberwał - może (Wróg musi) zaatakować strzelającego.

to chyba wszystko co narazie mi przyszlo do glowy :P
Czekam na opinie a jak pomysł przejdzie to na kogoś kto stworzy karty łuków i kusz :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » niedziela 15 cze 2008, 19:25

Za skomplikowane jak na MiMa ;)



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » niedziela 15 cze 2008, 20:24

E tam, przesadzasz :P

1 punkt to zamiast zdolności tych Poszukiwaczy (chyba łatwo zapamiętać). No jeszcze to, że mają +1 do skuteczności i określania celności :)
2-4 - to po odpowiednim przerobieniu zmieści się na karcie łuku.
5 - to można olać :P
Przynajmniej nie będzie łuku który nic nie waży i nie można go nigdy w żaden sposób stracić :P

Mogę nawet pomyśleć i ładnie ułożyć tekst do karty łuku :)

Jak opracuję jakąś kartę v.1.0 to będziecie mi gratulować pomysłu :mrgreen:

EDIT :P
Taka wstępna wersja. To w kwadratowym nawiasie to opcjonalnie do rodzaju łuku . Jedynym problemem jest długość opisu - ale wierzę, że ktoś będzie umiał to upchnąć na kartę :P

Posiadacz [Krótkiego/Długiego] Łuku może zamiast badania obszaru strzelić do przeciwnika w tej samej Krainie, oddalonego o nie więcej niż [2/3] obszary. Rzuć kostką: 1 - 3: strzał jest niecelny; 4 - 6: strzał jest rozstrzygany jak normalna walka z modyfikatorem [-2/-1] za każdy obszar odległości. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji. Jeżeli wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga odkładana jest do Kart użytych.

Dla porównania Skill Centaura:

W Krainach Zewnętrznej i Środkowej możesz strzelać ze swojego łuku do przeciwników, którzy znajdują się w tej samej Krainie.Zamiast normalnego spotkania z Poszukiwaczem możesz strzelać do Poszukiwacza, Wroga i Nieznajomego, który znajduje się nie dalej niż trzy obszary od ciebie. Strzał jest rozstrzygany jak normalna walka. Jeżeli przegrasz - nie ponosisz żadnych konsekwencji. Jeżeli zaś wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga lub Nieznajomego odkładana jest do Kart już użytych.




Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Katiusha » poniedziałek 16 cze 2008, 14:33

Rogo pisze:Jeżeli zaś wygrasz - Poszukiwacz traci punkt Wytrzymałości, a Karta Wroga lub Nieznajomego odkładana jest do Kart już użytych
Ale bubel... Nieznajomy nie ma Siły, więc nie można z nim walczyć nawet za pomocą łuku. ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » poniedziałek 16 cze 2008, 14:49

Cóż - przepisałem to z Centaura :P I też o tym myśląc nie wpisałem tego do mojej wersji łuku :)

A co sądzicie o takim łuku?

I tym "Łucznikom" oraz Elfowi zamiast całego tego skilla ze strzelaniem dać:
"Rozpoczynasz grę posiadając Krótki/Długi Łuk (sam jeszcze nie wiem na jaki zasłużyli :P). Możesz dodać 1 do wyniku rzutu kostą określając celność i skuteczność strzału z łuku." :D


Czas umierać.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: HunteR » piątek 20 cze 2008, 11:03

Powiadacie żeby strzelać z łuku co by nie narobić huku? Cóż, a nie można by tego zrobić tak jak z czarem kula ognia? Tak chyba byłoby najprościej. Strzelasz i toczysz normalną walkę z tym że nie tracisz wytrzymałości jak przegrasz. Najlepiej stosować do tego własną siłę bez modyfikatorów z innych broni i przedmiotów + rzut kostką. Wprowadzanie modyfikatorów i wgłębianie się w kwestie czy przeciwnik się chowa za zakrętem planszy, czy stoimy na wzgórzu czy w lesie za bardzo komplikuje całą sprawę. Nie zapominajmy że siłą MiMa jest jego prostota. Ewentualne modyfikatory można by wprowadzić postacią które zaczynają z łukiem (tak mają napisane w umiejętnościach) typu +1 do rzutu kostką.

Morgoth61, pomysł na dodatek Zbrojownia jest całkiem ciekawy.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » piątek 20 cze 2008, 11:15

No rzut na celność miałby osłabić łuk, a odpowiedni Poszukiwacze mieliby do tego odpowiedni skill :) Ew. można całą tą specjalną zdolność przerobić na kartę łuku (bez rzutu na celność i modyfikatorów) i wybrańcom dać skilla że zaczynają grę z łukiem i mają jakiś bonus przy strzelaniu łukiem (albo lepiej żeby nie mieli ujemnego bonusu który normalnie byłby w łuku - żeby nie byli na starcie zbyt silni z tym łukiem)
Do tego jeszcze trezeba by było zrobić cenę łuku we wiosce i u płatnerza w mieście.

BTW jakby mi zależało na komplikowaniu zasad to bym dorobił jeszcze ilość strzał itd :D ale ja po prostu chce żeby łuk istniał naprawdę a nie na kartach wybranych Poszukiwaczy i do tego taki, którego nie da się stracić - a ci wybrańcy niech mają bonus skoro taką mają zdolność :)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel » piątek 20 cze 2008, 11:19

HunteR, ubiegłeś mnie. Czemu nikt dotąd tego nie brał pod uwagę? Dla maniaków realizmu można przyjąć, że maksymalny zasięg broni to podana na karcie Siła liczona w polach do celu.


Obrazek

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Katiusha » piątek 20 cze 2008, 11:20

HunteR pisze:pomysł na dodatek Zbrojownia jest całkiem ciekawy
A taka Zbrojownia Szalonego Gnoma już jest wymyślona do MM przez Iszta, a przekonwertowana do MiMa przez Michaela.
Tyle, że trzeba mieć jeszcze Labirynt Magów, bo tam się ta Zbrojownia znajduje, no i Szalony Gnom nie sprzedaje Broni kto sobie jaką zażyczy tylko losowo.

Zresztą:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1465


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: HunteR » piątek 20 cze 2008, 17:19

Z tą siłą to chodziło mi raczej o siłę ataku. A zasięg łuku tak jak z kulą ognia czy np. w umiejętnościach Samuraja - trzy obszary. Co do ceny, powinna być raczej wysoka tym bardziej że nie ma limitu strzał. W końcu możesz nim zadać obrażenia ale jak przegrasz to sam nie stracisz wytrzymałości :P Jakby cena była niska to po kilku turach wszyscy by mieli łuki i tylko pruli do siebie z bezpiecznej odległości :-"

Katiusha, dzięki za cynk :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4745
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Rogo » piątek 20 cze 2008, 21:04

Jak dorzucać te wszystkie pierdołki że nie dodawać bonusów od innych przedmiotów i przyjaciół to to sie na karcie nie zmieści :P ten pomysł chyba jednak nie wypali... jeszcze nad tym trochę pomyślę i stworze kilka wersji (od takich prościutkich, przez takie z modyfikatorami, po na maxa skomplikowane, których nawet Wam się nie będzie chciało komentować :P)


Czas umierać.


ODPOWIEDZ