Strona 1 z 2

Mianem wstępu

: czwartek 17 mar 2005, 14:32
autor: Kufir
Dział przeznaczony jest na rozszerzenie i ewentulane zmodyfikowanie zasad orginalnej gry Magia i Miecz. Wszystkie omawiane tutaj zagadnienia mają slużyć przyjemniejszej grze bez kontrowersji i błednego interpretowania nie zawsze jasnych zasad gry.


Pozdrawiam. :D

: czwartek 17 mar 2005, 15:27
autor: lukas
Dzięki stary :D

... Pamiętajcie że naszym celem jest wypracowanie jakiegoś wspólnego, jednolitego aktu prawnego. Liczę na polemike równie ostrą co konkretną. :D

: czwartek 17 mar 2005, 18:20
autor: wilczy
Alleluja.

: piątek 18 mar 2005, 03:34
autor: ambar0
Jestem przeciwny tej formie. Będzie to przypomniać zbiór życzeń poszczególnych graczy...

Wolałbym zadeklarowane grono, które decyzje będzie podejmować większością kwalifikowaną (2/3) głosów. Osoby takie, po dyskusji, głosowałoby daną zmianę. Grono musiałoby się jakoś ukonstytułować...

Dział oczywiście może zostać, chodzi mi tylko o akceptowanie pomysłów.

: piątek 18 mar 2005, 07:59
autor: lukas
Czerwona kropa ma uzasadnione obawt, ale właśnie po to założyliśmy MIM 1.5 żeby do czegoś wspólnie dojść.

: piątek 18 mar 2005, 12:56
autor: wilczy
Ambar0 - sądzę, że ostatecznie tak własnie się stanie, czyli "Sekcja 11" zbierze się i ustali jedyną słuszną wersję przepisów (przy czym uważam, że nie powinno Cię tam zabraknąć, a i ja liczę na prawo głosu), tymczasem jednak - w ramach burzy mózgów - każdy wpisuje swoje uwagi i uważam to za bardzo cenne źródło poprawek i innowacji.

krótko: lukas kryj się (pod kaptur).

: piątek 18 mar 2005, 13:00
autor: Kufir
Tak, macie racje, niebawem powstanie nowa grupa uzytkowników, ktorzy beda zajmowac sie akceptowainem pomysłow i zmian. Napewno Was w niej nie zabraknie. :wink:

: wtorek 13 wrz 2005, 10:22
autor: HunteR
No i widzę że wszystko ustało. Nikt nic już nie pisze w tym dziale. Czyżby pomysł stworzenia ulepszonej wersji MiMa upadł?

: wtorek 13 wrz 2005, 10:56
autor: lukas
Na razie poprzestałem na tym:
http://www.lukasprzyjaciel.republika.pl/przepisy.pdf
Ale mam jeszcze kilka nowych i sprawdzonych w praktyce pomysłów. Na pewno coś się jeszcze urodzi.

: niedziela 05 mar 2006, 16:11
autor: Michael
Czyżby ze wspaniałych zaniarów nie pozostało nic ?
Miała powstać grupa pracująca nad nowymi zasadami , a później przedstawiać je na forum . Nie powstała
Miała być szeroka dyskusja na forum. Nie ma
W końcu miały być rozmowy na konwentach i turniejach. Prawie nikt tam nie jeździ.

Może rzeczywiście stworzycz grupę ludzi którzy będą zajmować się zasadami 1,5 ?

: niedziela 05 mar 2006, 16:51
autor: Oley
omawialiśmy ten problem z Egonem, Mathimem i Kilofem, wnioski w tym poście za jakiś czas :)

zasady turniejowe

: piątek 10 mar 2006, 13:25
autor: kilof
Na ostatnim turnieju ustaliliśmy z Oleyem, że w MiMa powinny rozgrywać się dwa rodzaje turniejów - BASIC i EXTENDED. Turniej Basic będzie opierał się na grze tylko w orginalne dodatki do MiMa (no może poza otchłanią, która dla większości jest niestrawna, choć ja osobiście ją lubię) i będą obowiązywać w nim originalne zasady, lekko tylko rozszeżone tak, żeby uatrakcyjnić rozgrywkę. Na turniejach Extended będzie można grać we wszystkie dodatki, także autorskie, z jeszcze bardziej rozszeżonymi zasadami. Ja zajmę się zasadam BASIC, bo mam świerzo w pamięci to, co działo się na turnieju, gdzie graliśmy tylko w orginalne dodatki. I na turnieju wyszło też jak na dłoni, że opracowanie zasad MiMa BASIC v1.5 jest bardzo konieczne, bo co kilka minut zdarzały się sytuacje, które musiał rozstrzygać sędzia, ze względu na niejasności w samych instrukcjach jak i w opisach kart. Do tej pory nikt nie miał ochoty zająć się opracowaniem zbiorczej instrukcji do wszystkich originalnych dodatków, więc za jakiś czas zaproponuje kompletny tekst takiej instrukcji, najwyżej później naniosę poprawki, jak ktoś jakieś sensowne zgłosi. W gruncie rzeczy nie będzie to nic nadzwyczajnego, tylko kompilacja wszystkich instrukcji z orginalnych dodatków, plus rozszerzenie zasad na takie, jakie były w turnieju, związane z postaciami częściej posługującymi się mocą (np. każda postać może wybrać walkę psychiczną i moc duchów także zlicza się do zamiany na punkty Mocy). Przeczytam także wszystkie karty i jeśli na którejś opis nie będzie jednoznaczny, to napiszę jak należy je rozumieć. To wszystko trochę potrwa bo nie mam zbyt dużo wolnego czasu, ale postaram się doprowadzić to do końca. Ktoś inny, kto ma więcej wolnego czasu, powinien zająć się zasadami MiMa EXTENDED. Będę informował was o postępach prac, ale tekst instrukcji przedstawie jak będzie gotowy w całości, bo najprawdopodobniej pogubiłbym się w waszych sugestiach.
Z innej beczki - wstyd, że praktycznie tylko ja z forumowiczów (a jestem tutaj dopiero od niecałego roku), poza bezpośrednimi organizatorami turnieju, stawiłem się na turnieju :? broniłem honoru forumowiczów i wygrałem :evil: :twisted:

: piątek 10 mar 2006, 13:29
autor: Gamekeeper
I chwala Ci za to ... fakt faktem wstyd ze nadal nie moglismy sie zebrac do kupy i omowic pare rzeczy czy tez zagrac partyjki MiM. Obie cuje ze sie poprawie ....

: sobota 11 mar 2006, 00:32
autor: Oley
Tak.

1) Z BASIC ruszamy teraz - będą spójne i są dobrym wyjściem do rozwoju MiM 1.5 - pisałem już o tym w innym topicu, z EXTENDED poczekajmy jak ięcej osób opatrzy się z dodatkami


2) Rozmawialiśmy z Mathimem i Kilofem o innym problemuie - mianowicie takim, że jakkolwiek istnieje świetny pomysł rozwoju zasad MiMa to nikt tego nei ogarnia całościowo tzn rzucany jest pomysł który jest dyskutowany ale NIE MA WNIOSKÓW - i co ważniejsze nie ma decyzji która wersja/idea powinna być tą oficjalną MiM 1.5

proponuję wybrać ekipę decydującą o tym - kilka osób - ja oferuję organizację masowych testów tych pomysłów przez "laików: na turenijach i spisywanie wniosków

pozdr

: sobota 18 mar 2006, 19:48
autor: MistrzDzwonow
Coś mi mówi że ta opcja z "Komisją MiM'a" nie przejdzie. Taki pomysł o ile mnie pamięć nie myli padł już rok temu. Od tego czasu jedyne co się zmieniło to to że Wilczy gdzieś zniknoł, Kufir chyba zapomniał, a Gamekeeper jest poprostu zbyt zajęty. Z własnego doświadczenia wiem że takie inicjatywy na forach się nie sprawdzają. Trzeba by było się zebrać któregoś dnia w danym miejscu i porozmowiać twarzą w twarz. Bo na forum za dużo czasu się spędza na tłumaczeniu innym co miało się na myśli (średnio tydzień). I jak na mój gust to jedyne wyjście. Chyba że stworzyć coś w rodzaju postulatów. Ktoś rzuca postulat: "Czarny rycerz od dzisiaj ma siłę 12." (to byłaby nazwa tematu), a później po np. ankiecie czy szybkiej dyskusji temat się zamyka, a postulat przenosi się do przyklejonego postu który stworzy coś co będzie można od biedy uznać za MiM 1.5. Inaczej temat o takiej nazwie natychmiast zostanie zalany pytaniami "Dlaczego tak a nie inaczej, choć sam nie wiem jak." i nic z niego nie będzie.

UFF, spociłem się :twisted:

: niedziela 19 mar 2006, 00:37
autor: Oley
no to zapraszam do śledzenia serwisu turniejowego

www.mim.irpg.pl


tam postaramy się zamieszczać informacje o aktualntych wyjazdach ekipy na konwenty jeśłi takie będą przed Coolkonem (a powinny być)

napisałem w innym topicu, że spotkanie się w grupie zainteresowanych i przeprowadzenie 2-3 dyskusji panelowych o MiM 1.5 zrobiłoby więcej niż 20 dyskusji na forach

ale najważniejsza jest konsekwencja w stosowaniu i wprowadzaniu nowych zasad (w tym testy) i wypracowanie metody podejmowania ostatecznych decyzji.

Najlepszą metodą jest spotykanie się raz na czas jakiś face to face.

zapraszam do zaglądania raz na jakiś czas na www.mim.irpg.pl i to forum (w tym podforum o turniejach) - po zakończeniu aktualizacji stronki zabierzemy się za prae na wyjazdowym "MiMem"

Cytując WWO/Wienio/Pele

"do zobaczenia wkrótce u Ciebie w mieście"

pozdr

: niedziela 19 mar 2006, 14:16
autor: MistrzDzwonow
No i super. To mamy już kogoś od czarnej roboty :P
Na to podforum turniejowe będę zaglądać napewno, tylko jak sam piszesz to są zasady przystosowane właśnie do turniejów. Jestem prawie pewien że większość nie zaakceptuje pomysłu z podziałem na magów i pudzianów (pomysł wg. mnie genialny). A dział MiM 1.5 ma za zadanie uściślenie zasad instrukcji. Dostawienie przecinków, kropek, zagubionych wyrazów i zmiany rzeczy które od zawsze graczom się nie podobały. Dlatego czekam na jakieś decyzje sił wyższych forum na temat tego podforum bo chwilowo ono obumiera

: niedziela 19 mar 2006, 14:38
autor: Oley
z kilofem rozmawialiśmy o MiM 1.5 to powiedział on mądrą rzecz :P

że należałoby na dobrą sprawę każdą kartę napisać od nowa (skoro są programy odpowiednie do tego)

słuszna idea

ale jest jeszcze jedna: można opracować erratę w której napisane by było co które słowo znaczy

tzn "jak jest napisane "zyskujesz" to oznacza ....", "jak jest napisane "odzyskujesz to ...", "przedmiot dodaje Ci oznacza ..."

itd

pomyślta nd tym - to w sumei nietrudne do zrobienia i wystarczyłoby wtedy przerobić kilka kart, które nam nie pasują do interpretaci i jaaazda

pozdr

: niedziela 19 mar 2006, 20:37
autor: MistrzDzwonow
No i właśnie o taką erratę chodzi. Mały plik w którym zawarte by były uzupełnienia zasad które każdy mógłby sobie sam wydrukować.
Przedruk kart to pomysł ambitny i wykonalny ale np. mnie osobiście drukowanie ponad 300 kart oryginalnych średnio mi się uśmiecha :wink:
A jak już idziemy tropem przedruków, planszę główną też trzeba by było dogłębnie pozmieniać :twisted:. Po dodaniu karczemnych opowieści, pustyni, przedpól piekieł, czy innych dodatków, wystarczyłoby zmienić opisy na głównej planszy zamiast drukować kolejne plansze zajmujące hektary miejsca.

: niedziela 13 sie 2006, 23:07
autor: pretorianstalker
Chętnie bym wziął udział w tworzeniu poprawionej wersji zasad do MiM :) Mam już doświadczenie w takich sprawach - zrobiłem gruntowną poprawkę polskiej wersji gry karcianej Doom Trooper, stworzyłem erratę do wszystkich kart błędnie przetłumaczonych tudzież zawierających błędy i generelanie lubię się bawić w rozwiązywanie różnych dziwnych problemów w oparciu o instrukcje itd.
Osobiście uważam, że w miarę możliwości powinno się pozostać przy oryginale, a poprawek dokonać tylko tam gdzie to konieczne. Inaczej nowi gracz bedą mieli problemy z dostosowaniem się do setek nowych zasad i nie każdemu musi się podobać np pomysł, aby czarnego rycerza obdarzyć siła nawet 12 czy większą (tutaj akurat obstaję za pozostawieniem go takim jaki jest - jak ktoś oglądał Monty Python & Holy Grail to wie, że czarni rycerze zawsze są górą ;) no prawie zawsze i jeżeli ktoś uważa, że nielogiczne jest, że zawsze nas pokonuje mimo naszej ogromnej siły, to zacznijcie poprawiać grę od Gnoma, który przeprowadza próbę zasobności w Jaskini - jak ktoś sprał bestię i jakiegoś tam ducha to czemu ma nie sprać jakiegoś gnoma i siłą mu odebrać kryształ? Jak nadal uważacie, że rycerz powinien mieć siłę to ja dałbym mu 99 ;) ).

: poniedziałek 13 lis 2006, 23:01
autor: MistrzDzwonow
Powróciło stare pytanie co z tym działem.
Po powstaniu działu errata odpada nam poprawianie zasad oryginalnych. Zatem ten dział powinien wytyczać nowe ścieżki którymi mogli by podążać znudzeni gracze a jak widać posucha i bajzel jest tutaj wielka. Inne pytanie czy zmiana siły pojedynczego przeciwnika to jeszcze errata czy już nowa ścieżka (np. Król Smoków). Moim zdaniem (można się nie zgadzać) tematy w tym dziale powinny zawierać przemyślane propozycje ingerujące głęboko w samą grę nie zaś same hasła i kłótnie, powinna tutaj panować wolność twórcza jeśli komuś się nie podoba niech nie gra z danymi zasadami, jeśli się podoba ale dostrzegł jakiś błąd niech powie o tym autorowi który go poprawi.
Innym zupełnie tematem są zasady turniejowe które też powinny dostać swój dział bowiem pałętają się i tutaj i w dziale ze świata.
Trzeba tutaj raczej posprzątać. :wink: Juniorzy do dzieła.

PS
Jeśli przeglądniecie mój ostatni post na poprzedniej stronie to powinniście zauważyć że pomysł działu errata pod inną nazwą powstał już jakiś czas temu :mrgreen:

: poniedziałek 13 lis 2006, 23:12
autor: SeSim
Sam nie wiem co z tym fantem zrobić. Być może errata okaże się niewypałem (ma na to spore szanse ;)) i wtedy zostanie pogrzebana w odmętach kosza... Swoją drogą to chyba trochę redundantne pozycje Errata i MiM 1.5. Hmm może te dwa działy po prostu z agregować pod jakąś nową wspólną nazwą? Ehh namieszało się :P

EDIT:
Cholera może dopisać w regulaminie erraty, że tam chodzi tylko o poprawianie błędów a nie wymyślanie nowych zasad?

: poniedziałek 13 lis 2006, 23:18
autor: MistrzDzwonow
No właśnie czy w haśle MiM 1.5 mieszczą się tylko delikatne poprawki do tekstu kart i instrukcji czy może też nowe szalone pomysły które mogą wywrócić rozgrywkę do góry nogami np. MiM RPG, nowe klasy poszukiwaczy, nowy system zdobywania punktów, zasady turniejowe. :-s

: wtorek 14 lis 2006, 09:16
autor: wisnia
Wedlug mnie dzial MiM 1.5 ma racje bytu.Co prawda zadko sie do niego ostatnio zaglada, ale to wcale nie musi o nim zle swiadczyc, jest tu pare fajnych tematow pomyslow zamieszczonych jeszcze przez "ojcow zalorzycieli" i dobrze, ze nie sa porozrzucane po innych dzialach. Kwestia zasad/ erraty sa to miejsca na wyjasnianie, poprawianie starych zasad, eliminowanie bugow na starych kartach.Tu jest miejsce na calkowicie nowe pomysly i to jest wedlug mnie dobre rozwiazanie.

: wtorek 14 lis 2006, 09:58
autor: HunteR
Ja uważam że (póki co) MiM1.5 i Erraty mogą koegzystować na tym forum. Po pierwsze, jak już SeSim słusznie zauważył, jeśli Erraty okażą się nie wypałem albo (co bardziej pawdopodobne) wszystkim zainteresowanym nagle się odechce to zostaniemy z niczym jeśli zawartość MiM1.5 pójdzie do kosza.

Po drugie dla mnie errata to tylko korekta, w tym przypadku zasad gry. Tak więc będą tam wszelkie poprawione błędy jak literówki, nieścisłości (pamiętacie ile było tematów o pojedynczych poszukiwaczach czy karatch których tekst nie był jednoznaczny?), drobne zmiany w zasadach (tam też zdażały się fragmenty które pozwalały na różne interpretacje doprowadzając do kłótni podczas gry) itd. MiM1.5 natomiast to już próba (przynajmniej moim zdaniem) stworzenia nowych lepszych zasad na bazie starego sprawdzonego szkieletu. I dlatego takie różne pomysły jak nowe wersje króla smoków, nowe umiejętności, nowe punkty do zbioru zasad w instrukcji znacząco zmieniające jej treść, propozycje nowych rodzajów wrogów czy broni itd. itp. nadają się do MiM1.5.

Zasady turniejowe to też zupełnie inna bajka. O ile znaczące zmiany w zasadach, kartach itd. w grze przyjacielskiej nie są konieczne (no chyba że komuś to naprawdę przeszkadza a pozostali się na takie zmiany zgodzą) o tyle w grze turniejowej są konieczością. Często jakaś zasada czy karta która sprawdza się w pojedynczych partyjkach (albo przynajmniej nie razi aż tak bardzo) na turnieju może narobić niezłego zamętu przez co jeden farciarz wygra turniej tylko dlatego że miał fuksa. Poza tym jak już wspomniałem wcześniej zasady oryginalne są niekiedy niedoskonałe, jak się gra ze znajomymi to można pójść na kompromis ale nie wyobrażam sobie sytuacji żeby na turnieju ktoś się wykłócał bo "ja zawsze grałem tak" a ktoś na to "ale ja zawsze grałem tak i kropka", a jeśli każdy dostanie do łapy kartke z turniejowymi (ujednoliconymi) zasadami nie dojdzie do czegoś takiego.

Podsumowując, zarówno MiM1.5, Zasady Turniejowe i Erraty mogą spokojnie być obok siebie. Jak ktoś chce grać na turnieju looka do działu turniejowego. Jak ktoś chce mieć dopieszczone zasady do gry ze znajomymi w domu czy klubie looka do Errat. Ktoś inny będzie szukał nowych pomysłów na uatrakcyjnienie gry która trochę mu już się znudziła, wtedy przegląda MiM1.5. Może trzy działy traktujące o podobnych rzeczach to za dużo ale moim zdaniem dzięki takiemu rozłożeniu tematów znacznie łatwiej znaleźć to czego się szuka.

Jedyne co mógłbym zasugerować to (i tutaj apel do modów :-p ) to gruntowne przejżenie tematów w MiM1.5 bo być może część z nich mogłaby stanowić już bazę do errat i należałoby je tam przenieść. Tak samo w dziale Kwestia Zasad, również jest tam sporo tematów zahaczających o erraty.