MiMowa burza mózgów

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Czyli planujecie zrobić kolejną "Wielką Magie i Miecz" ala stave?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

SeSim pisze:Czyli planujecie zrobić kolejną "Wielką Magie i Miecz" ala stave?
Spokojnie, na razie tu rzucamy pomysłami, to dość ostateczne podejście. :D

Swoją drogą SeSim, wiem że pomysł samego poszukiwania Magicznego Klucza ci się nie podoba, ale to naprawdę jest ciekawe rozwiązanie.. no i na dobrą sprawę jest potrzebny tylko jeden Klucz (a nie że każdy musi go znaleźć).
Kaktus+ pisze:Przyjrzałem się bliżej Odległej Krainie Czeskiego
Kaktus+ pisze:Warto zastanowić się nad zgrabnym włączeniem go do rozgrywki gdyż jako dodatek "typowo górski", mógłby stanowić alternatyną drogę do wewnętrznej krainy. Docierając do Szczytu Świata i schodząc w jego czeluście, można by zdobyć Talizman i wyjść w Kopalni w Wewnętrznej Krainie.
Elegencko, świeżutki, nowy pomysł. Wieki nie zaglądałem do tego dodatku (trzeba go odnaleźć w czeluściach kompowych), ale idea jak dla mnie jest ekstra. Warte przemyślenia.
I popieram, plansza rządzi. Napiszę jeszcze jak się wgryzę w dodatek.


Mam też coś odnośnie Cmentarza.. sam dodatek jest rewelacyjny, tylko czeski go opracował jako taką pechową krainę, z której próbujesz jedynie uciec.

A gdyby tak wprowadzić na końcu możliwość ożywienia jakiegoś Herosa?
Dałoby się załóżmy z 5 Przyjaciół, takich lekko przypakowanych, ale ożywiałby się losowy, a każdy z nich miałby jakieś specyficzne cechy, np:
- zawsze dołącza do słabszego Poszukiwacza (gdy się spotkają od razu przechodzi / pozostaje);
- wspomaga w walce, ale każdorazowo za złoto;
- jeżeli podejmiesz walkę ze Zwięrzeciem, to cię opuści.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

myślałem wczoraj o cmentarzu, wydrukowałem nawet planszę ale wstrzymam się jeszcze z opiniami na jego temat, bo po pierwsze nie grałem z tym dodatkiem a po drugie Duch17 tworzy nową wersję Krainy Umarłych. W moim przekonaniu, powtórzeń nie da się uniknąć i jego dodatek, będzie stanowił pewnie mix cmentarza i Krainy Umarłych. Jestem ciekaw co z takiego combosa wyjdzie.
Jak na razie to cmentarza nie znam za dobrze, ale ewentualna modernizacja chyba nie wyszłaby mu na złe. Twoje propozycje chyba nie wymagają zbyt wielkiej ingerencji w sam dodatek a jedynie lift planszy i stworzenie nowych kart, a to da się zrobić. Poza tym jestem za przyjęciem pewnej fikcji gdyż logicznie jest to trochę naciągane: możliwość przenoszenia z różnych cmentarzy na różnych planszach, gdzie dodatek cmentarz były niejako ścieżką z jednego do drugiego


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Artownik pisze:Swoją drogą SeSim, wiem że pomysł samego poszukiwania Magicznego Klucza ci się nie podoba, ale to naprawdę jest ciekawe rozwiązanie.. no i na dobrą sprawę jest potrzebny tylko jeden Klucz (a nie że każdy musi go znaleźć).
Ale wydłużające za bardzo rozgrywkę (moim zdaniem i na moje potrzeby :P), aczkolwiek nie przeczę przynajmniej jest sens chodzenia na inne plansze - to jest dobrze pomyślane. Aczkolwiek wydaje mi się, że rozrzucenie Talismanów po wszystkich planszach poza podstawką byłoby lepszym motywatorem do schodzenia z jej wydeptanych ścieżek :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Dobrym pomysłem, który staram się wykorzystywać w tworzonych przeze mnie dodatkach jest wrzucanie kart, przenoszących Poszukiwacza w inne lokalizacje lub dających mu taką możliwość.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Leviathan przejścia o których mówisz będą wykorzystywane tylko wówczas gdy będzie sens przez nie przejść. Pomysł Sesima być najlepsiejszy, lepsze zastosowanie widzę w MM. Tam mamy Magiczny Miecz i Tarczę Tolimana i każdy z nich mógłby leżeć w jednym rozszerzeniu i co grę trzeba by odwiedzić dwie lokacje poza podstawką.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Misiek pisze:Leviathan przejścia o których mówisz będą wykorzystywane tylko wówczas gdy będzie sens przez nie przejść
Albo gdy poszukiwacz nie będzie miał wyboru i zostanie zmuszony do zmiany lokacji :twisted:


Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Isztwan pisze:
Misiek pisze:Leviathan przejścia o których mówisz będą wykorzystywane tylko wówczas gdy będzie sens przez nie przejść
Albo gdy poszukiwacz nie będzie miał wyboru i zostanie zmuszony do zmiany lokacji :twisted:
Misiek pisał raczej o mojej propozycji stworzenia uniwersalnych Bram.

A co kart zmuszających Poszukiwacza do zmiany miejsca, to jak najbardziej jestem za ich tworzeniem. Sam ich trochę wrzuciłem do swoich dodatków.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Zendar
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 162
Rejestracja: piątek 22 sie 2008, 16:38
Lokalizacja: Południe
Płeć:

Post autor: Zendar »

Karty portali są niby dobre bo przenoszą (nie zawsze z naszymi chęciami) poszukiwacza w inne miejsce..Komunikacja może lepsza ale jeżeli dodatek nie będzie grywalny to jak najszybciej się z tamtąd zmyjemy i wrócimy znów do ulubionych miejsc. Karty mogą powstać ale grywalności nie poprawią:)


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Odnalazłem Kaktus+Odległą Krainę.

Powiem ci, że ciężka sprawa. Pomysł jest ciekawy i przypuszczam, że wykonalny, ale trzeba by się naprawdę ostro przyłożyć przy realizacji kart. :-k

Cholernie ciężko to zbalansować tak, żeby z jednej strony był sens szukać Magicznego Klucza, a przejście przez ten dodatek ustanowić jako coś ostatecznego.

Więcej sensu by to miało przy założeniu, że gdy pierwszy Poszukiwacz otworzy Tajemne Wrota, to zamykają się one za nim i za każdym razem jest potrzebny Magiczny Klucz, a więc inni żeby gonić zmierzającego do Korony muszą iść przez tę właśnie Krainę.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Artownik pisze:Więcej sensu by to miało przy założeniu, że gdy pierwszy Poszukiwacz otworzy Tajemne Wrota, to zamykają się one za nim i za każdym razem jest potrzebny Magiczny Klucz, a więc inni żeby gonić zmierzającego do Korony muszą iść przez tę właśnie Krainę.
Widać, że masz baaaardzo dużo wolnego czasu żeby grać :P


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Założenie Artownika jest dobre i co prawda wydłuży rozgrywkę, ale zmobilizuje graczy do poszukiwać Klucza/talizmanu w zależności co kto preferuje


Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

EDIT: Pozwoliłem sobie CAŁKOWICIE zmienić treść posta, aby zmienić podejście do pewnych spraw (o tym szerzej gdzie indziej).


Co do Magicznego Klucza. To cu zaproponowałem miało na celu znalezienie miejsca dla dodatku Odległa Kraina czeskiego, wciąż potrzebny byłoby jeden tylko klucz.
Reszta by musiała po prostu iść na około :)

Zupełnie inną sprawą jest czy to by się sprawdziło w praktyce.


ODPOWIEDZ