Małe urozmaicenia

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kayoy [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Małe urozmaicenia

Post autor: kayoy »

Ostatnio myślałem sobie nad tym, czego mi brakuje w magii i mieczu.. Jedną z takich rzeczy są wspominane już na tym forum komplety uzbrojenia np rodem z diablo.. I na tej podstawie wprowadziłem do gry coś w podobie do kompletów, beż tworzenia nowych kary itp.. Polega to na tym, że posiadając komplet danego uzbrojenia dostajemy jakiś bonus.. I tak:
Komplet: miecz/topór, zbroja, tarcza, hełm - daje możliwość dodania 1 do rzutu podczas bronienia się.
Komplet: miecz oburęczny/topór obosieczny, zbroja płytowa, pełny hełm; lub miecz/topór, wielka tarcza, zbroja płytowa, pełny hełm - daje możliwość +1 do rzutu przy bronieniu się i +2 do skuteczności w walce wręcz..
Komplet: morning star/magiczna buława/topór grimnira, smocza kolczuga, magiczna tarcza, magiczny hełm - pozwala dodawać w walce ze smokami moc do siły i całkowicie chroni przed jakimikolwiek obrażeniami zadawanymi przez smoki..
Komplet: niemagiczne - broń, zbroja, tarcza i hełm, jakiekolwiek - daje +1 do skuteczności w walce z innymi poszukiwaczami..
Komplet: magiczne - broń, tarcza, zbroja i hełm, także jakiekolwiek - daje możliwość ochrony przed czarami przy rzucie 1k6 5 lub 6..

Dla niektórych może wydawać się to głupie, ale gra się w ten sposób ciekawiej, chociaż nie w każdej grze gramy na "komplety"

I jeszcze jedno.. Brakowało mi zawsze w MiMie IDENTYFIKACJI.. Przedmiotów niezidentyfikowanych i nadających się do użytku dopiero po zidentyfikowaniu.. To by utrudniło grę, ale by było całkiem ciekawie.. Niestety mój rozum nie może sobie tego tak poukładać, żeby wpleść coś takiego w grę..
Pomyślicie, że za dużo pewnie gram w rpg itp.. I ktoś może pomyśleć, że chcę upodobnić MiMa do gry rpg, ale to te właśnie gry mogą brać przykład z MiMa a nie odwrotnie..
I jeśli ktoś ma pomysł co by wymyślić z tą identyfikacją.. Nie to, że narzucam coś nowego ale tak tylko, żeby mi podać jakiś może pomysł tak bardziej dla mnie..

A jeszcze jedno, jeśli wsadziłem ten temacik nie tu gdzie trzeba to sorrrry..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Twoje Małe Urozmaicenia byłby by o wiele lepsze, gdyby nie były pisane jednym hurtem, w którym trudno się odnaleźć, a gdyby były napisane powiedzmy odnośnikami, powiedzmy w jakimś osobnym pliku czy coś. W tej chwili to wygląda na kupę textu, którego średnio chce się czytać albo zrozumieć. Zachowując minimum standardów otrzymasz o wiele większe rezultaty :).
kayoy pisze:I jeszcze jedno.. Brakowało mi zawsze w MiMie IDENTYFIKACJI.. Przedmiotów niezidentyfikowanych i nadających się do użytku dopiero po zidentyfikowaniu.. To by utrudniło grę, ale by było całkiem ciekawie.. Niestety mój rozum nie może sobie tego tak poukładać, żeby wpleść coś takiego w grę..
Pomyślicie, że za dużo pewnie gram w rpg itp.. I ktoś może pomyśleć, że chcę upodobnić MiMa do gry rpg, ale to te właśnie gry mogą brać przykład z MiMa a nie odwrotnie..
Ja swego czasu dodałem do MiMa "inne" karty z MM np. Rękawice, Przewoźnika, TT, MM, które w MiM nie mają żadnego sensu. A zrobiłem to dlatego, iż nie każdy spotkany Przyjaciel musi nam służyć jakąś zdolnością (Przewoźnika), czy też nie każdego Magicznego Przedmiotu znamy efekty i wiemy do czego używać (TT, czy też MM).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Twoje urozmaicenie jest już w grze tzn ja mam to u siebie w Projekcie i jesli dobrze pamiętam Isztwan - nie wiem który z nas był pierwszy z tym ale Isztwan na pewno w MM a ja w MiM. Temacik podobny też był juz wałkowany więc mam prośbę stwórz Karty albo chociaż wprowadź tekst na nie, będzie się to o wiele bardzie lepiej czytało.
Swoją droga jeszcze inni twórcy tez cosik stworzyli.
Jedynie czego nie było to identyfikacji.
Jak przedstawisz Karty to przeniose temat do odpowiedniego działu, a do tego czasu ten temat tu pozostanie


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Identyfikacja może działać w jakiś banalny sposób, np: nie możesz używać żadnego Magicznego Przedmiotu dopóki go nie zidentyfikujesz. Aby go zidentyfikować należy odwiedzić kogoś tam (na Mistyka, Alchemika, Jaskinię Czarownika). Dodatkowo można by zakupić u nich/niego zwoje identyfikacji (można zrobić taką kartę Ekwipunku lub zastosować jakieś żetony) w cenie nie za drogiej (na przykład 2 za 1 SZ). Jeżeli byłaby to karta to można kilka takich kart wrzucić także do Przygody, z zaznaczeniem, że nie licza się one do limitu niesionych Przedmiotów.


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
kayoy [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Ale także identyfikujące czary i przyjaciele.. A kart żadnych nie będzie bo tu chodzi o zapis jak to najeży rozpatrywać i traktować, np ja znam to już na pamięć.. Kiedyś miałem karty takie jak: niezidentyfikowany miecz, niezidentyfikowany topór, zbroja hełm, tarcza.. I po prostu rzut 1k6 określał jakim przedmiotem okazał się dany miecz czy hełm, z przedmiotów, które już były znane w MiM..

Następnym urozmaiceniem jest coś w rodzaju tabeli punktowej.. Za poszczególne osiągnięcia dostaje się różne sumy punktów.. Jest to zastosowane w celu rozstrzygnięcia, kto jest zwycięzcą w razie remisu..

Wygląda to mniej więcej tak: (od razu zaznaczam że nie będzie do tego żadnych kart, gdyż to tylko zapis)

1. Zabicie poszukiwacza - 4pkt.
2. Zdobycie artefaktu (Szmaragdowy miecz, Magiczny kryształ, Magiczny klejnot, Skarb na morzu, Miecz mroku, Ciężki miecz zakonu, Oko demona) - 3pkt.
3. Dostanie się na przedpola piekieł - 1pkt.
4. Dostanie się na Dolinę ognia - 3pkt.
5. Dostanie się na koronę władzy - 7pkt.
6. Uzyskanie posady - 2pkt.
7. Dotarcie do skarbca w Podziemiach - 2pkt.
8. Ucieczka z Ciemnicy - 1pkt.
9. Przekroczenie 5 zyskanych punktów siły/mocy - 2pkt.
10. Posiadanie kompletu uzbrojenia - 7pkt.
11. Wykonanie zadania pobocznego - 1pkt.
12. Przekroczenie sumy 10mz - 2pkt.
11. Zwycięstwo w grze - 10pkt.

Z tym, że punkty za zwycięstwo w grze przyznawaliśmy jak graliśmy 4 razy i tako zobaczyć kto wygrał na punkty po tych czterech grach..
Takie to dziecinne trochę ale fajne heh


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Punkty... uważam, że w tej grze chodzi o coś innego, jak nabijanie XPków :D
To bardziej przygoda, coś w stylu gadanki na planszy, niż hack'n'slash. To tylko moja opinia oczywiście :)

Co do kompletów, to chyba dają zbytniego powerupa. Ktoś kto posiada te wszystkie przedmioty i tak jest już dość podpakowany.
Ale dobrym pomysłem IMO są np. potężne artefakty, które działają tylko poprzez połączenie dwóch-trzech mniejszych.

A identyfikacja... po prostu niektore lepsze rzeczy powinny mieć czerwoną kropkę w którymś narożniku. Takiego itemu nie można używać, dopóki się nie zapłaci Mędrcowi/Czarodziejce/Czarnoksięznikowi za identyfikację.
Ale wtedy by nie identytfikowano gniotów!
No to... karta posiada sam obrazek, a tekst jest udostępniany dopiero po zapłaceniu (text na osobnej karcie/instrukcji).


Obrazek
Awatar użytkownika
kayoy [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Zgadzałbym się.. Ale.. Po kilku grach każdy by już wiedział jaki jest opis posiadanej niezidentyfikowanej karty.. Więc pomysł z oznaczeniem niektórych kart/artefaktów itp jako niezidentyfikowane jest ok.. Ale.. Coś w stylu myślałem takiego że np można znaleźć niezidentyfikowaną zbroję, tarczę, hełm, miecz, topór i może coś tam jeszcze.. i po zidentyfikowaniu danego przedmiotu ciągniemy kartę ze specjalnego stosu tarczy czy toporów, w zależności oczywiście co identyfikujemy.. Ale z tym to by było za dużo pierd......


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Za kompletami byłbym przeciw z dwóch względów:
- za ciężko znaleźć / dostać wymagane Przedmioty;
- w grze cholernie łatwo jest utracić Przedmiot.

To razem uważam, że przekreśla pomysł kompletów. Tzn. nie zrozum mnie źle, mi się ta idea podoba i fajnie jakby dało radę ją wprowadzić do gry, ale jakoś nie widzę szans.

Ja w swoim hmm... projekcie.. wprowadziłem dwie zasady:
- Hełmy współdziałają z Karwaszami / Rękawicami / pewnymi Broniami... więc im mamy więcej tych Przedmiotów, tym większa szansa na ochronę przed stratą Wyt. (każdy Przedmiot daje +1 oczko);
- różnym Magicznym Przedmiotom ochronnym dałem bonus do ochrony w walce psychicznej (na analogicznej zasadzie jak ta powyżej).

Tyle mi się udało wyciągnąć z pomysłu kompletów.

Punkty wydają się fajnym pomysłem.. wartym przemyślenia, trzeba by tylko jakąś większą mechanikę wokół tego zbudować.. samo wyłanianie zwycięzcy to trochę mało jak dla mnie.

Identyfikacja natomiast jest całkiem interesująca.. tylko sporo dodatkowych kart byłoby potrzebnych, a to jednak niezły mankament.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Odnośnie punktacji, Oley stworzył kiedyś taki system by ogarnąć turnieje MiM na konwentach wrocławskich, w których to miałem przyjemność wzięcia udziału. System punktowy był związany oczywiście z tym, iż czas na rozgrywkę był ograniczony a zwycięzców trzeba było wyłonić tak czy inaczej. Sporo tam było liczenia ale jakoś się to sprawdziło, mnie jednak nie chciało by się 1. sporządzać dłuuuuugiej tabeli co ile warte a potem na koniec gry liczyć : D U mnie zazwyczaj, kiedy gra się kończy zanim ktoś rozbije Bestię, to tak na oko patrzymy kto był najlepszy, ale ogólnie rzecz biorąc nie zwracamy na to uwagi, liczy się sama rozgrywka i jak najwyższy udział w niej awanturniczych i ryzykownych akcji :D


Co do przedmiotów zestawowych, sam mam gdzieś w papierach jakieś komplety Bestii, Książęce itd do MM ale mimo że pomysł niezły, to okoliczności o których wspomina Artownik burzą owocną przyszłość zestawów "nieumarłego króla" i innych.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
kayoy [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

U.. Dawno nie odwiedzałem tego foruma hehe.. Gram zawsze z alternatywnymi zakończeniami.. I przed ostatnią grą zastanawiałem się czy da się coś z tym zrobić.. Urozmaiciłem Puszkę Pandory.. Teraz po przyjściu na KW rzuca się normalnie za ilość czarów i kostką k8 losuje się z jakiego stosu kart w danej turze będzie się ciągnąć karty, żeby zaszkodzić innym.. 8 opcji kart: Przygody, Miasto, Podziemia, Jaskinia, Otchłań, Las, Pustynia, Przedpola piekieł..
Zdało egzamin..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
ODPOWIEDZ