Łucznictwo - Łuk przedmiot urojony

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
kon4444 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Łucznictwo - Łuk przedmiot urojony

Post autor: kon4444 »

Chodzi o to ze łuk tak naprawde nie istnieje bo nie mozna go stracic. Nie dzialaja na niego karty i zasady gry ( 4 przedmioty do noszenia ). Chyba ze znajdziemy go w Jaskini po czym juz jest bezuzyteczny bo jak ktos poszedl tam to nie jest zainteresowany strzalem Sila 3. Moim zdaniem moze byc tak

1. Poszukiwacze strelajacy z niega zaczynaja z nim od poczatku plus Elf.

2.Procedura strzelania faworyzuje zrownowazone postacie: Wspolczynnik stralu obliczasz dzielac nizsza ceche ( Sila lub Moc) przez dwa zaokraglajac w dol + Sial broni

3. Sila broni
Luk S1
Dlugi luk S2
Kusz S3
Magiczna Kusz S5

4.Poszukiwacze strelajacy nie dziela nizszej cechy przez dwa strzelajac z Luku

5. Tropiciel jako slaba postac bedzie specjalista od Kusz. Nie dzieli nizszej cechy przez 2 przy strzale z kusz

Planuje przedmoity dotyczace tego tematu

Co do poszukiwaczy z otchlanii to nie interesuje sie nimi ale mozna to zrobic analogicznie[/list]


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Ja chciałbym nagryźć temat łuków z innej strony. Główna plansza przedstawia trzy krainy podzielone na obszary. Łuki pozwalają na strzelanie z jednego obszaru na inny. Czy to ma jednak sens? Jakiej wielkości jest jeden obszar? Moim zdaniem jest to całkiem spora wielkość. Sądzę, że obszar równy boisku piłkarskiemu to mało powiedziane. Z całą pewnością zaś nie jest to obszar płaski i pozbawiony przeszkód - jak boisko. Skrajnym przypadkiem jest strzelanie do/z/przez Puszczę lub Las (widzieliście kiedyś, żeby obszar równy boisku porośnięty drzewami ktoś nazwał lasem lub jeszcze lepiej puszczą? He he he... dziesięć razy tyle, a jeszcze byłbym skłonny powiedzieć "lasek"). Nonsens. Pamiętajcie, że Las w MiM jest miejscem, gdzie łatwo zgubić się na całą turę. To nie ogródek. Niech nikogo nie zwiedzie ilustracja przedstawiająca jedno sędziwe drzewo...

Jestem za opracowaniem systemu używania łuków w obrębie jednego pola. Np rozpoczyna się walka, ale np tylko właściciel łuku atakuje, a drugi walczący tylko obrywa i się przed tym broni, ew. jeśl nie dostał to podbiega i wali klasycznie. Coś w tym stylu. Trzebaby to dopracować.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Oley
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

to ja proponuję by posiadacz łuku mógł próbować użyć go w walce zwykłej ale w pewien specyficzny sposób:

mianowicie gdy dochodzi do spotkania gdzie atakuje łucznik to ma on +1 do ataku oraz jeśli atak mu wejdzie np. za 5-6 to wygrywa automatycznie walkę

jeśli łucznik jest atakowany to nie ma bonusa a trdność załatwienia napastnika z łuku zalezy od np. jakiegoś rzutu/poziomu statów atackera :P

pomyślcie w ten sposób

łuk powinien dawać możliwość załatwienia bez typowej walki kontaktowej np. bez możliwości rzutu k6 przeciwnika/ostrzeliwanego

od rodzaju łuku i jakiegoś stata powinna zależeć trudność rzutu ale i obrażenia/trudność uniknięcia (jak w np. zaskakującym ataku ze "Smoków")


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Oley - widzę że tu się bardzo zgadzamy:

łuk powinien dawać możliwość załatwienia bez typowej walki kontaktowej np. bez możliwości rzutu k6 przeciwnika/ostrzeliwanego

od rodzaju łuku i jakiegoś stata powinna zależeć trudność rzutu ale i obrażenia/trudność uniknięcia (jak w np. zaskakującym ataku ze "Smoków")


Tak! O coś takiego mi chodzi!

Co Wy na to:

1. łucznik ma bonusy tylko wtedy, gdy to on atakuje. W wypadku Poszukiwaczy gdy to łucznik wejdzie na przeciwnika (także innego łucznika), w wypadku wrogów z kart - gdy wchodzi na już odkrytych (wyciągnięcie wroga to jakby atak z zaskoczenia);

2. Strzelanie z łuku to Siła + k6 przeciwko Sile przeciwnika (bez k6). Oczywiście co lepsze łuki mogą dodawać punkty. Strzelanie NIE JEST WALKĄ a więc nie działają bronie/ przedmioty/przyjaciele dodajacy S podczas walki;

3. Trzeba wymyślić jakiś test na celowanie. Coś z Mocą zapewne...

4. Nie trafiony przeciwnik może (Poszukiwacz) lub musi (wróg-karta) natychmiast zaatakować klasycznie (lub: jeśli zaatakowany był łucznikiem to teraz on może strzelać?);

5. Trafiony ale ocalony (czary lub pancerze) może/musi zaatakować (jak wyżej);

6. Trafiony i pokonany przegrywa walkę, traci wt/mz/przedmiot, pokonany wróg-karta schodzi i nie ma za niego punktów Siły.


To oczywiście tylko zarys.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Ja bym został tylko przy tym, żeby niepotrzebnie nie komplikować gry.

Strzelanie z łuku to Siła + k6 przeciwko Sile przeciwnika (bez k6). Oczywiście co lepsze łuki mogą dodawać punkty. Strzelanie NIE JEST WALKĄ a więc nie działają bronie przyjaciele dodajacy S podczas walki - ok
ale przedmioty jaknajbardziej powinny działać :!: np. madiczny pierścień, magiczny pas, pancerz bojowy, rękawice siły i.t.p.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W kartach Lodowej Krainy jest taki fajny przyjaciel jak "Łuczniczka", moim zdaniem lucznictwo w grze mozna by bylo oprzec na tym pomysle.


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Ale o co konkretnie Ci chodzi? Żeby celny strzał osłabiał Siłę przeciwnika? Bo ja wiem... w sumie można i tak. Ale taki mechanizm wszyty w kartę Łuczniczki zwalnia z sumowania współczynników, nawet nie trzeba myśleć jakie cechy testować. Po prostu k6 i bach. Można się domyślać, że panna ma swoje współczynniki i po przeliczeniu wyszło, że trafia na 5 i 6 - i dlatego tak właśnie ma. Ale dla Poszukiwacza wolałbym to nieco sprecyzować (i zapewne nieco skomplikować, bo sorry, ale nie jeden rzut do tabelki) wyliczanie szans.

Nie podoba mi się łuk typu "trafiasz na 4,5,6" ktokolwiek by strzelał. Musiałby to być łuk magiczny, a my skupmy się najpierw na standardowych.

(Kufir - ostatnio lapidarność Twoich postów mnie rozczarowuje. A przecież jesteś adminem, więc co to za marazm?)


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

(Kufir - ostatnio lapidarność Twoich postów mnie rozczarowuje. A przecież jesteś adminem, więc co to za marazm?)
A myslisz ze admini nie maja zycioa prywatnego ? Mam na głowie jeszcze trzy inne fora i jeden duzy servis. Organizuje trzydniowy wyjazd na koncert do Czech i zlot fanow dlatego sporadycznie sie pojawiam. A adminem to ja mialem byc tylko tymczasowo. :wink:
Pozdr.

EOT


Obrazek
Awatar użytkownika
Oley
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

a może tak coś w rodzaju modyfikacji skila zabójcy, który próbując zasztyletować kogoś rzuca k6 a atakowany może tylko polegać na swojej sile i niczym więcej ...

może cosik w ten deseń hmmmmmm??


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

lukas: "ale przedmioty jak najbardziej powinny działać np. magiczny pierścień, magiczny pas, pancerz bojowy, rękawice siły i.t.p."

- oczywiście, jak najbardziej tak. Wszystkie te wymienione przedmioty (jeśli się nie mylę) dodają punkty siły zawsze. Mnie chodzi o wykluczenie przedmiotów i przyjaciół dodających punkty siły podczas walki.


Oley: "coś w rodzaju modyfikacji skila zabójcy, który próbując zasztyletować kogoś rzuca k6 a atakowany może tylko polegać na swojej sile i niczym więcej"

Rzeczywiście przypomina to Zabójcę... no w sumie tak, ale gdyby dobudować małą procedurę celowania... byłoby ok. Zresztą już w tej postaci mozna by grać. Przyznam, że teraz korci mnie, żeby do swojego spisu kart wrzucić zaraz jakiś longbow, he he...


Kufir: "Mam na głowie jeszcze trzy inne fora i jeden duży..."

ok, ok... ale na temat z wątku już nie odpisałeś, sam widzisz. Wielu nie ma czasu, ale nie wrzucają szortów. W sumie dobre i szorty, byle treściwe.


kon4444: a jakie jest Twoje zdanie? Wpierdzieliłem Ci się w temat i jakby przejąłem, a wcale nie miałem zamiaru. Daj znać.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Kufir: "Mam na głowie jeszcze trzy inne fora i jeden duży..."

ok, ok... ale na temat z wątku już nie odpisałeś, sam widzisz. Wielu nie ma czasu, ale nie wrzucają szortów. W sumie dobre i szorty, byle treściwe

Wiesz ten caly MIM 1.5 troszke przerasta, to masa pracy i przemyslen dosc czasochlonnych. Najlpeiej bylo by usiasc i pogadac caly dzien przy piwku bo naforum gdy mamy komunikacje niewerbalna troszke trudno prowadzic taka dyskusje. Fajnie ze piszecie a ja wszystko czytam, jak tylko znajde chwilke na przeanalizowanie wszystkiego napewno podziele sie wlasnymi refleksjami. :D


Obrazek
Awatar użytkownika
Oley
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

no to cholera miała być dyskusja na "MiMem" na Coolkonie to nikt nie przyjechał :(

whaterver

myślę że jak kto zrobi znowu zjazd (może samych forumowiczów) to wtedy zrobimy w kieunku MiM 1.5 300X więcej niż przez pół roku na forum :)

ale dyskusje na forum jak najbardziej są ok bo robią pole do rozmowy w 4 oczy przy piwku lub w 1 oko po 4 piwkach :P


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

<off-topic>
Oley żałuję że nie byłem, ale ja uważam, że lepiej gdy jest możliwość przespania się z tematem. Poza tym zawsze można wrócić do czyjejś wypowiedzi i przypomnieć sobie, zacytować. Tego nie masz na burzy mózgów. Tu też nikt nikogo nie przekrzyczy, nikt nie spasuje "a co ja się będę wtrącał" itp. To niuanse, wiem. Oczywiście spotkanie na żywo pozwala wiele pomysłów obgadać, ale wiele mniejszych pomysłów ginie wówczas, poza tym nikt potem tego nie ma spisanego.

Wiesz Oley, jak kon4444 rzucił ten temat pół miecha temu, to jeszcze nie miałem poukładane w łepetynie co mu odpowiedzieć. Teraz ruszyło.

Naprawdę żałuję że nie mogłem być.
</off-topic>

Wracajmy do łucznictwa.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
kon4444 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Post autor: kon4444 »

I juz jestem , pól roku poslizgu , ale róznie w życiu bywa :)

Co do procedury celowania to myśle że tutaj role powinna odgrywac zarówno Moc jak i Sila. Jasnowidz czy Troll to dla mnie ciency łucznicy. Za takim rozwiązaniem przemawia fakt iż, jest zupelnie odrębny rodzaj walki ,czyli powinna być odrebna statystyka (której z oczywistych względów nie będzie). Rozwiązanie prostsze to używanie niższej cechy +k6. Faworyzuje postacie zrównoważone takie jak Tropiciel, Zwiadowca - postacie które widze jako łuczników. Drugie to średnia z cech, bardziej dokładna, ale i zajmuje troszkę wie=ęcej czasu( moim zdaniem najbardziej odpowiednia) Trzecia to mnożenie cech i specjalna tabelka.

Moje propozycje przedstawione , a rządzi Zgromadzenie Fora :)


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Jak dla mnie liczenie średniej wartości z dwóch liczb nie stanowi problemu i mógłbym się ku temu skłanaić... można odrazu założyć ze zalatwiony w tym obliczeniu mamy współczynnik celności jak i również siły strzału :)

no chyba każdy policzy szybko wgłowie sumę a+b a potem c/2, to nie jest specjalnie wymagające obliczenie. 8)


Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

Pomysla napewno do zrobienia ale co ma sila do strzelania z luku ? i Jak to idealnie trzeba trafic zeby zabic smoka z jednej strzaly :lol:

Trzeba wziasc pod uwage to ze miara zrecznosci poszukiwacza w MiM jest Moc a nie sila wiec optuje za tym aby przed walka byla walka Moc + K6 kontra sama sila wroga (bo do duchow to bezsens strzelac) a jesli nie wyjdzie do chodzi do normalnej walki wrecz.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Dobrze gada :) Ja bym jeszcze wprowadził ujemny modyfikator (-1) do walki wręcz w przypadku nieudanego rzutu na moc przy strzelaniu. Spowodowane to jest tym, że poszukiwacz w pośpiechu wyciągałby broń do walki wręcz i nie byłby do końca przygotowany na starcie.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
SklejPieroga
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: środa 30 lis 2005, 10:53

Post autor: SklejPieroga »

A co myślicie o tym żeby po prostu zrobić tak:

łucznik: siła + k6 + moc
atakowany: siła + k6

wydaje sie nieskomplikowane... i z celowaniem...


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Moim zdaniem to przegięcie. Dodawać siłę moc i jeszcze k6. Toma być łuk czy maszyna oblężnicza? :D Za dużo modyfikatorów. Osoba, która się broni jest bez szans.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

JW!

Bez szans.

Jeśli w ogóle wprowadzić coś takiego jak łucznictwo do MiM-a(trzeba by przecież full modyfikacji, nowcyh przedmiotów) to ja przychylał bym się do następującego pomysłu:

Rozpiski łuków wg. pomysłu kon4444(ewentualnie do doszprycowania)

Każdy łuk miałby jakieś tam ograniczenia powodujące, że tylko odpowiednio silna postać mogłaby z niego korzystać, przykładowo zwykły łuk można by wykorzystywać mając siłę 3 a kuszę dopiero z 6 punktami siły (oczywiście jeszcze do ustalenia).

Najtrudniejsze... strzelanie

Z pewnością wygrać walkę wręcz jest łatwiej, niż zranic delikwenta z łuku, więc ofiara musi mieć większe szanse niż napastnik. Siła będzie określała możliwość korzystania z danej broni, zaś moc, jak zaproponował już to Gamekeeper, precyzję. Ja proponuję (wiem mniej realizmu, ale większe szanse na obronienie się ofiary) moc atakującego + siła broni miotającej vs. siła + moc ofiary(siła to wytrzymałość i ruchliwość, zaś moc zwinność)


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Moc + Siła ofiary? Tzn jak ty to sobie wyobrażasz? Na każdej karcie wroga bedzie zarówno jego siła jak i moc?
Dla mnie zwinność jest tak naprawdę ukryta rónież w sile... moc to umysł, magia... trzymał bym się wersji moc + siła przez 2... aczkolwiek można by lekko to zmodyfikować, tym o czym była mowa wyżej. Nieudany strzał przed walką wręcz = ujemny modyfikator do siły...


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

De facto... przeoczyłem coś. Zapomniałem o wrogach na kartach, zaś skupiłem się na poszukiwaczach - przyznaje mój błąd.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Z pewnością wygrać walkę wręcz jest łatwiej, niż zranic delikwenta z łuku
bzdura
dobry łucznik nie ma problemu z wpakowaniem strzały w oddalonego o kilkadziesiąt metrów przeciwnika, a tamten w zasadzie nie może za wiele zrobić poza ukryciem się za czymś czy utrudnianiem celowania przez szybki poruszanie się.

Jak dla mnie łuki centaura i samuraja (który nie wiadomo dlaczego jest łucznikiem) działają dobrze, podobnie jak broń archeologa i komandosa. Łuk z jaskini to porażka, dlatego Łuk z Wyspy zrobiłem na podobieństwo zdolności strzelających postaci tyle, że z ograniczoną amunicją.

A całe kombinowanie w tym topiku to kolejne zbędne komplikacje :P


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Zapraszam do dyskusji

Temat chyba jak najbardziej pasujący do erraty.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Morgoth61
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: sobota 13 sty 2007, 18:20
Lokalizacja: Knurów
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Morgoth61 »

Stosowanie statystyk do strzelaniu z łuku to zupełna bzdura - jaki wpływ na strzelanie z łuku ma inteligencja strzelającego ? A tym właśnie jest moc .. a co do siły .. łuk albo się umie naciągnąć albo nie - siła strzału zależy od naciągu cięciwy, ale są granice ... jak będę miał siłę 40 to wg wielu z was taką strzałę mógłbym wbić w głowę Demonowi z Nadprzestrzeni stojąc na polach w Krainie Zewnętrznej. Wg mnie każdy rodzaj łuku powinien mieć określoną siłę używalności i swoją skuteczność.

Np.

1. Łuk refleksyjny strzela z siłą 4, ale do jego użycia samemu trzeba mieć minimum tyle siły
2. Łuk długi strzela z siłą 5, ale może i na 2 pola jeśli pomiędzy nimi nie ma jakichś przeszkód. Ale do użycia łuku długiego trzeba samemu mieć minimum siły 5.

Problem z głowy.

A sama walka powinna wyglądać tak. Właściciel łuku wchodzi na pole z innym poszukiwaczem i zwyczajnie strzela. Trafi zranił, nie trafi - nie zranił. A dobiegnięcie z mieczem ? Na to jest tura przeciwnika - jak uda mu się dobiec i nie pogubi się w zaroślach czy też wysokich plonach pszenicy :). Przecież łuk ma dużą nośność. Więc atak odbywa się tylko od strony używającego łuku. Bez żadnych jego statystyk. Teraz tylko pomyśleć nad celnością.

Nie ma sensu robić z MiM Warhammera Bitewnego i wydawać wielkiej instrukcji dotyczącej samych łuków. Więc i celnosć powinna być ograniczona, ale i sensowna. Jednak taką zmianę trudno wprowadzić do istniejącej już gry. Więc musiałaby być to zasada kompatybilna z już istniejącymi. A na czym polega wprowadzanie takich zasad ? Jak pisze w samych zasadach - zasady ze specjalnych zdolności mają przewagę nad tymi, które są w zeszycie zasad. Więc trzeba wprowadzić specjalne zdolności. Nikt się strzelać z łuku po kilku dniach wędrówki po polach nie nauczy. Albo się umie, albo nie. To, że troll przechodzi wewnętrzną depresje z tego powodu, że jasnowidz umie rzucać codzień czary i łatwiej mu zdobyć korone władzy to osobisty problem trolla. Więc ci, którzy mają łuk lub ci którzy mają tak w zasadach (można dopisać do niektórych już istniejących, ale niewiele postaci powinno mieć tą umiejętność) mogą posługiwać się łukiem. I jak teraz wiemy już, że łukiem posługują się tylko łucznicy można zrobić tak, że 1,2,3 - trafienie udane, 4,5,6 trafienie nieudane. Albo odwrotnie. Niektórzy jednak wolą wydać osobnego ArmyBooka i do tego maszyny obleżnicze i strategiczną planszę podboju Zamku :]. Nie ta gra. I teraz wyjaśnione jest. Ci którzy mogą korzystać z łuku działają tak jak pisałem, a ci którzy nie mogą zawsze mogą próbować, ale trafiają tylko na 1 oczku i np. nie mogą używać broni która strzela na 2 pola, bo zwyczajnie jak by się nei starali nie są w stanie nawet tak daleko wystrzelić strzały nie mówiąc już o trafieniu, ale szczęście może jednak chcieć, że z krótkiego łuku trafią i to nawet śmiertelnie.

Wg mnie są to dobre zasady i skłaniałbym się ku takiemu rozumowaniu. A statystyki to zupełna bzdura. Ani Siła ani Moc do tego nie pasuje. Po prostu MiM nie był nastawiony na strzelanie z łuku. Zawsze jednak można napisać nową grę :]. Coś jak Magiczny Miecz heh i tam planować od podstaw.


ODPOWIEDZ