Czarny Rycerz - co z nim zrobić?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Hellhound pisze:
stave pisze:(...)
Są to pola z, których nie ma praktycznie żadnych korzyści. Takim samym polem jest Czarny rycerz. Ich rolą jest utrudnianie gry pechowcom, którzy na nich staną. W czym więc problem?
(...)
Jest to pewien problem, ponieważ przy odpowiednim rzucie kostką stojąc na pewnym polu masz dwie opcje ruchu: CR lub Pustynia, co dla poszukiwacza mającego 1PW oznacza koniec gry. W dodatku to zdarza się złośliwie często ;)
To nie to samo co zginąć w walce ze smokiem czy porwanym w kosmos. To taka automatyczna strata punktu, na co nie mamy wpływu ani nawet możliwości obrony.To jest niesprawiedliwe...

Rozwiązanie może być bardzo banalne: CR może oprócz zlota i PW przyjmować przedmioty albo udzielać kredytów.


Obrazek
M.Portal82
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 29 mar 2009, 17:28
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Post autor: M.Portal82 »

Witam.
Zaintrygowała mnie ta dyskusja.
Na początku zacytuje temat :"Czarny Rycerz - co z nim zrobić? "
Moja odpowiedz - wykorzystywać ten obszar i inne obszary mu podobne na naszą korzyść, przeciwko pozostałym uczestnikom zabawy (gry). Funkcji obszaru nie zmieniac.

Zapyta ktoś JAK? O czym ona biedoli itp.

Otórz: załużmy że przeciwnik skończył ture na sąsiednim obszarze np. Ukryta Dolina w trakcie której został zamieniony w ROPUCHE lub zdobył sympatycznego przyjaciela o nazwie POLTERGEIST i jest bez złota, albo dostał czarem SPOWOLNIENIE i też nie ma złota, nie istotne. Ważne że przeciwnik zmuszony jest do poruszania sie o jeden obszar na ture, a Ja mam czar UROK lub BARIERA, który rzucam na obszar WZGÓRZA i 1)przeciwnik nie ma kolejnego punktu wytrzymałości, 2)traci ture w której mógł zdobyć kolejne punkty.

Ktoś powie znikome prawdopodobieństwo wystąpienia w grze - owszem, lecz JA czesciej to stosuje niż myśli (nie w/w wersji). Jest obszar PUSTYNIA, KAPLICZKA, CMENTARZ, może być pole WYLOSUJ X KART na którym leży karta DEMON MOC 10 lub inny Wróg którego ciężko będzie miał pokonać pechowy gracz, kończący ture koło takiego obszaru.

Gram w MIM średnio raz na tydzień i sytuacje tej podobne zdarzają się często.
Dlatego uwarzam że obszar CZARNY RYCERZ jest potrzebny i nie trzeba z nim nic robić.


M.Portal82
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Hellhound pisze:A różnica czy atakuje cechą większą czy mniejszą jest przecież bardzo istotna, chyba że uznałeś że się po prostu czepiam.
Po prostu nadmieniłem, że dyskusja powinna dalej się toczyć o Czarnym Rycerzu, nie o wielce istotnych sprawach typu czy powinno być więcej czy mniej. Na tyle was znam, że wiem, iż potraficie nawet cały esej forumowy na najbliższych 5 stron zrobić, czemu powinno być więcej czy mniej (nie wspominając czego) ani razu nie wspominając, że chodzi o Czarnego Rycerza. Więc prewencyjnie chciałem nakierować dyskusję, aby nie zboczyła na inny tor przez małą pomyłkę lub i nie naszego kolegi.

Proszę tej wiadomości nie quotować ani do niej nie odpowiadać :).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Mój pomysł na Czarnego to Bitewne Kwadraty.. (pomysł z icewind dale 2)
Polega to na tym, że można zastosować się do normalnej instrukcji lub wziąć udział w walce na bitewnych kwadratach..
9 pól w "tabelce" 3x3 pola.. Każdy kwadrat zawiera losowego wroga (zakrytego, koszulką do góry) i każdy kwadrat to wróg z innej talii..
Zadaniem jest pokonanie trzech wrogów w linii prostej czyli zaliczenie trzech kwadratów..
Tabela powinna wyglądać tak, żeby każda z sześciu możliwych linii do "przejścia" miała mniej więcej podobny poziom trudności.. (np pionowo Pustynia, Miasto, Jaskinia.. poziomo Jaskinia, WKO, Las..)..
Na kwadraty wchodzi się samemu bez przyjaciół i zwierząt i w każdej chwili można się wycofać.. Pokonanych wrogów nie zamienia się na siłę/moc..
A nagrodą za przejście jest coś wcześniej ustalonego..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Co prawda temat ten leży w dziale MiM, ale co myślicie, by np. po pokonaniu Czarnego Rycerza (Siła dajmy np. 10) na przykład otrzymywać jakąś nagrodę?

W Talismanie mogła to by być Nagroda za Zadanie (po wygraniu walki, rzuć kością: 5-6: Otrzymujesz NzZ).

Albo po pokonaniu Rycerza otrzymujemy k3 mieszków złota. Teraz, wraz z dodatkiem Miasto i ciekawymi w nim kartami, takie dodatkowe źródło dochodów może być przydatne.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
nillu
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karczma
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 01 maja 2007, 15:33
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Post autor: nillu »

Czarny rycerz jest spoko w oryginale, bo powoduje że trzeba stosowac się do porzekadła - w środkowej krainie bez butelki wody lub złota nawet się nie pokazuj. Tak więc choćbyś miał nie wiadomo jakie ego i jaki był napakowany - i tak nie obejdzie się bez utraty życia w pewnych przypadkach. Nie pasuje - spadaj do zewnętrznej ;D


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6265
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Właśnie w swoim projekcie przedstawiłem moją propozycję co zrobić z Czarnym Rycerzem. Zapraszam do lektury. http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=5708


What a view.
Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

U mnie gra się tak, że normalnie ciągnie się tam kartę, ale jeśli okaże się to jakikolwiek Wróg, przegrywa się automatycznie.
Tylko tak sobie myślę, że w tym momencie trzeba by tego Wroga potem odrzucać, żeby ten obszar nie stał się kompletnie zablokowany...


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Łosiu pisze:U mnie gra się tak, że normalnie ciągnie się tam kartę, ale jeśli okaże się to jakikolwiek Wróg, przegrywa się automatycznie.
Biorąc pod uwagę to, że w przypadku przegranej z niektórymi Wrogami można zostać Żabką, stwierdzam, że to fajny pomysł ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Bludgeon pisze:Właśnie w swoim projekcie przedstawiłem moją propozycję co zrobić z Czarnym Rycerzem. Zapraszam do lektury. http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=5708
Rozsądna propozycja, choć nadal będzie to pole, którego albo będzie się unikać... a jak będzie się super-koksem, to mamy wtedy darmowe zwycięstwo :) Może powinien mieć siłę dostosowaną do przeciwnika?


Obrazek
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6265
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

SPIDIvonMARDER pisze:Może powinien mieć siłę dostosowaną do przeciwnika?
Nie widzę powodu. Ani strażnik, ani pan ciemności ani nikt w krainie wewnętrzej tak nie mają. Poza tym nie miałoby to sensu od strony fabularnej.


What a view.
Awatar użytkownika
Chaos
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
MiM na ZunTzu
Posty: 479
Rejestracja: poniedziałek 20 gru 2010, 18:32
Lokalizacja: Bajlandia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Chaos »

Kiedyś coś takiego wykombinowałem - wiem że jest monotematycznie ale może kogoś bardziej natchnie :)

Niestety Czarny Rycerz jest bardziej pazerny i nie zadowoli się 1 sztuką Złota lub żetonem Życia...

Zawsze mnie denerwowało że muszę oddać sztukę złota lub stracić punkt Życia u tego jegomościa więc pomyślałem że można by zrobić stosik kart gdzie przynajmniej będzie uzasadnienie takiej straty lub (niewielkie) szanse na zyskanie czegoś. Kończąc swój ruch na Obszarze Czarny Rycerz nie stosujemy się do instrukcji Obszaru tylko wyciągamy kartę Czarnego Rycerza i stosujemy się do jej instrukcji. Na początku gry ustalamy czy po wykonaniu polecenia z karty odkładamy ją na stos kart odrzuconych czy też wkładamy z powrotem i tasujemy talie.
Karty

CZARNY RYCERZ

Uśmiercenie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz żeton Życia
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz żeton Życia
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz żeton Życia
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu – oprócz straty żetonu Życia rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie” - zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Uczta dla bohatera” - zyskujesz 1 żeton Życia

Osłabienie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz żeton Siły
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz żeton Siły
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz żeton Siły
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty żetonu Siły (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie” - zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Potrenuj na placu” - zyskujesz 1 żeton Siły

Niemoc

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz żeton Mocy
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz żeton Mocy
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz żeton Mocy
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty żetonu Mocy (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie” - zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Zajrzyj do biblioteki” - zyskujesz 1 żeton Mocy

Nieszczęście

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz żeton Losu
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz żeton Losu
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz żeton Losu
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty żetonu Losu (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie” - zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Posłuchaj wyroczni” - zyskujesz 1 żeton Losu

Rozdzielenie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz Przyjaciela
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz Przyjaciela
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz Przyjaciela
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty Przyjaciela (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie” - zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Sługo idź z nim” - zyskujesz Przyjaciela (weź pierwszego ze stosu zakrytych kart Przygód)

Zrabowanie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz trofea Mocy
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz trofea Mocy
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz trofea Mocy
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty trofeum Mocy (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie”- zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Pokonałem wroga”- zyskujesz trofeum Mocy (weź pierwsze ze stosu zakrytych kart Przygód)

Złupienie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz trofea Siły
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz trofea Siły
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz trofea Siły
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty trofeum Siły (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie”- zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Pokonałem wroga”- zyskujesz trofeum Siły (weź pierwsze ze stosu zakrytych kart Przygód)

Odebranie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz Przedmiot
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz Przedmiot
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz Przedmiot
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty Przedmiotu (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie”- zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Pokonałem wroga”- zyskujesz Przedmiot (weź pierwszy ze stosu zakrytych kart Przygód)

Pozbawienie

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz Magiczny Przedmiot
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz Magiczny Przedmiot
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz Magiczny Przedmiot
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz straty Magicznego Przedmiotu (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie”-zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Pokonałem wroga”-zyskujesz Magiczny Przedmiot (weź pierwszy ze stosu zakrytych kart Przygód)

Czarownictwo

“Wkroczyłeś na terytorium Czarnego Rycerza musisz rzucić kostką”
1.-Zapłać 3 sztuki Złota albo stracisz Zaklęcie
2.-Zapłać 2 sztuki Złota albo stracisz Zaklęcie
3.-Zapłać 1 sztukę Złota albo stracisz Zaklęcie
Jeśli zapłaciłeś możesz iść dalej w kolejnej turze.
Jeśli nie zapłaciłeś, wtrącono cię do lochu - oprócz Zaklęcia (jeśli go nie posiadasz tracisz żeton Życia) rozpoczynając kolejną turę rzucasz kostką a cyfra z pierwszego rzutu lub niższa oznacza że uciekłeś i możesz iść dalej.
4.-Rycerza nie ma - możesz iść dalej w kolejnej turze
5.-“Masz moje poparcie”- zyskujesz 1 sztukę Złota
6.-“Nadworny Mag ma dla ciebie prezent”- zyskujesz Zaklęcie


WYJAŚNIENIA
W przypadku straty Przyjaciela, Przedmiotu, Magicznego Przedmiotu, Zaklęcia, Trofeum Mocy lub Siły wybieramy 1 kartę którą odkładamy na stos kart odrzuconych.

Alternatywna wersja jest taka że odkładamy te karty na obszarze Czarnego Rycerza i zamiast dobierać je ze stosu kart przygód wybieramy jedną z nich.


WMIM Stava na ZunTzu + Karty Walki by Chaos
Pobierz: WMIMChaosSW14.03HD.ztb
Zobacz na Youtube: Magia i Miecz na ZunTzu projekt Chaos
Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »



beny1234
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 07 paź 2013, 10:13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: beny1234 »

Środkowa kraina ostatnio mi sprawiła największy problem , ale nauczyłem sie ze trzeba brac butelke wody i nie jest tak zle :)


ODPOWIEDZ