MiMowa burza mózgów

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Rogo pisze:Nie wiem w ilu dodatkach wystąpiły dodatkowe Gobliny - jedyna dobra umiejętność Hobgoblina po prostu leży... Podobnie Czciciele Smoków dla Smoczego Kapłana :P I przykładów można by mnożyć :P
wiesz te kwestie rozwiązałem w Projekcie, ale to już inny świat więc w sumie tego tematu nie dotyczy. Na razie obserwuje temat - sama idea mi się bardzo podoba no ale najważniejsza sprawa realizacja - ta kwestia najbardziej mnie ciekawi.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

problem powtarzalności kart rozwiązuję następująco: jeżeli kupka kart danego dodatku niebezpiecznie się rozrosła a są karty niezwykle istotne dla poszczególnych poszukiwaczy czy samej rozgrywki - tworzę nowy arkusz w którym karty te dubluję a pozostałe miejsce zapełniam ciekawymi przedmiotami lub mieszkami złota.
Przy większej ilości kart, konieczne staje się również dołączenie dodatkowego arkusza lub dwóch ze złotem, bo poszukiwacze będą chodzić biedni, a pieniądz potrafi napędzić grę.
SeSim pisze:Wystarczy wywalić wszystkie Talismany z kart Przygód do kart poszczególnych dodatków autorskich i mamy po co do nich łazić ;)
prosty i genialny pomysł, szkoda, że wcześniej na niego nie wpadłem :)
Artownik pisze:i inni autorzy potworzyli różne fajne rzeczy, czeski swoimi ostatnimi produkcjami ładny poziom pokazał
- nie wiem co masz na myśli, dlatego jeśli możesz rozwiń swoją wypowiedź. Czeski ma kilka efektownych dodatków, choćby Kraina Snów, ale wg. mnie nie przystaje ona do gry, dlatego jej karty stosuję jako rozbudowę SNÓW Valdiego. Co do reszty jego dodatków, to Cmentarz i Kraina Umarłych są OK, ale nie mają nic, bez czego nie dałoby się zagrać.
Artownik pisze:aby zdobyć punkt Siły, trzeba uzyskać dwa razy więcej punktów pokonanych Wrogów niż wynosi poziom Siły na jaki pragniemy wskoczyć.
Powiem tak, podczas mojej rozgrywki stosuję nastepujący wzór, zarówno do siły jak i mocy by awansować na kolejny poziom: aktualna siła/moc x2 + 1 lub 2.

Tak jak napisałem wyżej, dodatki Leviathana sa mi słabo znane, gdyż wycofał je z forum i stopniowo ponownie się pojawiają. Totemy średnio mi się podobają, 500 kart (zobaczymy, na razie widzielismy chyba tylko 1/10 całości :) )


Awatar użytkownika
luzak
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Posty: 134
Rejestracja: piątek 13 lut 2009, 20:13
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: luzak »

Rogo pisze:Np. Nie wiem w ilu dodatkach wystąpiły dodatkowe Gobliny - jedyna dobra umiejętność Hobgoblina po prostu leży... Podobnie Czciciele Smoków dla Smoczego Kapłana :P I przykładów można by mnożyć :P


Wiesz, gorzej ma Centaur, ze swoją czwartą zdolnością. "Każdy Centaur którego spotkasz"... ile jest w kartach Przygód tych centaurów? Jeden? :P

Karty (oryginalnie będące Przygodami), które wypadałoby dodać przy dodawaniu nowych kart ze względu na powiązania ich z Poszukiwaczami:

- Goblin, Hobgoblin - odnoszą się do nich główne zdolności Hobgoblina i Orka, także mniej ważna zdolność Kupca.
- Ludojad - im także może wymykać się Kupiec.
- Wilk - umiejętność Orka.
- Centaur - ostatnia zdolność Centaura
- Czciciel Smoków - zdolność Smoczego Kapłana
- Syrena - zadziwiająco wielu Poszukiwaczy odpornych jest na śpiew Syreny, a w talii znajduje się chyba tylko jedna taka karta

To by chyba było na tyle :smile:
Kaktus+ pisze:problem powtarzalności kart rozwiązuję następująco: jeżeli kupka kart danego dodatku niebezpiecznie się rozrosła a są karty niezwykle istotne dla poszczególnych poszukiwaczy czy samej rozgrywki - tworzę nowy arkusz w którym karty te dubluję a pozostałe miejsce zapełniam ciekawymi przedmiotami lub mieszkami złota.
Przy większej ilości kart, konieczne staje się również dołączenie dodatkowego arkusza lub dwóch ze złotem, bo poszukiwacze będą chodzić biedni, a pieniądz potrafi napędzić grę.
O coś takiego mi właśnie chodzi. Tyle tylko, że dobrze by było gdybyśmy ustalili (i przygotowali?) na forum jakąś optymalną wersję, by nie musiał każdy robić tego osobiście. No i możnaby też (w ramach integracji międzydodatkowej) powrzucać te karty do różnych dodatków, np. Gobliny do Krypty, Czciciele Smoków (chińskich :)) na Wyspę itd.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Wniektórych dodatkach aż brakuje takich noramlnych mieczy i toporów, tudzież elementów pancerza, do tego złota, Talizmanów i innch śmieci jakie moża znaleźć w podstawce. Za to pojawia się masa udziwnień :P Nie mówię, że te udziwnienia są złe - bo uważam, że są super, ale jak to jest, że nagle pojawia się granica, za którą wszystkie zbroje są magiczne, zwykłych mieczy tam nie znają, a topór to cud techniki? xD


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

luzak pisze:Wiesz, gorzej ma Centaur, ze swoją czwartą zdolnością. "Każdy Centaur którego spotkasz"... ile jest w kartach Przygód tych centaurów? Jeden?
To akurat jest błąd twórców - na Karcie Poszukiwacza masz opisanego Centaura z Siła, a na Karta Centaura jest Nieznajomym - to tak dla jasności.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

SeSim pisze:Wystarczy wywalić wszystkie Talismany z kart Przygód do kart poszczególnych dodatków autorskich i mamy po co do nich łazić
Mam wątpliwości co do takiego rozwiązania. Jeżeli Talizman będzie ciężko zdobyć, to czy nie będzie to zbyt obciążające? Dość łatwo w grze stracić jakiś Przedmiot..

Myślałem nad jednym ze starych pomysłów z forum:
Zakładając że nazwalibyśmy początkowe wartości cech Poszukiwacza bazowymi.
Ustalamy jakiś limit, powiedzmy, że Poszukiwacz nie może się rozwinąć powyżej trzykrotnej wartości bazowej.

Więc jeżeli miał na początku Siłę 4 i Moc 2, to nie może uzyskać więcej niż 12 Siły i 6 Mocy.

I dalej umieścić w grze pojedyncze możliwości podniesienia wartości bazowych.
Jedną byłoby nabycie profesji (przyjęłoby się, że rosną wartości bazowe).

Drugą mógłby być chociażby taki Demon z Nadprzestrzeni, zmieniłoby się opis, że zwiększa o 1 cechę którą się go pokonało i o 1 wartość bazową wybranej cechy.

Średnio jestem przekonany do takiego pomysłu, ale już mi ciężko coś osądzić (o wczoraj myślę nad różnymi wariantami).
luzak pisze:O coś takiego mi właśnie chodzi. Tyle tylko, że dobrze by było gdybyśmy ustalili (i przygotowali?) na forum jakąś optymalną wersję, by nie musiał każdy robić tego osobiście. No i możnaby też (w ramach integracji międzydodatkowej) powrzucać te karty do różnych dodatków, np. Gobliny do Krypty, Czciciele Smoków (chińskich ) na Wyspę itd.
O, właśnie, całkowicie się zgadzam, trzeba tak wszystko ustawić żeby nie zaburzyć równowagi w ramach kompletu kart.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

luzak pisze:optymalną wersję, by nie musiał każdy robić tego osobiście
To akurat nie jest możliwe :) zbyt duże zróżnicowanie jest stosowanych przez graczy dodatków.
U Stave z tego co obserwuję, zarówno Gobliny jak i Centaury pojawiają się. Z tego co pamiętam Wilki również więc problem jest w miarę rozwiązany.
Stworzyć dodatkowy arkusz z Goblinami, Hobgoblinami, Centaurami + Kilka Syren to nie problem. Jeżeli tylko będą chętni i ustalimy jakieś wytyczne w oparciu np. Planszę podstawową to taki arkusz bez problemu stworzę. Bedzie go można zastosować do każdego dodatku, wystarczy koszulki zmienić i gotowe.
Musimy jednak ustalić pewne wytyczne, na jakich grafikach się oprzeć, podstawowych czy również innych, niekiedy lepszych? Siła potworów? Ilość? Rodzaj potworów, tzn. tylko te wymienione czy jeszcze jakieś?


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Przy tak dużej talii jak Przygody musiałoby być dużo takich Goblinów.. może po prostu łatwiej dodać kilka do jakiegoś mniejszego stosu.. jak Wioska czy też jakikolwiek inny.

Druga sprawa, to uważam, że powinna być większa różnorodność zarówno w rysunkach (przykład ponizej), ale także w tekście - niech te gobliny reagują różnie i niech mają jakieś specyficzne działanie.. a nie ciągle to samo (tego przykład nie obejmuje).

Obrazek

I te mieszki złota, uważam że to absurd, powinny być normalne karty, których efektem jest po prostu wzbogacenie.


Awatar użytkownika
luzak
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Posty: 134
Rejestracja: piątek 13 lut 2009, 20:13
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: luzak »

stave pisze:To akurat jest błąd twórców - na Karcie Poszukiwacza masz opisanego Centaura z Siła, a na Karta Centaura jest Nieznajomym - to tak dla jasności.
A, faktycznie :P
Rogo pisze:Wniektórych dodatkach aż brakuje takich noramlnych mieczy i toporów, tudzież elementów pancerza, do tego złota, Talizmanów i innch śmieci jakie moża znaleźć w podstawce. Za to pojawia się masa udziwnień :P Nie mówię, że te udziwnienia są złe - bo uważam, że są super, ale jak to jest, że nagle pojawia się granica, za którą wszystkie zbroje są magiczne, zwykłych mieczy tam nie znają, a topór to cud techniki? xD
Ale zobacz, że te dotatki w znacznej części też nie są normalne. :) Dolina Elfów czy Kraina Snu - tutaj akurat takie udziwnienia pasują bardziej niż zwykłe miecze. Wyspa? Mają swoje katany. Wioska? A po co im miecze przy oraniu pola...? :P Co innego w wypadku LK, ZP czy Kanałów, oczywiście.
Kaktus+ pisze: To akurat nie jest możliwe :) zbyt duże zróżnicowanie jest stosowanych przez graczy dodatków.
Zauważ, że taki właśnie był cel przyświecający założeniu tego tematu:
Artownik pisze:Dlatego proponuję i apeluję, aby rozpocząć dyskusję na temat (jakże bliski Michealowi) tego jak można wszystko ze sobą połączyć.
:) Zresztą, uważam, że jest to możliwe. Stworzylibyśmy parę kart wiążących ze sobą dodatki (coś w stylu rozwiniętych "Wydarzeń" corteza), dodali karty zwykłe do arkuszów dodatków autorskich (sam stwierdziłeś, że to nie jest żaden problem), przemyśleli na nowo cel istnienia poszczególnych dodatków (co by wiązało się też z powiązaniem ich ze sobą nawzajem -> patrz pomysł Trzech Masek i nasze dywagacje nt. Doliny/Lądu Elfów :smile: ) analizując go również pod kątem długości i trudności gry. Jednocześnie jednak utworzylibyśmy pewne uniwersalne zasady, zostawiając otwartą furtkę dla (ewentualnych) przyszłych dodatków i tych, których nie uwzględniliśmy w projekcie. Możnaby też poruszyć kwestię fabuły, jako kolejnego elementu spajającego dodatki.

Damy radę.
Artownik pisze:Ustalamy jakiś limit, powiedzmy, że Poszukiwacz nie może się rozwinąć powyżej trzykrotnej wartości bazowej.

Więc jeżeli miał na początku Siłę 4 i Moc 2, to nie może uzyskać więcej niż 12 Siły i 6 Mocy.

I dalej umieścić w grze pojedyncze możliwości podniesienia wartości bazowych.
Jedną byłoby nabycie profesji (przyjęłoby się, że rosną wartości bazowe).

Drugą mógłby być chociażby taki Demon z Nadprzestrzeni, zmieniłoby się opis, że zwiększa o 1 cechę którą się go pokonało i o 1 wartość bazową wybranej cechy.
Teoretycznie wszystko w porządku, tylko, że wtedy tracą rację bytu Przedpola Piekieł.
Kaktus+ pisze:U Stave z tego co obserwuję, zarówno Gobliny jak i Centaury pojawiają się. Z tego co pamiętam Wilki również więc problem jest w miarę rozwiązany.
Chciałem tutaj zripostować, że projekt Stave'a i nasze rozważania to zupełnie inna sprawa, ale potem się zastanowiłem... Otóż pod pozorem łączenia i jednoczenia twórczości fanowskiej do MiMa wprowadzamy tak naprawdę kolejne podziały i utrudnienia... :neutral: Przez coś takiego fani musieliby wybierać pomiędzy "Magią i Mieczem wg. Gieferga", "Projektem Stave'a", dodatkami Leviatana, czeskiego, Valdiego i Skogtrolla a naszym projektem. Gdzie tu sens... Założeniem tematu było (chyba) stworzenie spójnej i sensownej wizji świata MiMa. Trzeba to wszystko jeszcze dobrze przemyśleć... :???:

Arcyciekawa dyskusja się wywiązała; faktycznie, prawdziwa MiMowa burza mózgów :mrgreen:


Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Ja też uważam, ze dawno nie było na forum tak ciekawej dyskusji.

Wtrącę tylko, że w moim pakiecie 500 kart Przygody są Centaury, są dodatkowe Talizmany, Ludojady, złoto i kilka Przedmiotów. Tworząc ten dodatek wiedziałem, że dorzucenie tak dużej ilości kart może popsuć dotychczasową równowagę. Starałem się, chociaż w pewnym stopniu ją zachować.

A właśnie. Co do kompatybilności moich dodatków z tym co stworzyli inni, to w tej kwestii już kiedyś się wypowiadałem. Przypomnę co napisałem:
Tworzę karty na następujących zasadach (uporządkowane hierarchicznie):

1) Kompatybilność z kartami oryginalnymi
2) Kompatybilność z moimi poprzednimi dodatkami autorskimi
3) Kompatybilność z wykorzytywanymi przeze mnie dodatkami autorskimi innych osób
4) Kompatybilność z innymi dodatkami autorskimi, o których istnieniu wiem, ale których do tej pory nie wykorzystywałem
Od tamtej pory (Sro Mar 07, 2007 11:09 am) nic się w tej kwestii nie zmieniło.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Artownik pisze:Druga sprawa, to uważam, że powinna być większa różnorodność zarówno w rysunkach (przykład ponizej), ale także w tekście - niech te gobliny reagują różnie i niech mają jakieś specyficzne działanie.. a nie ciągle to samo (tego przykład nie obejmuje).
Też tak uważam :P Ale przy tworezeniu dodatkowych np. Goblinów trzeba uważać, żeby nie było ich z kolei za dużo, nie można zrobić osobnego goblińskiego dodatku z osobnym stosikiem (Hobgoblin byłby tam bogiem), a tworzone obliny powinny mieć mniej więcej te 2 punkty Siły, żeby Hobgoblin przez głupie szczęście nie zdobył Przyjaciela +6 do Siły (aczkolwiek można na karcie takiego goblińskiego bossa dodać, że nigdy nie dołączy do żadnego Poszukiwacza).
Mimo wszystko można zrobić Goblinów, Goblińskich Łuczników, Saperów, Fanatyków, Berserkeró i innych takich :P
Wilki można podzielić na Upiorne Wilki, Diaboliczne, Szatańskie :mrgreen: i tylko wyobraźnia ogranicza kolejne pomysły :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Rogo pisze:Ale przy tworezeniu dodatkowych np. Goblinów trzeba uważać, żeby nie było ich z kolei za dużo, nie można zrobić osobnego goblińskiego dodatku z osobnym stosikiem (Hobgoblin byłby tam bogiem), a tworzone obliny powinny mieć mniej więcej te 2 punkty Siły, żeby Hobgoblin przez głupie szczęście nie zdobył Przyjaciela +6 do Siły (aczkolwiek można na karcie takiego goblińskiego bossa dodać, że nigdy nie dołączy do żadnego Poszukiwacza).
Mimo wszystko można zrobić Goblinów, Goblińskich Łuczników, Saperów, Fanatyków, Berserkeró i innych takich :P
Mam taki dodatek w planach. Gobliny od dawna czekają w kolejce na realizację
\:D/


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No to albo Hobgoblin stanie się PRO i od razu tam pobiegnie jak głupi, albo dodaj coś w stylu, że jest wygnańcem i tam niektóre dołączają, a inne atakują z bonusem, uważając go za zdrajcę :P Taki luźny pomysł :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

To co można zrobić, to policzyć procentowy balans występowania poszczególnych rodzajów kart w oryginalnej edycji (uwzględniając wszystkie oryginalne dodatki) i starać się mniej więcej trzymać go przy robieniu i dodawaniu autorskich dodatków do gry.
Artownik pisze:Mam wątpliwości co do takiego rozwiązania. Jeżeli Talizman będzie ciężko zdobyć, to czy nie będzie to zbyt obciążające? Dość łatwo w grze stracić jakiś Przedmiot..
Moim zdaniem o wiele mniej obciążające niż np takie klucze Gieferga... Jeżeli doda się do każdej planszy po 2-3 Talizmany to będzie OK. Dodatkowo można zrobić modyfikację Jaskini Czarownika polegającą na tym, że po wypełnieniu misji Czarownik oferuje przeniesienie do dowolnej krainy/planszy poza Krainą Wewnętrzną. Uatrakcyjniłoby to moim zdaniem to pole. Z doświadczenia z rozgrywek wiem, że i tak mało kto idzie do Czarownika po misję gdyż Talismany niejako "same się znajdują przy okazji".

Te rozwiązania, które proponuje są racjonalne i możliwe do zastosowania w domowych pieleszach bez względu z jakimi zestawami autorskich dodatków się gra. Moim zdaniem skonsolidowanie wszystkich dodatków w spójną całość jest bezcelowe i niemożliwe - chociażby dlatego, że za chwilę może się pojawić dodatek, który totalnie nie będzie pasował do tej konwencji a może być sam w sobie rewelacyjny i warty włączenia do rozgrywki.

EDIT:
Oczywiście dodanie kart wrogów w taki sposób jak proponujecie jak najbardziej popieram :) Zwłaszcza zróżnicowanie grafik co by nudno nie było.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

SeSim pisze:Moim zdaniem skonsolidowanie wszystkich dodatków w spójną całość jest bezcelowe i niemożliwe - chociażby dlatego, że za chwilę może się pojawić dodatek, który totalnie nie będzie pasował do tej konwencji a może być sam w sobie rewelacyjny i warty włączenia do rozgrywki.
Zupełnie się nie zgadzam... (a raczej Całkowicie się nie zgadzam) :mrgreen:

Z tego podejścia wynika, że nia ma sensu dopasowywać dodatków niedopasowanych, czego po prostu nie rozumiem. Celem ogólnego planowania jest po prostu rozmieszczenie dodatków w przestrzeni i określenie ich indywidualnych cech oraz celów.

Wspominaliście wcześniej na temat Giefergowego Elfiego Lądu z Morza. Myślałem nad tym i tak czysto teoretycznie pasowałby tam Las elfów Isztwana.
I teraz kilka pomysłów z sufitu:
- można by to zrobić jako krainę faworyzującą charakter neutralny;
- dodać profesję Arcydruida;
- wprowadzić dużo wrogów - zwierząt, z którymi można by walczyć lub podjąć się ujarzmienia zwierzęcia, co doprowadziłoby do uzyskania Totemu Leviathana;
- Las Elfów ma obszar Stary Cmentarz.. a więc ewentualne drugie wejście na Cmentarz czeskiego.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

W Lesie Elfów jest już profesja Arcydruida.
Problem polega na tym, że trzeba by przerabiać karty i plansze bo jeszcze nikt LE na MiM nie skonwertował. A roboty troche jest bo kart jest tam ok 140 i jeszcze 11 Postaci ale one akurat mogą już w MiM występować, bo raczej na pewno ktoś zrobił już Nekromantę czy Mroczną Elfkę.
Z cmentarzem z jednej strony niezły pomysł ale z drugiej to przecież inny cmentarz po drugiej stronie morza.


Awatar użytkownika
Zendar
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 162
Rejestracja: piątek 22 sie 2008, 16:38
Lokalizacja: Południe
Płeć:

Post autor: Zendar »

Pół dnia mnie nie ma a tu już taka lekturka ;p
Rogo pisze: Mimo wszystko można zrobić Goblinów, Goblińskich Łuczników, Saperów, Fanatyków, Berserkeró i innych takich :P
Wilki można podzielić na Upiorne Wilki, Diaboliczne, Szatańskie :mrgreen: i tylko wyobraźnia ogranicza kolejne pomysły :P
-Świetny pomysł ze zróżnicowaniem takie karty mogłybymieć nawet ten sam tekst, a grafika i nazwa urozmaici rozgrywkę...

-Co do pomysłu, żeby Elfim lądem był Las Elfów to jestem za.
Plansza jest większa od doliny elfów i ma ten klimat leśnych elfów a nie jakiś wrózek czy nimf (które występują w DE)

-Jeśli chodzi o talizman to klucze Gieferga wg mnie są świetne ale tak jak talizman można je łatwo stracić.. Myśle, że najlepiej będzie jak talizmany powrzuca się do Dodatków Autorskich i już będą częsciej odwiedzane(znaczy dodatki ;p ) ...

Tutaj taki pomysł fabularny, że niegdyś wielki władca krain MiMa pochował talizmany w każdej krainie.. Co za tym idzie talizman byłby np w:
1. Wyspa
2. Morze
3. Wyspa gadów
4. Elfi ląd
5. Lodowa kraina
6. Krainy podziemne
7. Kontynent(mam tu na myśli podstawke, miasto, pustkowia, wioska itp.

Co o tym myślicie??


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

dobry pomysł, co do Elfiego Lądu, to można tak upchnąć zarówno Elfów jak i ich znienawidzonych wrogów Gobliny :)

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 3:38 pm ]
z wejściem na Cmentarz również się zgadzam, nie jest to jakieś wielkie naciąganie zasad, a znacząco polepszy komunikację z tym dodatkiem,

jestem za tym, by ten Elfi Ląd (bo najczęsciej pojawia się w dyskusji) był na tyle uniwersalny, że połączy nas z cmentarzem (jeśli ktoś gra), z całym Morzem + ewentualnie portal który nas teleportuje do LK,ZP, planszy głownej


Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Jeśli tak koniecznie chcecie mieć połączenie pomiędzy różnymi planszami, to wystarczy dorobić kilka kart Przygody i zrobić z nich uniwersalne wrota (ale tylko w jedną stronę). To mogłoby być ciekawe...


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

plansza Lasu Elfów bardzo ładnie się prezentuje, wydaje mi się, że rewolucyjnych zmian nie wymaga. Trzeba by umieścić port i wspomniany wcześniej portal. Należałoby przerobić karty, ale grafiki są już w B&W więc połowa pracy już wykonana.
Pomysł z wykorzystaniem tego dodatku bardzo mi się podoba, można również dołozyć kilka kart z Doliny Elfów + zebrać dotychczasowych elfich poszukiwaczy i umieścić ich w tym dodatku jako ich lokacja początkowa.

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 5:55 pm ]
Las Elfów jest tak dobry, że zasługuje na konwersję na MiM sam z siebie. Powoli przystępuję do pracy i w moim zamyśle zastąpi on Elfi Ląd, natomiast by zyskać na grywalności, będzie jedynym miejscem (prawdopodobnie jedynym) w którym bedzie dostępny Talizman.
Zastanowię się również nad ewentualnym przejściem między Cmentarzem z Zewnętrznej Krainy a Starym Cmentarzem (ale raczej tylko w jedną stronę). W miejscu Wejścia Do Lasu umieści się Port lub nadbrzeże a środkowym kręgu lub na samym środku wielki zajebiaszczy Portal, który przeniesie nas w różne miejsca.
Strasznie podoba mi się ten dodatek :) Niestety będę potrzebował pomocy w pracach nad planszą bo nie jestem orłem jeśli idzie o PS.


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

No i stało się. :roll:

Właśnie tego chciałem uniknąć. Wyszedł jakiś pomysł i zaczęło się szarżowanie.

Z jednej strony pewnie powstanie nowy w miarę interesujący dodatek do MiMa, natomiast tak naprawdę jest to porażką wątku, ponieważ zaprzepaszcza główne zamierzenie.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Z tego co zrozumiałem:
- brakuje komunikacji między dodatkami - takowa powstanie
- zwiększenie grywalności dodatku - takowe nastąpi poprzez wykluczenie z tali kart Talizmanu i umieszczenie ich na EL
- wykorzystujemy istniejący dodatek, który z kolei jest rozwinięciem już istniejącego

To chyba najważniejsze pomysły jakie udało mi sie wyłapać w tym wątku.
Klamka jeszcze nie zapadła, wszystko jest w sferze rozważań i każdy dobry, sensowny pomysł jest do przemyślenia.

Nie wiem w czym widzisz zaprzepaszczenie istoty tego wątku?

[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 7:04 pm ]
wcześniej pisałeś o ewentualnym włączeniu Totemów Leviathana, to również jest do zrobienia. Wymaga jedynie spójnego doboru kart.


Awatar użytkownika
luzak
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Posty: 134
Rejestracja: piątek 13 lut 2009, 20:13
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: luzak »

SeSim pisze:Z doświadczenia z rozgrywek wiem, że i tak mało kto idzie do Czarownika po misję gdyż Talismany niejako "same się znajdują przy okazji".
Ja przypominam sobie tylko jedną taką sytuację... Mianowicie, raz tak dziwnie się złożyło, że w trakcie swoich wędrówek NIE udało mi się znaleźć Talizmanu... Oczywiście, nawet tego nie zuważyłem :roll:. Swoją nieuwagę zauważyłem dopiero na obszarze Wieży Wampira, no i wtedy wiadomo, od razu wycofałem się do Czarownika :lol:.
Artownik pisze:No i stało się. :roll:

Właśnie tego chciałem uniknąć. Wyszedł jakiś pomysł i zaczęło się szarżowanie.

Z jednej strony pewnie powstanie nowy w miarę interesujący dodatek do MiMa, natomiast tak naprawdę jest to porażką wątku, ponieważ zaprzepaszcza główne zamierzenie.
Spokojnie... Zauważ, że póki co wątek ma charakter rozważań, jest w fazie najmożliwiej wstępnej (liczy sobie dopiero jedną dobę, z kawałkiem!). Mimo to, i tak udało nam się ustalić parę faktów, wyprowadzić pewne postulaty... Temat jednak wciąż jest dość abstrakcyjny, hipotetyczny pełni rolę pewnej zacnej idei, podczas gdy tutaj widzimy jak najbardziej realny i namacalny jego efekt - rozpoczęcie prac nad nowym dodatkiem do MiMa. Zawsze miło jest obserwować taki proces, dodatków też nigdy za wiele (chociaż wiem, że z tym akurat raczej się nie zgadzasz). Czas na konkrety dotyczące tematu przyjdzie później, póki co - dobre i to ;)
Kaktus+ pisze:Z tego co zrozumiałem:
- brakuje komunikacji między dodatkami - takowa powstanie
- zwiększenie grywalności dodatku - takowe nastąpi poprzez wykluczenie z tali kart Talizmanu i umieszczenie ich na EL
- wykorzystujemy istniejący dodatek, który z kolei jest rozwinięciem już istniejącego
Artownikowi chodziło chyba raczej o przyłączenie do gry tych wszystkich elementów w znaczeniu bardziej ogólnym, do wszystkich dodatków autorskich i zwykłych, a nie w kontekście jednego dodatku.


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Wiesz Kaktus+, ja nie mam nic przeciwko temu żeby zrobić konwersje dodatku Isztwana na MiMa, uważam że to świetnie że pojawiają się inicjatywy i ogólnie są chętni do ruszenia czegokolwiek.

Chodzi mi tylko o to, żeby ustalić pewne ogóły względem dodatków, ustalić odpowiednie proporcje i wtedy można się praktycznie podjąć jednego dodatku, czy też drugiego.

Przykładowo była tutaj mowa o dodatku Lodowa Kraina (w sumie o Zapomnianych Pustkowiach też) i obecnie dodatki te mają zerową grywalność.
Fani Giefergowego Morza pewnie byliby chętni do zrobienia z Lodowej Krainy Lodowca, ale co wtedy?

Więc chodzi mi tylko żeby ocenić różne możliwe cele, zrobić zarys całości i wtedy można działać.

A sam Ląd Elfów też trzeba dobrze przemyśleć.. Isztwan nawet misje do tego dodatku dorobił, trzeba by też ustalić jakiego rodzaju wrogów tam wprowadzić.. jest parę rzeczy do oceny.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Artownik pisze:ustalić pewne ogóły względem dodatków, ustalić odpowiednie proporcje
Właśnie to robimy w tym temacie. Staram się wyłapać najczęściej pojawiające się kwestie i uwzględnić je w dodatku, który mam nadzieję za jakiś czas powstanie.

Moim zdaniem, łatwiej jest stworzyć 1 lub dwa nowe, ewentualnie przerobić taką samą liczbę już istniejących, bo zmian do wszystkich zastosować się fizycznie nie da. Jest za duża ich ilość i jedne wykluczają drugie np. Bagna, których są już 2 wersje i Wyspa Gadów, która jest powiedzmy wersją 1.5.

Co do LK i ZP to po moich przeróbkach mają grywalność i to całkiem przyzwoitą. One same w sobie zawierają błędy utrudniające granie, dlatego poprawiłem niektóre kwestie we własnym zakresie i temat tych dodatków na forum wielokrotnie się pojawiał i dlatego proponuję tutaj go nie roztrząsać.

Dyskusja nadal trwa i przekonamy się jak długo. Na sam koniec podsumujemy najczęściej pojawiające się postulaty, wyciągniemy przed nawias i będę się nimi kierował przy konwersji LE na EL :)

Jeżeli zaczniemy zastanawiać się, które dodatki trzeba wziąść pod uwagę, a które nie, to nic nie zrobimy. Załóżmy, że ustalimy jakie cechy powinien posiadać dobry dodatek i co dalej? Wszyscy ruszamy i przerabiamy już istniejące i nagle zacznie świecić słońce i zakwitną kwiatki i wszystkie dodatki będą super? Niestety nie, musielibyśmy stworzyć NOWY PROJEKT wg wszystkich użytkowników forum. Albo poprawiamy wszystkie, albo tworzymy sam zestaw kart do zastosowania w grze, który ułatwi komunikację z innymi dodatkami i ewentualnie nada cel wędrówki do kilku z nich, albo stworzymy coś nowego. Coś, co będzie zawierało te elementy, których graczom brakuje.

Moim zdaniem po to jest ten temat, by przedstawić czego brakuje, co drażni i ujawnić wady istniejących już dodatków, by uniknąć ich w przyszłości.


ODPOWIEDZ