Inwertaryzacja wymuszona posiadaniem zdublowanego zestawu
- nillu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karczma - Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Inwertaryzacja wymuszona posiadaniem zdublowanego zestawu
Wczoraj zrobiłem inwertaryzację mojego MiM'a !!
Powód - kiedyś połączyłem dwa zestawy podstawki i dwie jaskinie i wrzuciłem to do jednego worka (który też zawiera miasto i podziemia). Efekt był taki że miałem wszystko zdublowane - zrobiło się mnóstwo kart przygód i czarów. Wow. Pomyślałem że dobrze będzie mieć wszystkiego dwa razy więcej.
Nic bardziej mylnego.
Okazało się że takie podejście jest uciążliwe i potrafi czasem sporo namieszać, a nawet spowodować sytuację że niektóre karty przygód były ignorowane - od razu ciągnęło się następną bo taka już przecież niedawno była... Najgorzej było z Miejscami - okazało się że dwa takie same magiczne miejsca mogły zostać odwiedzane ponownie i znowu czerpało się wiedzę ze zgłębiania ich tajemnicy. Hmm chyba tak nie powinno być.
Zrobiłem więc odsiew kart, czego wynikiem było uzyskanie wielu stosów kart przygód, z czego najważniejsze to:
2 stosy z podstawki
2 stosy z jaskini (te robiły największą masakrę)
I teraz wystarczyło odjąć jeden stos przygód z podstawki oraz jeden z jaskini i problem załatwiony (część odeszła tez od kart podziemi). Dzięki temu zabiegowi stos kart przygód nie wygląda już jak Pałac Kultury.
Jeśli chodzi o podwojenie liczby stosu Czarów - może było to aż tak uciążliwe, ale również zrobiłem odsiew Tak dla świętego spokoju.
Uwaga - taka zabawa zajęła mi 4 godziny bitego siedzenia i robienia stałej monotonnej czynności. Kręgosłup w odcinku lędźwiowym dalej to odczuwa hehe
Ciekaw jestem czy ktoś z Was gra obecnie (albo grał) w takiej zdublowanej konfiguracji ?? Przestrzegam jednocześnie przed doprowadzeniem do tego!!
Powód - kiedyś połączyłem dwa zestawy podstawki i dwie jaskinie i wrzuciłem to do jednego worka (który też zawiera miasto i podziemia). Efekt był taki że miałem wszystko zdublowane - zrobiło się mnóstwo kart przygód i czarów. Wow. Pomyślałem że dobrze będzie mieć wszystkiego dwa razy więcej.
Nic bardziej mylnego.
Okazało się że takie podejście jest uciążliwe i potrafi czasem sporo namieszać, a nawet spowodować sytuację że niektóre karty przygód były ignorowane - od razu ciągnęło się następną bo taka już przecież niedawno była... Najgorzej było z Miejscami - okazało się że dwa takie same magiczne miejsca mogły zostać odwiedzane ponownie i znowu czerpało się wiedzę ze zgłębiania ich tajemnicy. Hmm chyba tak nie powinno być.
Zrobiłem więc odsiew kart, czego wynikiem było uzyskanie wielu stosów kart przygód, z czego najważniejsze to:
2 stosy z podstawki
2 stosy z jaskini (te robiły największą masakrę)
I teraz wystarczyło odjąć jeden stos przygód z podstawki oraz jeden z jaskini i problem załatwiony (część odeszła tez od kart podziemi). Dzięki temu zabiegowi stos kart przygód nie wygląda już jak Pałac Kultury.
Jeśli chodzi o podwojenie liczby stosu Czarów - może było to aż tak uciążliwe, ale również zrobiłem odsiew Tak dla świętego spokoju.
Uwaga - taka zabawa zajęła mi 4 godziny bitego siedzenia i robienia stałej monotonnej czynności. Kręgosłup w odcinku lędźwiowym dalej to odczuwa hehe
Ciekaw jestem czy ktoś z Was gra obecnie (albo grał) w takiej zdublowanej konfiguracji ?? Przestrzegam jednocześnie przed doprowadzeniem do tego!!
Ostatnio zmieniony czwartek 22 kwie 2010, 14:12 przez nillu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
ja tak gram, aczkolwiek jeden stos Przygód został mocno trącnięty karetą czasu i sporo kart z niego poginęło.
Mimo wszystko, problemy miałem podobne do Twoich, jednak rozwiązałem je w dużo prostszy sposób.
Podczas rozgrywek (bodajże 5 lub 6 partii) systematycznie usuwałem dublujące się Karty, mając na uwadze jaka ich liczba powinna się znajdować w oryginalnej talii. Pozostawiłem jednak niektórych Wrogów z podstawki, by było więcej walki, a jako, że ich Siła/Moc nie przekracza 6, problemu większego nie ma, a i pakowanie postaci przebiega nieco szybciej niż zazwyczaj (dodam, że nie stosuję tej idiotycznej reguły 1 punkt Siły za równowartość 7 w pokonanych, tylko dwukrotność aktualnie posiadanej). Nie powiem, gra się przyjemnie.
Reszta służy w chwili obecnej jako materiał zapasowy :mrgreen:
Mimo wszystko, problemy miałem podobne do Twoich, jednak rozwiązałem je w dużo prostszy sposób.
Podczas rozgrywek (bodajże 5 lub 6 partii) systematycznie usuwałem dublujące się Karty, mając na uwadze jaka ich liczba powinna się znajdować w oryginalnej talii. Pozostawiłem jednak niektórych Wrogów z podstawki, by było więcej walki, a jako, że ich Siła/Moc nie przekracza 6, problemu większego nie ma, a i pakowanie postaci przebiega nieco szybciej niż zazwyczaj (dodam, że nie stosuję tej idiotycznej reguły 1 punkt Siły za równowartość 7 w pokonanych, tylko dwukrotność aktualnie posiadanej). Nie powiem, gra się przyjemnie.
Reszta służy w chwili obecnej jako materiał zapasowy :mrgreen:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ja czy to w swoim MiMie, czy teraz w TMiMie, wydzieliłem parę kart, które mogą się powtórzyć, zwyczajowo są to karty potężniejszych Wrogów oraz inne, które w jakichś sytuacjach się combią, albo powodują utratę Życia u Poszukiwacza/-czy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nah, zawsze są Mumakile, Zemsta Duchów, Zaskakujące Ataki, Usypiający Napój i parę innych ciekawszych kart niźli Smoki. A co do nich samych, to jedynymi Smokami, jakich nigdy nie zdublowałem, to Książęta Smoków - fabuła mówiła o 3, więc pozostalo ich 3.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- nillu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karczma - Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
A i przypomniałem sobie kiedy ta sytuacja była jeszcze bardziej dobijająca:
Po raz drugi wyciągnięte karty przyjaciół to masakra. Stosowanie przyjaciół, którzy pomagają zawsze i bez ograniczeń ilościowych jest trudne do oceny logicznej. I tak wyszło że Upiór zapoznał sobie dwóch Giermków (miał więc +2 Siły i +2 Mocy). Smialiśmy się że bili się między sobą o to, kto swemu "panu" będzie niósł tarczę, a kto prowadził muła hehe
Ja natomiast znalazłem Elfem dwie korony Salomona. Na szczęście (dla Upiora) gramy zachowując zdrowe zasady logiki (czyli nie wsadzamy mułów do ukrytej kieszeni itd) i tak jedna z koron wylądowała sobie niewinnie w plecaku, a nie noszona nie dawała kolejnych 2 punktów Mocy.
Przykłady z przyjaciółmi mogłyby się oczywiście mnożyć (jednorożec, dziewica (harem?), skrzat,itd)
Po raz drugi wyciągnięte karty przyjaciół to masakra. Stosowanie przyjaciół, którzy pomagają zawsze i bez ograniczeń ilościowych jest trudne do oceny logicznej. I tak wyszło że Upiór zapoznał sobie dwóch Giermków (miał więc +2 Siły i +2 Mocy). Smialiśmy się że bili się między sobą o to, kto swemu "panu" będzie niósł tarczę, a kto prowadził muła hehe
Ja natomiast znalazłem Elfem dwie korony Salomona. Na szczęście (dla Upiora) gramy zachowując zdrowe zasady logiki (czyli nie wsadzamy mułów do ukrytej kieszeni itd) i tak jedna z koron wylądowała sobie niewinnie w plecaku, a nie noszona nie dawała kolejnych 2 punktów Mocy.
Przykłady z przyjaciółmi mogłyby się oczywiście mnożyć (jednorożec, dziewica (harem?), skrzat,itd)
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
a to ciekawe, bo w moim egzemplarzu były chyba 4 Swoją drogą mam bardzo oryginalny układ, gdyż mam np. jednego Dzika, a dwie Różdżki. Nie znam podobnego zestawu, jaki by posidałą ktos z moich znajomych.Kaktus+ pisze:biorąc pod uwagę oryginalne dodatki do MiMa, najpotężniejsi Wrogowie to Smoki, a tych zdublowanych nie mam Pozostaje więc tylko kilka wybranych z postawki
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- kayoy
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Poszukiwacze - Posty: 203
- Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
- Lokalizacja: wschód
- Płeć:
- Wiek: 34
Grałem przez długi czas tak, że w kartach Przygód były 2 zestawy kart z pierwszej serii.. Tak samo z czarami.. Jednak to strasznie komplikuje grę.. I teraz nieużywane zestawy leżą odłogiem.. Jednak biorąc pod uwagę fakt, iż w talii Przygód u mnie znajduje się ponad 700 kart, dorzuciłem z drugiego zestawu jeszcze jedną Tratwę, Muła i kilka Mieszków złota.. A do stosu czarów wrzuciłem powtórkowe Zawładnięcie i chyba Mesmeryzm..
Zapasowe stosy okazały się jednak bardzo przydatne..
Karty przy tak częstej eksploatacji szybko się niszczą i ostatnio wymieniałem "nadpsute" karty Przygód, Czarów i Poszukiwaczy na te w lepszym stanie..
Zapasowe stosy okazały się jednak bardzo przydatne..
Karty przy tak częstej eksploatacji szybko się niszczą i ostatnio wymieniałem "nadpsute" karty Przygód, Czarów i Poszukiwaczy na te w lepszym stanie..
...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
- nillu
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karczma - Posty: 49
- Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
W sumie tak czytając Wasze spostrzeżenia zaczynam dostrzegać dobre strony łącznia stosów jednak tylko dla kart Wrogów. Może się to faktycznie okazać dość ubarwiające rozgrywkę ~
Jeśli chodzi o mieszki złota to przeginka. ja naliczyłem ponad 30 pojedynczych mieszków i prawie 10 dwóch. Wychodziło na to że każdy gracz znajdował tyle złota ile potrafił unieść (czytaj - za dużo)
Jeśli chodzi o mieszki złota to przeginka. ja naliczyłem ponad 30 pojedynczych mieszków i prawie 10 dwóch. Wychodziło na to że każdy gracz znajdował tyle złota ile potrafił unieść (czytaj - za dużo)
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
Gra fabrycznie nowa, na początku lat '90 kupowana (karty były nieporozrywane).Hellhound pisze:A kupowałeś sam/rodzice w sklepie czy na allegro? Bo jeśli to drugie to prawdopodobnie masz "składaka" - pewnie sprzedający złożył jeden egzemplarz z kilku byle by się tylko ilość kart składała. Sprawdź z jakimś spisem najlepiej. Wątpię żeby w "fabryce" takie coś wydali.