Jaskinia

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12808
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Na życzenie użytkowników zamieszczam, planszę którą Lukas niegdyś zaczął przerabiać do Jaskini.

Plansza Jaskini

Pozdrawiam V.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Dopiero teraz zapoznałem się z instrukcją Obszarów Lucasa i muszę przyznać, że całkiem dobrze to wykombinował.
Dodał bym od siebie jeszcze kilka bonusów do Jaskini. Akurat trwają prace nad nowymi kartami do tego dodatku (równolegle do ZP więc trochę na efekty trzeba będzie poczekać, ale jak tylko powstanie pierwszy arkusz wrzucę go tutaj). Uważam ponadto, że jaskinia i jej komnaty są idealnym miejscem by wrzucić tutaj Zbrojownię Szalonego Gnoma, w unowocześnionej wersji.
Ponadto jedna z 3 Masek również mogłaby się tu znaleść, zamiast dymać po nią do PP...ale o tym było już w innym poście.


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Witam! Jestem tu nowy. To mój pierwszy post.
Jak do tej pory gram tylko z oficjalnymi dodatkami (poza dodatkiem z czasopisma "Magia i miecz" którego nie posiadam).
Przyznaję, że Jaskinia jest najsłabszym z oficjalnych dodatków. Podczas gier w których uczestniczę rzadko kto wstępuje do jaskini. Jest to dodatek z największą ilością błędów, a pod względem graficznym zarówno plansza jak i karty są po prostu brzydkie.
Jednak nieuzasadnione moim zdaniem są opinie mówiące, że nie ma po co iść do Jaskini. Gdy mamy już poszukiwacza, który ma wiele siły i mocy może się tam naprawdę obłowić. Chociażby duża liczba wrogów daje możliwość powiększenia siły. W jaskini łatwo też zyskać dużo złota, które następnie można wydać w Mieście. Ale słaba postać w jaskini zazwyczaj ginie.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Jednak nieuzasadnione moim zdaniem są opinie mówiące, że nie ma po co iść do Jaskini. Gdy mamy już poszukiwacza, który ma wiele siły i mocy może się tam naprawdę obłowić. Chociażby duża liczba wrogów daje możliwość powiększenia siły. W jaskini łatwo też zyskać dużo złota, które następnie można wydać w Mieście. Ale słaba postać w jaskini zazwyczaj ginie.
To fakt, ale generalnie wysoka niedoskonałość zasad i kart Jaskini psuje trochę radochę z rozgrywki.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12808
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Mam pytanko czy ktoś ma przepisane karty Jaskini do np. Worda, lub karty z warstwami tekstowymi .psd?


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

u nas są retusze Miśka, ale w sumie to nie wiem, czy Jaskinia z MiM jest taka sama, chyba tak?

( w moim remake'u właśnie będę chciał kilka z oryginalnych kart poprawić, a także niedoskonałość zasad, którą wypomniał SeSim)


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Różnice są, jest parę innych grafik, no i działanie części kart uległo poprawie.

Rogo robił przecież retusz, to może mógłby Ci Valdi udostępnić arkusze..


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ostatnio zajęty oglądaniem Anime nie czytałem wszystkich tematów xD
Ale właśnie wysyłam maila do Valdiego z plikami txt i psd ;)
W plikach psd mogłem wprowadzić jakieś zmiany - sam już nie pamiętam :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12808
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi »

Rogo, Dzieki


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Zainspirowany planszą do jaskini wg wrewa (jedynie 2 a4!), postanowiłem przerobić Komnaty do jaskini bazując na propozycjach lukasa.
Oto co wyszło:

OPIS KOMNAT W „JASKINI”:

Za każdym razem, aby określić w jakiej komnacie znalazł się Poszukiwacz należy rzucić kostką k6 i wynik zinterpretować wg poniższej zasady:
1 oczko – Piekielna Pieczara (1)
2 oczka – Świątynia Melkarta (2)
3 oczka – Arena Ciemnych Elfów (3)
i analogicznie dalej.

PIEKIELNA PIECZARA (1)

Musisz rzucić k6:
1-4 – przemykasz przez nią niepostrzeżenie,
5-6 – wyciągnij 1 kartę Przedpoli Piekieł.
• Demon Zła i Demonolog rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik.

ŚWIĄTYNIA MELKARTA (2)

Znalazłeś się w miejscu czci złego bóstwa.
Jeśli jesteś Zły:
• Możesz zostać wyleczony przez kapłanów Melkarta i odzyskać Wytrzymałość z początku wędrówki, jednak maksymalnie 2 punkty na jednokrotny pobyt w Świątyni Melkarta.

• Możesz modlić się, rzuć k6:
Wynik:
1 - 4 - Zostałeś zignorowany,
5 – Zyskujesz 1 Miksturę,
6 – Zyskujesz 1 Czar.

• Możesz złożyć jednego ze swych Przyjaciół w ofierze Melkartowi (odłóż jego kartę). W zamian zyskujesz 1 punkt Wytrzymałości. Od tej pory będziesz mógł odzyskiwać Wytrzymałość do wysokości 5 punktów. Możesz poświęcić tylko jednego Przyjaciela w trakcie pobytu w Jaskini.

Jeśli jesteś Neutralny:
• Możesz odzyskać 1 punkt Wytrzymałości, jeśli zapłacisz kapłanom Melkarta 1 mz.
• Jeśli złożysz Melkartowi 2 mz w ofierze lub dowolny przedmiot, możesz się modlić, jak Zły Poszukiwacz.

Jeśli jesteś Dobry:
• Musisz zmienić charakter na Zły lub stanąć przed obliczem Najwyższego Kapłana Melkarta, rzuć k6:
Wynik:
1 – Atakuje Cię Demon wysłany przez Melkarta (Moc 6), musisz z nim walczyć,
2-3 – Ofiara z krwi, tracisz 1 punkt Wytrzymałości lub poświęcasz życie 1 Przyjaciela (odłóż jego Kartę), 4-5 – Ofiara z kosztowności, musisz pozostawić 1 dowolny przedmiot, 1 mz lub stracić 1 punkt Wytrzymałości,
6 – Najwyższy Kapłan Melkarta jest zajęty swoimi sprawami, zostałeś zignorowany.

ARENA CIEMNYCH ELFÓW (3)

• Możesz stanąć do walki na Arenie. Jeśli się zdecydujesz określ stawkę (od 1 mz do 3 mz) i wskaż zwycięzcę (Ty, ew. Twój Przyjaciel czy Twój przeciwnik), a następnie dokonaj wyboru przeciwnika.
Jeśli walczysz wykorzystując Siłę, rzuć k6:
• 1- Hobgoblin (Siła 4),
• 2– Skaven (Siła 6),
• 3- Ork (Siła 8),
• 4– Ogr (Siła 10),
• 5- Troll Jaskiniowy (Siła 12),
• 6- Dżabersmok (Siła 14).

Jeśli walczysz wykorzystując Moc, rzuć k6:
• 1- Gobliński Szaman (Moc 4),
• 2– Kapłan Melkarta (Moc 6),
• 3- Czarownik Ciemnych Elfów (Moc 8),
• 4– Elfia Wiedźma (Moc 10),
• 5- Illithid (Moc 12),
• 6- Demon Zła (Moc 14).
Po rozstrzygniętej walce odbierz lub zapłać właścicielowi Areny stosowną ilość mieszków złota. Jeśli nie masz wystarczającej ilości mieszków złota, tracisz 1 punkt Wytrzymałości.
Nierozstrzygniętą walkę należy powtórzyć w kolejnej turze.
• Możesz również szkolić się w walce.
Poświęć 1 turę, zapłać właścicielowi Areny 2 mz i rzuć k6:
Wynik: 1 - 4 – Nie zrobiłeś żadnych postępów w nauce, 5 – Zyskujesz 1 punkt Mocy, 6 - Zyskujesz 1 punkt Siły.
• Ciemny Elf, Morlok i Gladiator mogą dwukrotnie rzucać kostką przebywając w Arenie i wybrać korzystniejszy dla nich wynik.

KRASNOLUDZKA KUŹNIA (4)

• Możesz tu naprawić za 1 mz wszelkie uszkodzone przedmioty. Możesz sprzedać za 1 mz wszystkie przedmioty z poniższej listy.
• Możesz kupić, jeśli są dostępne, po oznaczonych cenach: miecz – 2 mz; miecz oburęczny – 4 mz; topór - 2 mz; topór obosieczny – 4 mz; hełm – 2 mz; pełny hełm – 3 mz; tarcza – 2 mz; wielka tarcza – 4 mz; zbroja – 4 mz; zbroja płytowa – 6 mz.
• Możesz przekuć na nowo za 4 mz swój rynsztunek. Umieść wybrany przez Ciebie Tajemny Klejnot na swym rynsztunku.
• Poszukiwacze, którzy są Krasnoludami płacą za usługi w Krasnoludzkiej Kuźni o 1 mz mniej.

SIEDZIBA PRADAWNYCH (5)

• Wyciągnij 2 karty Otchłani. Stosuj się do wszystkich poleceń.
• Wojownik z Zaświatów musi wyciągnąć 3 karty.

CUDOWNA GROTA (6)

• Tracisz 1 turę na przeszukiwaniu Cudownej Groty. Musisz rzucić k6:
1 - zyskujesz 1 mieszek złota,
2 – zyskujesz 2 mieszki złota,
3 - zyskujesz 3 mieszki złota,
4 – zyskujesz 1 miksturę,
5 - zyskujesz 1 czar,
6 – zyskujesz 1 łuskę smoka.
• Dobrzy Poszukiwacze rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik. Jeśli zrezygnują z przeszukiwania Cudownej Groty i odpoczną tracąc 1 turę, odzyskują 1 punkt Wytrzymałości.


Dodatkowe zasady:
Gdy ciągniemy karty w Komnatach, to zaraz po ich rozpatrzeniu musimy je odłożyć na stos kart zużytych. Karty Miejsc, Wrogów również są odkładane, nawet jeśli instrukcja stanowi inaczej.

Zmieniłem zasadę poszukiwań Magicznego Kryształu: zamiast prób z Bestią i Zjawą wyciągnij 2 karty Przedpoli Piekieł.

Tajemne klejnoty, łuski smoka pochodzą z dodatku 3maski, zaś mikstury z dodatku Alchemia wg czeskiego.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jakbym już zmieniał instrukcję komnat to jedyną opcją pozytywną byłoby znalezienie Magicznego Kryształu. Żadnej doatkowej mechaniki jego namierzania i żadnych prób. 1-5 w Komnacie to same przesrane rzeczy, a 6 to Kryształ.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Gieferg pisze:1-5 w Komnacie to same przesrane rzeczy, a 6 to Kryształ
Z tym, że Kryształ jest na tyle gówniany, że lepiej sobie darować wyprawę po niego, chyba że stanie się jakimś uber pożądanym artefaktem. Bez zmiany jego właściwości, szkoda sobie nim głowę zawracać. :roll:


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Z tym, że Kryształ jest na tyle gówniany, że lepiej sobie darować wyprawę po niego
Jak się gra z PP to Kryształ nie jest gówniany. Właściwie pozwala zignorować całe PP.

My gramy tak, że daje 50% szans na zignorowanie instrukcji obszaru (czyli wyciągania kart PP) i kart na nim leżących w Wewnętrznej Krainie (jak rzucisz 4,5 lub 6 na kostce) i jest to i tak cholernie mocna rzecz.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Gieferg pisze:Jak się gra z PP to Kryształ nie jest gówniany. Właściwie pozwala zignorować całe PP.
My gramy właśnie w ten sposób: posiadając Magiczny Kryształ Poszukiwacz ignoruje instrukcję obszarów (po prostu ich nie bada) Wewnętrznej Krainy. Gramy z nakładką WK, która każe ciągnąć na tych obszarach karty Przedpoli Piekieł. W ten sposób, można ominąć bodajże 4 obszary i nie ciągnąć tam kart.
Stąd pomysł, aby próba zdobycia Kryształu wymagała wyciągnięcia 2 kart Przedpoli Piekieł.
Czyli 2 karty zamiast standardowych 4.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

W ten sposób, można ominąć bodajże 4 obszary
U mnie to jest 5 obszarów.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Gieferg pisze:1-5 w Komnacie to same przesrane rzeczy, a 6 to Kryształ.
Podoba mi się ten pomysł. Interesujące rozwiązanie.
Pójdzie w najbliższym czasie pod test :D
kymil pisze:PIEKIELNA PIECZARA (1)

Musisz rzucić k6:
1-4 – przemykasz przez nią niepostrzeżenie,
5-6 – wyciągnij 1 kartę Przedpoli Piekieł.
• Demon Zła i Demonolog rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik.
To podwójne rzucanie w tym wypadku to raczej lipna opcja, niech już mogą po prostu zignorować tę Komnatę.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

A co gdy przy rzucie 2k6 wypadnie 7, 8, 9, 10, 11 lub 12 ?

Co innego 2 k6 ...


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

kymil trochę to dziwnie zapisał.

W zasadzie stosowaną formułą jest, że może powtórzyć rzut, ale drugi wynik musi zaakceptować.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Podręcznik do Warhammera :), Wydawnictwo MAG, Warszawa 1994, s.10.

Czasami należy rzucić dwoma kostkami i zsumować wyniki. Jest to zwykle określone jako 2K6, 2K8 itd., gdzie pierwsza liczba oznacza iloma kostkami należy rzucić.

Taka "erpegowa" gramatyka. Z tym, że do MiMa jakoś to nie przystoi. Masz rację Artowniku, bardziej stosowną formułą jest, że może powtórzyć rzut, ale drugi wynik musi zaakceptować. ;)


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Artownik pisze:kymil napisał/a:
PIEKIELNA PIECZARA (1)

Musisz rzucić k6:
1-4 – przemykasz przez nią niepostrzeżenie,
5-6 – wyciągnij 1 kartę Przedpoli Piekieł.
• Demon Zła i Demonolog rzucają 2k6 i wybierają korzystniejszy dla nich wynik.

To podwójne rzucanie w tym wypadku to raczej lipna opcja, niech już mogą po prostu zignorować tę Komnatę.
W sumie rzeczywiście, może niech ignorują tę Komnatę.
Wiktor pisze:Podręcznik do Warhammera :) , Wydawnictwo MAG, Warszawa 1994, s.10.

Czasami należy rzucić dwoma kostkami i zsumować wyniki. Jest to zwykle określone jako 2K6, 2K8 itd., gdzie pierwsza liczba oznacza iloma kostkami należy rzucić.

Taka "erpegowa" gramatyka. Z tym, że do MiMa jakoś to nie przystoi. Masz rację Artowniku, bardziej stosowną formułą jest, że może powtórzyć rzut, ale drugi wynik musi zaakceptować. ;)
Nie wiem czy do MiMa to nie przystoi, kwestia gustu. Odnośnie samej reguły w WFRP, zacytowano definicję rzutu 2k6 i wtedy chodzi o sumę rzutu.
Ale dodałem przecież zapis "i wybierają korzystniejszy dla nich wynik", co sugeruje inne rozumienie rzutu, ale to technikalia :mrgreen:


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Ot, czepiam się po prostu. Po prostu jeśli zapis z "k" miałby się przyjąć, warto pisać w zgodzie z prawidłami.
Podręcznik WFRP zacytowałem, bo to jeden z pierwszych wydanych w Polsce RPG i zapis sprzed kilkunastu lat zdążył już się przyjąć.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Erpegowa gramatyka znana, oj znana. Było się tych początków świadkiem :mrgreen:
(tak na marginesie mówiąc, to dobre to były czasy)

Natomiast względem tego podwójnego rzutu, to bym Ci kymil proponował, aby jednak zastosował możliwość powtórnego rzutu z koniecznością jego zaakceptowania.

Wspominam o tym dlatego, że tak jest po prostu ciekawiej.
Przykładowo patrząc na możliwości z Cudownej Groty:
kymil pisze:Tracisz 1 turę na przeszukiwaniu Cudownej Groty. Musisz rzucić k6:
1 - zyskujesz 1 mieszek złota,
2 – zyskujesz 2 mieszki złota,
3 - zyskujesz 3 mieszki złota,
4 – zyskujesz 1 miksturę,
5 - zyskujesz 1 czar,
6 – zyskujesz 1 łuskę smoka.
Automatyczny rzut dwoma kośćmi powoduje, że można sobie łatwo wybrać co się chce.
Natomiast jak gracz rzuci raz i uzyska powiedzmy trójkę, to wie, że 3 mz już ma i zacznie się zastanawiać czy warto jednak rzucać ponownie, w końcu może się trafić jedynka, albo dwójka, a z drugim wynikiem trzeba się już pogodzić.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Artownik pisze:Erpegowa gramatyka znana, oj znana. Było się tych początków świadkiem :mrgreen:
(tak na marginesie mówiąc, to dobre to były czasy)
Warhammera wydano w Polsce niedługo po tym jak M:tG wyszło w stanach... Żyło się tym... Przez kilka lat miałem zaprenumerowanego MiMa.
Tak, tak - MiMa dało się kiedyś prenumerować! ;)

Artownik pisze:Natomiast względem tego podwójnego rzutu, to bym Ci kymil proponował, aby jednak zastosował możliwość powtórnego rzutu z koniecznością jego zaakceptowania.
Artownik ma rację. Wybieranie rzutu to w praktyce wybieranie jak marudzenie na przyjęciu. Dostać smakołyka - dostaniesz, ale nie marudź :)

Jeśli chcesz ciekawie kymilu rozwinąć opisy Jaskini, najlepiej jak zrobisz zupełnie nową kartę i nam ją tu zapodasz (komnaty + obszary)
Zapoznaj się ze stroną 16 i 17 tego tematu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... &start=225
Tam gdzie omawiam swój pomysł Jaskini jako "tunelu" pomiędzy kręgami/krainami. Możesz spróbować to przetransponować do MiMa.


Awatar użytkownika
kymil
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Wiktor pisze:Jeśli chcesz ciekawie kymilu rozwinąć opisy Jaskini, najlepiej jak zrobisz zupełnie nową kartę i nam ją tu zapodasz (komnaty + obszary)
Z tym, że obszarów w ogóle nie chce zmieniać, dla mnie są grywalne. Chodziło mi o zmianę komnat i próbę odszukania Magicznego Kryształu, co wam zapodałem na forum do oceny. A wszystko przez nową planszę jaskini wrewa - polecam.


ODPOWIEDZ