Jak się sprawdza wasz zestaw do gry?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Jak się sprawdza wasz zestaw do gry?

Post autor: Gieferg »

Jak w temacie, chodzi o to by wymienić wszystkie dodatki jakich używacie i przy każdym podać jak sprawdza się w rozgrywce:


1) DODATKI OFICJALNE

Podziemia - gramy z Morzem więc Podziemia są zamknięte i prawie nigdy nie zostają otwarte, ale zwykle 1-2 razy w ciagu rozgrywki ktoś tam wpada za pośrednictwem Żywiołu Ziemi, Pikta lub Mapy.

Miasto - przydaje się głownie ze względu na kupowanie statków w Porcie, poza tym niespecjalnie bo to nudny dodatek, pozbawiony ciekawych kart.

W Kosmicznej Otchłani - najlepszy i najchętniej odwiedzany spośród dodatków oficjalnych. W każdej rozgrywce ktoś tam lata się dopakować i zgarnąc przy okazji trochę tamtejszego ekwipunku.

Jaskinia - dodatek odwiedzany od czasu do czasu, nielubiany ze względu na skopane instrukcje kart, poza tym poza Kryształem, Kuszą i Gandalfem nie ma tam w zasadzie czego szukać, a że "za każdym kornerem czai się danger" i bardzo łatwo wszystko stracić raczej nikomu się tam nie śpieszy.

2) DODATKI AUTORSKIE

Wyspa - odwiedzany w niemal każdej rozgrywce, zwykle w końcu ktoś wybiera się po Miecz Szoguna, poza tym, kilkunastu Poszukiwaczy tam zaczyna. Często Wyspa stanowi też przystanek w morskich podróżach.

Morze - cel dodatku niejako wymusza jego odwiedzanie, sam lubię po morzu pływać, moi gracze trochę mniej, ale im więcej lądów do Morza zostaje dodanych tym chętniej jest ono odwiedzane.

Pustynia - jako że ogranicza się do trzech obszarów, siłą rzeczy ma ograniczone zastosowanie, zdarza sie jednak, że w sytuacjach bez wyjścia zaczynają się rozpaczliwe poszukiwania Starej Lampy, która potrafi odwrócić losy rozgrywki.

Przedpola Piekieł - wiadomo, przydaje się zawsze :)

Wyspa Gadów - jej położenie nie sprzyja jej częstemu odwiedzaniu ale jak juz ktos tam trafi to zazwyczaj dośc dlugo tam zostaje by wynieśc jak najwięcej artefaktów.

Wioska - cieszy się o wiele większym powodzeniem niż Miasto, oferuje ciekawsze karty i jet to dodatek którego stos kart najczęsciej zostaje wyczerpany, przetasowany i wyciągany po raz drugi.

Północny Ląd - dodatek sprawdza się jak dotąd bardzo dobrze, ale trudno na razie powiedzieć, czy jest często odwiedzany boza mało z nim graliśmy.

Korona Władzy - tu na razie nie mam podstaw by coś więcej powiedzieć.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

1) Dodatki oficjalne:

MIASTO - gramy z nim zawsze, bardzo popularny (nie tylko dzięki Sklepowi Magicznemu). Bywa, że gracze tam wchodzą i potem starają się tego miejsca nie opuszczać.

OTCHŁAŃ - mam ja od niedawna, więc ciężko coś powiedzieć. Generalnie ludzie się jej boją i rzadko tam wchodzą. Jednak jak muszą już tam być, to wychodzą zadowoleni.

JASKINIA - rzadko tu wchodzimy, bo i trudno, i mało się dostaje. Jednak jak ktoś już się zdecyduje, to zabawia tam dłuższy czas

PODZIEMIA - traktujemy to trochę jak jednorazową przygodę, by dostać się do KW albo poexpić. Dziwne, że jak na tak magiczne miejsce, nie ma tu prawie żadnych artefaktów. Raczej mało popularne.

2) Inne dodatki

Far Out Of Region - gramy bez planszy, bo jakoś nie miałem okazji jej wydrukować. Kilka kart jest niezłych, ale to dosłownie kilka. Mistrzowie dwa, Postacie niemal żadne. Mało klimatyczne, przegięte... a zapłaciłem za to 15 zł! ;) (wtedy nie wiedziałem jeszcze, że twórczość fanowska musi byc darmowa)

Myth - dodatek mojego autorstwa. Inni podchodzą do niego nieufnie, ale generalnie go lubią coraz bardziej.


Obrazek
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Whoa, cała jedna odpowiedź #-o Przez ostatnie 24 godziny na forum byli:
Valdi, Kaktus+, Misiek, Nemomon, stave, 4drian, 7Tristan, Adamczyca, Ajwer, arai, Arkon, Astropata, Bludgeon, Bojar, djmad, Draugnimir, Duch17, Erestor, ernin, Etamin, Gieferg, glooth, Hellhound, HRABIA GENERAŁ LORD, HunteR, Isztwan, Jemo, Katiusha, Korczyk, Kufir, Lens, Lord Yves, Matti, Michael, MichallusTG, Neesty, nick, NoWay, oli_32, Olo, poooq, Prince, RasdSaris, Revix, Rogo, Sh' eGzor, SPIDIvonMARDER, T-Bone, Terk, the MackaN, Tomked82, verdugo, wookash966, Xth, YoJin, yt1300, Zendar

ale jak rozumiem w MiMa nikt z tego towarzystwa nie gra :mrgreen:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

To że zaglądam na forum nie oznacza ze mam czas odpisywać na wszystkie posty, pewnikiem jak i większość odwiedzających.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
glooth
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: glooth »

ja w MiM'a nie gram(nie posiadam, zastanawiam się nad wydrukiem)


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

glooth pisze:ja w MiM'a nie gram(nie posiadam, zastanawiam się nad wydrukiem)
To wypowiedz się, jak już wydrukujesz.

Ok, to i ja sobie nabiję posta, co mi tam ;)

Dodatki oryginalne:

Podstawka
- wiadomo
Podziemia - podobnie jak u Gieferga, są zamknięte i mało komu uda się podczas rozgrywki dotrzeć do nich.
Miasto - praktycznie nieodwiedzane. Rozkładam je jedynie wtedy gdy gramy z Morzem. Czasami, gdy osób jest więcej, uczestniczy w grze, bo zawsze znajdzie się chętny na zdobycie Arcymaga.
WKO - według moich graczy, dodatek w ogóle nie jest w "klimacie" MiMa i długo omijali go szerokim łukiem. Gdy zobaczyli w jakim tempie jestem w stanie przypakować postać w WKO, nagle wszyscy zaczęli pchać się do Otchłani.
Jaskinia - na razie nie bierze udziału w grze, nikt nie przepada za tym dodatkiem.

Dodatki autorskie:

Wioska - Plansza Stava, karty zaś to starannie dobrany mix Stava i Gieferga. Powód? Zarówno Gieferg jak i Stave zrobili bardzo dobre karty z tym, że Wioska jest bardzo intensywnie eksplorowana i kart brakowało. Dlatego zrobiłem 1 wielką qpkę i teraz bardzo ciężko jest cały stos podczas 1 rozgrywki przerzucić.
PP - w wykonaniu Gieferga, absolutnie potrzebne w grze, sprawdzają się wyśmienicie.
Pustynia - mix kart Gieferga oraz Leviathana, bardzo lubię ten dodatek i jest on miłym urozmaiceniem wędrówki po Środkowej Krainie.
Sny - na razie autorstwa Valdiego, niedługo zostaną zastąpione moją produkcją. Bardzo przyjemny dodatek, sprawia, że nawet gracze, którzy tracą po 3 tury, nie wyłączają się rozgrywki, gdyż podczas każdej tury i tak ciągną kartę. Generalnie bardzo miłe urozmaicenie rozgrywki.
Morze - Morze pojawia się w rozgrywce sporadycznie, ze względu na konkurencyjną Lodową Krainę mojego autorstwa. Zbliżone rozwiązania sprawiają, że jeden dodatek wyklucza drugi, aczkolwiek bardzo przyjemnie jest od czasu do czasu zaciągnąć się na łajbę i wyruszyć w Morze.
Jeżeli już gramy z Morzem, staram się rozłożyć całe Uniwersum, tj. Wyspę Gadów, której nikt nie lubi, Północny Ląd (wciąż najmniej zbadany) i Wyspę.
Wyspa - pozycja obowiązkowa, niemal każdy przynajmniej raz wybiera się tam.
Lodowa Kraina po mojemu - Jak wyżej, albo LK albo Morze. Generalnie LK ze względu na dużą liczbę kart należy do dodatków jest w pełni nie zeksplorowanych, cały czas zaskakuje.
Do tego dochodzi jeszcze cała masa Poszukiwaczy, w łącznej liczbie około 200.


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

PODZIEMIA- Odwiedzane w każdej grze, jednak w większości z przymusu niż z własnej woli.. Mój ulubiony dodatek i zawsze staram się je odwiedzić.

JASKINIA- Jeśli ktoś ma sporo mocy lubi się przejść do jaskini tak ogólnie.. Ale najbardziej Jaskinia przyciąga możliwością zdobycia fajnych mieczy, szmaragdowy itp.. Odwiedzana często lecz właśnie nie w celu zdobycia magicznego kryształu..

WKO- Odwiedzane w każdej grze, w zasadzie z dwóch powodów - fajne przedmioty i łatwa ucieczka od monotonii podstawki..

MIASTO- Rzadko odwiedzane, czasami ktoś szuka tam złota lub idzie po posesję Arcymaga.. Raczej mało lubiane..

PUSTYNIA- Zdaje egzamin na 100%.. Chodzi się tam tak samo jak na pola, gdzie ciągnęłoby się Przygody..

GILDIA ANARCHISTÓW- Idealne rozwiązanie na nudę w Mieście.. Dodatek używany raczej rzadko..

TOTEMY- Świetnie się sprawdza.. Bez zmian dodatek ok..

LAS- Średnio w jednej grze ciągnie się 5-10 kart Lasu.. Ale lepiej, że jest niż miałoby go nie być..

PRZEDPOLA PIEKIEŁ- Bez tego gra nie miałaby już teraz sensu.. Dodałem do PP karty z Talismana..

MORSKIE OPOWIEŚCI- Lubiane, lecz rzadko odwiedzane z wiadomych przyczyn.. Płynie się tam po Trójząb o ile jest okazja..

KARCZEMNE HISTORIE (czy tam opowieści)- Bez tego również nie byłoby gry.. Chłopaki zawsze wybierają pójście do Gospody, niż na kartę Przygody..

Nie wiem czy wymieniłem wszystkie dodatki.. Do tego 300 autorskich Poszukiwaczy i jakieś 600 autorskich przygód.....

MIÓD!


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Gieferg pisze:Whoa, cała jedna odpowiedź #-o Przez ostatnie 24 godziny na forum byli:
... Wiesz, jest lato, weekend niektórzy wolą ten czas spędzić na świeżym powietrzu niż na forach :P Nawet jeśli był ktoś to nie znaczy że miał czas odpisywać akurat w tym temacie.

PODSTAWKA:
Generalnie wszystkie krainy włącznie z Jaskinią :P są u mnie odwiedzane. Choć ta ostatnia może najmniej. Każda z planszy ma coś do zaoferowania co gracze skrzętnie wykorzystują zależnie od poziomu na jakim są w danej chwili ich Poszukiwacze. Generalnie podstawka (cały zestaw) sprawdza się bardzo dobrze :D

AUTORSKIE:
Przedpola piekieł - pierwsze wydanie :P Dlaczego? Bo mam wydrukowane to gram, na tak rzadką ilość gier nie chce mi się drukować nowszych edycji. Gra się bardzo dobrze, wydłużają trochę rozgrywkę ale nie znowu aż tak bardzo, rzekłbym w sam raz. Jednakże polecałbym nowsze wcielenia, ze względu na lepsze wykonanie.
Karczemne opowieści/historie - osobiście uważam że to jeden z najciekawszych dodatków :) Mają fajny klimat questów, nie jest tego dużo ani nie są za bardzo wydumane, w sam raz do urozmaicenia rozgrywki. Żeby było jasne: nie zmieniają też MiMa w Diablo :P
Kampania trzech masek - szczerze mówiąc średnio, jakoś nikomu nie udało się ich wszystkich zebrać w jednym ręku, ale mało z tym dodatkiem tak naprawdę grałem więc proszę się nie sugerować.
Karty przygód Lukasa - masakrycznie zabugowane ale fajne. Rozszerzają znany już prawie na pamięć standardowy zestaw kart ;) Po prostu więcej wszystkiego.

Nie czuję potrzeby dołączania kolejnych planszy, zdecydowanie wolę dodatki karciane. Zresztą na tak małą ilość gier na przestrzeni 2-3 lat klasyczny MiM nie zdąża mi się znudzić ;)

EDIT:
Dopisałem jak się gra :)
Ostatnio zmieniony wtorek 29 cze 2010, 16:07 przez SeSim, łącznie zmieniany 2 razy.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Whoa, cała jedna odpowiedź #-o Przez ostatnie 24 godziny na forum byli:
Wiesz hm... Sesim już kiedyś zaszalał z podobnym tematem - w którym chodziło o to czy ktokolwiek gra z dodatkami autorskimi i co i DUPA!!! też oszałamiająco dużo odpowiedzi nie było więc i tutaj nie należy nastawiać się na jakiś mega wysyp postów. Swoją drogą jest lato i są mistrzostwa i przepiękne wpadki sędziów. Kto ma coś do powiedzenia to i tak napisze, cierpliwości.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Kaktus+ pisze:Zbliżone rozwiązania sprawiają, że jeden dodatek wyklucza drugi
Czy coś poza faktem że LK wykorzystuje mój motyw przewodni Morza z poszukiwaniem Kluczy jest tam jeszcze zbliżone? ;) Nie powiedziałbym zresztą, że to się wyklucza ;), Morze już dawno przestało mieć tylko jeden cel w postaci zdobycia Klucza, kolejne lądy całkowicie zmieniły "środek ciężkości" tego dodatku.
Stave pisze:Sesim już kiedyś zaszalał z podobnym tematem - w którym chodziło o to czy ktokolwiek gra z dodatkami autorskimi
Bo z dodatkami autorskimi mało kto gra, ale tu chodziło o granie po prostu, czy to z dodatkami autorskimi, czy to z oficjalnymi czy to bez dodatków.
SeSim pisze:PODSTAWKA: Wszystkie oficjalne dodatki.
Nie pytałem "Z czym gracie" tylko "jak się sprawdza to z czym gracie" :P


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Gieferg pisze:Czy coś poza faktem że LK wykorzystuje mój motyw przewodni Morza z poszukiwaniem Kluczy jest tam jeszcze zbliżone? ;) Nie powiedziałbym zresztą, że to się wyklucza ;) , Morze już dawno przestało mieć tylko jeden cel w postaci zdobycia Klucza, kolejne lądy całkowicie zmieniły "środek ciężkości" tego dodatku.
Tak, fakt KLUCZA. Bez niego niestety nie otworzymy Tajemnych Wrót i nie dostaniemy "na piechotę" po KW. I to jest główny środek ciężkości LK jak również Morza w moich rozgrywkach.
I uwierz mi wyklucza, gdybyś zagrał z oboma dodatkami wiedział byś, że taka gra jest bezcelowa.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Celem WG są artefakty, celem Północnego Lądu bardzo mocne dopakowanie (które potrafi całkowicie zmienić losy rozgrywki, a zdobyć je nie tak znowu trudno), jedno i drugie osiąga się za pomoca podróży morskiej, więc o ile nie ma sie graczy z chorobą morską na "Morze" uczulonych (sam z jednym takim parę razy grałem, po tym jak przez dobre 20-kilka tur dryfował sobie w losowym kierunku na statku bez załogi nabrał do Morza obrzydzenia :badgrin: ), to żadne wykluczanie nie miałoby miejsca :P


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Niesamowite miałem okazję zagrać w minioną sobotę :D SZOOK.
Dopiszę jak się sprawdza kampania trzech masek. Otóż niestety marnie się sprawdza. Grałem tak, że karty pustyni ciągnęło się na pustyniach w krainie wewnętrznej oraz oazie, była też plansza od lodowej krainy oraz oczywiście PP, w każdym z tych setów kart była maska. Znalezienie trzech masek graniczy z cudem, dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że jedna z masek jest w kartach PP. To jest raptem 5 pól do pokonania na drodze do KW. Także jak jest się już tak blisko to przy założeniu, że poświęciło się kupę czasu na poszukiwanie pozostałych dwóch i tak nie wiele daje gdyż praktycznie jest się już na KW. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby przerzucenie masek z PP i z LK do podstawowych plansz, np jedną do Podziemi, drugą do Jaskini. Odrzuciłbym tym samym LK wraz z jej kartami. Pustynie i maskę tam się znajdującą pozostawiłbym, tylko zmodyfikował zasadę, że w Oazie ciągnie się dwie karty Pustyni a nie jedną (wersja, którą mam mówi, że jedną). Przy okazji zmieniłbym również instrukcję Jądra Przestrzeni i karty Pęknięcia Przestrzeni w WKO na taką, która zmusza do wyciągnięcia po 1 karcie z: Przygody, Pustyni, PP, Jaskini oraz Podziemi.

EDIT:
Polecam też zabawę z kontraktami. Mało wymagający dodatek ale nadaje klimat, coś podobnego do karczemnych opowieści.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

tylko zmodyfikował zasadę, że w Oazie ciągnie się dwie karty Pustyni a nie jedną (wersja, którą mam mówi, że jedną).
Ja zawsze grałem tak, że ciągnęło się dwie (zamiast kart Przygód), z tym, że ja grałem tylko z własną Pustynią do której sam ustalałem zasady. Jednak i tak robienie jakichś questów w których jeden z przedmiotów do znalezienia jest na Pustyni jest raczej dość bezsensowne. jedyna rola jaką Pustynia spełnia dobrze to urozmaicenie kart wyciąganych w krainie Środkowej.


Szukanie czegokolwiek na PP to już w ogóle pomyłka. Ktoś kto byłby w stanie tam sobie chodzić i czegoś szukac jest w stanie szybciej wygrać całą rozgrywkę.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Gieferg pisze:jeden z przedmiotów do znalezienia jest na Pustyni jest raczej dość bezsensowne.
Nie zgodzę się, znalezienie 1 Przedmiotu z 60 Kart przy 3 obszarach, na których ciągniemy karty (w sumie 4 szt) nie jest wcale wielkim wysiłkiem i prawdopodobieństwo jest całkiem spore. Tym bardziej, że w Pustyni parę interesujących rzeczy jest, warto więc karty ciągnąć.
Gieferg pisze:Szukanie czegokolwiek na PP to już w ogóle pomyłka
Trudno się nie zgodzić. Przejście przez PP generalnie jest masakrą, a co dopiero szukanie tam jednej karty, która i tak samym końcu gry się nie przyda.

Dlatego właśnie Maska z PP w moich grach powędrowała do Jaskini.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

znalezienie 1 Przedmiotu z 60 Kart przy 3 obszarach, na których ciągniemy karty (w sumie 4 szt) nie jest wcale wielkim wysiłkie
Zważywszy na to ze poza ciągnięciem kart traci się na Pustyni punkt Wytrzymałości, spora częśc kart też do przyjemnych nie należy co nikogo nie zachęca by tam łazić, a w dodatku trafiają się miejsca czy nieznajomi, którzy te trzy obszary potrafią zapchać to ze stosu Pustyni mało kiedy schodzi więcej niż 10-15 kart, więc jak dla mnie szukanie 1 karty w tym stosie raczej mija się z celem. Co najwyżej mozna liczyć na fuksa.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Gieferg pisze:Co najwyżej mozna liczyć na fuksa.
Generalnie jak się szuka/czeka na konkretną kartę, to liczy się tylko na fuksa ;) Zawsze gdy czegoś konkretnego potrzebuję, nigdy nie mogę dostać.
Raz grałem z Pustynią w całej Środkowej Krainie, na każdym polu (oprócz oczywiście Przepaści, Jaskini i Rycerza) ciągnęło się karty Pustyni. Ciężko było ale miła odmiana raz na kilka partii, jeżeli ktoś oczywiście gra w miarę często.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

My gramy z następującym zestawem:

1) DODATKI OFICJALNE

Podziemia - gramy z Morzem wg Gieferga i Lodową Krainą wg Kaktusa, więc Podziemia są zamknięte i prawie nigdy nie zostają otwarte, chociaż gdy gramy dłużej, to zdarza się, że ktoś tamtędy dostanie się do Skarbca, a następnie do Korony Władzy.

Miasto - mimo, że brakuje ciekawych kart (co zamierzam zmienić uzupełniając zestaw o karty Stave'a), każdy tam wchodzi po posadę Arcymaga (ale gramy, że trzeba oddać Talizman) lub Szeryfa

W Kosmicznej Otchłani - nikt z własnej woli się tam nie zapędza, jakoś klimatycznie nie pasuje do świata fantasy.

Jaskinia - dodatek rzadko odwiedzany, za duża plansza, żeby się na stole zmieściła, choć po zmianie zasad poruszania (k3 pola dla Poszukiwaczy o Mocy poniżej 6) i autorskiej instrukcji do Komnat gra się zrobiła ciekawsza.

Smoki - nie mam zdania, po prostu są :mrgreen: .


2) DODATKI AUTORSKIE

Kanały - zawsze ktoś tam wpadnie z Miasta i nie chce wyjść, nie wiedzieć czemu, są w każdej rozgrywce. Planujemy o rozszerzenie kart z Projektu Stave'a. Klimatyczny dodatek.

Morze - tylko ja tam się zapuszczam, inni wolą łazić do LK wg Kaktusa, bo mówią, że bezpieczniej i wymaga dużo mz na zakup statku + załoga. Pożyczka nic nie pomoże :mrgreen:
W ostatnich 3 rozgrywkach Morze pokonało każdego Poszukiwacza :badgrin: i musiał odwiedzić Krainę Umarłych


Pustynia - mam mix kart m.in. Gieferga, Leviathana i oddzielną planszę, ale prawie nikt z nich nie korzysta,

Wieża Maga - jest na pustyni, ale też rzadko ktoś tam wchodzi (graliśmy z nią bardzo krótko), choć zmieniliśmy zasady, że można znaleźć tam Klucz do tajemnych wrót.

Przedpola Piekieł - wiadomo, przydaje się :?

Wioska wg Gieferga- nie wiedzieć czemu zawsze w rozgrywce ktoś tam zamarudzi i piecze chleb,

Lodowa Kraina i Zapomniane Pustkowa wg Kaktusa - w końcowym etapie rozgrywki się przydają, ale jak gramy krótko to nikt tam nie chce wejść, silniejsi przeciwnicy. Ciekawy dodatek.

Gildia Anarchistów - wbrew pozorom nie dla słabeuszy i rzadko ktoś tam dostanie posadę Księcia Złodziei; również instrukcja, której nie można spamiętać sprawiła, że rzadziej tam ktoś zaglądał, musieliśmy uprościć

Alchemia - sporadycznie, jak ktoś cierpi na nadmiar kasy, chociaż zdarzało się, że gracz wydał np. 12 mz na 6 Misktur na raz =D>

Cmentarz - jak gramy Złymi lub Neutralnymi Poszukiwaczami, to zawsze ktoś wejdzie, jak gramy Dobrymi to dodatek nie funkcjonuje, czyli bug w nim jest.

Kraina Umarłych - zawsze ktoś umiera i plansza jest wykorzystywana.

Las bezplanszowy - pozycja obowiązkowa, ciekawe karty

Bagna bezplanszowe (set zrobiony z Bagien planszowych wg czeskiego) - rzadko, nic nam nie wnoszą do gry.

Cudowne Drzewo - ciekawe karty, do 10 kart schodzi z tego stosiku w czasie gry, a przecież to tylko jeden obszar na planszy głównej.

Dodatek jeździecki - komplikuje nam rozgrywkę (zasady poruszania się), ale nikomu nie chce się tego raz na zawsze wyciągnąć z zestawu

Karczma\Karczemne Historie - góra 1,2 karty na grę, chyba, że ułożą się ciekawie w stosie, to inni gracze też ryzykują.

Skarby - dodatek autorstwa b00r0

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony piątek 27 sie 2010, 22:48 przez kymil, łącznie zmieniany 4 razy.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Morze - tylko ja tam się zapuszczam, inni wolą łazić do LK wg Kaktusa, bo mówią, że bezpieczniej
Morze bez żadnych lądów na nim? Bieda, oj bieda... w sumie głowna zaleta dodatku wyeliminowana, ten dodatek dopiero wtedy się naprawdę przydaje gdy prowadzi do innych do których nie sposób się inaczej dostać.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Gieferg pisze:Cytat:
Morze - tylko ja tam się zapuszczam, inni wolą łazić do LK wg Kaktusa, bo mówią, że bezpieczniej


Morze bez żadnych lądów na nim? Bieda, oj bieda...
Chcemy dodrukować jeszcze Wyspę, ale muszę przekonać resztę :twisted:


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Akurat Wyspa spośród trzech morskich lądów uzytecznośc Morza podnosi najmniej. Raz że jest blisko, dwa, można się tam dostać i bez Morza. Osobiście najbardziej jestem zadowolony z Północnego Lądu jeśli o kwestie grywalności chodzi.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Z tym, że pozostaje jeszcze, o ile się nie mylę Wyspa Gadów i Północny Ląd. Zauważ, że PL ma podobny klimat jak Lodowa Kraina wg Kaktusa (to już mamy), a Wyspa Gadów, jak sam gdzieś przyznałeś, to średni dodatek na tle Twoich innych.
Czyli zostaje nam Wyspa.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

I tak to własnie jest jak się wszystko ze wszystkim miesza :P

Jakbyś kiedyś jeszcze próbował dołączyć Wybrzeże to dopiero bedziesz miał problem :mrgreen:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Chyba, że stworzysz Lad Elfów :mrgreen: Ten dodatek możemy zawsze dołączyć.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

No chance.

Pomijając fakt, że elfów zbytnio nie lubię i nie chciałoby się mi tworzyć dodatku im poświęconego to nawet Wybrzeża mi się nie chce kończyć i od pół roku lezy nietknięte (i nie wiem kiedy je w końcu tknę), a Misje które mają być ostatnią częscią projektu to bedą max 2 arkusze kart jeśli w ogóle powstaną. Ostateczny kształt projektu został już ustalony, więcej nowych dodatków nie będzie.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
ODPOWIEDZ